unkariin ratsastamaan!!

hopotin

Moi kaikille,

Olen lähdössä unkariin ratasastuslomalle. Onko kellään kokemuksia näistä matkoista?? Lähden heppa.net:in kautta lokakuussa.

11

4889

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • haluaa myös

      Moikka!
      omakohtaista kokemusta ei ole, mutta entinen työkaverini on ollut kahtena kesänä ja on tykännyt tosi paljon. Paljonko muuten maksoit matkasta ja mitä siihen sisältyy?

      • innokas odottaja

        Moi vaan "haluaa myös"!

        www.heppa.net (paikan kotisivut) antaa vastauksen kysymykseesi. Itse otin halvimman majoituksen ja reissun hinnaksi tulee silloin (7päivää) 665;- Siihen sisältyy sitten kaikki: lennot, ratsastukset, kuljetukset ja täysmuonitus.


    • Mopomies

      Olin tyttaren kanssa ennen juhannusta ja oli fantastastista. Ohjelmaa ja tekemista myos ei ratsastaville.

    • Annukka

      Olen jo yhdeksän kertaa ollut Unkarissa ratsastamassa vuodesta -97 lähtien. Kaikki matkat olen järjestänyt omatoimisesti, ensin ystävän vinkin perusteella, sitten internetin avulla. Olen ollut pustalla Lajosmizessa ja nyt tänä kesänä Balatonin etelärannalla Zamardissa. Kaikki reissut ovat olleet unohtumattomia ja ainutlaatuisia. Joka matkalla on ollut joku ensikertalainen ja aina on tullut uusi Unkarin ystävä. Kukaan ei ole koskaan pettynyt matkaan.
      Jos joku haluaa vinkkiä omatoimikohteesta, niin annan mielelläni. Valmismatkat ovat tietysti turvallisia, mutta omatoimimatkoissa on oma vapaus tehdä asioita ja rakentaa matka oman mielenkiinnon mukaan.

      • annina

        Moi Annukka,
        Olen ostanut lentoliput Budapestiin ja ilmoittanut Pusztavacsiin ratsastuslomajärjestäjille tulostani (heppa.net), lupasivat ystävällisesti tulla lentokentältä hakemaan. Ajattelin myös matkan suhteen, että haluan mennä omia teitä ja viettää lomaani missä lystää, sen sijaan että olisin lähtenyt matkatoimiston kautta.
        Olisi mukava tosiaan saada vinkkejä muistakin paikoista. Pusztavacsin tilalla kun vuorokausi täyshoidolla ja ratsastuksella maksaa liki 60 € ja se tuntuu Unkarin hintatasoon nähden aika tyyriiltä. Mitä olet mieltä?


      • _Mimmuli_
        annina kirjoitti:

        Moi Annukka,
        Olen ostanut lentoliput Budapestiin ja ilmoittanut Pusztavacsiin ratsastuslomajärjestäjille tulostani (heppa.net), lupasivat ystävällisesti tulla lentokentältä hakemaan. Ajattelin myös matkan suhteen, että haluan mennä omia teitä ja viettää lomaani missä lystää, sen sijaan että olisin lähtenyt matkatoimiston kautta.
        Olisi mukava tosiaan saada vinkkejä muistakin paikoista. Pusztavacsin tilalla kun vuorokausi täyshoidolla ja ratsastuksella maksaa liki 60 € ja se tuntuu Unkarin hintatasoon nähden aika tyyriiltä. Mitä olet mieltä?

        Olimme mieheni kanssa syys-lokakuussa 2008 Unkarissa viikon lomalla ja vietimme 3 yötä Equital-tallilla täysihoidolla ratsastaen kaksi kokonaista päivää ensimmäisenä iltana kokeillen hevosia kentällä.
        http://www.equital.hu/
        Suosittelen! Ratsastimme 2 päivän aikana lähes 100 km ja ratsastusretkillä söimme luonnossa lounasta ja vierailimme viinikellarissa. Toinen retkistä suuntautui karuun vuoristomaisemaan ja toinen vehreälle tasangolle. Hevoset oli hyvin hoidettuja, erityisen hyvässä lihassa ja varusteet oli ok. Meitä kohdeltiin kuin kuninkaita: hevoset oli puunattu ja satuloitu valmiiksi, lounaiden ajaksi hevosille oli hoitajat, että saimme itse syödä rauhassa :)

