unkariin ratsastamaan!!

hopotin

Moi kaikille,

Olen lähdössä unkariin ratasastuslomalle. Onko kellään kokemuksia näistä matkoista?? Lähden heppa.net:in kautta lokakuussa.

11

5192

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • haluaa myös

      Moikka!
      omakohtaista kokemusta ei ole, mutta entinen työkaverini on ollut kahtena kesänä ja on tykännyt tosi paljon. Paljonko muuten maksoit matkasta ja mitä siihen sisältyy?

      • innokas odottaja

        Moi vaan "haluaa myös"!

        www.heppa.net (paikan kotisivut) antaa vastauksen kysymykseesi. Itse otin halvimman majoituksen ja reissun hinnaksi tulee silloin (7päivää) 665;- Siihen sisältyy sitten kaikki: lennot, ratsastukset, kuljetukset ja täysmuonitus.


    • Mopomies

      Olin tyttaren kanssa ennen juhannusta ja oli fantastastista. Ohjelmaa ja tekemista myos ei ratsastaville.

    • Annukka

      Olen jo yhdeksän kertaa ollut Unkarissa ratsastamassa vuodesta -97 lähtien. Kaikki matkat olen järjestänyt omatoimisesti, ensin ystävän vinkin perusteella, sitten internetin avulla. Olen ollut pustalla Lajosmizessa ja nyt tänä kesänä Balatonin etelärannalla Zamardissa. Kaikki reissut ovat olleet unohtumattomia ja ainutlaatuisia. Joka matkalla on ollut joku ensikertalainen ja aina on tullut uusi Unkarin ystävä. Kukaan ei ole koskaan pettynyt matkaan.
      Jos joku haluaa vinkkiä omatoimikohteesta, niin annan mielelläni. Valmismatkat ovat tietysti turvallisia, mutta omatoimimatkoissa on oma vapaus tehdä asioita ja rakentaa matka oman mielenkiinnon mukaan.

      • annina

        Moi Annukka,
        Olen ostanut lentoliput Budapestiin ja ilmoittanut Pusztavacsiin ratsastuslomajärjestäjille tulostani (heppa.net), lupasivat ystävällisesti tulla lentokentältä hakemaan. Ajattelin myös matkan suhteen, että haluan mennä omia teitä ja viettää lomaani missä lystää, sen sijaan että olisin lähtenyt matkatoimiston kautta.
        Olisi mukava tosiaan saada vinkkejä muistakin paikoista. Pusztavacsin tilalla kun vuorokausi täyshoidolla ja ratsastuksella maksaa liki 60 € ja se tuntuu Unkarin hintatasoon nähden aika tyyriiltä. Mitä olet mieltä?


      • _Mimmuli_
        annina kirjoitti:

        Moi Annukka,
        Olen ostanut lentoliput Budapestiin ja ilmoittanut Pusztavacsiin ratsastuslomajärjestäjille tulostani (heppa.net), lupasivat ystävällisesti tulla lentokentältä hakemaan. Ajattelin myös matkan suhteen, että haluan mennä omia teitä ja viettää lomaani missä lystää, sen sijaan että olisin lähtenyt matkatoimiston kautta.
        Olisi mukava tosiaan saada vinkkejä muistakin paikoista. Pusztavacsin tilalla kun vuorokausi täyshoidolla ja ratsastuksella maksaa liki 60 € ja se tuntuu Unkarin hintatasoon nähden aika tyyriiltä. Mitä olet mieltä?

