Ylioppilasjuhlat vs amisjuhlat

Anonyymi-ap

Olisi paritkin juhlat tulossa tänä vuonna. Toinen olisi ihan oikea ylioppilas ja toinen amis.

Ylioppilaalle annan muutaman satasen.

Millaisilla lahjoilla amista kannattaa palkita hyvästä työstä, eli siitä että on jaksanut vaivautua kouluun jonka läpäisee kaikki.

11

257

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Oletpa typerys..moni amiksesta saanut todella hyvän työ paikan..arvostan amiksen käyneitä enemmän kun ylioppilaita..amiksessa on myös pakko käydä päivittäin

• Anonyymi

Ammattikoululainen lähtee tekemään työtä ja ansaitsee elantonsa.
      Ylioppilaan olisi parempi mennä myös yliopistoon, se tietää kymmenen vuoden opiskelua/ kituuttamista.
      Ammattikoululaisen omakotitalo on tällöin valmis !
      Lahjalla ei ole väliä.

• Anonyymi

Ylioppilas ei ole vielä valmis töihin kun ei ole ammattia, pitää vielä vuosia opiskella ja siltikin saattaa käydä niin että töitä ei löydykään. Ammattikoulun käyneellä on ammatti opiskeltuna ja on valmis jo töihin ja tienaamaan elantonsa. Kumpaa arvostat enemmän?

• Anonyymi

Hyvää koulutusta tietenkin. Amis ei sellainen ole vaikka saisi millaisen työpaikan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hyvää koulutusta tietenkin. Amis ei sellainen ole vaikka saisi millaisen työpaikan.

Pelkällä koulutuksella ei pitkälle pötkitä ja elantoa ansaita. Amislainen voi hyvin kouluttautua lisää ammatissaan ja samalla tienaa elantoaan.

• Anonyymi

Tuollaisella asenteella paras lahja lienee olisi se, että jättäytyisit suosiolla pois kyseisen ihmisen elämästä ja annat hänen elää ja jatkaa rauhassa elämäänsä.
      Ei hän tarvitse sinulta teeskenneltyä lahjaa, aito rakkaus ja välittäminen olisi lahjoista paras ja sydäntä lämmittävin, mutta jos et siihen pysty, niin jätä turha mielen pahoittaminen väliin.
      Kaikkea ei myöskään tarvitse sanoa ääneen, jotta asioiden tilan ymmärtää.
      Kun suhtautumisesi häneen on tuo, niin hän varmaan on jo huomannut ja ymmärtänyt mitä mieltä oikeasti olet.
      Tuskin suhteenne vie teitä kumpaakaan eteenpäin millään tavalla, kehittävämpää on että jätät hänet rauhaan elämään ja rakentamaan omaa elämäänsä.
      Pahanilman lintuja on ihan tarpeeksi tässä maailmassa...
      Jos olisit hyväsydäminen ja asioista laajemmin ymmärtävä henkilö, olisit onnellinen ja iloinen siitä että hän on valmistunut ja pätevöitynyt ammatin harjoittamiseen, eikä näin ollen ole syrjäytynyt/syrjäytymässä yhetiskunnasta. Siinä sitä olisi todellista surun aihetta.

• Anonyymi

Minähän olen kaikkien sukulaisteni kanssa hyvää pataa. En vain pidä amista kunnollisena koulutuksena.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minähän olen kaikkien sukulaisteni kanssa hyvää pataa. En vain pidä amista kunnollisena koulutuksena.

Mutta hänellä on mahdollisuus lukea itsensä ylioppilaaksi myöhemmin, työn ohessa.
        Voisit kannustaa häntä siihen ystävällisesti, kannustavasti ja voimaannuttavasti, rakentavalla ja hyväkäytöksisellä tavalla.
        Muista ettei hän kuitenkaan ole paha ihmishirviö sen takia ettei hän valmistunut ylioppilaaksi, hän ansaitsee siis inhimillisen ja asiallisen kunnioittavan kohtelun.
        Kunnioittava ja tasavertainen kohtelu myös kannustaa ihmistä menemään eteenpäin ja kehittymään, se voimaannuttaa ja antaa henkisiä voimavaroja tarpoa elämässä.
        Epäkunniottava ja alisteinen kohtelu taas saa vain pahaa aikaan, se voi esimerkiksi aiheuttaa masennusta ja toivottomuutta ja synnyttää vihan tunteita.
        Saat kunnioittavalla ja arvostavalla, toista ihmistä rakastavalla käyttäytymisellä paljon enemmän aikaan, kuin sillä että hyökkäät ja lyttäät.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voi voi.....kovin olet kapeakatsantoinen. Se amislainen voi kouluttautua vaikka pääjohtajaksi työn ohella ja maksaa jopa työssä tienaamillaan rahoilla itse opiskelunsa, toisin kuin se ylioppilas jonka opinnot pappa betalar ja välttämättä sittenkään ei töitä saa vaikka kymmenen vuotta opiskelis.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Omasta mielestäsi olet. Tuttu ihmistyyppi ja monesti eivät itse huomaa mitään itsessään. Älä väheksy ketään kanssaihmistä vaikkei se omaa maailmankatsomustasi täyttäisikään. Sinun arvostus on toisarvoista, ei sitä kenenkään tarvitse ansaita.

• Anonyymi

Ylioppilaalle kannataakin antaa muutama satanen ,että raukka pärjää kun ei ole mitään ammattia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      94
      8271
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      40
      3962
    3. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      102
      1916
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      24
      1410
    5. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      36
      1311
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      32
      1132
    7. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      12
      1070
    8. Rakastuminenhan on psykoosi

Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      53
      857
    9. Olisinko mä voinut käsittää sut väärin

Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt
      Ikävä
      31
      832
    10. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      29
      807
    Aihe