Ristijärven uusi valtuusto

Anonyymi-ap

Tulipa tässä mieleen työmiehen "SINISIÄ AJATUKSIA" erittäin raskaan työpäivän päätteeksi viikonloppua odotellessa. Nimittäin, että lieneeköhän jo kokouksia pidetty (ilmeisesti ei, koska en ole ainakaan kuullut) ja valintoja tehty Ristijärven kuntavaalien jälkeen luottamushenkilöpaikoista.

Ristijärven kuntastrategiassa lukee "Ristijärvi - Sisukkaasti uudistuva kasvupitäjä keskellä kainuuta. Yhdessä tekeminen, luottamus lähimmäiseen ja auttamisen halu ovat perusarvojamme. "

Onkohan todella ollut näin kuluvana valtuustokautena kaikkien valtuutettujen kohdalla. Siis nimenomaan yhdessä tekeminen, sisukkaasti uudistaminen, luottamuksen osoittaminen lähimmäiseen (edes ristijärveläisiin lähimmäisiin) ja vielä kaiken lisäksi tämän kaiken tekeminen demokraattisesti.

Olen kuitenkin hyvin huolissani keskustan diktatuurivallasta. Toivottavasti se nyt tulevalla nelivuotiskaudella muuttuu ja tilalle tulee demokraattisemmat valinnat valtuuston puheenjohtajistoon, kunnanhallitukseen ja lautakuntiin. Eihän esimerkiksi kunnanhallitusta ym. edellä mainittuja paikkoja valita D Hondin menetelmällä ja sinne voidaan valita henkilöitä myös valtuutettujen ulkopuolelta kaikista äänioikeutetuista henkilöistä. On kyllä ollut todella ikävä seurata nykyisen hallituksen päätöksiä, joiden taustalla ilmeisesti ja hyvin todennäköisesti päsmäröinyt "diktaattorina" eräs Paavo-niminen heppu ( ilmeisesti hänellä jotain noussut päähän) ja loput jäsenet hänen talutusnuorassa joo-joo-miehinä- ja -naisina ihan ilman omia, itsenäisiä ja arvokkaita mielipiteitä ja ajatuksia. Valitettavasti tällainen kuva minulle on tullut ja jäänyt lähtemättömästi mieleen. Eihän näistä diktaattoreista historian saatossa ole seurannut mitään hyvää milloinkaan.

Toivon mukaan nyt valituilla valtuutetuilla olisi niin paljon valtaa ja ennen kaikkea suurta viisautta, että esim. laajentaisivat hallituspohjaa siten, että demokratia toimisi ja kuntalaisten tahto toteutuisi. Siellähän näkyi (ellen väärin muista) olevan isojakin äänimääriä yksittäisillä henkilöillä, jotka olisi kyllä nyt syytä ottaa huomioon demokratian nimissä, ettei menisi yhden/kahden puolueen ylivallaksi ja diktatuuriksi, josta demokratia täysin puuttuu ja tämä jatkuisi taas neljä vuotta.

Miten käynee sitten keskustan kannatuksen jatkossa, kun lasku jo nyt näissä vaaleissa romahti toistakymmentä prosenttia ja menetimme kaksi valtuustopaikkaa. (Vai olikohan se näin?) Ilmeisesti Paavolla ja kumppaneilla on ollut pieleen mennyttä politiikkaa kulunut vaalikausi ja muutosta saisi tulla.

3

417

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Pieni kunta kun on kyseessä niin ,eipä siinä kun pakolliset kunta velvoitteet saa kunta suoritettua ja vähän muutakin hyvinvointia kehitettyä.

• Anonyymi

Kuntapolitiikassa puolueet eivät ole ollenkaan niin tärkeitä kuin valtakunnan tasolla. Pääasia on hyvät päätökset, jotka vie kuntaa eteen päin. Ja sellaisia voi tulla ihan yhtä lailla niin oikealta kuin vasemmaltakin. Ja keskeltä.

Kuntalaiset->Kun kerrotte päättäjille ideoistanne ja vielä perustelette hyvin, kyllä asiat etenee riippumatta päättäjän puoluekannasta. Asiaanne auttaa vielä se, jos tuotte sen tavalla tai toisella myös julkisuuteen, jolloin siihen tulee julkinen paine eikä päättäjän ole enää helppoa olla eri mieltä tai toteuttamatta.

HUOM! Tämä tietenkin pätee vain hyviin ideoihin, jossa on hyvät perusteet.

• Anonyymi

Höpö höpö, kylläpä ristijärvellä puolueet tuntuvat olevan liian tarkeitä päätöksistä päätellen ja muissakin kunnissa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      119
      1702
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1538
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      37
      993
    4. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      899
    5. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      38
      861
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      826
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      43
      768
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      760
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      758
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      730
    Aihe