Kuristusote vätkylöiden palleista kiristyy! 😆
Hallitus suunnittelee laajentaa Kelan tiedonsaantioikeutta sosiaaliturvan väärinkäytön vähentämiseksi.
Toimenpiteen arvioidaan säästävän valtiolle vuosittain viisi miljoonaa euroa.
Kelalle suunnitellaan oikeutta tarkastella suoraan hakijoiden pankkitilejä sähköisesti.
Kelan lainsäädännön kehittämisjohtaja Auli Valli-Lintu pitää uudistusta tärkeänä päätöksenteon kannalta.
Hallitus haluaa sossuhuijjarit esiin tutkimalla ihmisten pankkitilejä
37
169
Vastaukset
- AnonyymiUUSI
Hyvä idea, voitaisi siis säästää jopa 7 miljoonaa. Samalla näiden konsulttien kelaetsivien palkkoihin ja palkkioihin menisi 20 miljoonaa! 🤣
- AnonyymiUUSI
Pitää palkata kela kytiksi Lieksan 9 e kuntoutuvia, se ei paljon maksa, kun se maksaa 9e päivä!
- AnonyymiUUSI
Kyllähän ne tutkii jo lastenkin tilit ja veikkaus tilin .
- AnonyymiUUSI
Ei ne kyllä tutki, ne tutkii sen minkä kelalle esittää. Mulla on 3 tiliä suomessa, vain yhden esitän kelalle kun on pakko. Sillä tilillä näkyy vain normaali meno. Varsinaiset rahat (mm perintö) on ulkomaan tileillä ja niitä ei kela näe kyllä millään.
Tiedättehän sanonnan, työtön voittaa aina! 🏆
- AnonyymiUUSI
Työttömyyden ABC
Tärkein ohje, älä IKINÄ pidä mitään ylimääräistä käyttötilillä älä tee mitään aktioita käyttötilillä paitsi normaalit (vuokrat, laskut yms.), sen esität kelalle. Sillä saat toikkarit.
Kun teet pimeetä hommaa, ota aina maksu KÄTEISELLÄ, näin kela ei niitä ikinä näe.
Jos kuitenkin otat maksuja vastaan muuten, hanki ulkomaalainen tili, sitä kela ei näe ikinä, se on tärkeää! Käteinen on kuitenkin se turvallisin.
Itse en tietenkään näin tee, se on selvä! 👨 Ohjeeksi vain.
Työtön on aina voittaja! 🏆- AnonyymiUUSI
Ammattimiehen puhetta! Arvostan!
- AnonyymiUUSI
Nuo tekee samaa kuin ideologisesti työttömät. Eri nimi vain. Aivan kuten ryyppäyksessä köyhät juo pussikaljaa ja varakkaammat naamioi viini-illoiksi ja erilaisiin maisteluihin, joiden varjolla voi kännätä.
- AnonyymiUUSI
Työttömyys ei ole mikään ideologia, työttömyys on työttömän työ!
- AnonyymiUUSI
Veli todistaa väkevästi ☝
- AnonyymiUUSI
Ulkomaisia tilejähän voi olla vaikka kuinka monta.
- AnonyymiUUSI
Kyllä, ja niitä ei kela ikinä näe.
- AnonyymiUUSI
Onnistuiko netissä tehdä ulkomaan tili, kyllä ootte nokkelia, ei voi muuta sanoo?!
Nekö hyväksyy tilin "siellä jossain", kun Suokansan edustaja ottaa yhteyttä ja haluaa tilinavauksen?
Pitäs tuokin opetella, mulle kokonaan uutta asiaa.- AnonyymiUUSI
Nyku aika nyku aika
- AnonyymiUUSI
Hommassa on ikävä koukku, tai loukku. Jos vaikka laittaa Norjaan tilin, siellä tulee korkoa ja silloin sossu iskee, ne näkee sen pääomatulona kun se näkyy veroissa! Siinnä sitten selität miten se on mahdollista sossulle🤣 Aloittelijoiden ansa!
Ei, rahat pitää laittaa eeuun ulkopuolelle!- AnonyymiUUSI
Onko Norja eeuu maa?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Onko Norja eeuu maa?
Ei, mutta sinne sijoitettu raha näkyy pääomatulona sossulle :)
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ei, mutta sinne sijoitettu raha näkyy pääomatulona sossulle :)
Ei näy suomessa ei se ole mikään päöomatulo.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Oletko vajakki, totta helvetissä ne näkyy..
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Oletko vajakki, totta helvetissä ne näkyy..
Vain kyseisellä tilillä. Kela ei tiedä niistä mittään.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Jos sulla on siellä meritan tilissä korko se hurja 0,05% se näkyy sun verotuksessa, se on pääomatuloa ja sinä maksat veron siitä.
Ja koska verottaja näkee sen myös kela näkee sen. Mutta tuskin välittää, koska korkotulosi olisi luokaa 0,0001 euroa.
Homma on ihan eri jos sulla on se 70 000 ekee josaan Norwegianissa ja saat korkotuloa jo tuhansia. Silloin kela herää ja kysyy, mitä vittua? 😵🤣 - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Jos sulla on siellä meritan tilissä korko se hurja 0,05% se näkyy sun verotuksessa, se on pääomatuloa ja sinä maksat veron siitä.
Ja koska verottaja näkee sen myös kela näkee sen. Mutta tuskin välittää, koska korkotulosi olisi luokaa 0,0001 euroa.
