Vaikka kuinka lihava olisin tulevaisuudessa

Anonyymi-ap

En silti ala laihduttaa 😃

13

487

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Hyvä asenne!

• Anonyymi

Noin ajattelin itsekin lähes 40 vuotta js söin huoletta kaikkea epäterveellistä, lihottavaa ja PALJON! No sitä sai mitä tilas eli mulle tuli agressiivinen syöpä siitä kaikesta. Nyt on vähän pakko ajatella toisin ja muuttaa ruokailu tottumuksiaan kun henki kyseessä. Vieläkin haluisin palata samaan, mutta yksinkertaisesti ei voi enää jos haluaa pysyä elossa.

• Anonyymi

Oletko nykyisin kuitenkin hoikka?

• Anonyymi

Lihavuus tulee yhteiskunnalle kalliiksi. Lihavuus ei tuo yhtään ainoaa terveydellistä tai taloudellista etua kenellekään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lihavuus tulee yhteiskunnalle kalliiksi. Lihavuus ei tuo yhtään ainoaa terveydellistä tai taloudellista etua kenellekään.

No ei tule

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaltaisesi joutoväen elättäminen vasta kalliiksi tulee, vaikka olisit kuinka laiha.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaltaisesi joutoväen elättäminen vasta kalliiksi tulee, vaikka olisit kuinka laiha.

En minä ole laiha, minä olen kauhea läski. Me läskiset tulemme kalliimmaksi yhteiskunnalle kuin hoikat ihmiset.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Montako kiloa olet laihtunut vuoden sisällä? Kuulostat todella katkeralta.

• Anonyymi

En ole kovin lihava, mutta en kovin laihakaan. Tosin olen lihavampi kuin peruskouluaikana.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En ole kovin lihava, mutta en kovin laihakaan. Tosin olen lihavampi kuin peruskouluaikana.

Ei terveydellään kannata leikkiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei terveydellään kannata leikkiä.

Sen takia minä olen todella lihava ja reilusti yli 120 kiloa mutta laihempi kuin ennen.

• Anonyymi

Uniapnean ja lihavuuden välillä on vahva yhteys. Lihavuus on tärkein uniapnean riskitekijä, ja noin 70 % uniapneasta kärsivistä on ylipainoisia. Lihavuus lisää uniapneaa, koska ylähengitysteiden rasvakudos voi ahduttaa niitä, mikä johtaa hengityksen katkoksiin unen aikana.
      Elintapamuutokset ja painonpudotus
      Painonpudotus:
      Ylipainoisilla uniapneapotilailla painonpudotus voi olla keskeinen osa hoitoa, ja jo pienikin painon aleneminen voi helpottaa oireita.
      Liikunta:
      Säännöllinen liikunta voi auttaa vähentämään uniapnean oireita, vaikka paino ei laskisi.
      Ravitsemus:
      Oikea ravitsemus ja elintapamuutokset voivat olla osa painonhallintaa.
      Muut elintapamuutokset:
      Tupakoimattomuus, alkoholin ja tiettyjen lääkkeiden välttäminen ennen nukkumaanmenoa sekä riittävä uni voivat myös vaikuttaa uniapnean oireisiin.
      Lihavuusleikkaus
      Lihavuusleikkauksen (mahalaukun ohitusleikkaus) on osoitettu parantavan uniapnean oireita merkittävästi.
      Miksi lihavuus lisää uniapneaa?
      Hengitysteiden ahdistus:
      Lihavuus voi aiheuttaa ylähengitysteiden rasvakudoksen kasvua, mikä ahduttaa niitä ja voi estää normaalia hengitystä unen aikana.
      Keuhkojen toiminnan heikkeneminen:
      Lihavuus voi heikentää keuhkojen toimintaa ja lisätä hengityskatkoksen riskiä.
      Hormonaaliset tekijät:
      Lihavuus voi vaikuttaa hormonitasapainoon, mikä lisää uniapnean riskiä.
      Muut uniapnean riskitekijät
      Rakenteelliset tekijät: Nenän, nielun tai purennan poikkeavuudet voivat lisätä uniapnean riskiä.
      Lyhyt ja paksu kaula: Kaulan paksuus voi ahduttaa ylähengitysteitä.
      Isot nielurisat: Isot nielurisat voivat aiheuttaa kuorsausta ja hengityskatkoksia.
      Uniapnean hoito ja painonhallinta
      Moniammatillinen lähestymistapa:
      Uniapnean hoito voi vaatia moniammatillista tiimiä, johon kuuluu uniasiantuntijoita, korva-kurkku-nenälääkäreitä, ravitsemusterapeutteja ja muita.
      Painonhallinta ja elintapamuutokset:
      Painonhallinta, liikunta, terveellinen ravitsemus ja elintapamuutokset ovat keskeisiä uniapnean hoidossa, erityisesti ylipainoisilla potilailla.
      Lääkintätekniikka:
      Lääkintätekniikka, kuten CPAP-hoito, voi auttaa lieventämään uniapnean oireita.

• Anonyymi

Lihavuus ja ylipaino lisäävät verenpainetaudin riskiä. Ylipaino voi nostaa verisuonten vastusta, mikä rasittaa sydäntä ja aiheuttaa korkeampaa verenpainetta. Myös insuliiniresistenssi, joka on yleistä ylipainoisilla, voi vaikuttaa verenpaineeseen.
      Miten lihavuus vaikuttaa verenpaineeseen:
      Verisuonten vastuksen lisääntyminen:
      Ylimääräinen rasva verisuonten seinämissä lisää niiden vastusta, mikä vaikeuttaa veren kiertämistä ja nostaa sydämen työn määrää.
      Insuliiniresistenssi:
      Lihavuus voi johtaa insuliiniresistenssiin, mikä voi lisätä verenpainetta ja vaikuttaa sokeriaineenvaihduntaan.
      Sydämen rasitus:
      Ylipainoisilla sydän joutuu töihin enemmän, mikä lisää verenpaineen riskiä.
      Muut riskitekijät:
      Lihavuus voi myös lisätä muiden riskitekijöiden, kuten korkean kolesterolin, vaaraa.
      Laihduttaminen:
      Ylipainoisilla ja lihavilla laihduttaminen voi parantaa verenpaineen hallintaa.
      Lihavuus ja verenpaine ovat kietoutuneet yhteen:
      Ylipaino lisää verenpainetta, mikä voi johtaa sydän- ja verisuonitautiin.
      Laihduttaminen voi parantaa verenpainetta ja vähentää sepelvaltimotaudin vaaraa.
      Lihavuus ja diabetes ovat myös linkitettyinä, ja insuliiniresistenssi voi vaikuttaa molempiin.
      Lihavuus ja verenpaine ovat tärkeä yhteys, ja on tärkeää huomioida painonhallinta, jos haluaa edistää sydämen terveyttä.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      91
      1919
    2. Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa

Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.
      Maailman menoa
      277
      1753
    3. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      305
      1550
    4. Martina lähdössä Ibizalle

Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      181
      1441
    5. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      88
      1028
    6. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      51
      997
    7. Avustikset peruttu.

Aettokosken ampuraan rahat otettu poekkeen valtiolle.
      Suomussalmi
      56
      977
    8. Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg

parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤
      Ikävä
      56
      958
    9. 67
      944
    10. Miksi mies tuntee näin?

Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui
      Ikävä
      40
      931
    Aihe