Elatusavun maksaja on sopinut tapaamisen lastenvalvojan kanssa ja ilmoittanut minulle ajan. Hän haluaa pienentää elatusmaksun alunperin sovitusta minimiin. Teen tuntityötä ja saan palkkani tehtyjen työtuntien pohjalta. Rahasta on tiukkaa ja tapaamiseen osallistuminen maksaisi minulle parin päivän ruuat. Miksi menisin paikalle? Onko tässä minulle mitään saavutettavaa tai vältettävää?
Sinänsä maksajan väite on pätevä: Hän tosiaan on työtön ja hänen rahatilanteensa on huono, joten kai hän laskennallisesti tulee saamaan mitä haluaa menen paikalle tai en, mutta miksi menisin? Olenko ymmärtänyt oikein, että jos en mene paikalle, hän joutuu viemään asiaan oikeuteen, jolloin hän maksaa ainakin muutaman kuukauden lisää entistä maksua?
Miksi mennä lastenvalvojan tapaamiseen?
7
345
Vastaukset
- Anonyymi
Minimi on 0,00€/kk/lapsi ja lastenvalvoja väärä taho! Lastenvalvoja ei ole oikeustoimikelpoinen,
asianajaja ja sopimus osapuoli- Anonyymi
Kunpa Kari lukisi mitä kerrot. Hän nimittäin noudattaa lastenvalvojan antamaa ja vieläpä perättömäksi todettua lausuntoa!
- Anonyymi
Tuomioistuin voi määrätä takautuvasti eli pienentää elatusapua takautuen max 1 vuoden ajan hakemuksesta
- Anonyymi
Höpö höpö. Ei voi. Aikaisintaan asian vireilletulosta ja sekin on harvinaista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höpö höpö. Ei voi. Aikaisintaan asian vireilletulosta ja sekin on harvinaista.
Höpö höpö.. Kyllä voi määrätä ja on määrännyt! Varsinais-Suomen käräjäoikeus
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höpö höpö.. Kyllä voi määrätä ja on määrännyt! Varsinais-Suomen käräjäoikeus
Näin on. Ka tuomioistuimen päätlkset ovat lainvoimaisia ja siellä toteavat esim että aikaisempi lausunto laiton. Näinhän kävi sille Raisiolaiselle isälle joka sitten sai lähestymiskiellonkin tuomioistuimen päätöksellä
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2464041Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1232317Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575822006- 1411481
Hotelli kainuu
Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!37940- 77939
Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan
Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein127937Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?
Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!331860Pitäis vaan lopettaa
Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei8857J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti
Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl62780