Muuttokehoitus

Anonyymi-ap

Kelan jakamat muuttokehotukset ovat ajaneet monen toimeentulotukea saavan arjen ahtaalle.

Kela on jakanut kehotuksia vuoden sisällä ainakin 33 000 kotitalouteen eli ainakin 100 000 ihmiselle. Niillä Kela ohjaa tuensaajia hakemaan aiempaa edullisempaa asuntoa.

28

252

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Syytäkin on, miksi ihmeessä meidän vero maksajien pitää kustantaa ylisuuret asunnot laiskoille!
      Yksin asuva (mielenterveys) henkilö asuu saunallisessa 3h+k kämpässä! Lisäksi jaksaa kyllä pimeää työtäkin tehdä.

• Anonyymi

Minkälaista pimeää työtä tekee?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minkälaista pimeää työtä tekee?

Pimeässä pimeää.

• Anonyymi

Oikeuttaako mt-ongelmat suurempiin tukiin? ei mt-ongelmat pitäisi olla mikään riittävä peruste täysiin tukiin kalliissa asunnossa.

• Anonyymi

Omistusasuntoon ei saa enää asumistukea, mutta aina voi muuttaa vuokralle.

• Anonyymi

Vuokra-asuntoon saa, tu jonka mainitsin on ihan kaupungin vuokra-asunto. Oman kertomansa mukaan asumistukea saa, summia en tiedä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vuokra-asuntoon saa, tu jonka mainitsin on ihan kaupungin vuokra-asunto. Oman kertomansa mukaan asumistukea saa, summia en tiedä.

Se summan omavastuu osuus jos ylittyy, niin joutuu maksamaan sitten ylijäämän osuuden. Yksin asuvilla joensuussa 513e.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se summan omavastuu osuus jos ylittyy, niin joutuu maksamaan sitten ylijäämän osuuden. Yksin asuvilla joensuussa 513e.

Asumistukea pienennetään mutta sitten kuitenkin toimeentulotukeen huomioidaan asumismenoina vähennetty osuus. Oikein hyvillä selityksillä ja epätotuuksilla saa enemmän rahaa, keinottelijat osaa!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Asumistukea pienennetään mutta sitten kuitenkin toimeentulotukeen huomioidaan asumismenoina vähennetty osuus. Oikein hyvillä selityksillä ja epätotuuksilla saa enemmän rahaa, keinottelijat osaa!

Jos vuokra ylittyy, niin ei auta mikään keinottelu, joten itse jokainen maksaa ylimenevän osuuden. Toimeentulotuessa ei sellaista huomioida. Vain eritysperustein jotkut harvat voi saada tukea ylimeneviin osuuksiin. Terveet suomen kansalaiset maksaa siis aina itse sen ylimenevän osuuden mikäli haluaa asua kalliilla vuokralla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On epäoikeudenmukaista että asumistuen omavastuuosuuden ylättävä osuus pitää maksaa toimeentulotuesta tai työttömyyskorvauksesta.

• Anonyymi

Teen kylppäri remontteja ilman kuittia jos oot kiinostunu.

• Anonyymi

et tee kun et osaa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

et tee kun et osaa

Osaan kyllä jos olen selvinpäin, jota olen nykyisin harvoin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

et tee kun et osaa

Miksen en osais eihän tuo nyt vaikeeta oo. Vesieristeetkin laitan. Serfikaatit voi työntää sinne...

• Anonyymi

Aika moni tekee 👌

• Anonyymi

Syrjäseuduilta löytyy vapaita edullisia vuokra-asuntoja, mutta palvelut ja liikenneyhteydet on yleensä vähäiset.

• Anonyymi

Vaikka en toimeentukilainen olekaan, niin itse lopetin asumistukeni kun valveutuneet kansalaisenne kettuilivat. Nytkin ne vainoavat kun huomaavat että pärjään todennäköisyyksiä vastaan! Oblivion stout...

• Anonyymi

Hyvä uutinen. Kerrassaan!

• Anonyymi

Alisuoritusta ehdottomasti. Kisat uolaitoksen ja perintötoimiston kanssa on niillä ilmeiseti kesken, mutta piina ei unehdu. Älkää uskoko vieläkään 😡

• Anonyymi

Uo jos on, niin yksityiseltä asunnon saanti on nykyisin tosi vaikeaa.

• Anonyymi

Solu huone voi maksaa 10 tuhatta vrk motellissa.🥴

• Anonyymi

Kunnissa, joissa on paljon tyystin tyhjiä kämppiä, ei pitäisi olla vaikeaa löytää niitä kohtuuhintaisiakin. Jos ei, voisi kunta niitä ottaa käyttöönsä ja osoittaa asuinpaikaksi työhaluttomille velliperseille.

• Anonyymi

Joensuun kodit osoittaa vapautuvat asunnot laajalta säteeltä, joten ei siinä asukas voi vaikuttaa valintoihin.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Joensuun kodit osoittaa vapautuvat asunnot laajalta säteeltä, joten ei siinä asukas voi vaikuttaa valintoihin.

Olisitte kiitollisia, että saatte ylipäätään asunnon muiden kustannuksella.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Olisitte kiitollisia, että saatte ylipäätään asunnon muiden kustannuksella.

Olisit sinäkin kiitollinen, ettet saanut kuppatartuntaa.
        Edellisenkin taudin hoidatit muiden kustannuksella.

• Anonyymi
      UUSI

Jos naapurisi roudaa yllättävän monta tuuletinta kämppäänsä..Niin se kasvattaa huumeita..Se tarvitsee kierrättää ilmaa ettei kasvit homehdu.Pitäkää silmät auki!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      93
      1851
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1292
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1143
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1027
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      113
      961
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      853
    7. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      772
    8. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      771
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      731
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      693
    Aihe