Otan itseeni liian herkästi

Taas kerran tänään töissä se tapahtui.
Yksi ihminen tiuskasi minulle, kun en ollut ymmärtänyt ensimmäisellä kerralla sitä mitä hän tarkoitti.
Se sattui todella kovasti. Hetkeä ennen olin nauttinut työstä kovasti, hän tiuskaisee ja joudun menemään hetkeksi lepäämään kun sain ahdistuskohtauksen tilanteesta.
Ei hänen kieltämättä olisi pitänyt tiuskasta, mutta eipä minunkaan olisi pitänyt ottaa sitä niin itseeni.
Ehkä asiaan vaikutti sekin, etten ollut syönyt tunteihin mitään. EN ollut nukkunut edellisenä yönä kuin muutaman tunnin, mutta silti se sattui.

Sanokaapa miten pääsee moisesta liika herkkyydestä eroon? En halua jatkuvasti vaihtaa työpaikkaa vain sen vuoksi, että yksi tai kaksi ihmistä tiuskivat.
Haluaisin olla sellainen, joka ei ota itseensä mitään niin helposti. Haluan olla ihminen, joka on vahva ja itsevarma. Mutta en onnistu. :(

Onko muilla samanlaisia kokemuksia? Vai olenko ainoa? Kertokaa? Onko joku selviytynyt vastaavasta ongelmasta, parantunut?

18

7092

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kimallus

Tuttua, niin tuttua. Tule tukiasemalle jutskailee. Sieltä minut löytää tällä nimimerkillä.

• minä vaan

välitä...et o ainoa! mulla sama homma otan kaikki aina itteeni.. eikä siihen mikään oo auttanu ,ainaskaan mulla :( ..joten en osaa neuvoo mitenkään,mutta et oo kuiteskaan ainoa. hyvää kesää sulle ja muillekkin :)

• troyen

Olen joskus loukkaannuksissa lähtenyt pois koko paikalta enkä takaisin enää mennyt loukkaantumisen takia. Mullekaan ei tarvitse kuin sanoa vähän kovempaa, niin olen jo loukkaantunut. Ja anteeksi en anna -ikinä!

• herkkä?

Täällä on kans yksi joka loukkaantuu tosi helposti!!päällepäin voin "näyttää"et kaikki ok.mut niin ei suinkaan ole...ja ihan heti en anteeksi anna,niin tiedän että olisi paljon helpompaa,jos ei olisi niin herkästi nokkiinsa ottavaa tyyppiä,mut minkäs luonteelleen voisi..pitäisiköhän olla vähän kovempi?mitenkähän "kouluttaisi"itseään!

• badly hurt

Kauhean monet ihmiset kertovat siitä, kuinka he eivät ota itseensä kaiken maailman pikkuasioista. Sellaista, joka loukkaantuu helposti, he pitävät itsetunnoltaan heikkona ja vaikeana ihmisenä. Meitä on varmaan kuitenkin paljon. Itsekin pahoitan mieleni todella herkästi, ja useimmiten se myös huomataan. Loukkaantumista on ikään kuin kahta eri lajia (minulla): joko loukkaannun verisesti eli suutun ja muistan ikuisesti minua loukanneen tapauksen ja tyypin, tai sitten loukkaannun niin että pahoitan mieleni eli masennun ja tunnen olevani maailman hyljeksityin ihminen. Kärsin tästä itse, ja haluaisin olla toisenlainen. En vain tiedä miten voisin itseäni suggeroida niin, että voisin ruveta viittaamaan kintaalla kaikenlaisille itseeni kohdistuville kommenteille, loukkauksille jne. Koska kuitenkin ymmärrään, että on aivan turhaa stressata itseään tällaisella. Monet ihmisten sanomiset ovat aivan merkityksettömiä juttuja, ja monet eivät edes tarkoita loukata. Se on hullua että tämän tiedostaa, mutta kuitenkaan ei pääse irti tästä itseä kuluttavasta ominaisuudesta.

• Suru

Minä loukannun hyvin herkästi,silloin kun otan itseeni jonkin joka sanoo minulle pahasti tulen
        tosi surulliseksi ja itken itsekseen ja olo on kaamea.
        Minulla on psykologin testeissä löytynyt tietty herkyys että reakoin asioihin vahvasti.
        Se on raskasta pitemmän pälle ,ei ihminen jaksa kauan samaa pahaa oloa kestää,minä masennuin ja tulin hirmu levottomaksi on virtaa kuin pienelle kylälle jakaa.
        Ehkä yritä sitä pahan oloa pakoo tällä menolla..
        Pelkään että minulla on mania..
        Välillä on hyvä olla ,välillä taas olen surullinen ja herkällä pällä..
        Ja viertaa on ja samalla olen niin henkisesti väsynyt kaikeen.
        Toivon pienestä sydämestäni että joku voisi kertoa minulle jos on saman laisia oireita ja neuvoisi miten eteen päin.
        Itse en jaksa edes enään ajatella.
        Lääkitys minulla on cipralex 10mg 1 tab pv.
        kiitos suru

• sinulle
        Suru kirjoitti:

