Kaikenlainen rytmikäs musiikkiko syntiä muka?

Täällä on jotkut sanoneet että kaikenlainen rytmikäs musiikki on syntiä, jopa gospel jossa ylistetään Jumalaa. No Raamatun mukaan asia ei ole näin. Psalmi 150 sanoo näin:

Psalmit 150:1-6
[1] Halleluja! Ylistäkää Jumalaa hänen pyhäkössään, ylistäkää häntä taivaan mahtavissa holveissa! [2] Ylistäkää häntä, hänen väkeviä tekojaan, ylistäkää häntä, hän on suuri! [3] Ylistäkää häntä raikuvin torvin, ylistäkää häntä harppua ja lyyraa soittaen! [4] Ylistäkää häntä tanssien ja rumpua lyöden, ylistäkää häntä luuttua ja huilua soittaen! [5] Ylistäkää häntä symbaalien helinällä, ylistäkää häntä riemukkain symbaalein! [6] Kaikki te, joissa on elämän henkäys, ylistäkää Herraa! Halleluja!

Eli aivan omasta päästä keksittyjä sääntöjä. Kaikenlainen musiikki, oli rytmikästä tai ei, on ei-suositeltavaa jos siinä on esim irstautta tai väkivaltaa, mutta on paljon hyvää rytmikästä musiikkia, jossa on aivan soveliaat sanat.

62

682

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Musikkia ei ole ilman rytmiä?

• Tarkoittaa käytännössä musiikkia joka on siionin lauluja tai klassista menevämpää.

• JuusoLehtola kirjoitti:

Tarkoittaa käytännössä musiikkia joka on siionin lauluja tai klassista menevämpää.

Entsenä soittaja sanon, että asiaa ei voi selitellä.

Kaikki musiikin tarve kohdistuu käytäntöön, ja siionin lauluillakin on säestys.

Tarkoittaa käytännössä musiikkia joka on siionin lauluja tai klassista menevämpää.

Mikä vika mm. Beateissa on?

• Anonyymi

Osta rytmikone siinä on valmiina eri rytmit . Ihminen luonnostaan taputtelee ja polvet notkuu jalat vähän tahtia läpsyttää. Lapset tanssii kuin hyppii . Se on luonnollista . Kuin puissa kiipeily. Tai uiminen. Juokseminen kuin runoilu kuin laulu . Lapset tykkää rämpyttää leikki soittimilla . Kuin käydä muskarissa. Musiikkileikki koulu. Kuin laulaa tuutulauluja. Lasten virret on erikseen. Tietysti eri uskonnoissa on omat laulut ja laulujen sanat. On myös luontoa kuvaavia lauluja eri uskonnoissa. Ja uskonnottomat myös tekee musiikkia. Niin hyvät kuin pahat. Pitää itse valita se mieluinen oma musiikki mistä pitää . Gospel musiikkia on kaikissa vapaittaen suuntien lahkoissa eri tavoin esitettyä eri sanoin. Toiset on sitä ajalta ennen Jeesus juttua toiset ajalta jälkeen Jeesuksen. Jälkeen Jeesuksen lauluissa on tietysti niitä sanoituksia joko Evankeliointi tarkoituksessa tai vääriä jeesuksia myymässä rahasta tuotetta. Perus humppa on nopeaa kävelyä hyppelyä maallista liikuntaa kun taas marssimusiikki liittyy armeijaan. No evankeliumia on eri tyyliä . Nuoret vertaa vanhat niin nuorille tulee uutta reipasta . Vapaissa suunnissa on harhaoppeja on eksytystä on vanhaan liittoon käännytystä mutta myös ihan hyvää " myyntigospelia". He ovat iloisia omastaan. Sitten on maantieteelliset erot kuin Karibian musiikki eroaa taas eurooppalaisesta. Ortodoksikirkosta voi perääntyä sinne myös omiin tiloihin. Kukin syömään omaa leipäänsä kotonaan. On monia lauluja rististä kuin Jeesuksen syntymästä myös elokuvia. On myös pelkkää myyntilaulua elinkeino. Mikä myy sitä myydään. Jeesusta vaan ei voi myydä Juudas jo teki sen myynnin. Uusi liitto paremmat lupaukset . Monet maalliset laulut ei ole kaksimielisiä vaikka osa on. Useimmin lauletaan rakastumisesta puolisosta kuin olet mun tyyliin. Sydän rakastaa tai kun sut kohtasin. Tai joskus kristityt laulaa vertauskuvallisesti taivaasta iskelmissä. Kun kaikilla on sekä arki että pyhä että syntinen että sovitettu että maallinen että taivaallinen puoli . Tasapainoilua. On hengelliset asiat on maalliset. On liha on henki. Kun nostaa katseen muista ja itsestä Jeesukseen ristiin NAULITTUUN niin ei tarvi yhtään miettiä muuta muiden syntejä .

• Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

Mikä vika mm. Beateissa on?

Beatlesit oli hinduja budhan munkkien gurujen naurukaatajissa Intiassa . Virtasivat budhan hengessä erityisesti John. Kuten tiedetään .

• Anonyymi

Juuso Lehtola on eksynyt järkeisuskoon, jossa järjellä yrittää selittää asioita.

Kuitenkin Jumalan uskonasiat eivät ole ihmisjärjellä selitettävissä.

• Joo jos järkeisusko on sitä että uskoo sen mitä Raamattu KIISTATTA opettaa niin olet oikeassa, siinä tapauksessa olen järkeisuskossa, koska se on oikea usko joka uskoo kaiken mitä Raamattu opettaa.