        Equitalin henkilökunta oli ystävällistä, talli- ja majoitusrakennus hieno ja siisti (rakennettu 2007) ja ruoka superhyvää. Meille oli järjestetty myös ikimuistoinen viininmaisteluilta paikallisen kyläpäällikön luona lyhyen kävelymatkan päässä tallilta. Hintaa koko lystille kahdelta hengeltä tuli vajaa 500 euroa (joka sisältää jo 7 kotiin ostettua viinipulloakin...).

        Olimme liikkeellä Budapestistä vuokra-autolla. Ajoaika tallille oli noin 3 tuntia.


      • _Mimmuli_ kirjoitti:

        Olimme mieheni kanssa syys-lokakuussa 2008 Unkarissa viikon lomalla ja vietimme 3 yötä Equital-tallilla täysihoidolla ratsastaen kaksi kokonaista päivää ensimmäisenä iltana kokeillen hevosia kentällä.
        http://www.equital.hu/
        Suosittelen! Ratsastimme 2 päivän aikana lähes 100 km ja ratsastusretkillä söimme luonnossa lounasta ja vierailimme viinikellarissa. Toinen retkistä suuntautui karuun vuoristomaisemaan ja toinen vehreälle tasangolle. Hevoset oli hyvin hoidettuja, erityisen hyvässä lihassa ja varusteet oli ok. Meitä kohdeltiin kuin kuninkaita: hevoset oli puunattu ja satuloitu valmiiksi, lounaiden ajaksi hevosille oli hoitajat, että saimme itse syödä rauhassa :)

        Equitalin henkilökunta oli ystävällistä, talli- ja majoitusrakennus hieno ja siisti (rakennettu 2007) ja ruoka superhyvää. Meille oli järjestetty myös ikimuistoinen viininmaisteluilta paikallisen kyläpäällikön luona lyhyen kävelymatkan päässä tallilta. Hintaa koko lystille kahdelta hengeltä tuli vajaa 500 euroa (joka sisältää jo 7 kotiin ostettua viinipulloakin...).

        Olimme liikkeellä Budapestistä vuokra-autolla. Ajoaika tallille oli noin 3 tuntia.

        Haluaisin lähteä Unkariin heppa hommiin mutta ystäväpiiristäni ei löydy kaveria tälläiseen reissuun.
        Löytyiskö täältä mahdollisesti kiinnostuneita?
        Kävin tutkimassa Equitalin sivuja ja näytti kyllä todella hyvätlä.
        Laittakaas viestiä jos löytyy innostuneita...


    • Pöööööpööö

      Moi! Saan rippilahjaksi tädiltäni matkan eurooppaan. Haluaisin päästä myös ratsastamaan (tätini ei kylläkään ratsastaisi). Mitä paikkoja suosittelisitte? Mitä mieltä olette unkarista? entä muista paikoista?

      • Hei

        Hei, olen itse hakemassa töihin Akactanya nimiselle tallille ratsastuksen vetäjäksi tänä kesänä. Siellä on kuulemma paljon ohjelmaa myös ei ratsastaville. Siellä ratsastetaan pääosin maastossa ja siellä on myös vaelluksia. Löytyy kun haet heppa.net tai Akactanya googlesta.


    • !

      en suosittele Akac-Tanyaa. paikasta ei nimellisiä moitteita saa antaa, koska paikassa on muuan yli-innokas vetäjätyttönen paikassa joka heti aloittaa uhkailun poliiseilla, jne.

      mutta ei, kerran olin ja toisten en mene. se jos mikä on selvä.

      • Vaellusratsastaja

        Olen ehdottomasti samaa mieltä!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      417
      1762
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      176
      1390
    3. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1378
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      125
      1304
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1046
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      946
    7. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      922
    8. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      92
      891
    9. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      116
      885
    10. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      866
    Aihe