Rautatie Pieksämäeltä Savonlinnaan on ollut ainakin 100v olemassa, mutta moneen kymmeneen vuoteen ei matkustajabunaa ole sillä välillä kulkenut. Ennen vanhaan, taisi olla 50-luvulla, kun jopa ns kiitojuna ajoi J-kylä -P-mäki - S-linna väliä. Pohj - etelä suuntaisia junayhteyksiä on maassamme kiitettävästi, mutta itä - länsisuunnassa junamatkustaminen esim L-ranta - S-linna - P-mäki - J-kylä - Vaasa välillä ei onnistu. Tässä VR'llä olisi kehittämisen paikka ja sitä tulisi esim E-Savon kapunkien P-mäki ja S-linna vaatia.
Milloin pääsee junalla Savonlinnaan
10
213
Vastaukset
- Anonyymi
Itä-länsiradat tehdään lähivuosina, koska Nato tarvitsee niitä.
- Anonyymi
Aikanaan VR myi ns rengasmatkoja. Sellainen muutaman tunnin rengasmatka junalla esim reittiä Pieksämäki - Savonlinna - Lappeenranta - Kouvola - Lahti - Riihimäki - Hämeenlinna - Tampere - Haapamäki - Jyväskylä - Pieksämäki olisi tänä päivänkin pieni elämys. Katsella junan ikkunasta keskeistä Suomes ja olisi paljon fiksumpaa kuin esim istua lentokoneessa Hki-Vsntaalta Kanariansaarille.
- Anonyymi
Tuskin ihan heti, kun siltakin puuttuu Savonlinnasta.
- Anonyymi
Ei Savonlinna pieksämäkeläisiä köyhiä tarvii sinne junailemaan. Saattaisi linnassa mennä aarian ja mollin nuotit piloille.
- Anonyymi
ns.LIIKENNE ministeri unohti rautatiesillan pois.vahinko n.42 miljoonaa .ministerillä ei ollu sukulaista joka olisi toiminut neuvoantajana.sattuuhan noita kömmähdykaiä.
- Anonyymi
SDP on luvannut vaalien jälkeen rakentaa uuden ratasillan Laitaatsiltaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
SDP on luvannut vaalien jälkeen rakentaa uuden ratasillan Laitaatsiltaan.
Demarit nyt lupailee vaikka kuun taivaalta. Eipä ne maksa itte mitään, Sen sijaan demukat on kyllä taitavia käyttämään toisten rahoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Demarit nyt lupailee vaikka kuun taivaalta. Eipä ne maksa itte mitään, Sen sijaan demukat on kyllä taitavia käyttämään toisten rahoja.
Ei ole vielä niin kylmä ollut, että vasemmisto laittaisi kädet omiin taskuihin...
- Anonyymi
Vastauksena alkuperäiseen kysymykseesi, esim. to 15.5. pääset junalla Pieksämäeltä Savonlinnaan seuraavasti:
Lähtö Pmk 6.28 perillä Sln 11.19
Lähtö Pmk 9.20 perillä Sln 14.30
Lähtö Pmk 11.45 perillä Sln 17.30
Lähtö Pmk 12.13 perillä Sln 17.30
Lähtö Pmk 15.20 perillä Sln 20.35
Lähtö Pmk 17.07perillä Sln 22.53
Lähtö Pmk 18.04 perillä Sln 22.53
Peräti seitsemän lähtöä päivässä ja aikaa matkalla katsella maisemia, ihan kuin ennen vanhaan, eikö vain? - Anonyymi
70- luvulla menin lättähatulla Savonlinnasta Pieksämäkeen ja siitä isommalla junalla jatkoyhteys Jyväskylään. Oli kätevää!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 694642
- 1053515
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj383276Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262668- 492663
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan52149- 222034
- 1991950
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3981571Huomenta kulta
En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo91458