Paljonko on pesulatyöntekijöiden perustuntipalkka? Mitä pidätte työstänne mahdolliset pesulatyöntekijät?
Pesulatyö
7
14716
Vastaukset
- Leda
palkka on paska työn raskauteen nähden sekä paljon huonompi kuin esim. kaupan alalla, missä myöskin on huonot palkat. työ on todella raskasta ja likaista ja ei ainakaan henkisesti anna mitään. fyysisesti kyllä; vahvat hauikset ja jos on vähääkään heikompi selkä niin jumalattoman selkäkivun.
olen tehnyt pesulatöitä ja voin sanoa etten enää ikinä tee! mutta jos muita vaihtoehtoja ei ole ja palkkaa on jostain saatava, niin kyllä ennemmin valitsen pesulatyön kuin siivojan työn. molempia olen tehnyt ja nyt jo onneksi löytänyt parempaa ja ihmisarvoisempaa työtä.
jos pesulassa saisin valita mitä teen, niin valitsisin silittäjän/prässääjän hommat, vaikka onkin kuumaa ja hikistä..
ihan vaan mielenkiinnosta kysyisin sinulta eerika, että oletko itse pesulassa ja kuinka viihdyt? - Pyykkäri 15.v.
Eihän pesulatyöntekijä pääse palkallaan leuhkimaan, mutta sillä juuri elää, kun on tarkkana. Alan palkat ovat mielestäni alakanttiin, joskin valtionhallinnon alaisisa pesulossa oli erityisiä lisiä, jotka hiemn nostivat ansiotasoa.
Jäin eläkkeelle 1995, ja silloin oli palkkani,kaikkien lisien kanssa 8000 fmk/ n. 1345 e bruttoansio. Nykyisiä palkkoja en tiedä, mutta tuskin ne ovat ainakaan suhtessa työn määrään parantunut.- _sanna_
Olen ollut pesulassa nyt pari viikkoa kesätöissä. Mankeloin lakanoita, ja se on aika pitkälti seisoma- ja liukuhihnatyötä. Jalat, selkä ja niska/hartiaseutu joutuvat koville, ainakin aluksi. Melu on myös häiritsevä, ja osa työntekijöistä käyttääkin korvatulppia. Likaista työ ei mielestäni ole, sillä itse ainakin mankeloin puhtaita lakanoita. Kahdeksan tunnin työpäivän aikana on vain kaksi vartin taukoa. Työ on raskasta ja se vaatii hyvää kuntoa, mutta kaikkeen tottuu. Teen työtä kesätyökseni, mutta vakituista työtä pesulasta en haluaisi.
- wonderskull
olen suuressa pesulayrityksessä töissä. teen sitä samaa päivästä toiseen. Olen henkisesti ja fyysisesti aivan loppu. Työ on kauheaa.
- 10v pesulassa
Pesulatyö on hirveää ja palkka surkea. Oikein naurattaa kun saa tilinauhan käteensä. Ja totta, pesula työ ei anna mitään se on henkisesti ja fyysisesti kuluttavaa. En suosittele kellekkään edes kesätyöksi.
- Anonyymi
Kyllä se niin on palkka ihan surkea.työmäärän nähden
- Anonyymi
Olin lukion jälkeen pätkän pesulassa 30 v. sitten. Piti laittaa prässiin valkoisia työpaitoja. Kaulusprässi, hihaprässi ja vielä hökötys, joka prässäsi muun osan paidasta. Kauhea kiire ja sormenpäät paloivat kuumista paidoista. Paitoja riitti ja riitti koko päiviksi. Kun rupesin yölläkin näkemään unia valkoisista paidoista, jotka vilistivät kuin liukuhihnalla ilmassa pyykkinauruilla, eivätkä koskaan loppuneet, niin tuli tunne, että sekoan jos jatkan hommassa. Kysyin vakituisilta, että kuinka jaksavat moista hommaa. Sanoivat, että työpistettä vaihdetaan puolen vuoden välein ja siirrytään tekemään jotakin muuta. Olisin siis prässännyt samoja iänikuisia samanvärisiä paitoja 6 kk...huoh..irtisanoin itseni.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus167170- 1992547
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1041992En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.761538Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k1911079- 41990
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va46959- 77863
- 45729
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka7718