Keskeinen sijainti ja tapahtumat

Anonyymi-ap

Vaikka olemme Kainuun pienin kunta, niin keskeinen sijainti voisi puoltaa joitakin tapahtumia juuri Ristijärvelle. Joitakin sellaisia, joissa ei ole niin väliä missä ne pidetään.

Vaikka tietyllä logiikalla kaikki pitäisi pitää Kajaanissa, koska siellä ylivoimaisesti eniten väestöä, niin jollakin muulla logiikalla muutama tapahtuma voisi siirtyä Ristijärvelle. Joutaa se kajaanilainen ajamaan sen 40 kilsaa silloin tällöin, jos sillä saa lyhennettyä suomussalmelaisen matkaa 40 kilometrillä.

Ja vaikkei kukaan kajaanilainen ajaisikaan tänne, niin olisihan se hyvää palvelua muulle Kainuulle, kun tapahtumia olisi kohtuu lähellä kaikkia. Kuhmo jää väkisinkin sivuun, mutta sehän onkin sivussa kaikesta.

Tämä koiranäyttely oli hyvä esimerkki sellaisesta tapahtumasta. Koiraharrastajille varmaan aika sama minkä kunnan torilla se pidetään kunhan saavutettavuus on hyvä. Ja Kainuussa paras saavutettavuus on Ristijärvellä. Sitä ei voi kukaan kiistää.

5

292

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kesäkuun alkuun sopisi jotkut markkinat. Kalenterissa olisi tässä tapahtumaköyhässä kunnassa hyvin tilaa. Säät ovat silloin jo mukavia. Markkinoilla voisi joka vuosi olla joku teematapahtuma kuten nyt oli tuo koiranäyttely. Se teema voisi siis joka vuosi vaihtua. Joskus traktorit. Joskus käsityöt. Joskus musiikki. Ja mitä lie keksitäänkään.

Mutta kuitenkin ne olisi markkinat eli myyntikojuja ja metrilakua.

Nyt, kun näki tuon perhepaljouden ja lapsimäärän, niin jotenkin kaipasi niille muutakin. Ei sillä ettei koirat kiinnostaisi lapsia monta tuntia, mutta jos vähän haluttaisiin tarjota ihmisille enemmän. En tiedä halutaanko.

Mutta ehdotukseni: Markkinat kesäkuun toiselle lauantaille. Vuosittain vaihtuva teema siihen ympärille.

Ja ennen kuin joku sanoo, että onhan täällä jo tapahtumaa keskikesällä ja loppukesästä. No niin on. Mutta ei mitään säännöllistä alkukesästä.

• Anonyymi

Luhdalla on Hintaralli, pitävät puotiaan paikkakunnalla pystyssä kolme päivää. Suosittu tapahtuma oli kun kerran kävin, ostajia tuli pitemmästäkin matkasta. Vaatetta ja sisustustavaroita paljon. Tarvitsee ison tilan tai voisihan tulla pienemmälläkin määrällä jos niitä markkiamyyjiä olisi muitakin. Pelkkiä käsitöitä ja koruja vain hypistellään.

• Anonyymi

Ehkä koiranäyttelyn hyvä olla aiemmin. Kesäkuussa voi olla jo tukahduttavan kuumaa. Miten olisi toein-pizzerian alueelle joku mp/auto-cruising kesäkuun alussa? Silloin avoautotkin olisi liikenteessä. Makkaranmyynti ja letunmyynti. Ei mitään raskasta ja isoa kuten juustoleipämessuiola. Ehkä joku lakunmyyjä ja Kivikylän lihakauppa.

• Anonyymi

Eipä taida kunnan johto olla sydämellään mukana. Potkut voisi antaa puolelle ja aletaan tekeen entistä enemmän talkoilla.

• Anonyymi

Oliko kunnanjohtaja koiratapahtumassa tervetulotoivotuksin. Onko kukaan nähnyt onko kuinka kaunis nainen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      89
      6052
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      334
      5309
    3. Huono päivä

Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja
      Ikävä
      21
      2686
    4. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      51
      2615
    5. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      84
      1875
    6. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      105
      1697
    7. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      114
      1571
    8. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      18
      1533
    9. seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen

Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa
      Kemijärvi
      124
      1454
    10. Olen ihmetellyt yhtä asiaa

Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm
      Ikävä
      135
      1413
    Aihe