• Anonyymi
        JuusoLehtola kirjoitti:

Joo jos järkeisusko on sitä että uskoo sen mitä Raamattu KIISTATTA opettaa niin olet oikeassa, siinä tapauksessa olen järkeisuskossa, koska se on oikea usko joka uskoo kaiken mitä Raamattu opettaa.

Varastaminen,valehtelu,kiusaaminen,satuttaminen o syntiä,siitäpä revi!

• Anonyymi kirjoitti:

Varastaminen,valehtelu,kiusaaminen,satuttaminen o syntiä,siitäpä revi!

Samaa mieltä!

• Tämä kommentti osoittaa oivallisesti sen, että vl-uskossa ei ole kyse Raamatunmukaisesta uskosta. Se joka uskaltaa uskoa jotain muuta kuin mitä vl-liike opettaa, vaikka se olisi täysin selkeästi Raamatussa, on eksynyt ja eriseurainen vl-näkökulmasta.

Vl-uskossa Raamatulla voidaan tukea omaa oppia ja sitä vääristellään oman opin tueksi, mutta Raamattu ei ole se opin varsinainen lähde, vaan pohjimmiltaan se on vl-liikkeen mielenliikut.

Tämä mun video kannattaa tsekata aiheeseen liittyen:

https://youtu.be/JSFZ1ozBSJU

• Anonyymi
        JuusoLehtola kirjoitti:

Tämä kommentti osoittaa oivallisesti sen, että vl-uskossa ei ole kyse Raamatunmukaisesta uskosta. Se joka uskaltaa uskoa jotain muuta kuin mitä vl-liike opettaa, vaikka se olisi täysin selkeästi Raamatussa, on eksynyt ja eriseurainen vl-näkökulmasta.

Vl-uskossa Raamatulla voidaan tukea omaa oppia ja sitä vääristellään oman opin tueksi, mutta Raamattu ei ole se opin varsinainen lähde, vaan pohjimmiltaan se on vl-liikkeen mielenliikut.

Etkö pääse lestadiolaisuudesta eroon? Etsi rauhaa sieltä katolilaisuudesta. Noudata uskonnon vapautta.

• Anonyymi kirjoitti:

Etkö pääse lestadiolaisuudesta eroon? Etsi rauhaa sieltä katolilaisuudesta. Noudata uskonnon vapautta.

Rauha minulla on. Syyn sille miksi teen tätä lestadiolaisten evankeliointityötä voit katsoa tältä videolta:

https://youtu.be/_d3M1oX7I8U

Ja ainiin: minä noudatan uskonnonvapautta ja siihen kuuluu myös vapaus olla eri mieltä ja myös vapaus ilmaista jos mun mielestä joku on harhassa. Eli mulla on vapaus uskoa mitä huvittaa samoin kuin lestadiolaisillakin ja myös sanan vapaus puhua siitä julkisesti, jopa kritisoida toisten uskoa.

Joo jos järkeisusko on sitä että uskoo sen mitä Raamattu KIISTATTA opettaa niin olet oikeassa, siinä tapauksessa olen järkeisuskossa, koska se on oikea usko joka uskoo kaiken mitä Raamattu opettaa.

Raamattuhan painottaa viisautta, ymmärtää kirjoiettu teksti, muuten Kirjan sanoma jää auki.

Matt. 25:4Viisaat sitä vastoin ottivat lampun lisäksi mukaansa öljyastian.

Minun nuoruudessani Lestoissa saarnattiin, - järki vangiksi ottakaatte ja tyhmyyshän tuo ainoastaa pentuja, kun ei ole järkeä ehkäistsä.

• Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

Raamattuhan painottaa viisautta, ymmärtää kirjoiettu teksti, muuten Kirjan sanoma jää auki.

Minun nuoruudessani Lestoissa saarnattiin, - järki vangiksi ottakaatte ja tyhmyyshän tuo ainoastaa pentuja, kun ei ole järkeä ehkäistsä.

Matt. 11:25
        Sillä ajalla vastasi Jesus ja sanoi: minä kiitän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, ettäs olet kätkenyt nämät viisailta ja toimellisilta, ja olet ne ilmoittanut pienille.
        Luuk. 10:21
        Sillä hetkellä riemuitsi Jesus hengessä ja sanoi: minä kiitän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, ettäs nämät salasit viisailta ja toimellisilta, ja olet ne ilmoittanut pienille : tosin, Isä, niin oli sinun hyvä tahtos.

Job. 5:
        13 Hän käsittää taitavat kavaluudessansa, ja pahain neuvo kukistetaan,
        14 Että he päivällä juoksevat pimeydessä, ja koperoitsevat puolipäivänä niinkuin yöllä.

Job. 12:
        25 Ja he koperoitsevat pimeydessä ilman valkeutta; ja hän eksyttää heitä kuin juopuneita.

1. Kor. 1:20
        Kussas on viisas? kussas on kirjanoppinut? kussas tämän maailman tutkia on? Eikö Jumala ole tämän maailman viisautta hulluudeksi tehnyt?
        1. Kor. 1:27
        Vaan ne, jotka maailman edessä hullut ovat, on Jumala valinnut, että hän viisaat häpiään saattais; ja ne, jotka heikot ovat maailman edessä, on Jumala valinnut, että hän väkevät häpiään saattais;

• Anonyymi kirjoitti:

Sillä ajalla vastasi Jesus ja sanoi: minä kiitän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, ettäs olet kätkenyt nämät viisailta ja toimellisilta, ja olet ne ilmoittanut pienille.
        Sillä hetkellä riemuitsi Jesus hengessä ja sanoi: minä kiitän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, ettäs nämät salasit viisailta ja toimellisilta, ja olet ne ilmoittanut pienille : tosin, Isä, niin oli sinun hyvä tahtos.

