Tänään uutisoitiin kuinka suomalaiset myivät usalaisia osakkeita ja siirtyivät korkorahastoihin.
Luulenpa, että aika harva osti lisää montusta vaan juurikin siirtyivät korkoihin ja ehkä odottivat lisälaskua.
Jälleen kerran nähdään, että dippi ostettiin nopeasti kiinni ja järkevää olisi ollut pysyä sisällä markkinalla. Järkevintä toki olisi ollut myydä helmikuussa ja ostaa maaliskuussa, mutta sitä ei voi olettaa keltään.
Se, joka romahduksen aikana myi ja siirtyi korkoihin, häviää pisemmän päälle sille, joka pysyi koko ajan markkinoilla.
Kevättalviset myynnit
3
<50
Vastaukset
- AnonyymiUUSI
Niin ei voi kuin oikeastaan nauraa niille, jotka myi siinä paniikin alettua eli vähän ennen pohjia. Ehtivät toki kotouttaan voittoja, mutta niistä sit maksellaan verot. Eivätkä varmasti ehtineet ostaan sitä määrää takas, jolla myivät. Ja ohan siinä ihan sekin, että katkee mahis 40% hankintameno-olettamaan, kun myyt vaikka 3-4 vuotta pitämiä osakkeita/rahastoja. Ja toimiiko tuo ihan hyvin korkoa korolle -ilmiönkään suhteen?
Itse pidän ainoana järkevänä shortata, jos on rytinää, mutta pitää itse sijoitukset tallessa. Ja tankata montusta lisää. Sitten eri asia kuten vaikka nvidia-kupla, joka kiistatta oli nähtävissä, niin sellaisen osakkeen myymistä pidin tietenkin järkevänä. No nyt joku sanoo, että jälkiviisas. Oli miten oli.
Mutta se, että sä myit perusosakkeita tai jopa indeksiä joskus helmikuussa ja oisit ostanut montusta tai jopa siis jätit ostamatta, niin ihan olematon hyöty. Senkin takia, että oikeasti et voi koskaan tietää koska rytisee ja koska noustaan. Nousut toki sikäli helpompi ennustaa, että itse ainakin veikkasin pohjat oikein. Ja ostin silloin aika paljon.
Mutta olisin ollut ihan sinut vaikka tiputus olisi jatkunutkin, koska ajattelin jo etukäteen: "Tää ei voi olla isossa kuvassa huono päivä ostaa"
Muistakaa muutekin tuo ohje, kun mietitte. Itse mietin samaa Helsingin indeksin suhteen vajaa vuosi sitten, kun oli niin negatiivista eri podeissa että Hesulista pitää pitää näpit erossa ja että maariski sitä ja maariski tätä.
Minä tankkasin hesuli ihan kaksin käsin pitkin viime syksyä ja vähän aiemminkin, koska "Tää ei voi olla isossa kuvassa huono hetki ostaa" ja maariskikin realisoitui helmikuussa 2022, mutta ei sitä ennen paljoa puhuttu maariskistä vaikka silloin se oli oikeasti olemassa. Nyt maariski on aika lailla hinnoiteltu sisään. Sitä voisi pahentaa ainoastaan, jos Ukrainan sota laajenisi, niin eiköhän siitä tulisi uusi porras alas päin, mutta silloin se ei ehkä rajoittuisi hesuliin. No näin tällä kertaa.- AnonyymiUUSI
Usko omaan erinomaisuuteen, kahdesta vaihtoehdosta arvaamalla oikein (nousee / laskee), on todellista neroutta. Eikä jälkiviisaudella päteminenkään aivan totaalista tyhmyyttä ole.
Toisille ihmisille nauraminen vielä korostaa omaa nerouden määrää.
- AnonyymiUUSI
Ihmiset ei ikinä opi. Pitkällä tähtäimellä olisi aina parempi vain jatkaa kk-sijoituksia kuin alkaa panikoimaan.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1185418
- 715148
- 914184
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.753640Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv603268- 432841
- 152317
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️551978- 421862
Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.381713