Täällä on jotkut sanoneet että kaikenlainen rytmikäs musiikki on syntiä, jopa gospel jossa ylistetään Jumalaa. No Raamatun mukaan asia ei ole näin. Psalmi 150 sanoo näin:
Psalmit 150:1-6
[1] Halleluja! Ylistäkää Jumalaa hänen pyhäkössään, ylistäkää häntä taivaan mahtavissa holveissa! [2] Ylistäkää häntä, hänen väkeviä tekojaan, ylistäkää häntä, hän on suuri! [3] Ylistäkää häntä raikuvin torvin, ylistäkää häntä harppua ja lyyraa soittaen! [4] Ylistäkää häntä tanssien ja rumpua lyöden, ylistäkää häntä luuttua ja huilua soittaen! [5] Ylistäkää häntä symbaalien helinällä, ylistäkää häntä riemukkain symbaalein! [6] Kaikki te, joissa on elämän henkäys, ylistäkää Herraa! Halleluja!
Eli aivan omasta päästä keksittyjä sääntöjä. Kaikenlainen musiikki, oli rytmikästä tai ei, on ei-suositeltavaa jos siinä on esim irstautta tai väkivaltaa, mutta on paljon hyvää rytmikästä musiikkia, jossa on aivan soveliaat sanat.
Kaikenlainen rytmikäs musiikkiko syntiä muka?
26
245
Vastaukset
Musikkia ei ole ilman rytmiä?
JuusoLehtola kirjoitti:
Tarkoittaa käytännössä musiikkia joka on siionin lauluja tai klassista menevämpää.
Entsenä soittaja sanon, että asiaa ei voi selitellä.
Kaikki musiikin tarve kohdistuu käytäntöön, ja siionin lauluillakin on säestys.
- Anonyymi
Juuso Lehtola on eksynyt järkeisuskoon, jossa järjellä yrittää selittää asioita.
Kuitenkin Jumalan uskonasiat eivät ole ihmisjärjellä selitettävissä.Joo jos järkeisusko on sitä että uskoo sen mitä Raamattu KIISTATTA opettaa niin olet oikeassa, siinä tapauksessa olen järkeisuskossa, koska se on oikea usko joka uskoo kaiken mitä Raamattu opettaa.
- Anonyymi
JuusoLehtola kirjoitti:
Joo jos järkeisusko on sitä että uskoo sen mitä Raamattu KIISTATTA opettaa niin olet oikeassa, siinä tapauksessa olen järkeisuskossa, koska se on oikea usko joka uskoo kaiken mitä Raamattu opettaa.
Varastaminen,valehtelu,kiusaaminen,satuttaminen o syntiä,siitäpä revi!
Anonyymi kirjoitti:
Varastaminen,valehtelu,kiusaaminen,satuttaminen o syntiä,siitäpä revi!
Samaa mieltä!
Tämä kommentti osoittaa oivallisesti sen, että vl-uskossa ei ole kyse Raamatunmukaisesta uskosta. Se joka uskaltaa uskoa jotain muuta kuin mitä vl-liike opettaa, vaikka se olisi täysin selkeästi Raamatussa, on eksynyt ja eriseurainen vl-näkökulmasta.
Vl-uskossa Raamatulla voidaan tukea omaa oppia ja sitä vääristellään oman opin tueksi, mutta Raamattu ei ole se opin varsinainen lähde, vaan pohjimmiltaan se on vl-liikkeen mielenliikut.
Tämä mun video kannattaa tsekata aiheeseen liittyen:
https://youtu.be/JSFZ1ozBSJU- Anonyymi
JuusoLehtola kirjoitti:
Tämä kommentti osoittaa oivallisesti sen, että vl-uskossa ei ole kyse Raamatunmukaisesta uskosta. Se joka uskaltaa uskoa jotain muuta kuin mitä vl-liike opettaa, vaikka se olisi täysin selkeästi Raamatussa, on eksynyt ja eriseurainen vl-näkökulmasta.