Minä loukannun hyvin herkästi,silloin kun otan itseeni jonkin joka sanoo minulle pahasti tulen
        tosi surulliseksi ja itken itsekseen ja olo on kaamea.
        Minulla on psykologin testeissä löytynyt tietty herkyys että reakoin asioihin vahvasti.
        Se on raskasta pitemmän pälle ,ei ihminen jaksa kauan samaa pahaa oloa kestää,minä masennuin ja tulin hirmu levottomaksi on virtaa kuin pienelle kylälle jakaa.
        Ehkä yritä sitä pahan oloa pakoo tällä menolla..
        Pelkään että minulla on mania..
        Välillä on hyvä olla ,välillä taas olen surullinen ja herkällä pällä..
        Ja viertaa on ja samalla olen niin henkisesti väsynyt kaikeen.
        Toivon pienestä sydämestäni että joku voisi kertoa minulle jos on saman laisia oireita ja neuvoisi miten eteen päin.
        Itse en jaksa edes enään ajatella.
        Lääkitys minulla on cipralex 10mg 1 tab pv.
        kiitos suru

Oletko minkä aikaa syönyt cipralexia?kuuluvat yleensä alkuoireisiin noi tuntemukset?

• suru
        sinulle kirjoitti:

Oletko minkä aikaa syönyt cipralexia?kuuluvat yleensä alkuoireisiin noi tuntemukset?

Kiitos sinulle kun vastasit.
        Olen syönyt cipralexiä jo varmaankin puolitoista
        vuotta.
        Vauhtia riittä.....

• real

Harmittelen monesti asioida vielä kauan jälkeenpäin. Mietin mitä itse olisin voinut tehdä toisin välttääkseni tilanteen.

• suru

Kun sanotaan minulle pahasti,minä tosiaan mietin kauan mitä olisi voinut olla tekemättä.
        Mutta en löyä ratkaisua ,mutta monet kerrat en itse ole ollut syllinen mua vaan on loukattu niin pahasti.
        Ja mää vaivun niin kuin johonkin tilaa on sanoin kuvamaton paha olla itken ja mietin kaikkea pahaa.
        Ja että miksi minä olen se kohde,miksi minua kohdelaan väärin.
        Ehkä olen sellainen ihminen että otan huomioon muut ihmiset olen avoin ja kova puhumaan.
        En tiedä tuuntuu joskus kohtuuttomalta
        kun saa aina kärsiä.

• Mary-65

Kuulosti tutulta. Samasta syystä olen tällä hetkellä sairaslomalla masennuksen takia ja menetin työpaikkani.

• Jeanne_

Mulla on samanmoista :S Luulen et mulla on kakssuuntanen...

• minnipinni

Hei!

Olen itse myös erittäin herkkä,yritän olla näyttämättä,mutta olen kuullut muilta että sen näkee minusta selkeästi. Loukkauksen lisäksi Nolostuminen saattaa masentaa jopa vuorokaudeksi. Tämän takia olenkin erittäin tunnollinen sekä ahkera jotta välttyisin tilanteet. Mutta kun niitä ei voi välttyä sekä tahtoisin enemmn olla rento. Tässä siis minun vinkkini teille. Itse yritäin muistella mieleeni aina aika-ajoin:

1.Anna anteeksi sille henkilölle joka sinua on satuttanut,älä ajattele pahaa henkilöstä,virheitä sattuu. (Tää vapauttaa :) )
        2.Ota vastuu omista teoista, vahinkoja sattuu kaikille ja sana Anteeksi tarkoitettuna on parasta mitä voi antaa. Anna myös itsellesi anteeksi,älä ole kova tai syyttävä itseäsi kohtaan.
        3.Älä puhu toisista pahaa ja käännä negatiiviset tunteet positiiviseksi,olet itse vastuussa omista tunteistasi.

Listaa voisi jatkaa loputtomiin,mutta toivottavasti herätti jonkun herkän tai loukkaantuneen tunnetilassa helpotusta. :)

• seisotko kuralätäkös

Lopeta ajatteleminen, siirry muihin asioihin. Se, mitä ajattelet, vahvistuu. Unohda loukkaus ja loukatuksi tulemisen tunne. Älä jää ikään kuin kuralätäkköön seisomaan. Astu kuralätäköstä pois! Ethän sinä pidä kättäsikään kuumassa polttavassa kattilassa! Siirry pois emotionaalisesta kivusta!

• minämyösminämyös

Tässä kans yks turhan herkkänahkainen tyyppi. Ei tarvi olla kun joku ihan mitätön juttu, mistä tulee huonolle tuulelle. Eikä asiaa auta se, että tietää kuinka tyhmästä ja turhanpäiväsestä asiasta on kyse. Tunne on se mikä on.

Edellinen neuvo asioiden ajattelusta, varsinkin tuo vertauskuva, osui ja upposi. Jään ihan liikaa murehtimaan pikkujuttujakin. Mutta miten ihmeessä siitä tunnetilasta ja ajatuksista pääsee eroon? Kun ne ajatukset tuppaavat tulemaan mieleen vaikka kuinka yrittäisi keskittyä johonkin muuhun. Tuohon kun keksisi ratkaisun, niin säästyisi paljon aikaa jollekin tärkeämmälle ja mikä tärkeintä paremmalle mielialalle.

