Itse asiassa ko. silta taitaa olla nimeltään Manhattanin silta ja Brooklynin silta on eri silta mutta ei mennä siihen.
Törmäyshetkellä purjelaivan vierellä ajoi samaan suuntaan hinaaja, mikä lienee ollut hinaajan rooli tässä, voimakas virta kai sitä laivaa vei päin siltaa. Alus oli hieman ennen oudosti kääntyillyt, oliko siinä välillä hinaaja kiinni ja irtosiko hinaus vai miten alus pääsi noin hallitsemattomasti valloilleen?
Brooklynin sillan laivatörmäys
16
170
Vastaukset
- Anonyymi
Kyllä se oli Brooklyn Bridge. Alus meni sillan alle perä edellä arviolta 4 solmun vauhdilla. Uutisen mukaan menetti ohjailukykynsä ja virta hoiti loput.
- AnonyymiUUSI
Alus on nyt joka tapauksessa alittanut ja ohittanut myös Manhattan- nimisen sillan, siinä ei enää kontaktia ilmeisesti syntynyt.
Selvä se että virtaus sitä vei mutta miksi hinaaja vain ajeli siinä rinnalla, satama- alueilla hinaajat pitävät hinausköyden avustettavassa laivassa kiinni varmistuksena vaikka vain seuraisivat sitä...siitähän on kyse ja siitäkin menikö laivan ohjaus epäkuntoon vai voittiko virran voima oman kunnossa olevan peräsimen tehon kuten kovissa virtapaikoissa helposti tapahtuu varsinkin jos laivan nopeus on alhainen...ja siitä seuraakin uudelleen kysymys hinaajan toiminnasta- AnonyymiUUSI
Alustavasti veikkaavat sähkövikaa.
- AnonyymiUUSI
Samaa ihmetellyt kuin myös sitä mitä laiva ollenkaan seikkaili siellä sillan lähellä jos tiedettiin ettei se mahdu siltaa alittamaan, ts. minne se oli menossa, pyydettiinkö hinaaja vasta kun oltiin vaikeuksissa jne?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Samaa ihmetellyt kuin myös sitä mitä laiva ollenkaan seikkaili siellä sillan lähellä jos tiedettiin ettei se mahdu siltaa alittamaan, ts. minne se oli menossa, pyydettiinkö hinaaja vasta kun oltiin vaikeuksissa jne?
Marinetrafficissa näkyy reitti - tulee mieleen, että heti laiturista lähdön (pakilla?) jälkeen oltiin jo kokonaan virran vietävänä.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Marinetrafficissa näkyy reitti - tulee mieleen, että heti laiturista lähdön (pakilla?) jälkeen oltiin jo kokonaan virran vietävänä.
Jotenkin noin siinä on käynyt, ei ole arvioitu oikein virran voimaa eikä ole varauduttu tilaamalla ajoissa hinaajaa. Aluksessa on reilun 800 kW moottoriteho eli kyllä sillä kohtuullinen potku löytyy mutta ainakin siinä kolarivaiheessa laiva painui takaperin niin, ettei koneella ilmeisesti yritettykään jarruttaa. Ennen Manhattan- siltaa on kuitenkin Marinetrafficin mukaan jotain pyristelty koska hetkeksi on "valuminen" pysähtynytkin.
Noin pitkä alus suht kapeassa salmessa kun kerran tarttuu voimakkaan virtauksen otteeseen, se on aika mahdoton siitä enää hallintaan palauttaa vaikka se ihan kunnossakin olisi.
Laivojahan ajautuu virtausten painamina poikittain päin rantoja ym. erityisesti jokireiteillä tuhkatiheään mutta harvoin sattuu kuolemaan johtavia vahinkoja niissä. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Jotenkin noin siinä on käynyt, ei ole arvioitu oikein virran voimaa eikä ole varauduttu tilaamalla ajoissa hinaajaa. Aluksessa on reilun 800 kW moottoriteho eli kyllä sillä kohtuullinen potku löytyy mutta ainakin siinä kolarivaiheessa laiva painui takaperin niin, ettei koneella ilmeisesti yritettykään jarruttaa. Ennen Manhattan- siltaa on kuitenkin Marinetrafficin mukaan jotain pyristelty koska hetkeksi on "valuminen" pysähtynytkin.
Noin pitkä alus suht kapeassa salmessa kun kerran tarttuu voimakkaan virtauksen otteeseen, se on aika mahdoton siitä enää hallintaan palauttaa vaikka se ihan kunnossakin olisi.
Laivojahan ajautuu virtausten painamina poikittain päin rantoja ym. erityisesti jokireiteillä tuhkatiheään mutta harvoin sattuu kuolemaan johtavia vahinkoja niissä.Videolta näkyy, että potkuri ei tee mitään ennen törmäystä.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Videolta näkyy, että potkuri ei tee mitään ennen törmäystä.