Vl-uskossa Raamatulla voidaan tukea omaa oppia ja sitä vääristellään oman opin tueksi, mutta Raamattu ei ole se opin varsinainen lähde, vaan pohjimmiltaan se on vl-liikkeen mielenliikut.
Tämä mun video kannattaa tsekata aiheeseen liittyen:
https://youtu.be/JSFZ1ozBSJUEtkö pääse lestadiolaisuudesta eroon? Etsi rauhaa sieltä katolilaisuudesta. Noudata uskonnon vapautta.
Anonyymi kirjoitti:
Etkö pääse lestadiolaisuudesta eroon? Etsi rauhaa sieltä katolilaisuudesta. Noudata uskonnon vapautta.
Rauha minulla on. Syyn sille miksi teen tätä lestadiolaisten evankeliointityötä voit katsoa tältä videolta:
https://youtu.be/_d3M1oX7I8U
Ja ainiin: minä noudatan uskonnonvapautta ja siihen kuuluu myös vapaus olla eri mieltä ja myös vapaus ilmaista jos mun mielestä joku on harhassa. Eli mulla on vapaus uskoa mitä huvittaa samoin kuin lestadiolaisillakin ja myös sanan vapaus puhua siitä julkisesti, jopa kritisoida toisten uskoa.JuusoLehtola kirjoitti:
Joo jos järkeisusko on sitä että uskoo sen mitä Raamattu KIISTATTA opettaa niin olet oikeassa, siinä tapauksessa olen järkeisuskossa, koska se on oikea usko joka uskoo kaiken mitä Raamattu opettaa.
Raamattuhan painottaa viisautta, ymmärtää kirjoiettu teksti, muuten Kirjan sanoma jää auki.
Matt. 25:4Viisaat sitä vastoin ottivat lampun lisäksi mukaansa öljyastian.
Minun nuoruudessani Lestoissa saarnattiin, - järki vangiksi ottakaatte ja tyhmyyshän tuo ainoastaa pentuja, kun ei ole järkeä ehkäistsä.- AnonyymiUUSI
pinnasänky kirjoitti:
Raamattuhan painottaa viisautta, ymmärtää kirjoiettu teksti, muuten Kirjan sanoma jää auki.
Matt. 25:4Viisaat sitä vastoin ottivat lampun lisäksi mukaansa öljyastian.
Minun nuoruudessani Lestoissa saarnattiin, - järki vangiksi ottakaatte ja tyhmyyshän tuo ainoastaa pentuja, kun ei ole järkeä ehkäistsä.Matt. 11:25
Sillä ajalla vastasi Jesus ja sanoi: minä kiitän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, ettäs olet kätkenyt nämät viisailta ja toimellisilta, ja olet ne ilmoittanut pienille.
Luuk. 10:21
Sillä hetkellä riemuitsi Jesus hengessä ja sanoi: minä kiitän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, ettäs nämät salasit viisailta ja toimellisilta, ja olet ne ilmoittanut pienille : tosin, Isä, niin oli sinun hyvä tahtos.
Job. 5:
13 Hän käsittää taitavat kavaluudessansa, ja pahain neuvo kukistetaan,
14 Että he päivällä juoksevat pimeydessä, ja koperoitsevat puolipäivänä niinkuin yöllä.
Job. 12:
25 Ja he koperoitsevat pimeydessä ilman valkeutta; ja hän eksyttää heitä kuin juopuneita.
1. Kor. 1:20
Kussas on viisas? kussas on kirjanoppinut? kussas tämän maailman tutkia on? Eikö Jumala ole tämän maailman viisautta hulluudeksi tehnyt?
