Kuollessani omaisuuteni siirtyy ilmeisesti ainoalle hengissä olevalle vanhemmalleni, eli äidilleni ja tätä kautta hänen sukulaisilleen. Miten voin estää äitiäni perimästä minua? Missä asemassa sisarukseni ovat kun meillä on eri äidit? Mikä on kätevin tapa lahjoittaa esim asunto-osake jollekulle ei-sukulaiselle?
Perinnön jättäminen
5
175
Vastaukset
- Anonyymi
Kun ei ole omia lapsia eikä aviovaimoa perii ensisijaisesti sisaresi ja äitisi.
Perintökaari ei anna suoraa vastausta kun on kyse puolisisarista
Teidän tapauksessa äitisi perii vain jollei ole sisaria (pk 2lku 2§), eli vaikka on eri äiti, mutta sama isä, perii sisaresi jos elossa
Jos taas ei ole sisaria, perisi omat vanhempasi sinut.
Kun ja jos haluat ettei sisaresi tai vanhempasi peri, niin sen muuttaa vain testamentti kenen hyväksi itse haluat tehdä testamentin
Perintökaaresta löytyy millainen ja miten tulee testamentti tehdä.
T. Professional f the word's and law, Lawetorder Z via V- Anonyymi
Huom! Tuohon kirjoittajaan voi luottaa kuin seisovaan kelloon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huom! Tuohon kirjoittajaan voi luottaa kuin seisovaan kelloon.
Teihinkö sitten voi, koska olette selän takana huutelija?
- Anonyymi
Lakiosa tulee sovellettavaksi silloin, kun perittävä on tehnyt rintaperillisten perintöoikeutta loukkaavan testamentin. Mutta äiti ei ole rintaperillinen, joten hänellä ei ole lakiosaakaan.
- Anonyymi
Tee testamentti. Tee se myös oikein,
Ilman testamenttia sinun perintösi menee vain sinun vanhemmillesi, ja jos vanhempi on kuollut, sisaruksillesi tämän vanhemman jälkeen. Vain elossa oleva voi periä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun614448KALAJOEN UIMAVALVONTA
https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar1533303Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?
Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?572602Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin
Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo492564- 1122335
- 241903
- 241691
- 301636
- 1691550
- 361275