Job. 5:
        14 Että he päivällä juoksevat pimeydessä, ja koperoitsevat puolipäivänä niinkuin yöllä.

Job. 12:
        25 Ja he koperoitsevat pimeydessä ilman valkeutta; ja hän eksyttää heitä kuin juopuneita.

Kussas on viisas? kussas on kirjanoppinut? kussas tämän maailman tutkia on? Eikö Jumala ole tämän maailman viisautta hulluudeksi tehnyt?
        Vaan ne, jotka maailman edessä hullut ovat, on Jumala valinnut, että hän viisaat häpiään saattais; ja ne, jotka heikot ovat maailman edessä, on Jumala valinnut, että hän väkevät häpiään saattais;

Jos kerran haluat asettaa vastakkain nämä kohdat ja ne kymmenet muut (joita on varmasti kymmeniä kertoja enemmän) jotka puhuvat viisaudesta, niin kerrotko että mitä se viisaus tarkoittaa näissä kohdissa ja mitä niissä muissa, esimerkiksi tuossa Pinnasängyn lainauksessa olevassa kohdassa? Eli puhuuko nämä kohdat ylipäänsä eri asiasta mitä lainasit kuin ne kaikki muut?

Minä väitän että ne eivät puhu samasta asiasta. On kahdenlaista viisautta: maailman viisaus ja Jumalan viisaus ja täytyy olla senverran erottelukykyä että osaa arvioida missä tarkoitetaan mitäkin.

Sinäkin, jos lakkaisit vääristelemästä Raamattua ja lakkaisit lainaamasta sitä ulos kontekstista omaan korvasyyhyyn, voisit nähdä miten asia on. Esimerkiksi tuo lainaamasi 1. Kor. 1 vähän enemmän kontekstia:

Ensimmäinen kirje korinttilaisille 1:18-21, 23-25, 30
        [18] Puhe rististä on hulluutta niiden mielestä, jotka joutuvat kadotukseen, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima. [19] Onhan kirjoitettu: – Minä hävitän viisaitten viisauden ja teen tyhjäksi ymmärtäväisten ymmärryksen. [20] Missä ovat viisaat ja oppineet, missä tämän maailman älyniekat? Eikö Jumala ole tehnyt maailman viisautta hulluudeksi? [21] Jumala on kyllä osoittanut viisautensa, mutta kun maailma ei omassa viisaudessaan oppinut tuntemaan Jumalaa, Jumala katsoi hyväksi julistaa hulluutta ja näin pelastaa ne, jotka uskovat.
        [23] Me sen sijaan julistamme ristiinnaulittua Kristusta. Juutalaiset torjuvat sen herjauksena, ja muiden mielestä se on hulluutta, [24] mutta kutsutuille, niin juutalaisille kuin kreikkalaisillekin, ristiinnaulittu Kristus on Jumalan voima ja Jumalan viisaus. [25] Jumalan hulluus on ihmisiä viisaampi ja Jumalan heikkous ihmisiä voimakkaampi.
        [30] Jumalan vaikutusta on se, mitä te Kristuksessa Jeesuksessa olette. Hänet Jumala on antanut meille viisaudeksi, vanhurskaudeksi, pyhitykseksi ja lunastukseksi.

Eli vastaa tuohon kysymykseen jonka kysyin, kiitos, niin keskustellaan hiukan tästä aiheesta, jos sulla on pisaraakaan selkärankaa.

• Anonyymi kirjoitti:

Job. 5:

Job. 12:

Lisäys edelliseen: selvä lahkolaisen tuntomerkki on se että yrität laittaa kaksi Raamatunkohtaa vastakkain ja otat niistä vain sen toisen omaan korvasyyhyyn ja ohitat toisen niinkuin sitä ei olisikaan. Ja aivan selvä epärhellisyyden merkki myös.

Hanki selkäranka ja osoita että aloituksen väite musiikista on valhetta tai jos et pysty niin myönnä että sinä ja vl-liike on harhassa, jos haluat olla rehellinen. Se mitä nyt teet on se mitä paholainen teki ja tekee vieläkin: ottaa omaan korvasyyhyyn Raamattua ja kyseenalaistaa toisen selvän Raamatun totuuden ikäänkuin ne olisivat toisensa pois sulkevia.

• Anonyymi
        JuusoLehtola kirjoitti:

Lisäys edelliseen: selvä lahkolaisen tuntomerkki on se että yrität laittaa kaksi Raamatunkohtaa vastakkain ja otat niistä vain sen toisen omaan korvasyyhyyn ja ohitat toisen niinkuin sitä ei olisikaan. Ja aivan selvä epärhellisyyden merkki myös.

Hanki selkäranka ja osoita että aloituksen väite musiikista on valhetta tai jos et pysty niin myönnä että sinä ja vl-liike on harhassa, jos haluat olla rehellinen. Se mitä nyt teet on se mitä paholainen teki ja tekee vieläkin: ottaa omaan korvasyyhyyn Raamattua ja kyseenalaistaa toisen selvän Raamatun totuuden ikäänkuin ne olisivat toisensa pois sulkevia.

