Pesulatyö

eerika

Paljonko on pesulatyöntekijöiden perustuntipalkka? Mitä pidätte työstänne mahdolliset pesulatyöntekijät?

7

14967

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Leda

palkka on paska työn raskauteen nähden sekä paljon huonompi kuin esim. kaupan alalla, missä myöskin on huonot palkat. työ on todella raskasta ja likaista ja ei ainakaan henkisesti anna mitään. fyysisesti kyllä; vahvat hauikset ja jos on vähääkään heikompi selkä niin jumalattoman selkäkivun.
      olen tehnyt pesulatöitä ja voin sanoa etten enää ikinä tee! mutta jos muita vaihtoehtoja ei ole ja palkkaa on jostain saatava, niin kyllä ennemmin valitsen pesulatyön kuin siivojan työn. molempia olen tehnyt ja nyt jo onneksi löytänyt parempaa ja ihmisarvoisempaa työtä.
      jos pesulassa saisin valita mitä teen, niin valitsisin silittäjän/prässääjän hommat, vaikka onkin kuumaa ja hikistä..
      ihan vaan mielenkiinnosta kysyisin sinulta eerika, että oletko itse pesulassa ja kuinka viihdyt?

• Pyykkäri 15.v.

Eihän pesulatyöntekijä pääse palkallaan leuhkimaan, mutta sillä juuri elää, kun on tarkkana. Alan palkat ovat mielestäni alakanttiin, joskin valtionhallinnon alaisisa pesulossa oli erityisiä lisiä, jotka hiemn nostivat ansiotasoa.
      Jäin eläkkeelle 1995, ja silloin oli palkkani,kaikkien lisien kanssa 8000 fmk/ n. 1345 e bruttoansio. Nykyisiä palkkoja en tiedä, mutta tuskin ne ovat ainakaan suhtessa työn määrään parantunut.

• _sanna_

Olen ollut pesulassa nyt pari viikkoa kesätöissä. Mankeloin lakanoita, ja se on aika pitkälti seisoma- ja liukuhihnatyötä. Jalat, selkä ja niska/hartiaseutu joutuvat koville, ainakin aluksi. Melu on myös häiritsevä, ja osa työntekijöistä käyttääkin korvatulppia. Likaista työ ei mielestäni ole, sillä itse ainakin mankeloin puhtaita lakanoita. Kahdeksan tunnin työpäivän aikana on vain kaksi vartin taukoa. Työ on raskasta ja se vaatii hyvää kuntoa, mutta kaikkeen tottuu. Teen työtä kesätyökseni, mutta vakituista työtä pesulasta en haluaisi.

• wonderskull

olen suuressa pesulayrityksessä töissä. teen sitä samaa päivästä toiseen. Olen henkisesti ja fyysisesti aivan loppu. Työ on kauheaa.

• 10v pesulassa

Pesulatyö on hirveää ja palkka surkea. Oikein naurattaa kun saa tilinauhan käteensä. Ja totta, pesula työ ei anna mitään se on henkisesti ja fyysisesti kuluttavaa. En suosittele kellekkään edes kesätyöksi.

• Anonyymi

Kyllä se niin on palkka ihan surkea.työmäärän nähden

• Anonyymi

Olin lukion jälkeen pätkän pesulassa 30 v. sitten. Piti laittaa prässiin valkoisia työpaitoja. Kaulusprässi, hihaprässi ja vielä hökötys, joka prässäsi muun osan paidasta. Kauhea kiire ja sormenpäät paloivat kuumista paidoista. Paitoja riitti ja riitti koko päiviksi. Kun rupesin yölläkin näkemään unia valkoisista paidoista, jotka vilistivät kuin liukuhihnalla ilmassa pyykkinauruilla, eivätkä koskaan loppuneet, niin tuli tunne, että sekoan jos jatkan hommassa. Kysyin vakituisilta, että kuinka jaksavat moista hommaa. Sanoivat, että työpistettä vaihdetaan puolen vuoden välein ja siirrytään tekemään jotakin muuta. Olisin siis prässännyt samoja iänikuisia samanvärisiä paitoja 6 kk...huoh..irtisanoin itseni.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi persuilla ei ole firmoja?

Kuten vasemmisstolaisilla, esim. Sannalla MA\PI. Eikö ole aika erikoista?
      Maailman menoa
      83
      7121
    2. Persut hommasivat Suomeen 35 000 pientä lasta v. 2015

Onko Riikka Purra nyt tavoittelemassa tätä samaa historiallista persujen utopiaa? Purram kaksinaamaisessa pelissä vaadit
      Maailman menoa
      26
      7073
    3. Purran tuhoja tuskin saadaan koskaan korjatuksikaan

Purra on aiheuttanut Suomen taloudelle karmaisevat tuhot. Sen lisäksi Purra on ajanut myös suuren osan Suomen kansasta k
      Maailman menoa
      116
      6198
    4. Persujen kaksoisstandardit: Räsäsen uhkailu paha, Virran uhkailu hyvä

Tässä taas nähdään kuinka kaksinaamaista porukkaa persut ovat. Mitäs persut tähän?
      Maailman menoa
      45
      5414
    5. Miksette persut irtisanoudu Kirkin lausunnoista?

Kirkhän muun muassa vaati raiskattuja naisia pidättäytymään abortista ja vaimoja alistumaan aviomiestensä tahtoon. Mik
      Maailman menoa
      84
      5248
    6. Demarikultin uhri kertoo

Demarikultin uhri kertoo: “En saanut mennä edes suihkuun ilman lupaa” – Seksuaalisen hyväksikäytön uhri kertoo vuosistaa
      Maailman menoa
      63
      5215
    7. Miksi vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa?

Vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa joka työllistäisi ihmisiä. Miksi? No siksi, että jos vasemmistolainen perus
      Maailman menoa
      40
      5108
    8. Sanna valittiin Euroopan huonoimmaksi pääministeriksi

Sannan kaudella Suomi oli ainut maa missä bkt laski. Kannattaa huomata, että luvut valitsi Sannan huonoimmaksi. Ihmiset
      Maailman menoa
      27
      4605
    9. Purran vuoro kiihoittua Lepomäen sääristä

"Ulkoministeri Elina sanoo, ettei muuta pukeutumistaan sen mukaan, kenet tapaa, ja että hän ei suostuisi peittämään kasv
      Maailman menoa
      18
      3481
    10. Vasemmistolaiset paskat eivät nousseet seisomaan kun Akaan kaupunginvaltuusto

vietti hiljaisen hetken Charlie Kirkin muistoksi https://www.aamulehti.fi/uutiset/art-2000011523016.html
      Maailman menoa
      300
      3400
    Aihe