Kiuas lämpenee liikaa

Anonyymi-ap

Jospa jollakin olisi tullut vastaan ja osaisi neuvoa niin voisi heti tilata oikean osan.
Eli kiukaan kun laittaa päälle ja pyynniksi vaikka 85 astetta niin kiuas lämpenee yli tuon pyynnin (ja vastukset hohkaa punaasena ) kunnes kiukaan sammuttaa ohjainyksiköstä.
Mutta kun kiukaan sammuttaa sen ollessa ylilämpöisenä ja laittaa hetken päästä takaisin päälle niin säätö alkaa toimimaan. lämpötila laskee tuohon 85 asteeseen ja ja pitää sen jälkeen lämmön siinä. Joka kerta sama juttu. Ei pysähdy pyyntiin, mutta hakeutuu kyllä siihen kunhan sammuttaa keksinnön kun se on lämmennyt ylilämpöiseksi. Ohjainyksikkö on tämän näköinen:
https://www.saunavaraosat.com/product/176/harvia-ee-kiukaiden-ohjauspaneeli-13-vaihe-spzsme-200-1?gad_source=1&gad_campaignid=20098153430&gbraid=0AAAAApml4vy42cNUkIPNsAqmKTeRlnFtY&gclid=CjwKCAjwuIbBBhBvEiwAsNypvdobWcByhNREDsTyY4R_iJAYXZjRVW_A2L59KJQPBZYRT8CzVritWRoCHvYQAvD_BwE

Onko kellään kokemusta, että onko vika ohjauspaneelissa vai kiukaan päässä vai?

9

513

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Oletko odottanut, eikö alkulämmityksessä termostaatti ollenkan katkaise? Monesti lämpötila alussa nousee yli asetellun, mutta tasaantuu sitten. Jos lämpö aina vaan nousee ja nousee, niin silloin jossain on vikaa, mutta jos ohjausyksikkö toimii, vaikkakin vain vähän korkeammassa lämpötilassa, niin silloin ei aihetta ihmettelyyn.

• Anonyymi

Ei ole tuosta kysymys. Kiuas lämpenee ties kuinka korkealle yli pyynnön. En ole katsonut mihin asti menisi.

• Anonyymi

Ei ole tullut vastaan tällaista ongelmaa, mutta näen kaksi vaihtoehtoa:
      1. Lämpötila-anturi on väärin sijoitettu ja se lämpenee vasta saunan lämmön tasaannuttua. Tuolla perusteella kyllä pitäisi jossain vaiheessa lämmitystä reagoida kuitenkin.
      2. Jossain on vikaa ja suosituksena on ottaa yhteys myyjään.

Tietysti jos tämä on alkanut yllättäen, niin kakkosvaihtoehto on huomattavasti todennäköisempi. Jos tämä taas on vaivannut alusta alkaen, niin sitten voi olla asennusvikakin.

• Anonyymi

Vika on alkanut yhtäkkiä. Kiuas täyttää pian 20 vuotta.

• Anonyymi

Sillä lailla. Päästä eläkkeelle sen kunniaksi. Pihalle paska

• Anonyymi

Kiesus sentään, 20 - vuotias kiuas ja siitä tehdään palstan aktivointia....

• Anonyymi

Ehkäpä se tuolla ohjauspaneelin uusimisella ratkeaisi. Kiuas on tyhmä, se vain tekee mitä ohjauslaite käskee .

• Anonyymi

Tämän turhan aloituksen tekijää tuskin on kenenkään edes käskeä...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      309
      3055
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      61
      2353
    3. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      124
      2057
    4. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      349
      2043
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      127
      1733
    6. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      67
      1399
    7. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      212
      1395
    8. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1337
    9. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      69
      1270
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      78
      1243
    Aihe