Homma on ihan eri jos sulla on se 70 000 ekee josaan Norwegianissa ja saat korkotuloa jo tuhansia. Silloin kela herää ja kysyy, mitä vittua? 😵🤣Äijä puhuu asaiaa ☝
- AnonyymiUUSI
En ymmärrä tätä, jos tukia käytetään väärin noin 5 miljoonan eurosta, koko puuhastelu on naurettavaa.
Kun tätä 5 miljoonaa aletaan kitkeä pois, siihen menee tosiaan se 20 miljoonaa. Vähintään.
Hommassa ei ole mitään järkeä! Kuten ei urpo-purran toimissa nyt yläänsäkkään. - AnonyymiUUSI
Kantsii pysyä siellä töissä. Sinun pomosi leikittelee SINUN kasseillasi huolellisesti🤣🤣
- AnonyymiUUSI
Jos immeiset Monakossa pitävät rahojaan suojassa, miljoona tolkulla. Niin kyllä kai yhden tilin voi avata, jos se vaan onnistuu.
Lieksassa pitävät tiedon murusia vakan alla, mutta onneksi tämä tuli nyt esille.
Täytyy ruveta opiskelee tätä asiaa.- AnonyymiUUSI
EU:n ja OECD:n tietojenvaihtosopimusten kautta Suomen verottaja voi saada tiedot ulkomaisista tileistä, erityisesti jos tilillä on merkittävästi varallisuutta tai tuloja.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
EU:n ja OECD:n tietojenvaihtosopimusten kautta Suomen verottaja voi saada tiedot ulkomaisista tileistä, erityisesti jos tilillä on merkittävästi varallisuutta tai tuloja.
Lainsäädäntö: Suomella on kansainvälisiä sopimuksia ja lainsäädäntöä (kuten automaattinen tietojenvaihto verotustietojen osalta), jotka mahdollistavat tietojen saamisen ulkomaisista rahoituslaitoksista.
Viranomaisyhteistyö: Kela voi tarvittaessa tehdä yhteistyötä muiden maiden viranomaisten kanssa tietojen hankkimiseksi, erityisesti epäiltäessä väärinkäytöksiä tai kun se on välttämätöntä etuuksien myöntämiseksi ja maksamiseksi. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Lainsäädäntö: Suomella on kansainvälisiä sopimuksia ja lainsäädäntöä (kuten automaattinen tietojenvaihto verotustietojen osalta), jotka mahdollistavat tietojen saamisen ulkomaisista rahoituslaitoksista.
Viranomaisyhteistyö: Kela voi tarvittaessa tehdä yhteistyötä muiden maiden viranomaisten kanssa tietojen hankkimiseksi, erityisesti epäiltäessä väärinkäytöksiä tai kun se on välttämätöntä etuuksien myöntämiseksi ja maksamiseksi.Yleensä sossun asiakkailla ei ole miljoonia, ja tämähän koskee vain toimeentulo asiakkaita. Monella kuitenkin on "jotain" 😵🤣
- AnonyymiUUSI
Kyllä varmasti jos työttömällä olisi tilit Monacossa Kela onkisi ne vaikka miten mutta rikkaiden veronkiertäjien tilit on tavoittamattomissa
- AnonyymiUUSI
Minulla ei ole rahaa, mistä voisi saada, otan vastaan 🙋♀️
- AnonyymiUUSI
Ajoittain on mm. veispuukissa ollu just ihan kohta kuolevia tai parantumattomasti sairaita mitkä on halunneet lahjottaa jollekin hyvälle immeiselle usseempia satoja tuhansia euroja. Jumalan siunausten saattelemana.
Kannattaa siis seurata tiiviisti josko niitä sellasia vielä ois liikkeellä. Minä kun oon hirmusen katteelline toisten rikastumisille, niin oon tehny veispuukin ylläpijolle, niiku myös Suomen polliisille kymmenittäin ilimotuksia että tuo sitä ei muuta kun täällä jakelee ilimasta rahhaa. On vissiinki jottai vaikutusta sitte ollu kun en pitkään aikaa oo nähny varmasti kuolevia tai erittäin vakavasti sairaita niillä veispuukin palstoilla. En tietystikkää oo ainut joka on ilimotellu, mutta sitä sammaa katteellista joukkoo joka ei taho että muutki tulis yhtä rikkaaks mitä ite oon.
- AnonyymiUUSI
Työtön saa työttömyystukea ja ilmeisesti asumistukeakin vaikka olisi tilillä miljardeja. Kunhan ei ole työllä tehtyä tuloa 🤣
- AnonyymiUUSI
Työtön on voittaja, jälleen ☝
- AnonyymiUUSI
Yhdeksässä eurossa on miljardin alku 👆
- AnonyymiUUSI
Mielestäni jokaisen yksityisasioita pankkitilit!
- AnonyymiUUSI
Köyhällä ei oikeutta yksityisyyteen sossutantat marssii ovesta sisään ja penkoo paikat jaahas täällä on tämmöstä ja tuommosta rikkaitahan työ oottaa kyllä mulla itellä ei mene kuin kymppi kuussa ruokaan
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Köyhällä ei oikeutta yksityisyyteen sossutantat marssii ovesta sisään ja penkoo paikat jaahas täällä on tämmöstä ja tuommosta rikkaitahan työ oottaa kyllä mulla itellä ei mene kuin kymppi kuussa ruokaan
Siis sossutantta sanoo että hänellä menee niin hirveen vähän kuussa ruokaan
- AnonyymiUUSI
Kela poliisi valpastui juuri 😴
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2069026
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k265588- 534671
- 914560
- 593629
- 513366
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.703340Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262876Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv502742- 432631