Olisi paritkin juhlat tulossa tänä vuonna. Toinen olisi ihan oikea ylioppilas ja toinen amis.
Ylioppilaalle annan muutaman satasen.
Millaisilla lahjoilla amista kannattaa palkita hyvästä työstä, eli siitä että on jaksanut vaivautua kouluun jonka läpäisee kaikki.
Ylioppilasjuhlat vs amisjuhlat
11
193
Vastaukset
- Anonyymi
Oletpa typerys..moni amiksesta saanut todella hyvän työ paikan..arvostan amiksen käyneitä enemmän kun ylioppilaita..amiksessa on myös pakko käydä päivittäin
- Anonyymi
Ammattikoululainen lähtee tekemään työtä ja ansaitsee elantonsa.
Ylioppilaan olisi parempi mennä myös yliopistoon, se tietää kymmenen vuoden opiskelua/ kituuttamista.
Ammattikoululaisen omakotitalo on tällöin valmis !
Lahjalla ei ole väliä. - Anonyymi
Ylioppilas ei ole vielä valmis töihin kun ei ole ammattia, pitää vielä vuosia opiskella ja siltikin saattaa käydä niin että töitä ei löydykään. Ammattikoulun käyneellä on ammatti opiskeltuna ja on valmis jo töihin ja tienaamaan elantonsa. Kumpaa arvostat enemmän?
- Anonyymi
Hyvää koulutusta tietenkin. Amis ei sellainen ole vaikka saisi millaisen työpaikan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvää koulutusta tietenkin. Amis ei sellainen ole vaikka saisi millaisen työpaikan.
Pelkällä koulutuksella ei pitkälle pötkitä ja elantoa ansaita. Amislainen voi hyvin kouluttautua lisää ammatissaan ja samalla tienaa elantoaan.
- Anonyymi
Tuollaisella asenteella paras lahja lienee olisi se, että jättäytyisit suosiolla pois kyseisen ihmisen elämästä ja annat hänen elää ja jatkaa rauhassa elämäänsä.
Ei hän tarvitse sinulta teeskenneltyä lahjaa, aito rakkaus ja välittäminen olisi lahjoista paras ja sydäntä lämmittävin, mutta jos et siihen pysty, niin jätä turha mielen pahoittaminen väliin.
Kaikkea ei myöskään tarvitse sanoa ääneen, jotta asioiden tilan ymmärtää.
Kun suhtautumisesi häneen on tuo, niin hän varmaan on jo huomannut ja ymmärtänyt mitä mieltä oikeasti olet.
Tuskin suhteenne vie teitä kumpaakaan eteenpäin millään tavalla, kehittävämpää on että jätät hänet rauhaan elämään ja rakentamaan omaa elämäänsä.
Pahanilman lintuja on ihan tarpeeksi tässä maailmassa...
Jos olisit hyväsydäminen ja asioista laajemmin ymmärtävä henkilö, olisit onnellinen ja iloinen siitä että hän on valmistunut ja pätevöitynyt ammatin harjoittamiseen, eikä näin ollen ole syrjäytynyt/syrjäytymässä yhetiskunnasta. Siinä sitä olisi todellista surun aihetta.- Anonyymi
Minähän olen kaikkien sukulaisteni kanssa hyvää pataa. En vain pidä amista kunnollisena koulutuksena.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minähän olen kaikkien sukulaisteni kanssa hyvää pataa. En vain pidä amista kunnollisena koulutuksena.
Mutta hänellä on mahdollisuus lukea itsensä ylioppilaaksi myöhemmin, työn ohessa.
Voisit kannustaa häntä siihen ystävällisesti, kannustavasti ja voimaannuttavasti, rakentavalla ja hyväkäytöksisellä tavalla.
Muista ettei hän kuitenkaan ole paha ihmishirviö sen takia ettei hän valmistunut ylioppilaaksi, hän ansaitsee siis inhimillisen ja asiallisen kunnioittavan kohtelun.
Kunnioittava ja tasavertainen kohtelu myös kannustaa ihmistä menemään eteenpäin ja kehittymään, se voimaannuttaa ja antaa henkisiä voimavaroja tarpoa elämässä.
Epäkunniottava ja alisteinen kohtelu taas saa vain pahaa aikaan, se voi esimerkiksi aiheuttaa masennusta ja toivottomuutta ja synnyttää vihan tunteita.
Saat kunnioittavalla ja arvostavalla, toista ihmistä rakastavalla käyttäytymisellä paljon enemmän aikaan, kuin sillä että hyökkäät ja lyttäät. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi voi.....kovin olet kapeakatsantoinen. Se amislainen voi kouluttautua vaikka pääjohtajaksi työn ohella ja maksaa jopa työssä tienaamillaan rahoilla itse opiskelunsa, toisin kuin se ylioppilas jonka opinnot pappa betalar ja välttämättä sittenkään ei töitä saa vaikka kymmenen vuotta opiskelis.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Omasta mielestäsi olet. Tuttu ihmistyyppi ja monesti eivät itse huomaa mitään itsessään. Älä väheksy ketään kanssaihmistä vaikkei se omaa maailmankatsomustasi täyttäisikään. Sinun arvostus on toisarvoista, ei sitä kenenkään tarvitse ansaita.
- Anonyymi
Ylioppilaalle kannataakin antaa muutama satanen ,että raukka pärjää kun ei ole mitään ammattia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1191652
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991478Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy36891Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29849Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?38791Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50776Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s43728Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56718Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37710Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37680