1. Kor. 1:27
Vaan ne, jotka maailman edessä hullut ovat, on Jumala valinnut, että hän viisaat häpiään saattais; ja ne, jotka heikot ovat maailman edessä, on Jumala valinnut, että hän väkevät häpiään saattais; Anonyymi kirjoitti:
Matt. 11:25
Sillä ajalla vastasi Jesus ja sanoi: minä kiitän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, ettäs olet kätkenyt nämät viisailta ja toimellisilta, ja olet ne ilmoittanut pienille.
Sillä hetkellä riemuitsi Jesus hengessä ja sanoi: minä kiitän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, ettäs nämät salasit viisailta ja toimellisilta, ja olet ne ilmoittanut pienille : tosin, Isä, niin oli sinun hyvä tahtos.
Job. 5:
14 Että he päivällä juoksevat pimeydessä, ja koperoitsevat puolipäivänä niinkuin yöllä.
Job. 12:
25 Ja he koperoitsevat pimeydessä ilman valkeutta; ja hän eksyttää heitä kuin juopuneita.
Kussas on viisas? kussas on kirjanoppinut? kussas tämän maailman tutkia on? Eikö Jumala ole tämän maailman viisautta hulluudeksi tehnyt?
Vaan ne, jotka maailman edessä hullut ovat, on Jumala valinnut, että hän viisaat häpiään saattais; ja ne, jotka heikot ovat maailman edessä, on Jumala valinnut, että hän väkevät häpiään saattais;Jos kerran haluat asettaa vastakkain nämä kohdat ja ne kymmenet muut (joita on varmasti kymmeniä kertoja enemmän) jotka puhuvat viisaudesta, niin kerrotko että mitä se viisaus tarkoittaa näissä kohdissa ja mitä niissä muissa, esimerkiksi tuossa Pinnasängyn lainauksessa olevassa kohdassa? Eli puhuuko nämä kohdat ylipäänsä eri asiasta mitä lainasit kuin ne kaikki muut?
Minä väitän että ne eivät puhu samasta asiasta. On kahdenlaista viisautta: maailman viisaus ja Jumalan viisaus ja täytyy olla senverran erottelukykyä että osaa arvioida missä tarkoitetaan mitäkin.
Sinäkin, jos lakkaisit vääristelemästä Raamattua ja lakkaisit lainaamasta sitä ulos kontekstista omaan korvasyyhyyn, voisit nähdä miten asia on. Esimerkiksi tuo lainaamasi 1. Kor. 1 vähän enemmän kontekstia:
Ensimmäinen kirje korinttilaisille 1:18-21, 23-25, 30
[18] Puhe rististä on hulluutta niiden mielestä, jotka joutuvat kadotukseen, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima. [19] Onhan kirjoitettu: – Minä hävitän viisaitten viisauden ja teen tyhjäksi ymmärtäväisten ymmärryksen. [20] Missä ovat viisaat ja oppineet, missä tämän maailman älyniekat? Eikö Jumala ole tehnyt maailman viisautta hulluudeksi? [21] Jumala on kyllä osoittanut viisautensa, mutta kun maailma ei omassa viisaudessaan oppinut tuntemaan Jumalaa, Jumala katsoi hyväksi julistaa hulluutta ja näin pelastaa ne, jotka uskovat.
[23] Me sen sijaan julistamme ristiinnaulittua Kristusta. Juutalaiset torjuvat sen herjauksena, ja muiden mielestä se on hulluutta, [24] mutta kutsutuille, niin juutalaisille kuin kreikkalaisillekin, ristiinnaulittu Kristus on Jumalan voima ja Jumalan viisaus. [25] Jumalan hulluus on ihmisiä viisaampi ja Jumalan heikkous ihmisiä voimakkaampi.
[30] Jumalan vaikutusta on se, mitä te Kristuksessa Jeesuksessa olette. Hänet Jumala on antanut meille viisaudeksi, vanhurskaudeksi, pyhitykseksi ja lunastukseksi.