Rauhoittavaa musiikkia rauhattomalle sielulle:
        https://www.youtube.com/watch?v=EZuXn8ok6GE

• Anonyymi
        JuusoLehtola kirjoitti:

Tämä kommentti osoittaa oivallisesti sen, että vl-uskossa ei ole kyse Raamatunmukaisesta uskosta. Se joka uskaltaa uskoa jotain muuta kuin mitä vl-liike opettaa, vaikka se olisi täysin selkeästi Raamatussa, on eksynyt ja eriseurainen vl-näkökulmasta.

Hellarit on enemmän eksyttäjiä ja vaparit . Kleptomania.

• Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

Helluntaissa tehdään nyt vääryyttä .

• Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

Kaikki mitkä oli ennen Jeesusta oi varkaita terveisin Juudas.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Job. 5:

Job. 12:

1 korintto Kreikassa 1 : 27 lestat laittaa saatanalle kastettuja kristittyjä kuin hullujen huumeille Jeesukseen uskovia. Kuin hellarit syyttää jumalattomiksi kristittyjä . 1 Titus 1:10

• Anonyymi
        JuusoLehtola kirjoitti:

Jos kerran haluat asettaa vastakkain nämä kohdat ja ne kymmenet muut (joita on varmasti kymmeniä kertoja enemmän) jotka puhuvat viisaudesta, niin kerrotko että mitä se viisaus tarkoittaa näissä kohdissa ja mitä niissä muissa, esimerkiksi tuossa Pinnasängyn lainauksessa olevassa kohdassa? Eli puhuuko nämä kohdat ylipäänsä eri asiasta mitä lainasit kuin ne kaikki muut?

Minä väitän että ne eivät puhu samasta asiasta. On kahdenlaista viisautta: maailman viisaus ja Jumalan viisaus ja täytyy olla senverran erottelukykyä että osaa arvioida missä tarkoitetaan mitäkin.

Sinäkin, jos lakkaisit vääristelemästä Raamattua ja lakkaisit lainaamasta sitä ulos kontekstista omaan korvasyyhyyn, voisit nähdä miten asia on. Esimerkiksi tuo lainaamasi 1. Kor. 1 vähän enemmän kontekstia:

Ensimmäinen kirje korinttilaisille 1:18-21, 23-25, 30
        [18] Puhe rististä on hulluutta niiden mielestä, jotka joutuvat kadotukseen, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima. [19] Onhan kirjoitettu: – Minä hävitän viisaitten viisauden ja teen tyhjäksi ymmärtäväisten ymmärryksen. [20] Missä ovat viisaat ja oppineet, missä tämän maailman älyniekat? Eikö Jumala ole tehnyt maailman viisautta hulluudeksi? [21] Jumala on kyllä osoittanut viisautensa, mutta kun maailma ei omassa viisaudessaan oppinut tuntemaan Jumalaa, Jumala katsoi hyväksi julistaa hulluutta ja näin pelastaa ne, jotka uskovat.
        [23] Me sen sijaan julistamme ristiinnaulittua Kristusta. Juutalaiset torjuvat sen herjauksena, ja muiden mielestä se on hulluutta, [24] mutta kutsutuille, niin juutalaisille kuin kreikkalaisillekin, ristiinnaulittu Kristus on Jumalan voima ja Jumalan viisaus. [25] Jumalan hulluus on ihmisiä viisaampi ja Jumalan heikkous ihmisiä voimakkaampi.
        [30] Jumalan vaikutusta on se, mitä te Kristuksessa Jeesuksessa olette. Hänet Jumala on antanut meille viisaudeksi, vanhurskaudeksi, pyhitykseksi ja lunastukseksi.

Eli vastaa tuohon kysymykseen jonka kysyin, kiitos, niin keskustellaan hiukan tästä aiheesta, jos sulla on pisaraakaan selkärankaa.

Syntisen osa : lestat ajaa kristittyjä pois kirkoista hellarit eksyttää uudestaan kasteelle .

• Anonyymi
        JuusoLehtola kirjoitti:

Armeijassa on marssimusiikki tahdissa pysymiseen ja joukkojen kokoamiseen. Se on lestankin hyvä kestää täällä maan päällä asumisen ääniä.

• Anonyymi

• Anonyymi

Onko kaikki muut teistä sitten tyhmiä?

• Anonyymi

Missä raamatussa sanotaan musiikista.

• Anonyymi

Gospel on alamaailman tuotosta!

• Anonyymi

No saatana halusi olla Jumala itse se ylistyksen johtaja. Yhwh kyllästyi niihin. Mutta Ilmestyskirjassa on kyllä jonkun verran ylistystä kuin apostolit toki ylisti sen ajan taustansa mukaan ennen eroa vanhasta liitosta. Mutta enkelit puhaltaa pasuunaan kuin veisataan virsiä kuin ylistys puheissa. Isämeitää . Voi puhaltaa kurkkutorvi auki evankeliumia kaikille luoduille. Ääntä vaan . Et sä voi kulkea haukkumasana Jeesuksen omia kirkoissa . Käy julistaa evankeliumia luoduille.

• Anonyymi

Soita harppu . Virittäkää. Puhaltakaa. Kymbaalit. Soittimet . Torvet. Ilmestyskirjassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Soita harppu . Virittäkää. Puhaltakaa. Kymbaalit. Soittimet . Torvet. Ilmestyskirjassa.