Korjaan, toiselta puolelta nähtynä vaikuttaa, että potkuri oli pakilla vielä törmäyksessä - eli jonkinlainen jumi. Samoin näyttää, että hinaaja yritti ensin toimia keulapotkurina ja työntää keulaa kohtisuoraan virtaan mutta alus "karkasi" kun vaihdetta ei saatu eteenpäin(?). Hinaaja oli vanha, eikä kyennyt hinaamaan, vain työntämään.
Hyvä selostus:
https://www.youtube.com/watch?v=gIlRiauatEo - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Korjaan, toiselta puolelta nähtynä vaikuttaa, että potkuri oli pakilla vielä törmäyksessä - eli jonkinlainen jumi. Samoin näyttää, että hinaaja yritti ensin toimia keulapotkurina ja työntää keulaa kohtisuoraan virtaan mutta alus "karkasi" kun vaihdetta ei saatu eteenpäin(?). Hinaaja oli vanha, eikä kyennyt hinaamaan, vain työntämään.
Hyvä selostus:
https://www.youtube.com/watch?v=gIlRiauatEoKo. selostaja selostaa hetimiten "hyvin" suunnilleen kaikki vesiliikenneonnettomuudet ennen kuin niitä on ylipäätään ehditty tarkemmin tutkiakaan...jätän tuon herran omaan arvoonsa piehtaroimaan.
Mitä hinaajan ikään tulee, vanha hinaaja voi vetää siinä kuin työntääkin, tehohan siinä on se olennainen tekijä. Olen itsekin keskikokoista satamahinaajaa/jäänsärkijää ajanut Ei voi vetää kuitenkaan ellei ole kiinnitetty hinausköydellä/vaijerilla laivaan...Emme tiedä hinaajan tehoa mutta mahdollista on ettei sekään ollut riittävä, voimat ovat aika suuria kun tuonkin kokoluokan alusta voimakas virta painaa ja kun osa hinaajankin tehosta kuluu sen itsensä liikutteluun ja virtauksen voiman voittamiseen...
USA/Canadan sisävesillä toimii ihan onnistuneesti vanhaakin hinaajakalustoa, samoin kuin myös vanhoja rahtilaivoja, 50-60 vuotta vanhat laivat ovat tuolla yleisiä. Taikasana on suolaton vesi... - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ko. selostaja selostaa hetimiten "hyvin" suunnilleen kaikki vesiliikenneonnettomuudet ennen kuin niitä on ylipäätään ehditty tarkemmin tutkiakaan...jätän tuon herran omaan arvoonsa piehtaroimaan.
Mitä hinaajan ikään tulee, vanha hinaaja voi vetää siinä kuin työntääkin, tehohan siinä on se olennainen tekijä. Olen itsekin keskikokoista satamahinaajaa/jäänsärkijää ajanut Ei voi vetää kuitenkaan ellei ole kiinnitetty hinausköydellä/vaijerilla laivaan...Emme tiedä hinaajan tehoa mutta mahdollista on ettei sekään ollut riittävä, voimat ovat aika suuria kun tuonkin kokoluokan alusta voimakas virta painaa ja kun osa hinaajankin tehosta kuluu sen itsensä liikutteluun ja virtauksen voiman voittamiseen...
USA/Canadan sisävesillä toimii ihan onnistuneesti vanhaakin hinaajakalustoa, samoin kuin myös vanhoja rahtilaivoja, 50-60 vuotta vanhat laivat ovat tuolla yleisiä. Taikasana on suolaton vesi...En huomannut hänen väittävän kaiken tapahtuneen noin. Jokainen kai ymmärtää, ettei hän ollut paikalla. Hinaajan tehonkin tietäisit, jos olisit katsonut videon. Tosin host väittää tehoksi 1000 hp vähemmän kuin varustamo itse.
- AnonyymiUUSI
Entä ankkurin käyttö, ehdittiinkö edes yrittää vai eikö vain ankkuri saanut mitään otetta pohjasta?
- AnonyymiUUSI
Maissa viisasteltuna tuollaisella aluksella en lainkaan lähtisi väärään aikaan laiturista noin lähellä siltoja. East Riverin vuorovesi on noin 2 metriä ja virran max nopeus 4 solmua. Keulapotkuriakaan ei ole, eikä sen teho välttämättä riittäisikään.
- AnonyymiUUSI
East River, vuorovesi on korkeimmillaan 4 jalkaa.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
East River, vuorovesi on korkeimmillaan 4 jalkaa.
Aivan. Kiitos, seison korjattuna, tuossahan se onkin:
https://www.tidespro.com/us/new-york/brooklyn-bridge-east-river - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
East River, vuorovesi on korkeimmillaan 4 jalkaa.
Paljonko se on matalammillaan?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Paljonko se on matalammillaan?
Linkistä näkee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/2091608Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1391358- 541123
- 72995
- 52969
- 106912
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva52903Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53850- 82830
- 31764