Tämä tunne on seurannut minua jo lapsuudesta. Johtuu varmaan erilaisuuden ja ei yhteenkuuluvaisuuden tunteesta, suhteessa itseen ja ympäristöön. Tai sitten se on tunne joka johtuu monista pettymyksistä elämääni liittyen. Ei tämä tunne katoa koskaan, vaikka mitä tekisi. Kaikki tuntuu mitättömältä. Onko muilla samoja kokemuksia? Koskaan en ole mitään lääkkeitä käyttänyt, enkä käytä.
Mikään ei oikein tunnu miltään
7
419
Vastaukset
- Anonyymi
Sama mulla täällä on joo kyl ja lääkkeitä oon käyttänyt drisperionia sekä myöskin sinistä lääkettä.tääl sama täällä täysin sama.ja tuntuu että en oo mitäään eikä elämä oo mitään.
- Anonyymi00003
Voi että mul myös tunteettomuutta 2026
- Anonyymi00004
Oletan, että oma tunteettomuuteni oli juurikin jonkinlainen suojamekanismi jolla suojelin itseäni. Tunteet ovat palanneet jossain määrin ajan saatossa, mutta ehkä vieläkin olen joiltain osin ehkä jopa yli pragmaattinen ihminen.
- Anonyymi00005
Juu miten se näkyi sullla arjessa?oliko se vaikea asia.?itelleni ei oo tunteet viel palanneet.sillä oon positii vinen tunteeton tunnoton tyhjä ja mitätön samal.
- Anonyymi00007
Anonyymi00005 kirjoitti:
Juu miten se näkyi sullla arjessa?oliko se vaikea asia.?itelleni ei oo tunteet viel palanneet.sillä oon positii vinen tunteeton tunnoton tyhjä ja mitätön samal.
Arki oli tietyllä tavalla sumussa kävelemistä, tai joskus kuvailin sitä olemalla haikala, joka nukkuu ja ui yhtä aikaa. Sitä vain yhtäkkiä huomasi että on kevät, ja puissa on uudet silmut, vaikka elämästä on vain hävinnyt vuosi ilman että on tajunnut.
Ja olihan se sillätavalla vaikea asia, miten elää elämää jota ei ole.
Tunteiden palaaminen kesti itselläni vuosikausia ja siihen liittyi työstä saatavat onnistumisen kokemukset ja merkityksellisyyden tunne.
- Anonyymi00006
Elämään pettyneet, mitä teille oli elämästä luvattu?
Olisiko mitenkään mahdollista luoda itse oman mielen mukainen hyvä elämä? Niin muidenkin on tehtävä. - Anonyymi00009
Olet luultavasti väärässä ympäristössä.
Itse viihdyn ympäristössä mitä kukaan rakas ihminen ei ymmärrä. Oma luonnollinen ympäristö on yhdistelmä luonnon kauneutta ja oppeja mitä lapsuuden tärkeät ihmiset arvostivat. Näiden lisäksi kombossa on traumaperäisiä kokemuksia jotka herättävät apatian kaltaiset tuntemukset.
Tarvitset tilan jossa koet turvan, arvon ja pelon.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2802908Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka492298Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3481997- 1141723
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1051664Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121375- 661317
- 681253
- 561189
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl771181