• ihminen on mätö

Tällainen kostoretkilepakko saattaa paskhoa omalla tavallaan yli
      vuosikymmenen, jos se pääsee pesiytymään johonkin mätämediaan
      missä se saa mellastaa mielensä mukaan.

Se käyttää sitä omanlaistansa henkistä väkivaltaa, minkä se pyrkii
      laittamaan siskokunnan kanssa sellaiseen muotoon, että siihen on vaikea
      puuttua, mut yhtäkaikki, se paskhoo koko ajan omalla tavallaan.

Se pyrkii värväämään siihen kostoretkeensä mukaan muita samanhenkisiä kanssasisaria tai joitain mätämulk.kuja, mitkä ovat
      riittävän tyhmiä mennäkseen tämmöisen mätäpeliin mukaan.
      Näitä tämänkaltaisia kostoretkilepakoita on tämäkin yhteiskunta nykyään
      täynnä joka paikka, aivan joka paikka.

Jos se on töissä esim. jossain kaljaräkälässä tai luoja paratkoon,
      omistajana sellaisessa, se saattaa hautoa kaunaa vuosikausia ja vielä
      monen vuodenkin päästä se paskhoo omalla tavallaan tilaisuuden saatuaan. Syyllistää siinä yhteydessä minkä kerkiää, eikä hän itse ole
      koskaan tehnyt mitään väärää.

Entäs sitten nämä lähes avuttomat vanhukset, viime aikoina ilmi tulleet
      " hoitajan " erinäisillä lääkkeillä, mm. insuliinin liika-annostuksella
      suorittamat tappamiset, kostoretkilepakko asialla ?

Tarina on aina sama, kostoretkilepakko ei ole koskaan itse tehnyt mitään
      väärää.
      Entä vieläkö ne nämä valtioiden urkintaorganisaatiot värvää näitä
      tämänhenkisiä 9 kieltä puhuvia kostoretkilepakoita palkkalistoilleen,
      muita ihmisiä urkkimaan ja vakoilemaan ?

Näillekin kaikille piruille pitäis olla kaikki se niiden tekemä pas.ka muka
      olla anteeksiantamassa, ja pas.kat sanon minä.
      Nämä pirut pyrkii tuhoamaan toisen ihmisen elämän parhaansa mukaan,
      kun ne ovat nimensä mukaisesti kostoretkellä, kostoretkilepakot.

Tämä on sairas maailma ja yhä vaan sairaammaksi menee.

• Reaktiivisuus

Tähän "ongelmaan" ei auta muu, kuin tajuta se, että se on se oma pikku ego mikä siellä huutelee teille ja vetelee naruista!

Ja voi kuulostaa hurjalta, mutta niin se on tämän maailman tarkoitusin, se, että muutumme reaktiivisista proaktiivisiksi.
      Tavallaan vedämme itseemme ne ärsyttävät ihmeset ja tilanteet, universumi tarjoilee niitä elämästä toiseen niin kauan, kunnes emme enää ole muiden ihmisten uhreja.

Meidät on luotu reaktiivisiksi ja on OK reagoida tai siis ylireagoida pikkujutuistakin. Mutta niin kauan, kun emme tunne ja tiedosta näitä syitä, miksi niin tapahtuu ja samaistumme itseemme/egoomme, niin kehitystä ei voi tapahtua.

Kaikki tapahtuu omaksi parhaaksemme, kaikki ikävät tilanteet ja ihmiset ! Ja vain siksi, että kehittyisimme.

Tiedän tunteenne, koska itsekin olen kamppaillut näiden asioiden kanssa.

• Anonyymi

Mulle kans käyny monta kertaa itteeni ku joku sanoo jostain pikkuasiastakin mulle nii tyylii rupeen herkästi tunteilemaan...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskalla lähestyä minua

Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
      Ikävä
      60
      7024
    2. Päätin että suostun keskustelemaan

Jos sellainen tilanne tulee.
      Ikävä
      119
      3621
    3. Oulaskankaan päätöksistä

https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.
      Oulainen
      26
      2960
    4. EMMINÄ JAKSA OOTTAA KOLMEA VIIKKOA!

Kyllä se aiemmin parantuu😘
      Ikävä
      21
      2658
    5. Tiedoksi että

En aijo laittaa viestiä enkä soittaa enkä edes harkitse asiaa.
      Ikävä
      27
      2283
    6. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
      Suomi24 Blogi ★
      364
      1891
    7. Oikeasti tekisi

Mieli hypätä sun kaulaan eikä kävellä ohi
      Ikävä
      25
      1850
    8. On niin ikävä sua

Ikävöin hymyäsi, näkemistäsi, sitä millainen olet.
      Ikävä
      16
      1807
    9. Miten menee?

Tykkäätkö minusta nyt vähemmän kun näit minut?
      Tunteet
      32
      1748
    10. Kyllä mä sen joudun tekemään

Että lähden pois. Itse halusit että tämä menee näin.
      Ikävä
      51
      1636
    Aihe