Eli vastaa tuohon kysymykseen jonka kysyin, kiitos, niin keskustellaan hiukan tästä aiheesta, jos sulla on pisaraakaan selkärankaa.Anonyymi kirjoitti:
Matt. 11:25
Job. 5:
Job. 12:
Vaan ne, jotka maailman edessä hullut ovat, on Jumala valinnut, että hän viisaat häpiään saattais; ja ne, jotka heikot ovat maailman edessä, on Jumala valinnut, että hän väkevät häpiään saattais;Lisäys edelliseen: selvä lahkolaisen tuntomerkki on se että yrität laittaa kaksi Raamatunkohtaa vastakkain ja otat niistä vain sen toisen omaan korvasyyhyyn ja ohitat toisen niinkuin sitä ei olisikaan. Ja aivan selvä epärhellisyyden merkki myös.
Hanki selkäranka ja osoita että aloituksen väite musiikista on valhetta tai jos et pysty niin myönnä että sinä ja vl-liike on harhassa, jos haluat olla rehellinen. Se mitä nyt teet on se mitä paholainen teki ja tekee vieläkin: ottaa omaan korvasyyhyyn Raamattua ja kyseenalaistaa toisen selvän Raamatun totuuden ikäänkuin ne olisivat toisensa pois sulkevia.- AnonyymiUUSI
JuusoLehtola kirjoitti:
Lisäys edelliseen: selvä lahkolaisen tuntomerkki on se että yrität laittaa kaksi Raamatunkohtaa vastakkain ja otat niistä vain sen toisen omaan korvasyyhyyn ja ohitat toisen niinkuin sitä ei olisikaan. Ja aivan selvä epärhellisyyden merkki myös.
Hanki selkäranka ja osoita että aloituksen väite musiikista on valhetta tai jos et pysty niin myönnä että sinä ja vl-liike on harhassa, jos haluat olla rehellinen. Se mitä nyt teet on se mitä paholainen teki ja tekee vieläkin: ottaa omaan korvasyyhyyn Raamattua ja kyseenalaistaa toisen selvän Raamatun totuuden ikäänkuin ne olisivat toisensa pois sulkevia.Rauhoittavaa musiikkia rauhattomalle sielulle:
https://www.youtube.com/watch?v=EZuXn8ok6GE
- Anonyymi
Missä raamatussa sanotaan musiikista.
- Anonyymi
Gospel on alamaailman tuotosta!
- AnonyymiUUSI
https://m.youtube.com/watch?v=0SCneP6Uj_o&pp=ygUWb2kgamVlc3VzIGxvaGR1dHVrc2VuadIHCQmLCQGHKiGM7w==
Siinä miehekäs esitys.
- Anonyymi
Herätkää, voiko olla typerämpää?
- Anonyymi
:O.
- AnonyymiUUSI
....
- AnonyymiUUSI
Ps. 103:
1. Daavidin psalmi.
Ylistä Herraa, minun sieluni, ja kaikki mitä minussa on, ylistä hänen pyhää nimeään.
2. Ylistä Herraa, minun sieluni, älä unohda, mitä hyvää hän on sinulle tehnyt.
3. Hän antaa anteeksi kaikki syntini ja parantaa kaikki sairauteni. Ps. 147:3
4. Hän päästää minut kuoleman otteesta ja seppelöi minut armolla ja rakkaudella.
5. Hän ravitsee minut aina hyvyydellään, ja minä elvyn nuoreksi, niin kuin kotka.
Job 33:25; Jes. 40:31 - AnonyymiUUSI
Psalmien kirja
Psalmi 147
Herran armon ja voiman ylistys
1. Ylistäkää Herraa!
Hyvä on laulaa ylistystä meidän Jumalallemme.
Se on suloista, ylistäminen on soveliasta.
Ps. 92:2; Ps. 135:3
2. Herra rakentaa Jerusalemin,
hän kokoaa Israelin karkotetut.
