Minua ihmetyttää vieläkin nuitten tuulimyllyjen lisärakentaminen,pelkästään jo siitä syystä,kun :
Näen tästä pihaltani nuo tolpanvaaran myllyt ja viimme talven aikana ei juurikaan ne pyörineet.
Miksihän? Tulee mieleen ,että ilmeisesti sähköä on niin paljon tarjolla ettei ole kustannustehokasta pyörittää myllyjä.
Varmaan moni muukin on pannut merkille nuo seisovat toteemipaalut.
Nythän puisto on parin toimintavuoden jälkeen myynnissä kannattamattomana.
Kukahan sellaisen mahtanee ostaa?Ei nyt äkkiä tuu mieleen niin tyhmää yritystä.
Ja vielä kun suunnitellaan noin kymmenen kilometrin päähän tuota Joutesuon puistoa,niin ihmetys sen kuin kasvaa.
Mikä siitä tekee sitten niin paljon kannattavamman ,että rakentamaan ryhdyttäisiin.
Tuulleko siellä enemmän? epäilen.
Minä ymmärrän ja kannatankin tuulivoimaa ,jos sille löytyy käyttöä.
Nyt niin ei vielä ollut ainakaan Tolpanvaarassa.
Lisäksi sinnehhän suunnitellaan laajennusta
Ei taho poika ymmärtää tuota pisnestä.
Sähkön hintahan on noussut meille kuluttajille n. 35% parin vuoden aikana.
Pitäishän se jo noilla prosenteiila olla kannattavaa....mutta ei vaan ole.
Lopuksi totean sen,että toki ymmärrän että näissä ajatellaan tulevaisuutta.
Mutta unohdetaan ne metsähehtaarit jotka jäävät linjojen ja puistojen alle.
Ne kuuluisat hiilinielut eivät vissiin majaile näissä menetetyissä metsissä.
Eipä niistä tiijä kun ei oo tullu oltua hiilinieluna.
vielä tuulimyllyistä
4
162
Vastaukset
- Anonyymi
Eihän tästä ole kuin muutama kymmenen vuotta taaksepäin kun ei ollut sähkön siirtohintaa. Ei energia veroja. Ei alvia. Oli vain yksi hinta se oli sähkön hinta. Nyt ei mikään riitä enää. Aina nostetaan hintoja . Kohta on sähkö ylellisystuote jota ei ole vara tavallisten kansalisten edes käyttää. Puunpolttoon ollaan suunnitelemassa piippuun savun puhdistus järjestelmää....Eu haluaa suomen tyhjäksi ihmisasukkaista.
- Anonyymi
Tämä yritys joka omistaa Tolpanvaaran tuulimyllyt teki sen hetkisessä sähkönmenekki huumassa huonon jälleenmyyntisopimuksen, siitä johtuu myllyjen lepuutus.
Sähköntuottokin on moninaista liiketoimintaa, on kuitenkin aina muistettava, että omavaraistalous on parempi kuin kerjuulla olo. joten ollaampa vaahtoamatta kun ei osata ennustaa tulevaisuutta edes kunnolla huomiseen saakka. - Anonyymi
No,ei ole meiltä pois.
- Anonyymi
Kävi myllyt eli ei, niin kunta saa verotuloja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1113607
- 643232
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4342714- 832533
- 852458
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j422154- 972113
Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil501752Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan221730- 121716