70-/80-luvun "kovikset" Kuhmossa

Anonyymi-ap

Missäpäin nykyään vaikuttavat? Ovatko säyseitä eläkeläisiä?

36

2764

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Nuorisolle pitäisi näyttää kuvaa ihmisestä joka on dokannut koko ikänsä Kuhmossa😂

• Anonyymi

Mullan alla ja joutivatkin

• Anonyymi

Sellillä

• Anonyymi

Hankarannalla

• Anonyymi

Kuka muka???

• Anonyymi

ne kovikset ovat varmaan deekiksellä tai delanneet.

• Anonyymi

70- luvun alkupuolella , oli sellainen sakki Kuhmosta, joka kaateli maitolaiturit.
        Alavuokista pitkälti Kuhmon puolelle, kaatelivat laiturit nurin. Kyllä oli viisaita pökkelöitä.
        Liekö vielä ukot elossa.
        Ikää nyt tänään on noin 75 molemmin puolin.
        Antakaahan kuulua itsestänne.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

70- luvun alkupuolella , oli sellainen sakki Kuhmosta, joka kaateli maitolaiturit.
        Alavuokista pitkälti Kuhmon puolelle, kaatelivat laiturit nurin. Kyllä oli viisaita pökkelöitä.
        Liekö vielä ukot elossa.
        Ikää nyt tänään on noin 75 molemmin puolin.
        Antakaahan kuulua itsestänne.

Shellin korvanapeilla koristeltuja vanhoja kurttunaamaisia pappoja ? Ajanhammas on hieman puraissut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Shellin korvanapeilla koristeltuja vanhoja kurttunaamaisia pappoja ? Ajanhammas on hieman puraissut.

Kenellä niillä muka on korvanappi😆😆

• Anonyymi

Tai jossain paskahommissa paska palkalla!

• Anonyymi

Silloin tehtiin töitä
      . Rakennettiin omakotitaloja.Mitenkäs nyt lökäpöksyt..

• Anonyymi

Eipä niitä taloja ennää kannata rakentaa, kun ei edellissiinkään ole asukkaita.

• Anonyymi

-60 luvulla omakoti maksoi maltaita ja lainaa vasten piti olla kumpikin töissä. Noo ajat muuttuu....
      Tänään "pöksät" omakotitalot maksaa halvimmillaan
      15 000eurua eikä silläkään meinaa mennä kaupaksi, miten tässä näin kävi?

• Anonyymi

Kuhmosta saa hyvän asunnon alle 10000e hintaan.

• Anonyymi

Ainakin muutoma rekkakuski tulee mieleen. Yksi jättänyt jo maalliset ajot... pitivät mustalaiset kurissa

• Anonyymi

Eihän Kuhmossa ees ollut kurissapijettäviä manneja.

• Anonyymi

• Anonyymi

• Anonyymi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kerran vielä 🤣😂🤣

• Anonyymi

Hei. Mielestäni tuulivoimasta kertovaa kirjallisuutta ei ole saatavilla ainakaan Kuhmossa.

• Anonyymi

,.... Eikä varsinkahan näin pyhääsin...

• Anonyymi

Kyllä se kovis pehmenee kun ikää tulee ja terveys panee hitaasti kävelemään.

• Anonyymi

Mä oon rekkamies, on lautalle kiire.

• Anonyymi

Mites tupla?

• Anonyymi

Kävikö Thomas Cruise Kuhmon sellillä?

• Anonyymi

Kultakledju oli juipeilla, ajelivat mustalla mesellä, 70 -80 luvullakin.
      Ottivat Ämmäläisilta pataan useammankin kerran.
      Tietysti oli vaikeaa mennä kotikylille.
      Piti maitolaiturin sitten kaajella.
      Onkohan niitä vielä Kuhmossa , tai muualla.
      Liekö jo maadoitettu moiset juipit.

• Anonyymi

Näin juuri taisi olla asianlaita.

