Caravan 401 trimmeri

asiakas

Ostin viime kesänä Kouvolan K-raudasta Caravan 401 merkkisen trimmerin. Takuuaikaa siinä on 24 kk.
Trimmeri toimi viime kesänä moitteettomasti, mutta tänäkesänä siitä lensi kela heinikkoon, eikä sitä saanut enää pysymään paikoillaan.

Kesäkuun 8 päivänä vein laitteen K-rautaan. Sieltä minut ohjattiin takuuhuoltoon Kaitilankadulle, jossa mies käväisi korjauspuolella tarkastamassa mikä siinä on vikana. Sitten hän toi sen takaisin ja kela näytti olevan paikallaan. Hän sanoi, ettei siinä ole mitään vikaa eikä siitä ole hävinnyt mitään osaa. ”Vaimollani on sama juttu. Pitää vetää aina näitä siimoja” hän neuvoi. Ajattelin asian olevan kunnossa.

Mutta kun kotiin tultuani yritin käyttää trimmeriä niin eihän kela siinä pysynyt yhtään sen paremmin. Soitin takuuhuoltoon.
”Ei se takuu kuluvia osia vastaa. Pitää ostaa uusi siima koteloineen”, hän sanoi.

No, yritin ostaa uuden siimakotelon, mutta K-raudassa ei sattunut olemaan sopivaa siimakelaa, joten se pantiin tilaukseen. Luvattiin soittaa kun se tulee. Soitin itse kun mielestäni kohtuullinen aika oli jo kulunut. Oli tullut.

Eilen, heinäkuun 4 pnä menin hakemaan siimakelaa ja otin varmuuden vuoksi koko trimmerin mukaan, jotta voin kokeilla heti, pysyykö kela siinä.

Minulle annettiin varaston puolelta kela, mutta en mennytkään kassalle, vaan vein sen K-raudan myyjille, jotta laittaisivat sen paikalleen niin että on sitten oikein asennettu.
Nytpäs huomasivat, ettei se kela sellaisenaan riittänytkään.

Siihen pitää kuulemma vaihtaa suurempi kokonaisuus, johon siimakela sisältyy ja minun pitäisi kuulemma maksaa siitä parikymmentä euroa. Tämä kokonaisuus pantiin tilaukseen, koska liikkeessä ei sellaista ollut.

Koska liike on ostattamassa minulla siimakotelon lisäksi enemmänkin komponentteja laitteeseen, jossa on takuuaikaa jäljellä, ihmettelenpä vähän.
En ole vielä maksanut mitään. Aikaa ja bensaa on tietysti kulunut. Jos siiman vaihtaminen on joka kerralla näin vaikeaa ja kallista,
yli 20 euroa, se on huomattavasti enemmän kuin mitkään aikaisemmat muihin trimmereihin ostamani siimakelat.

Onko muilla kokemuksia Caravan 401 trimmeristä ?

3

5080

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vika

-viimeinen caravan
      eli sain lahjaksi trimmerin
      3 käyttökerran jälkeen laite
      takuuhuoltoon, jumitti pyöri
      hitaasti. uusi laite mukaan hyllystä.
      kuukauden päästä sama juttu. kele..
      kolmas takuulaite (uusi). seuraavana keväänä
      sama tilanne ,kone jumittaa ,pyörii
      huonosti. hermo meni, työkalut esiin ,
      laite atomeiksi takuusta huolimatta ja syyhän
      löytyi ,kerää moottorin suojaamattomalle
      akselille ruohonkortta hyvin tiukalle ja
      näinollen estää moottorin vapaan pyörimisen.
      näinollen totesin ,että a.o laitetta ei
      ole tarkoitettu nurmikoiden siistimiseen.

• ovat

Itselläni myös samoja ongelmia trimmerissä ei tosin samaa merkkiä. Laitoin siimakotelon ja akseliputken väliin spraypurkin kannen ja eipä enää jumita, vaikka avonainen puoli on ylöspäin.

• caravan2

Täsmälleen näin kävi. Googletin ja tämä löytyi, mutta ei itse trimmeristä enää mitään. On pari vuotta vanha. Kela lensi heinikkoon.
      Kela on pooriakselissa puristussovitteella. Pitää varmaan sovitella joku oikea kiinnitys, mutta ensin kysyn huomenna kauppiaalta asian perään...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      203
      3812
    2. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      60
      2406
    3. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      391
      2286
    4. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      47
      2203
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      32
      1521
    6. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      513
      1287
    7. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      93
      1261
    8. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      56
      1247
    9. Koska näit kaivattusi viimeksi

Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      70
      1147
    10. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      124
      1117
    Aihe