Ihmisen päivitys

Anonyymi-ap

Jos maailma on toteutettu simuloimalla, ikäänkuin tietokonepeli, niin silloinhan minä olen ohjelmistotuote. Ohjelmistojen ominaisuuksiin kuuluu päivitettävyys, esim bugien korjaus ja uusien ominaisuuksien lisääminen.

Ihminen on päivitettävissä sekä omin avuin että toisten olentojen tekemänä.

6

297

Vastaukset 6

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jos minä vaikka opettelisin soittamaan pianoa niin minä olisin päivittänyt ohjelmistoani, ja jos minä kävisin parturissa leikkauttamassa tukkaani, niin joku toinen olento olisi muuttanut ohjelmistoani. Minulla on jonkinlainen käsitys, lähinnä kait uskomus siitä, minkälaiset päivitykset ovat mahdollisia ja mitkä eivät, mutta päivitysten todelliset rajat ovat paljon uskomuksiani avarammat.

• Anonyymi

Minun ohjelmistoni pitäisi toisaalta tuottaa minun tietoisuudelleni vaikutelma elämästä ihmisenä 3D maailmassa ja toisaalta päivittää molempiin suuntiin minun ja maailman väliset aktiot.

Kun minä heitän tikan tikkatauluun, niin tikanheittoajatukseni käynnistää ohjelmistotapahtumat jotka simuloivat tikanheittotapahtuman, eli tuottavat toisaalta tietoisuudelleni vaikutelman siitä että minä heitän tikan tauluun ja toisaalta päivittävät tikan uuden sijainnin.

Ajatukset muuttavat siis maailmaa tai tarkemmin sanottuna: Jotkut ajatukset muuttavat maailmaa, jotkut eivät. Missä kulkee raja?

• Anonyymi

Tuo "simuloitu maailma" ei oikein enää liene kovinkaan suosittu teorianakaan. Fyysikko Michiko Kakun mukaan emme elä smulaaatiossa, vaan kvanttikentässä. Jotkut vielä lisäisivät tuohon "yhtenäiskentän", joka on kvanttikentänkin perusta.

• Anonyymi

Esko Valtaoja sanoi aika hyvin tuohon simulaatioteoriaan, että meillä on valtavasti todisteita ja dataa siitä että olemme olemassa ja että tarkennuksia tämän datan desimaaleihin tulee koko ajan tarkemmin, mutta todisteita sille olemattomuudelle taasen ei ole.

• Anonyymi

Kauan aikaa sitten luin eräästä Tiibetin budhalaisten lamojen harjoituksesta. Siinä harjoituksessa heidän täytyi luoda olento joka antaisi tarvittaessa neuvoja lamalle. Lama näki ja/tai kuuli olennon, mutta muut ihmiset kait sitten ei. Lama loi tämän avustavan olennon mielikuvituksen avulla, siis pelkästään ajattelemalla.

Avustavan olennon luominen tässä harjoituksessa kesti pitemmän aikaa, laman ajatukset eivät heti toteutuneet, toisin kuin tikkaa heitettäessä.

Kerrotaan että ajatuksin voisi luoda jopa aineen maailman kohteita, esim lintuja ja jalokivia, tai siirtyä hetkessä jonnekin toiseen paikkaan.

Simuloidussa todellisuudessa jossa kaikki on tietoisuuden sisältöjä, ajatuksia ja informaatiota, edellä kerrottu olisi mahdollista.

Tiibetin lamojen harjoituksella on myös osa 2, joka tehdään vain silloin kun avustavan olennon luonut lama ymmärtää kysyä että onko se olento oikeasti totta? Harjoituksen toisessa osassa laman tehtävänä on tuhota luomansa olento.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"

Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va
      Suomalaiset julkkikset
      109
      2250
    2. Mitäpä luulet että tykkääkö

kukaan kaivatustasi ?
      Ikävä
      103
      896
    3. T rakastan sua

vaikket sitä usko
      Ikävä
      67
      861
    4. Varmaan aika moni

Haluaisi sinut enemmän kuin mielellään
      Ikävä
      48
      825
    5. Mitä tapahtuu?

Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???
      Haapavesi
      22
      822
    6. Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...

...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha
      Maailman menoa
      535
      756
    7. Miksi et lähesty minua

Jos kerran kaipaat, mies? Mitä pelkäät?
      Ikävä
      80
      677
    8. Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti

Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk
      Ikävä
      76
      650
    9. Herkkä, hellä, aurinkoinen, kaunis upea, valonsäde on hän nainen

Ja myös fiksu, älykäs ja luonnonläheinen. Erittäin mielenkiintoinen ja kiltti ihminen. Haluan tuntea hänet, koska kaik
      Ikävä
      23
      600
    10. Kai sä olet

Luovuttanut mun suhteen.
      Ikävä
      57
      561
    Aihe