• Anonyymi

70-luvun ollaan nyt pKarhunpesässä

• Anonyymi

en ota kantaa Kuhmon koviksiin mut mitä itte tiiän somessa kun joskus aikoinaan otin verbaalisesti hieman yhteen joidenkin nettikovanaamojen kanssa niin jos he sais ihan kokonaan poliittisen päätäntävallan niin yksi sanoi että poistaisi minut heti yhteiskunnasta eli tappaisi ja sanoi koska oon turha ihminen koska elän tukien varassa käytännössä kokonaan niin siksi haluis eliminoida minut heti. Hän omien sanojensa mukaan ei usko mielenterveysongelmiin vaan pitää ihmisiä laiskoina jotka on yhteiskunnan ulkopuolella olevia.

viestin kirjoittaja Juha Pohjola

• Anonyymi

tää sama henkilö joka sano mulle noi kammottavat kommentit kertoi olevansa äärioikeistolainen joka haluaa semmosen yhteiskunnan jossa vain rikkaat pärjää.

• Anonyymi

Sama henkilö,Juha joka olit armeijassa,samassa tuvassa?Vai sen kaima

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

muistaakseni vuonna 2001 Kajjaanin armeijassa oli tuvassani kuhmolainen nuori mies.

hyvät muistot jäi mieleen monista tupatovereista kun eräs auttoi aina siinä pinkantaittamisessa. Mä oon älykkyystasoltani erikoinen että tajuan paremmin monimutkaiset asiat ja oon vähän simppeli yksinkertaisissa asioissa.

Kyllä minä sinut jotenkin muistan. Suomussalmelaisen nuoren miehen muistan myös ja eräs oli pietarsaarelainen.

Mitä sulle kuuluu?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

sustaki siis jäi hyvä muisto .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ja ai niin mun ihan vieressä siinä oikialla puolella oli joku kajjaanilainen muistaakseni että sen nimi on myös Juha muistaakseni että muistan yhden muistikuvan hänestä että hän kerran tempaisi korttipakan esille ja pelas tupamme parin pitkän nuoren miehen kanssa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

pahus olis pitäny nää kaikki viestit panna sammaan viestiin mut kun mie toheloin aina =)
        niin vielä siitä että en ole pohjimmiltani vihainen ja riitelevä vaan päinvastoin = kiltti ja sovitteleva mutta mielenterveysongelmien seurauksesta joskus aikoinaan 2010 luvulla oli välillä riitoja sosiaalisessa mediassa näiden kiusaajatyyppien kanssa mutta sain apua eli pitkän puheterapian ja lääkkeiden ansiosta pikkuhiljaa alkoi noi jutut mennä ohitte. Onneksi koska siinä olis voinu käyvä ittelle huonosti että oisin voinu tehä ittelleni jotain =( koska se oli silloin oma elämä niin pahasti kriisissä.

Nykyään nuo pohjimmaiset piirteeni eli kiltti ja sovitteleva on alkaneet tulla esille vahvasti. Esim pidän aina hyvät välit vanhempiini että tiiän että jotkut saattaa laittaa välit poikki heti mutta minä pyrin sovitteleen asioita.

Sinä ja suomussalmen äijä sekä se eräs pitkä kaveri(joka auttoi mua pinkkajutussa ja pedinpetauksessa) niin muistan teidät parhaiten armeijantuvastamme. Oon miettiny aika paljon noita aikoja. Sinusta jäi semmonen lämmin vaikutelma ihmisenä että varmaankin oot melko kiltti.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alle 15 oli

Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata
      Vimpeli
      106
      3128
    2. Heh, persut = vassarit = 10,0 %

Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f
      Maailman menoa
      236
      1959
    3. Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!

Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois
      Suomalaiset julkkikset
      59
      1861
    4. Onko kaivattusi yllättänyt sinut?

Piditkö häntä toisenlaisena ihmisenä?
      Ikävä
      136
      1849
    5. Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla

Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v
      Ikävä
      64
      1352
    6. Rakastan sinua

Kohta sanon tämän livenä, älä pelästy.
      Ikävä
      96
      1235
    7. Juhannusterveiset kaivatulle

Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻
      Ikävä
      84
      1164
    8. Kaupunki osti Absin

Nyt vaan yrittäjiä kaivataan
      Haapavesi
      61
      1155
    9. Sä oot kyllä

Aika erikoinen nainen
      Ikävä
      59