Mikäpä on veikkaus, tuleeko hillaa suot täyteen?
Tuleeko hyvä marjavuosi tänä kesänä?
21
338
Vastaukset
- Anonyymi
Ei ainoatakaan hillaa tule soille Kainuussa. Lakkoja tulee.
- Anonyymi
Eläpä viisastele, hilla eli lakka eli suomuurain, kukapa sitä milläkin nimellä kutsuu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eläpä viisastele, hilla eli lakka eli suomuurain, kukapa sitä milläkin nimellä kutsuu.
Itse viisastelet. Täällä poimitaan vain lakkoja.
- Anonyymi
Ei mutta ulkolaisie poimijoita sakiampaan kuin hiljasen kansan töttöröitä.
- Anonyymi
Riippunee pitkälti sienten kuusivuotisrihmastoista niiden korreloidessa toistensa kanssa. Demarit ei siihen pysty ja hallahoon tiedotustilaisuuten ei kannata hankkiutua kuulolle.
- Anonyymi
Ei tule!
- Anonyymi
Minkätähen sitä pitää veikata? Outellaan vähäaekoa, niin nähään minkälaenen tuloo. Tuommonen veikkaos ihan turhoa hommoa. Kävi niin tae näen, ni aena joku kehuskeloo tienneesä minkälaenen marjavuosi tuloo, vaekka ei etes veikannu.
- Anonyymi
Huvin vuoksi. Mukava seurata, jos jollain olisi vaikka taito katsoa ahvenen selkäevästä tai hauen kudusta, että millainen marjavuosi tulee.
- Anonyymi
Kylmä kevät ja kesäkuun alku tietävät hyvää marjakesää. Silloin marjat eivät kuki liian aikaisin eikä kesäkuun alkupuoliskon hallat vie kukintoja.
- Anonyymi
Kylmä kevät ja kesäkuun alku on tuhoisaa pölyttäjille ja silloin tulee huono marjavuosi.
- Anonyymi
Ulokolaesten pomijoitten meärästä sen pystyypi peättelemmään
- Anonyymi
Marjat ei tarvitse paljon pölyttäjiä. Itse itsensä pölyttävät.
- Anonyymi
Elä hupaja!
- Anonyymi
Joopa, tuulipölytys variksenmarjalla, lakka, puolukka ja mustikka hyönteispölytys.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joopa, tuulipölytys variksenmarjalla, lakka, puolukka ja mustikka hyönteispölytys.
Elä hupaja. Kaikilla marjoilla on sekä hyönteis-että tuulipölytys.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Elä hupaja. Kaikilla marjoilla on sekä hyönteis-että tuulipölytys.
Mustikan ja puolukan kukinnan pölytyksestä hoitaa pölyttäjät noin 95 prosenttisesta, mantukimalainen ahkerin.
- Anonyymi
Minä poimin marjani Kiantamalle koska kunta on tukenut ko. firmaa vuosikymmenet minun verorahoilla! Kannatan katkeraan loppuun saakka!
- Anonyymi
43kg. Jo poimittu löytyy muuten jo vuokista. Ja lisää tulee läheltä tietä!!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
43kg. Jo poimittu löytyy muuten jo vuokista. Ja lisää tulee läheltä tietä!!!
Minä poimin 57 kilosen Marjan tieltä Taivalkoskella.
- Anonyymi
Taikkutokka taas raakana reppii
- Anonyymi
Suomussalmen ukon toljakkeet kaikki alkujaan tuulipölytetty ja sen kyllä huomaa, valitettavasti.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata1053068Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f2141887- 1361829
Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!
Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois561790Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla
Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v641342- 951187
Juhannusterveiset kaivatulle
Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻831137- 581132
- 591117
- 67962