Saatana oli ylistyksen johtaja kunnes lankesi se timantti. Ketkä lankesi pois armosta . Niin Juudas. Timantti lilja. Mutta voi silti ylistää uuden liiton Jeesusta poikaa ristiin naulittuna. Mutta jopa YouTube näkyy leffa hänestä YouTube PASSION of Jeesus Christ. Aika hyvä . Muitakin uuden testamentin tapahtumiin perustuvia leffoja . Osa myyntiä osa opetusta. Tutkikaa kaikki pitäkää se mikä on hyvää. Apostolit opetti : kun tulette yhteen ...kenellä laulu. Joillain on laulun lahja. Missä kaksi !!! tai kolme on koolla Jeesuksen nimessä siinä hän on keskellämme . Et voi mitenkään myydä häntä . Mistään rahasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No saatana halusi olla Jumala itse se ylistyksen johtaja. Yhwh kyllästyi niihin. Mutta Ilmestyskirjassa on kyllä jonkun verran ylistystä kuin apostolit toki ylisti sen ajan taustansa mukaan ennen eroa vanhasta liitosta. Mutta enkelit puhaltaa pasuunaan kuin veisataan virsiä kuin ylistys puheissa. Isämeitää . Voi puhaltaa kurkkutorvi auki evankeliumia kaikille luoduille. Ääntä vaan . Et sä voi kulkea haukkumasana Jeesuksen omia kirkoissa . Käy julistaa evankeliumia luoduille.

Ilmestyskirjassa suoraan ; hän on pyyhkivät kaikki kyyneleet heidän meidän silmistään . Eikä sotaa ole enää oleva eikä itkua eikä parkua sillä kaikki entinen on mennyt.

• Anonyymi

Herätkää, voiko olla typerämpää?

• Anonyymi

:O.

• Anonyymi

....

• Anonyymi

Ps. 103:
      1. Daavidin psalmi.
      Ylistä Herraa, minun sieluni, ja kaikki mitä minussa on, ylistä hänen pyhää nimeään.
      2. Ylistä Herraa, minun sieluni, älä unohda, mitä hyvää hän on sinulle tehnyt.
      3. Hän antaa anteeksi kaikki syntini ja parantaa kaikki sairauteni. Ps. 147:3
      4. Hän päästää minut kuoleman otteesta ja seppelöi minut armolla ja rakkaudella.
      5. Hän ravitsee minut aina hyvyydellään, ja minä elvyn nuoreksi, niin kuin kotka.
      Job 33:25; Jes. 40:31

• Anonyymi

Psalmien kirja
      Psalmi 147
      Herran armon ja voiman ylistys
      1. Ylistäkää Herraa!
      Hyvä on laulaa ylistystä meidän Jumalallemme.
      Se on suloista, ylistäminen on soveliasta.
      Ps. 92:2; Ps. 135:3
      2. Herra rakentaa Jerusalemin,
      hän kokoaa Israelin karkotetut.
      5. Moos. 30:4; Jes. 11:12
      3. Hän parantaa ne, joilla on särkynyt sydän,
      ja sitoo heidän haavansa.
      Ps. 34:19; Ps. 51:19; Ps. 103:3; Jes. 61:1
      4. Hän on määrännyt tähtien luvun,
      hän kutsuu niitä kaikkia nimeltä.
      Jes. 40:26
      5. Suuri on meidän Herramme,
      suuri hänen voimansa,
      hänen ymmärryksensä on mittaamaton.
      Room. 11:33
      6. Herra tukee nöyriä,
      mutta jumalattomat hän painaa maahan.
      Ps. 146:8; Luuk. 1:52
      7. Laulakaa Herralle kiitosta,
      laulakaa ylistystä Jumalallemme lyyran säestyksellä!
      8. Hän peittää pilvillä taivaan ja valmistaa maalle sateen.
      Hän saa vuoret kasvamaan ruohoa.
      Ps. 104:14; Ap. t. 14:17
      9. Hän antaa ruuan eläimille,
      korpin poikasillekin, kun ne huutavat.
      Job 38:41; Ps. 104:27-28; Ps. 136:25; Luuk. 12:24
      10. Ei hänelle kelpaa hevosen voima,
      ei hän mielly miehen jalkojen nopeuteen.
      Ps. 33:17; Aam. 2:14
      11. Herra mieltyy niihin, jotka häntä pelkäävät,
      niihin, jotka panevat toivonsa hänen armoonsa.
      12. Kiitä Herraa, Jerusalem, ylistä Jumalaasi, Siion,
      13. sillä hän tekee lujiksi porttiesi salvat,
      hän siunaa sinun lapsesi keskelläsi.
      14. Hän antaa rauhan rajoillesi,
      ravitsee sinut parhaalla vehnällä.
      Ps. 81:17
      15. Hän lähettää käskynsä maahan,
      nopeasti kiitää hänen sanansa.
      16. Hän antaa sataa lunta kuin villaa
      ja sirottaa härmää kuin tuhkaa.
      Job 37:6
      17. Hän viskaa rakeitaan kuin leivänmuruja – kuka voi kestää hänen pakkastaan?
      18. Hän lähettää sanansa ja sulattaa rakeet.
      Hän panee tuulensa puhaltamaan, ja vedet virtaavat.
      19. Hän julistaa sanansa Jaakobille,
      lakinsa ja säädöksensä Israelille.
      5. Moos. 4:5; 5. Moos. 33:4
      20. Niin hän ei ole tehnyt yhdellekään muulle kansalle,
      eivätkä ne tunne hänen säädöksiään.
      Halleluja!
      5. Moos. 4:6; 5. Moos. 4:32

• Anonyymi

Vanhan liiton rikkomukset sovitettiin ristillä että älä yhtään Nau u niitä. Uuden liiton synnit on peitetty . Ota nyt vaan sieltä uuden liiton puolelta niitä soittimia.

