Uskonnot maallisen vallankäytön kontekstissa

Anonyymi-ap

Prologi

... jääköön väliin

Leipäteksti

... jääköön väliin

Epilogi

*** Jos joku tietää yhdenkin uskonnon, jonka perustana ei ole maallisen vallankäytön mahdollistaminen, eli mikä uskonto ei ole poliittissidonnainen, mainitkoon. Asetan sitten kivasti pari kolme vasta-argumenttia. ***

Post scriptum

Faktisesti, kun maallinen vaellus päättyy niin se päättyy, sillä taivaasta tippuu ja helvetti on jo kaivettu esiin, ryöstetty ja lapioitu umpeen koko monttu.

Kommunismi on kuollut, eläköön kokoomus. Äänestäkää nyt kuitenkin parin vuoden päästä Vasemmistoliittoa, siellä aina ystävä.

18

200

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ja höh. Tuo örinä on silkkaa martismia, ei jatkoon.

      • Luonnollisesti minä olin ainut joka ymmärsi argumentoida Martin kommenttiin.


      • Anonyymi
        Oikeiston.sos.dem kirjoitti:

        Luonnollisesti minä olin ainut joka ymmärsi argumentoida Martin kommenttiin.

        Näin on.


    • Anonyymi

      SKP liittyi vasemmistoliittoon 1990.
      Todellinen ystävä Neuvosto kommunismi.
      Martin puulaaki !

      • Anonyymi

        VKK on edelleen ainoa puolue, joka äänesti 100% Natoon liittymistä vastaan. Tuliko tursu pöksyyn...


      • Anonyymi

        Mutta onneksi Nauvostokommunismi kukoistaa ja voi hyvin; paitulin lehtolapset pankkolängvitz, amisnuoritz, everstiluutnantiz, kommunistinuoritz, 1918iz, SOTILASiz ja monet muut hengittävät ja voivat hyvin. Pitäkää hyvää huolta pihapolkupyöräilijä palstahimmiö paitulista, sillä jos HÄN suuttu ja poistuu palstalta, poistuvat myös kaikki edellä mainitut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta onneksi Nauvostokommunismi kukoistaa ja voi hyvin; paitulin lehtolapset pankkolängvitz, amisnuoritz, everstiluutnantiz, kommunistinuoritz, 1918iz, SOTILASiz ja monet muut hengittävät ja voivat hyvin. Pitäkää hyvää huolta pihapolkupyöräilijä palstahimmiö paitulista, sillä jos HÄN suuttu ja poistuu palstalta, poistuvat myös kaikki edellä mainitut.

        Paitulihan on fillarikommunisti Hullu-ahon opetuslapsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paitulihan on fillarikommunisti Hullu-ahon opetuslapsi.

        Ja hyvin on aatteen sisäistänyt. Myös Riikan polvelle halajaa, mutta kun se 50-luvulla kruunattu missivaimonsa ei päästä.

        Pelastakaa edes miehet ry.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja hyvin on aatteen sisäistänyt. Myös Riikan polvelle halajaa, mutta kun se 50-luvulla kruunattu missivaimonsa ei päästä.

        Pelastakaa edes miehet ry.

        Jatkan vielä. Paituli, mene rohkeasti marketin kosmetiikkaosastolle ja tee ostoksesi, sillä JOKAISELLA miehellä on PERUSTUSLAILLINEN oikeus OMAAN huulipunaansa ja sen käyttöön.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jatkan vielä. Paituli, mene rohkeasti marketin kosmetiikkaosastolle ja tee ostoksesi, sillä JOKAISELLA miehellä on PERUSTUSLAILLINEN oikeus OMAAN huulipunaansa ja sen käyttöön.

        No ei ole minulla tarvetta. Sinulla kommentistasi päätellen tuntuu olevan koska miehinen itsetuntosi on selvästi heikko. Mutta jos ostat ostat sitä huulipunaa mikä juttu se on 2025?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja hyvin on aatteen sisäistänyt. Myös Riikan polvelle halajaa, mutta kun se 50-luvulla kruunattu missivaimonsa ei päästä.

        Pelastakaa edes miehet ry.

        1980-luvun lopussa korjaan.


      • Anonyymi
        Oikeiston.sos.dem kirjoitti:

        No ei ole minulla tarvetta. Sinulla kommentistasi päätellen tuntuu olevan koska miehinen itsetuntosi on selvästi heikko. Mutta jos ostat ostat sitä huulipunaa mikä juttu se on 2025?

        Osta itsellesi samalla hamekangasta sen huulipunan lisäksi. Säärikarvojen ajelu on helpompaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Osta itsellesi samalla hamekangasta sen huulipunan lisäksi. Säärikarvojen ajelu on helpompaa.

        On se säälittävää kun jotkut on jääneet Esson baariin 1970-luvulle.
        Pelottaako muuten Sannan tapaiset vahvat naiset?
        Juntti mikä juntti.
        Mutta älä laske pilkkihaalariisi kun sammut.


    • Unohdat nyt sen että eivät uskonnot ole mikään elämästä erillinen saareke vaan osa ihan sekulaaria yhteiskuntaa. Eli uskonnoissa tehdään hyviä ja pahoja asioita. Kuten maallisessa yhteiskunnassa..
      Hyvyyttä ja pahuutta on meissä kaikissa.

      • Anonyymi

        Puhut asiaa. Lähtökohtaisesti kuitenkin uskontojen syntyhistorian tärkein motiivi on alusta asti ollut ns. uskonnon avulla hallita ja alistaa seurakunnan jäseniä "korkeamman" eli oman poliittisen edusjoukkonsa tahdottomiksi kuuliaisiksi käskyläisiksi, siis orjiksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Puhut asiaa. Lähtökohtaisesti kuitenkin uskontojen syntyhistorian tärkein motiivi on alusta asti ollut ns. uskonnon avulla hallita ja alistaa seurakunnan jäseniä "korkeamman" eli oman poliittisen edusjoukkonsa tahdottomiksi kuuliaisiksi käskyläisiksi, siis orjiksi.

        Pitää myös erottaa uskonto joka voi olla hyvin henkilökohtainen kokemus ja sen viralliset instituutiot jotka pahoja tekoja tekevät tai niihin yllytyävät.
        Itse agnostikkona luultavasti uskon johonkin metafyysisen jumaluuden olemassaoloon en mihinkään konkreettiseen psartaäijään.


      • Oikeiston.sos.dem kirjoitti:

        Pitää myös erottaa uskonto joka voi olla hyvin henkilökohtainen kokemus ja sen viralliset instituutiot jotka pahoja tekoja tekevät tai niihin yllytyävät.
        Itse agnostikkona luultavasti uskon johonkin metafyysisen jumaluuden olemassaoloon en mihinkään konkreettiseen psartaäijään.

        Samoilla linjoilla osapuilleen keikahtelen. Mukavaa viikonloppua :D


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1074
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      804
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      263
      593
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      521
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      502
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      42
      457
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    Aihe