Paljonko on pesulatyöntekijöiden perustuntipalkka? Mitä pidätte työstänne mahdolliset pesulatyöntekijät?
Pesulatyö
7
14356
Vastaukset
- Leda
palkka on paska työn raskauteen nähden sekä paljon huonompi kuin esim. kaupan alalla, missä myöskin on huonot palkat. työ on todella raskasta ja likaista ja ei ainakaan henkisesti anna mitään. fyysisesti kyllä; vahvat hauikset ja jos on vähääkään heikompi selkä niin jumalattoman selkäkivun.
olen tehnyt pesulatöitä ja voin sanoa etten enää ikinä tee! mutta jos muita vaihtoehtoja ei ole ja palkkaa on jostain saatava, niin kyllä ennemmin valitsen pesulatyön kuin siivojan työn. molempia olen tehnyt ja nyt jo onneksi löytänyt parempaa ja ihmisarvoisempaa työtä.
jos pesulassa saisin valita mitä teen, niin valitsisin silittäjän/prässääjän hommat, vaikka onkin kuumaa ja hikistä..
ihan vaan mielenkiinnosta kysyisin sinulta eerika, että oletko itse pesulassa ja kuinka viihdyt? - Pyykkäri 15.v.
Eihän pesulatyöntekijä pääse palkallaan leuhkimaan, mutta sillä juuri elää, kun on tarkkana. Alan palkat ovat mielestäni alakanttiin, joskin valtionhallinnon alaisisa pesulossa oli erityisiä lisiä, jotka hiemn nostivat ansiotasoa.
Jäin eläkkeelle 1995, ja silloin oli palkkani,kaikkien lisien kanssa 8000 fmk/ n. 1345 e bruttoansio. Nykyisiä palkkoja en tiedä, mutta tuskin ne ovat ainakaan suhtessa työn määrään parantunut.- _sanna_
Olen ollut pesulassa nyt pari viikkoa kesätöissä. Mankeloin lakanoita, ja se on aika pitkälti seisoma- ja liukuhihnatyötä. Jalat, selkä ja niska/hartiaseutu joutuvat koville, ainakin aluksi. Melu on myös häiritsevä, ja osa työntekijöistä käyttääkin korvatulppia. Likaista työ ei mielestäni ole, sillä itse ainakin mankeloin puhtaita lakanoita. Kahdeksan tunnin työpäivän aikana on vain kaksi vartin taukoa. Työ on raskasta ja se vaatii hyvää kuntoa, mutta kaikkeen tottuu. Teen työtä kesätyökseni, mutta vakituista työtä pesulasta en haluaisi.
- wonderskull
olen suuressa pesulayrityksessä töissä. teen sitä samaa päivästä toiseen. Olen henkisesti ja fyysisesti aivan loppu. Työ on kauheaa.
- 10v pesulassa
Pesulatyö on hirveää ja palkka surkea. Oikein naurattaa kun saa tilinauhan käteensä. Ja totta, pesula työ ei anna mitään se on henkisesti ja fyysisesti kuluttavaa. En suosittele kellekkään edes kesätyöksi.
- Anonyymi
Kyllä se niin on palkka ihan surkea.työmäärän nähden
- Anonyymi
Olin lukion jälkeen pätkän pesulassa 30 v. sitten. Piti laittaa prässiin valkoisia työpaitoja. Kaulusprässi, hihaprässi ja vielä hökötys, joka prässäsi muun osan paidasta. Kauhea kiire ja sormenpäät paloivat kuumista paidoista. Paitoja riitti ja riitti koko päiviksi. Kun rupesin yölläkin näkemään unia valkoisista paidoista, jotka vilistivät kuin liukuhihnalla ilmassa pyykkinauruilla, eivätkä koskaan loppuneet, niin tuli tunne, että sekoan jos jatkan hommassa. Kysyin vakituisilta, että kuinka jaksavat moista hommaa. Sanoivat, että työpistettä vaihdetaan puolen vuoden välein ja siirrytään tekemään jotakin muuta. Olisin siis prässännyt samoja iänikuisia samanvärisiä paitoja 6 kk...huoh..irtisanoin itseni.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .975248Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453553Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503205Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4382467Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2481513Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito121281- 831275
- 761227
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321213Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1361125