• Anonyymi

kun sexi tanssi kiihoittaa, niin unhoittuu kaikki muu....kunnes huomaa senkin tyhjyyden.. hetkellinen yhdyntä, ruiskutus ja siinä se oli, ei kummempaa, kuin eläimet...

nuoret naiset kiihoitus tehtävissä perinteen mukaan ja vanhat keittiövuorossa.
      mies on herrana ja pukkina, taistelee pllun omistuksesta verisesti, mutta salaa käy joku saarnaaja kuitenkin kuksimassa. Siinä elämän sisltö.

• Anonyymi

No ei toi paneminen sen kummempaa ole kenellekään lahkoissa tai ei. Ruikitaan mitä ruikitaan. Kivekset tyhjiksi. Mitä te luulette oikeasti . Ihan samaa se on . Vain siksikin sikakaukalossa on erikseen . Tai Sodoman väkivalta.

• Anonyymi
      • Anonyymi

Huijauksia tyyliin myyntijeesus ja ihmeet kuin väärät Jeesuksen sirkus.

• Anonyymi

Totuuden Juuso tässä kertoo!

• Anonyymi

En oo ikinä kuullu, että kaikki rytmikäs musiikki olisi sopimatonta. En puhu sinänsä syntisestä musiikista, koska mikään musiikkihan itsessään ei ole syntistä. Käytän mieluummin ilmaisua sopimaton musiikki. Tietyt musiikkityylit ja sanoitukset saattaa johtaa meitä pois Jumalan valtakunnasta. Tällaista on usein myös gospel-musiikki, koska niiden sanomassa on erilainen hapatus. Toisekseen Jumalaa pitää mieluummin ylistää rauhallisella ja autuaalla musiikilla. Siinä olet väärässä, että kaikki rytmikäs musiikki olisi sopimatonta meille. Esimerkiksi sotilasmarsseja kuunnellaan paljon ja nekinhän on rytmikkäitä. Samoin monissa suurten säveltäjien sävellyksissäkin on rytmikkäitä osuuksia. Näitä silti kuunnellaan kristillisyytemme piirissä laajalti. Nykymusiikki on tehty koukuttavaksi ja sen varjolla on helppo tuoda vääriä aatteita. Siksi on parempi, että välttelee nykyjytämusaa, ettei oo niin helposti vieteltävissä. Itekin oon ollut vääränlaisen musiikin orja. Aluksi kuuntelin iskelmiä ja gospelia, joissa oli viaton sanoma. Kun jäin jytään kii, alko menee kaikki muukin aina gangstaräpistä (rikoksia, seksiä ja huumeita) sinfoniseen black metaliin. Rumat ja jumalattomat sanat eivät enää kohauttaneet ja huomasin lopulta olevan uskosta osaton. Rukoilin parannuksen armoa ja sitä, että pääsisin jytämusiikista eroon. Rukoukseni kuultiin ja enää ei tee mieli kuunnella mitään, joka vie minua pois Jumalasata, tai kohti väärää hengellisyyttä. Marsseja kuuntelen yhä. Ne ei oo viemässä mua sen enempää minnekään, kuin Bachin, Mozartin ja Sibeliuksenkaan teoksetkaan.

• Anonyymi

Lisäys: rauhallisessakin musiikissa voi olla lyömäsoittimia, mutta ne ei saa olla keskiössä niin, kuin nykyjytämusassa. Sympaaleja ja rumpujahan käytetään taidemusiikissakin. Barokin ajan sävellyksissä on rumpuja ja symbaaleitakin. Ne ei vie kuitenkaan koko huomiota, eli eivät nouse keskiöön. Vauhdikkaammissa osuuksissa rummut voi paukkua enemmän, mutta niissäkään ne ei nouse keskiöön, vaan täydentää säveltäjän haluamia tunnetiloja. Uskovaiset eivät yleensä itse soita orkestereissa perkussiosoittimia, koska niitä harjoitellessa joutuu soittaa myös sellaista musiikkia, joka ei välttämättä ole uskolle sopivaa. Itse oppineita perkussiosoittimien soittajia kuitenkin on. Itelläkin on patarummut, joita saatan välillä omaksi iloksi soitella.

• Anonyymi kirjoitti:

Lisäys: rauhallisessakin musiikissa voi olla lyömäsoittimia, mutta ne ei saa olla keskiössä niin, kuin nykyjytämusassa. Sympaaleja ja rumpujahan käytetään taidemusiikissakin. Barokin ajan sävellyksissä on rumpuja ja symbaaleitakin. Ne ei vie kuitenkaan koko huomiota, eli eivät nouse keskiöön. Vauhdikkaammissa osuuksissa rummut voi paukkua enemmän, mutta niissäkään ne ei nouse keskiöön, vaan täydentää säveltäjän haluamia tunnetiloja. Uskovaiset eivät yleensä itse soita orkestereissa perkussiosoittimia, koska niitä harjoitellessa joutuu soittaa myös sellaista musiikkia, joka ei välttämättä ole uskolle sopivaa. Itse oppineita perkussiosoittimien soittajia kuitenkin on. Itelläkin on patarummut, joita saatan välillä omaksi iloksi soitella.

