Jos vaihdan vanhan SATA-kiintolevyn 466 GB uuteen SSD-levyyn, miten tietojen siirto vanhalta levyltä uudelle olisi tehtävä?
https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/nedis-kahden-paikan-kiintolevytelakka-2-5-ja-3-5-levyille
Onnistuisiko kloonaus helposti tällä Nedis telakalla?
Pitäisi kopioitua kaikki, boottisektorit ym. sellainen sisältö, että tiekone olisi heti käynnistettävissä entiseen tapaan uudelta levyltä.
Kiintolevyn vaihto SSD-levyyn
2
141
Vastaukset
- Anonyymi
Onhan niitä kloonausohjelmia, jotka ajetaan muistitikulta kuin käyttöjärjestelmä. Levyt koneen sata-liitäntöihin kiinni plus virtakaapelit. Sitten valitaan lähdelevy ja kohdelevy. Mahdollisesti jotain muita asetuksia muutetaan jos tarpeen. Sitten käynnistetään kloonaus. Valmiin kloonin pitäisi toimia sellaisenaan. Nuo erilliset kopiolaitteet ei ehkä osaa tehdä kaikjea oikein, niin en luota niihin.
- Anonyymi
Noihin telakkoihin en ihan hirveästi luottaisi. Varmaan onnistuu, mutta voi olla hidasta. Joidenkin SSD-levyjen mukana voi tulla lisenssi johonkin kloonausohjelmaan. Crucialin mukana tuli joskus Acronis TrueImagen lisenssikoodi. Ilmaisiakin löytyy, esim. CloneZilla.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 933451
- 1093146
- 562345
- 221912
Olisitpa rakkaimpani
Kaipaan sinua. Ikävä sinun läsnäoloa ja kaikkea sinussa. Päivistä, jolloin nähdään tulee onnellisia päiviä. Sinun seuras61748Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201735Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..111680Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein241526Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131411Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin381404