5. Moos. 30:4; Jes. 11:12
3. Hän parantaa ne, joilla on särkynyt sydän,
ja sitoo heidän haavansa.
Ps. 34:19; Ps. 51:19; Ps. 103:3; Jes. 61:1
4. Hän on määrännyt tähtien luvun,
hän kutsuu niitä kaikkia nimeltä.
Jes. 40:26
5. Suuri on meidän Herramme,
suuri hänen voimansa,
hänen ymmärryksensä on mittaamaton.
Room. 11:33
6. Herra tukee nöyriä,
mutta jumalattomat hän painaa maahan.
Ps. 146:8; Luuk. 1:52
7. Laulakaa Herralle kiitosta,
laulakaa ylistystä Jumalallemme lyyran säestyksellä!
8. Hän peittää pilvillä taivaan ja valmistaa maalle sateen.
Hän saa vuoret kasvamaan ruohoa.
Ps. 104:14; Ap. t. 14:17
9. Hän antaa ruuan eläimille,
korpin poikasillekin, kun ne huutavat.
Job 38:41; Ps. 104:27-28; Ps. 136:25; Luuk. 12:24
10. Ei hänelle kelpaa hevosen voima,
ei hän mielly miehen jalkojen nopeuteen.
Ps. 33:17; Aam. 2:14
11. Herra mieltyy niihin, jotka häntä pelkäävät,
niihin, jotka panevat toivonsa hänen armoonsa.
12. Kiitä Herraa, Jerusalem, ylistä Jumalaasi, Siion,
13. sillä hän tekee lujiksi porttiesi salvat,
hän siunaa sinun lapsesi keskelläsi.
14. Hän antaa rauhan rajoillesi,
ravitsee sinut parhaalla vehnällä.
Ps. 81:17
15. Hän lähettää käskynsä maahan,
nopeasti kiitää hänen sanansa.
16. Hän antaa sataa lunta kuin villaa
ja sirottaa härmää kuin tuhkaa.
Job 37:6
17. Hän viskaa rakeitaan kuin leivänmuruja – kuka voi kestää hänen pakkastaan?
18. Hän lähettää sanansa ja sulattaa rakeet.
Hän panee tuulensa puhaltamaan, ja vedet virtaavat.
19. Hän julistaa sanansa Jaakobille,
lakinsa ja säädöksensä Israelille.
5. Moos. 4:5; 5. Moos. 33:4
20. Niin hän ei ole tehnyt yhdellekään muulle kansalle,
eivätkä ne tunne hänen säädöksiään.
Halleluja!
5. Moos. 4:6; 5. Moos. 4:32 - AnonyymiUUSI
kun sexi tanssi kiihoittaa, niin unhoittuu kaikki muu....kunnes huomaa senkin tyhjyyden.. hetkellinen yhdyntä, ruiskutus ja siinä se oli, ei kummempaa, kuin eläimet...
nuoret naiset kiihoitus tehtävissä perinteen mukaan ja vanhat keittiövuorossa.
mies on herrana ja pukkina, taistelee pllun omistuksesta verisesti, mutta salaa käy joku saarnaaja kuitenkin kuksimassa. Siinä elämän sisltö. - AnonyymiUUSI
Jumalan tekokoja pitäisi enemmän tapahtua, kuten tämän äänittees alussa. Syntymsätään ramap nousee kävelemään.https://www.youtube.com/watch?v=8GJFA-UD3-0
- AnonyymiUUSI
Totuuden Juuso tässä kertoo!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️662298Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.381893Viulu vaiennut
Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣281602Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...
Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.1711560Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.
Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.921366Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost1841214Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.
Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä1221170Kyllä tekee kipeää
Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬241130En mä tiedä mitä tapahtuu
siis tykkäisitköhän musta oikeasti. Ehkä oot pelannu liikaa rahapelejä, ehkä rakastat tyhjiä arpoja.9952- 77949