        Olimme mieheni kanssa syys-lokakuussa 2008 Unkarissa viikon lomalla ja vietimme 3 yötä Equital-tallilla täysihoidolla ratsastaen kaksi kokonaista päivää ensimmäisenä iltana kokeillen hevosia kentällä.
        http://www.equital.hu/
        Suosittelen! Ratsastimme 2 päivän aikana lähes 100 km ja ratsastusretkillä söimme luonnossa lounasta ja vierailimme viinikellarissa. Toinen retkistä suuntautui karuun vuoristomaisemaan ja toinen vehreälle tasangolle. Hevoset oli hyvin hoidettuja, erityisen hyvässä lihassa ja varusteet oli ok. Meitä kohdeltiin kuin kuninkaita: hevoset oli puunattu ja satuloitu valmiiksi, lounaiden ajaksi hevosille oli hoitajat, että saimme itse syödä rauhassa :)

        Equitalin henkilökunta oli ystävällistä, talli- ja majoitusrakennus hieno ja siisti (rakennettu 2007) ja ruoka superhyvää. Meille oli järjestetty myös ikimuistoinen viininmaisteluilta paikallisen kyläpäällikön luona lyhyen kävelymatkan päässä tallilta. Hintaa koko lystille kahdelta hengeltä tuli vajaa 500 euroa (joka sisältää jo 7 kotiin ostettua viinipulloakin...).

        Olimme liikkeellä Budapestistä vuokra-autolla. Ajoaika tallille oli noin 3 tuntia.


      • _Mimmuli_ kirjoitti:

        Olimme mieheni kanssa syys-lokakuussa 2008 Unkarissa viikon lomalla ja vietimme 3 yötä Equital-tallilla täysihoidolla ratsastaen kaksi kokonaista päivää ensimmäisenä iltana kokeillen hevosia kentällä.
        http://www.equital.hu/
        Suosittelen! Ratsastimme 2 päivän aikana lähes 100 km ja ratsastusretkillä söimme luonnossa lounasta ja vierailimme viinikellarissa. Toinen retkistä suuntautui karuun vuoristomaisemaan ja toinen vehreälle tasangolle. Hevoset oli hyvin hoidettuja, erityisen hyvässä lihassa ja varusteet oli ok. Meitä kohdeltiin kuin kuninkaita: hevoset oli puunattu ja satuloitu valmiiksi, lounaiden ajaksi hevosille oli hoitajat, että saimme itse syödä rauhassa :)

        Equitalin henkilökunta oli ystävällistä, talli- ja majoitusrakennus hieno ja siisti (rakennettu 2007) ja ruoka superhyvää. Meille oli järjestetty myös ikimuistoinen viininmaisteluilta paikallisen kyläpäällikön luona lyhyen kävelymatkan päässä tallilta. Hintaa koko lystille kahdelta hengeltä tuli vajaa 500 euroa (joka sisältää jo 7 kotiin ostettua viinipulloakin...).

        Olimme liikkeellä Budapestistä vuokra-autolla. Ajoaika tallille oli noin 3 tuntia.

        Haluaisin lähteä Unkariin heppa hommiin mutta ystäväpiiristäni ei löydy kaveria tälläiseen reissuun.
        Löytyiskö täältä mahdollisesti kiinnostuneita?
        Kävin tutkimassa Equitalin sivuja ja näytti kyllä todella hyvätlä.
        Laittakaas viestiä jos löytyy innostuneita...


    • Pöööööpööö

      Moi! Saan rippilahjaksi tädiltäni matkan eurooppaan. Haluaisin päästä myös ratsastamaan (tätini ei kylläkään ratsastaisi). Mitä paikkoja suosittelisitte? Mitä mieltä olette unkarista? entä muista paikoista?

      • Hei

        Hei, olen itse hakemassa töihin Akactanya nimiselle tallille ratsastuksen vetäjäksi tänä kesänä. Siellä on kuulemma paljon ohjelmaa myös ei ratsastaville. Siellä ratsastetaan pääosin maastossa ja siellä on myös vaelluksia. Löytyy kun haet heppa.net tai Akactanya googlesta.


    • !

      en suosittele Akac-Tanyaa. paikasta ei nimellisiä moitteita saa antaa, koska paikassa on muuan yli-innokas vetäjätyttönen paikassa joka heti aloittaa uhkailun poliiseilla, jne.

      mutta ei, kerran olin ja toisten en mene. se jos mikä on selvä.

      • Vaellusratsastaja

        Olen ehdottomasti samaa mieltä!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      131
      1374
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      103
      889
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      615
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      543
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      461
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      35
      432
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      182
      401
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      399
    Aihe