Turistiviisumin kestosta

Vihreä

Olisi tarkoitus lähteä Kiinaan pitemmäksi aikaa. Ainoa ongelma siellä olemisen kannalta taitaa olla se ettei turisti saa kuin korkeintaan 3kk kestävän viisumin? Olen kuullut yhdeltä tutultani, että jotkut ovat saaneet jopa tämän 3kk viisumin jälkeen 6kk lisäaikaa, mutta tuskin taitaa olla kovinkaan helppoa?

6

633

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • QWD

      Turistiviisumilla voi Kiinassa oleskella max. 30 päivää yhtäjaksoisesti. Jos hankit double-entryviisumin voit piipahtaa 30 päivän jälkeen jossain toisessa maassa ja sinulla on taas 30 päivää käytettävissäsi. Turistiviisumin voimassaoloaikaa voi myös pidentää kahteen otteeseen (sama 30 päivää) Entry-Exit viranomaisen luona, joka yleensä vaati että sinulla on tarpeeksi varoja oleskella Kiinassa. 100 USD/päivä riittää tai vaihtoehtoisesti että sinulla on luottokortti. Sanoisin että on melkein helpompi aina välillä käydä jossain ulkomailla hakemassa uuden viisumin.

      • Vihreä

        No tämä on toinen kerta kun sain turistiviisumin, joka kestää 90 päivää, joten ei tuo 30 päivää voi olla millään maksimi. Toiseksi yksi jenkkiläinen tutun tuttu oli saanut suoraan 180 päivän turistiviisumin, en vain tiedä millä keinolla.


      • Lao Wei
        Vihreä kirjoitti:

        No tämä on toinen kerta kun sain turistiviisumin, joka kestää 90 päivää, joten ei tuo 30 päivää voi olla millään maksimi. Toiseksi yksi jenkkiläinen tutun tuttu oli saanut suoraan 180 päivän turistiviisumin, en vain tiedä millä keinolla.

        Voitko kertoa enemmän tuosta 90 päivän viisumista, mikä luokitus sillä on eli kirjain siinä viisumissa? Miten sait sen?

        Kiinnostaa todella paljon koska 30 päivän viisumi on tosi lyhyt vaikka sitä voikin paikan päällä pidentää max 30 päivällä.


      • QWD
        Vihreä kirjoitti:

        No tämä on toinen kerta kun sain turistiviisumin, joka kestää 90 päivää, joten ei tuo 30 päivää voi olla millään maksimi. Toiseksi yksi jenkkiläinen tutun tuttu oli saanut suoraan 180 päivän turistiviisumin, en vain tiedä millä keinolla.

        On totta että se viisumi on voimassa 90 päivää, tosin kerralla voi vaan oleskella 30 päivää/kerta. Nyt puhun siis turisti, eli L-viisumista.

        Jos olet työn puolesta Kiinassa niin pitempikin viisumi onnistuu. Lisäksi on olemassa jotain laittomia toimistoja jotka rahaa vastaan pystyvät hommaamaan pidempiaikaisia viisumeita (jotka tosin maksavat reilusti normaaleja enemmän).


      • Paavo
        QWD kirjoitti:

        On totta että se viisumi on voimassa 90 päivää, tosin kerralla voi vaan oleskella 30 päivää/kerta. Nyt puhun siis turisti, eli L-viisumista.

        Jos olet työn puolesta Kiinassa niin pitempikin viisumi onnistuu. Lisäksi on olemassa jotain laittomia toimistoja jotka rahaa vastaan pystyvät hommaamaan pidempiaikaisia viisumeita (jotka tosin maksavat reilusti normaaleja enemmän).

        Minä sain ainakin viime talveksi 60 päivän L-turistiviisumin. Ei mitään perusteluja tarvinnut, merkkasin vain papereihin lähtö- ja tulopäivät ja sain olla manner-Kiinassa 60 päivää yhteen putkeen. En tiennytkään kuin jälkikäteen tuosta 30 päivän rajoituksesta. :-)


      • QWD
        Paavo kirjoitti:

        Minä sain ainakin viime talveksi 60 päivän L-turistiviisumin. Ei mitään perusteluja tarvinnut, merkkasin vain papereihin lähtö- ja tulopäivät ja sain olla manner-Kiinassa 60 päivää yhteen putkeen. En tiennytkään kuin jälkikäteen tuosta 30 päivän rajoituksesta. :-)

        Hyvä ettei kukaan huomannut! :D


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1488
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1032
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      761
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      755
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      707
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      690
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      664
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      71
      634
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      304
      609
    Aihe