Kyllä, se on totta että marssimusiikki ja klassinen on poikkeuksia, niitä saa kuunnella. Mutta lähtökohtaisesti kaikki muu on ei.

Selvästi tuli esille sun kommentistakin että "jytä" tms on sopimatonta tai jopa gospel.

Mutta älä nyt yritä valkopestä vl-liikettä valheellisesti. Kaikki me nykyiset ja entiset vllät tiietään että lähestulkoon kaikki muu paitsi yllämainittu on syntiä vl-näkökulmasta.

Kuitenkin, niinkuin sanottua, Raamatussa ne ei ole syntiä. Ja jos sinä oot eksynyt kuuntelemaan kaikenlaista roskaa niin ei se sitä tarkoita että joku toinenkin eksyisi. Jos sinä oot menny iskelmän ja gospelin takia rikoksista, huumeista ja muista roskasta kertovaan ni se ei kuitenkaan tarkoita että kaikki muut olisivat samassa vaarassa, koska ihmiset on erilaisia.

Voisitko tuoda Raamatusta jotain?

• Anonyymi
        JuusoLehtola kirjoitti:

Kyllä, se on totta että marssimusiikki ja klassinen on poikkeuksia, niitä saa kuunnella. Mutta lähtökohtaisesti kaikki muu on ei.

Selvästi tuli esille sun kommentistakin että "jytä" tms on sopimatonta tai jopa gospel.

Mutta älä nyt yritä valkopestä vl-liikettä valheellisesti. Kaikki me nykyiset ja entiset vllät tiietään että lähestulkoon kaikki muu paitsi yllämainittu on syntiä vl-näkökulmasta.

Kuitenkin, niinkuin sanottua, Raamatussa ne ei ole syntiä. Ja jos sinä oot eksynyt kuuntelemaan kaikenlaista roskaa niin ei se sitä tarkoita että joku toinenkin eksyisi. Jos sinä oot menny iskelmän ja gospelin takia rikoksista, huumeista ja muista roskasta kertovaan ni se ei kuitenkaan tarkoita että kaikki muut olisivat samassa vaarassa, koska ihmiset on erilaisia.

Voisitko tuoda Raamatusta jotain?

Meillä kotona on sanottu, ettei kannate kuunnella tämän ajan jytää, eikä edes gospelia, koska gospelissa on usein väärään hengellisyyteen sidotut sanat. Ne voivat viedä siis väärään uskoon. Siksi virret ja siioninlaulut ovat uskon kannalta turvallisin valinta. Vanhempieni mukaan esim Samuli Edelmannin levyttämät virretkin ovat sopivia, kun ne ovat virsiä ja näin sanoiltaan sopivia. Onhan monissa lasten lauluissakin rummut ja niitähän me ollaan kuunneltu paljon lapsena. Ei siis sinänsä rytmimusiikki oo sopimatonta, mutta siihen liittyy paljon vaaran paikkoja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Meillä kotona on sanottu, ettei kannate kuunnella tämän ajan jytää, eikä edes gospelia, koska gospelissa on usein väärään hengellisyyteen sidotut sanat. Ne voivat viedä siis väärään uskoon. Siksi virret ja siioninlaulut ovat uskon kannalta turvallisin valinta. Vanhempieni mukaan esim Samuli Edelmannin levyttämät virretkin ovat sopivia, kun ne ovat virsiä ja näin sanoiltaan sopivia. Onhan monissa lasten lauluissakin rummut ja niitähän me ollaan kuunneltu paljon lapsena. Ei siis sinänsä rytmimusiikki oo sopimatonta, mutta siihen liittyy paljon vaaran paikkoja.

Kyllä uskovainen ihminen tuntee, millainen musiikki ei ole hyvä uskonelämälle!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaikki vaan ei pidä samueleista ortodokseissa eikä hellareistakaan. Ortodoksit on vaikeita. Mutta otetaan nyt lukuharjoituksena Ilmestyskirjan ylistys ja soitin kuin musiikki kohdat. Montako soitinta löytyy . Montako ylistävät lausetta . Montako kehotusta tulla yhteen ja laulaa . On hyvä myös laskea montako kertaa löytyy sana rakastaa. Armahtaa. Kyllä luterilaiset osaa yhtä hyvin kuin muutkin taivasmusiikit. Kuin katoliset osaa. Erittäin hyvin . Great thou art. YouTube. Pyhiä suudelmia Juudas suudelmia kuin rakkaus suudelmia . Pyhiä käsiä kuin siunausta eikä kirousta. Siunatkaa älkää kirotko. Alkaa nyt siunata niitä keitä olette kironnut. Saatte saada vielä anteeksi ne kiroamiset.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Elantonsa joutuu tienaamaan vaikka kitaralla . Mutta vapaa ajalla voi soitella evankeliumia. Moni elättää itsensä muusikkona . Tai laulajana jos on lahjan saanut. Hellarit vaan myy rahasta kaikkea mikä ei ole sopivaa. Ei pelastus ole myynnissä. Se on kyllä hengen herjaa.

• Anonyymi

Sibe oli vapaamuurari et älä silti unohda mikä voi tekeytyä valkeuden enkeliksi . ORTODOKSEJA HELLAREITA vaivaa samat eksytkset.

