Mitä tarkoittaa monimuotoisuus pihan kohdalla?

Anonyymi-ap

Olen aina ajatellut, että pihani lisää monimuotoisuutta koska siinä kasvaa kasveja, joita sen ulkopuolella ei kasva ja siinä on nurmikkoa, jota ei ympäröivässä luonnossa ole.

Olen kuitenkin ymmärtänyt, että pihan pitäisi muistuttaa sitä luontoa, jota on ympärillä heinikkoineen ja luonnon kasveineen koska muuten eläimet ja erityisesti hyönteiset kuolee.

Minä olen kuvitellut, että jos joku hyönteinen tai eläin viihtyy ympäröivässä luonnossa, niin se pysyy siellä ja sitä on sen elinalueena monituhatkertainen määrä omaan pihaani verrattuna.

Voiko joku selittää miksi ympäröivässä luonnossa elävien olentojen selviäminen on kiinni juuri pihoista, vaikka pihojen ulkopuolelle on niille paremmin sopivaa aluetta silmänkantamattomiin?

3

461

Vastaukset 3

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Istutin omalle pihalle joskus lupiinin koska oon laiska. Sittemmin ne keksivät että mun pitäiskin ruveta kaivamaan toi ylös

• Anonyymi
    • Anonyymi00004

Itselle monimuotoisuus on sitä että siellä viihtyy ötökät ja lentäväiset. Pitää olla risukasoja ja niittyjä vähintään. Sitten voi alkaa katsella sitä mitä ihminen tarvitsee. Nurmikko on maailman turhin asia ja kaduttaa kun sellaisen menin laittamaan. Kova homma saada se pois. Se on vihreä aavikko jossa ei viihdy mikään.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä sua mies vaivaa?

Siis oikeasti.
      Ikävä
      110
      1755
    2. Mitä vuosimallia kaivattusi on?

🤣🤣🤣🤣🤣🤣
      Ikävä
      94
      1289
    3. 72
      1284
    4. Jasmin vauhdissa

Kyllä pitää Jassulla kiirettä, kun yhtenään menoa mun äidin, isäpuolen ja Markon kanssa Ossianin ollessa tietysti sulois
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      1067
    5. Onko kaivattusi

seksuaalisesti vetovoimainen?
      Ikävä
      48
      994
    6. Haluatko enää mitään?

😜
      Ikävä
      95
      939
    7. Miksi et halua kaivattusi

kanssa suhteeseen? Onko jokin syy vaikka rakastat häntä?
      Ikävä
      83
      845
    8. Kuinka hyvin te sopisitte

Toisillenne vai sopisivatko ollenkaan? Mitä eroja
      Ikävä
      50
      812
    9. 51
      788
    10. Vinkkiä miehelle

Huomenna olen kuudesta eteenpäin kotona, yksin… Pääsetkö/uskallatko tutustua?
      Ikävä
      55
      773
    Aihe