Olen aina ajatellut, että pihani lisää monimuotoisuutta koska siinä kasvaa kasveja, joita sen ulkopuolella ei kasva ja siinä on nurmikkoa, jota ei ympäröivässä luonnossa ole.
Olen kuitenkin ymmärtänyt, että pihan pitäisi muistuttaa sitä luontoa, jota on ympärillä heinikkoineen ja luonnon kasveineen koska muuten eläimet ja erityisesti hyönteiset kuolee.
Minä olen kuvitellut, että jos joku hyönteinen tai eläin viihtyy ympäröivässä luonnossa, niin se pysyy siellä ja sitä on sen elinalueena monituhatkertainen määrä omaan pihaani verrattuna.
Voiko joku selittää miksi ympäröivässä luonnossa elävien olentojen selviäminen on kiinni juuri pihoista, vaikka pihojen ulkopuolelle on niille paremmin sopivaa aluetta silmänkantamattomiin?
Mitä tarkoittaa monimuotoisuus pihan kohdalla?
Anonyymi-ap
1
74
Vastaukset
- Anonyymi
Istutin omalle pihalle joskus lupiinin koska oon laiska. Sittemmin ne keksivät että mun pitäiskin ruveta kaivamaan toi ylös
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1017433
Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?805018- 794849
- 1324258
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan103048- 522679
- 402576
- 482229
Törkeää toimintaa
Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818102211Suudeltiin unessa viime yönä
Oltiin jossain rannalla jonkun avolava auton lavalla, jossa oli patja ja peitto. Uni päättyi, kun kömmit viereeni tähtit211840