Miksi vasemmistoliitto vastustaa kannustinloukkujen purkamista ja pikemminkin yllyttää ihmisiä passivoitumaan tukien varaan?
Vasemmisto ja kannustinloukkujen purkaminen
7
107
Vastaukset
- Anonyymi
Minulla on skitsofrenia, en voi käydä töissä joten ei ole valinnanvaraa persut ja kokoomus haluaisi viedä minulta viimeisenkin toimeentulon. Koittakaa oikeistolaiset tajuta se ettei kaikki voi olla töissä eikä heitä sinne voi väkisin laittaa kuten te yritätte.
- Anonyymi
Siksi, että vasemmistolaiset on patalaiskoja ja kuvittelee, että raha kasvaa puissa ja sitä voi jakaa ihan hervottomasti myös kaikenmaailman luusereille.
Jos kaikki maailman rahat jaettaisiin tasan maapallon ihmisten kesken, muutaman vuoden perästä ne olisivat taas samoissa käsissä kuin nytkin.- Anonyymi
Minä olen tosi menevä ihminen vaikka en töissä voi käydäkään skitsofrenian takia enkä ole laiska. Olen työkyvyttömyys eläkkeellä ja en mikään elämän koululainen vaan sairastuttuani jouduin rakentamaan elämäni uusiksi illan työ elämää kun se ei ole mahdollista minun kohdalla. Lopeta perus ja kokoomus propaganda kaikki ei voi käydä töissä syystä tai Toisesta
- Anonyymi
Kylläpä persuja ottaa koville kun Riikka on orpopojan aisan kannattaja.
- Anonyymi
Kävisin mielelläni töissä, jos se olisi mukavaa ja saisi paljon rahaa 🤑. Totuus on se, että se on mälsää eikä siinä tienaa juuri mitään lisäksi työnantaja sekä työkaverit ovat puupäitä. 👌😁
- Anonyymi
Kannustinloukku -termi tuli poliittiseen kielenkäyttöön joskus 1990-luvun lopulla, varsinkin Ben Zyskovicin toimesta. Termi antaa ymmärtää, että sosiaaliturva olisi taloudellisesti kannattavampaa ottaa vastaan kuin työnteko. Useissa tutkimuksissa väite on kumottu ja esitetyt laskelmat eivät ole olleet luotettavia.
Mitä tulee nykyisen hallituksen toimiin, niin se on lisännyt kannustinloukkuja poistamalla työttömyysturvan suojaosan, jolloin lyhyitä työpätkiä ei kannata ottaa vastaan, varsinkin kun tuen maksu viivästyy tällaisten keikkatöiden myötä.
Sitten jos ajatellaan, mitä ihminen voi saada toimeentuloturvaa, niin jos vaihtoehtona on n. 60% työaika ja tes- mukainen palkkaus, niin kannattaa työ ottaa vastaan taloudellisesti. - Anonyymi
Siksi, että ymmärtävät hallituksen toimet turhiksi ja vääriksi.
70000 uutta työtöntä ja 40000 lomautettua ei oikein vakuuta toimista mitä hallitus nyt tekee????????
Pitää muistaa, että hallitus perusteli päätöksiään juuri työllisyyden nousulla ja kaikki näkevät mitä on saatu aikaiseksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️662328Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.401937Viulu vaiennut
Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣291656Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...
Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.1761613Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.
Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.1001516Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost1851253Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.
Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä1311238Kyllä tekee kipeää
Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬251156En mä tiedä mitä tapahtuu
siis tykkäisitköhän musta oikeasti. Ehkä oot pelannu liikaa rahapelejä, ehkä rakastat tyhjiä arpoja.9962- 77959