Voiko Kelan laskuri pitää paikkansa?

Anonyymi-ap

Voiko todellakin olla niin että minulla olisi oikeus toimeentulotukeen?

Tulot nyt nettona asumistuki 221 euroa ja peruspäiväraha 640 euroa kk.
Yhteensä siis 861 euroa netto.

Menot;
Vuokra 367euroa kk
Vesi 20 euroa kk
sähkö noin 30 euroa kk
Kotivakuutus 15 euroa kk

Kelan laskurin mukaan minulla olisi oikeus saada toimeentulotukea 164 euroa!

Voiko todellakin pitää paikkansa että rahaa jaetaan noin hölläkätisesti.

Nyt minulle jää vuokran , sähkön, vesimaksun ja vakuutuksen jälkeen noin 430 euroa nettona.

Olen yksinasuva noin 50 vuotias mies etelä-suomesta pieneltä paikkakunnalta.

14

413

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Toimeentulotuki ei tule kuin "Manulle illallinen pöytään". Hae ihmeessä, jos olet siihen oikeutettu.

• Anonyymi

Kotivakuutus 15 euroa kuussa tuntuu suurelta yhden hengen asuntoon, jossa vuokra on alle 400/kk. Taitaa olla kalleita mööpeleitä ja taidetta seinillä.

• Anonyymi

Kelan laskuri näytti aivan oikein, Sinä voit hakea toimeentulotukea, Toimeentulotuki on ollut vuosikymmeniä erittäin hyvä, Kela maksaa myös sähkölaskun, kotivakuutuksen, lääkärikäynnit julkisella puolella, lääkkeet, silmälasit, huonekalut ym. ym,

Nyt tämä hallitus leikkaa ensi vuoden alkupuolella hieman tukirahaa, mutta silti sitä annetaan aivan liian paljon ja se estää ihmisten halun etsiä työtä, Palkka kun on paljon pienempi kuin toimeentulotuki hyvin monella alalla,

Katso Kelan sivulta mitä kaikkea kuuluu toimeentulotukeen ja tulet hämmästymään,

• Anonyymi

Kyllä on oikein, minulla juurikin melkeinpä sama summa ja olen hakenut joka kuukausi tt-tukea..vaikka en välttis tarvitsekaan jos oikein nuukasti elelisin. Se on vaan niin ettei meillä 50+ yksin asuvilla juurikaan niitä menoja ole kun ei tarvitse baareissakaan riekkua :)

• Anonyymi

Jos laskelmissa huomioitavaa varallisuutte ei ole noin se tosiaan menee. Ota rahat pois kelalta "roikkumasta".

• Anonyymi

Kyllä työttömyysetuudella - asumistuella + toimeentulotuella tulee ihan hyvin toimeen yksineläjä etenkin jos rahaa ei mene päihteisiin tai tupakkaan, eikä ole peliriippuvuutta.
      Pienillä paikkakunnilla on halpoja asuntoja, joten asuminenkaan ei ole kallista.
      Toista se on perheellisellä jossa on mukana kasvavia lapsia, kulut on sen mukaiset.

• Anonyymi

Hae ihmeessä. Ja muista ottaa usein pitkiä lämpimiä suihkuja, jos pääset toimeentulotuelle. Muuten elämä aika ankeaa, mutta sen riemun ne suo ttt-hakijalle. Yks parhaimpia hetkiä mennä pitkään suihkuun on lumisateisena päivänä joskus klo10 maissa, kun näet ulkona ihmsiten tekevän lumitöitä.

• Anonyymi

Ei ole oikein tuhlata vettä vaikka se olisi kuinka maksutonta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ole oikein tuhlata vettä vaikka se olisi kuinka maksutonta.

Suomi on tuhansien järvien maa ja satojen tuhansien työttömien suihkuttelijoiden.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Suomi on tuhansien järvien maa ja satojen tuhansien työttömien suihkuttelijoiden.

Ei kaikki työttömät voi suihkuttaa. Vain ne, jotka ovat toimeentulotuella. Muilla se vesi vie rahaa euron eurosta.

• Anonyymi

Monella tulona työmarkkinatuki, asumistuki, toimeentulotuki. Silti heillä on varaa pitää autoa. Vaikkeivat ole vuosiin käyneet töissä eikä tuu menemään. Tosin eivät matkustele ulkomailla. Mutta eivät matkustaisi isommillakaan tuloilla kun omat pienet piirit riittää. Kaikki uusi ja outo pelottaa. Tää mun kokemus työttömistä joita tuttavapiirissä on.

• Anonyymi

Auto nyt ei ole mikään ihmeellinen asia. Niitä saa tonnilla parilla ja vakuutukset on muutaman kympin kuussa. Ja mitä ulkomaanmatkoihin tulee niin kyllä niillä matkaajillakin on monesti pienet piirit. Kotoa lentokentälle, sieltä hotelliin ja hotellilta kaupungille ja samaa rataa koko viikon parin loma. Ei juuri avarra.

• Anonyymi
    • Anonyymi

Periaatteessa kyllä, mutta käytännössä et tietenkään ole, sillä sulle jää käteen muutakin kuin känsät. Jos olisin sinä, laittaisin nuo käteen jäävät rahat siihen, että saat rakennettua elämään edes hitusen parempaa turvaa kuin KELAn mielivaltaiset virkailijat.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      85
      4598
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      86
      4426
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      43
      3769
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      17
      3652
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      2997
    6. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2814
    7. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      21
      2721
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      39
      2153
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      158
      1768
    10. Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?

Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli
      Maailman menoa
      122
      1346
    Aihe