• Anonyymi

No oota hetki, kun kuluu tuo parannuksen armon hype ohi, niin Mozart vaihtuu radio rockiin. Täyttä itsepetosta tuo, ettei "minun tee mieli kuunnella". Ei teekkään kun sut on aivopesty näin: sopimaton musiikki=seksuaaliset ajatukset=seksi on syntiä=jos kuolen joudun helvettiin. Kukapa sinne haluaisi? Tuo pelko on niin kova, ettei muka "tee mieli kuunnella sopimatonta musiikkia" eli sinua ohjaa PELKO eli lestadiolaisuuden vallankäytön tyypillisin väline.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No oota hetki, kun kuluu tuo parannuksen armon hype ohi, niin Mozart vaihtuu radio rockiin. Täyttä itsepetosta tuo, ettei "minun tee mieli kuunnella". Ei teekkään kun sut on aivopesty näin: sopimaton musiikki=seksuaaliset ajatukset=seksi on syntiä=jos kuolen joudun helvettiin. Kukapa sinne haluaisi? Tuo pelko on niin kova, ettei muka "tee mieli kuunnella sopimatonta musiikkia" eli sinua ohjaa PELKO eli lestadiolaisuuden vallankäytön tyypillisin väline.

Kyllä moni musiikki voi tuntua vieraalta, varsinkin jytä rockki. Ja usein ne ovat joko ihmispalvontaa tai väärää hengellisyyttä, niin kuin joku tuosa aiemmin kirjoittikin. Se gospel on hienosti naamioitu kauniiseen sävelmään mutta sisältö on hengetöntä. Hengellisyyttä on monenlaista, uskovainen kyllä tietää mikä on oikea hengellisyys, gospel on jollekin oikea mutta heissä vaikuttaakin väärä henki.

• Kerro minulle yksikään musiikkikappale, jossa ei ole rymiä, eikä polejnetoa?
      Voidaan puhua myöskin tahdista?

• Anonyymi

LINNUTKIN LAULAA MATOJA SYÖDESSÄ ! Yök.

• Anonyymi kirjoitti:

LINNUTKIN LAULAA MATOJA SYÖDESSÄ ! Yök.

Eikä laula mato suussa, mutta kiitokseksi Jumalalle madosta, kun se on syöty.

• Anonyymi

Eihän itse rytmimusiikki ole sopimatonta. Sanoma merkitsee paljon. Useimmissa rytmikkäissä kappaleissa on vain jumalattomat sanat. Ja jos ei muuten, niissä saattaa vilistä kirosanoja. Esimerkkinä mainittakoon Kaj Bara bada Bastu. Käärijän Cha Cha Cha se vasta jumalaton onkin. Käsittelee lähinnä ryyppäämistä ja yökerhossa bailaamista. Erika Vikmanin biisit taasen ovat jo ihan rienaavia. Nykymusiikissa on paljon tällaisia, joiden arvomaailma on kaukana uskovaisen (vl:n) arvomaailmasta. Jytämusiikki on myös koukuttavaa. Jos haluat kuunnella jytäbiisin, jonka sanoma sopii arvoillesi, jäät koukkuun ja lopulta haluat kuulla nekin biisit, joiden sanoma on ristiriidassa vakaumuksesi kanssa. Tiedän, että jotku vl:t pystyvät valikoimaan jytämusasta sen, joka ei sodi omia arvoja vastaan. Kaikilta tämä ei kuitenkaan onnistu. Siksi on hyvä, että etenkin yhteisissä kokoontumisissa kuunneltais vain sellaista musiikkia, jossa rytmi pysyy sivuseikkana. Eli käytännössä tarkoittaa sitä, ettei olisi perkussiosoittimia lainkaan.

• Anonyymi

Kuunnelkaa Ylen hartausohjelmia hartaita säveliä kaikki on semmosta harhauttavaa kun viimeinen sävelmä ennen hartauspuhuja tulee se on semmoista rähinää räminää, että se harhauttaa ei ihmiset pois pyhästä odotuksen tilasta mitä he odottavat.

Hienot hartaat virret räävitään, renkutetaan; joku piirrosfilmien ötökkä ääntelee. ja ne on semmosta ruotsalaista hinttiläpien hehkutusta.

• Anonyymi

Yle tarkoitus on ruotsalaistuttaa suomalaiset juntit ja tehdä niistä kaiken sallivia homoja: Hyvää ja palvelusväkeä.
      Sionistit rakentaa uutta maailmanjärjestystä, jumala on niillä käsikassara ja rahantekoväline.
      "Maailma kuulu vain Juutalaisille: Meller.

• Anonyymi

Itse olen vanhoillislestadiolainen. Käyn säännöllisesti seuroissa ja osallistun aktiivisesti rauhanyhdistyksen työhön. Mutta kuuntelen rytmikästä musiikkia poppia rockia ja iskelmää. Miksi sitten kuuntelen sitä vaikka olen vl johtuu siitä että en näe siinä mitään väärää taikka pahaa enkä mitään mikä veisi pois uskosta. Se on hyvää musiikkia ja antaa minulle paljon. Saan myös uskosta paljon ja rauhanyhdistyksen seuroista ja saarnoista.

• Anonyymi

Eikös hihhuli muusikko J Tikkanen ole p3d0f11li

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      74
      1379
    2. Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa

Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.
      Maailman menoa
      243
      1269
    3. Martina lähdössä Ibizalle

Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      152
      1066
    4. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      255
      1048
    5. Avustikset peruttu.

Aettokosken ampuraan rahat otettu poekkeen valtiolle.
      Suomussalmi
      51
      775
    6. 64
      734
    7. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      62
      717
    8. Miksi mies tuntee näin?

Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui
      Ikävä
      39
      708
    9. Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg

parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤
      Ikävä
      44
      671
    10. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      30
      627
    Aihe