Lasten liikunnan hyödyistä

Anonyymi-ap

Järkyttyneenä luin seuraavaa Posson vuodatusta:

"onko aikuisen miehen jonkin häiriön takia kiinnostusta viisi vuotiaisiin pentuihin, kuten sanoin lapset olkoot lapsia silloin kun sen aika on, viisi vuotiaan lapsen tehtävä on tukea naamaansa multaa, ja tehdä hiekkakakkuja, ei juosta radalla ympyrää"

Mitä asiaan sanoo Instituutit, kunnat, lääkärit, opettajat, varhaiskasvatuksen ammattilaiset ja THL?

Vantaan kaupunki: -Lasten liikunnallisen elämäntavan omaksumista, tuetaan usean eri palvelun kautta. Tavoitteena on tarjota edellytykset fyysisen aktiivisuuden ylläpitämiseen.

UKK- instituutti: -Liikunta vaikuttaa lapsen ja nuoren kehitykseen
Liikunta on tärkeää pienestä pitäen esimerkiksi lapsen luuston ja motoristen taitojen kehittymiselle. Liikkuminen auttaa lasta kehittymään kestävämmäksi ja taitavammaksi. Nuorilla liikunta on tärkeää myös sosiaalisen vuorovaikutuksen vuoksi.

-Intensiivinen liikunta nuorena ennustaa kuitenkin aktiivista elämäntapaa myös aikuisena – terveellinen ja liikunnallinen elämäntapa ja elinympäristö omaksutaan jo lapsuudessa. 

-Lapsuuden liikunnalla on vaikutusta myös liikkumisvarmuuteen myöhemmin elämässä, jolla on vaikutusta esimerkiksi kaatumisten vaaraan.

Lääkäriliitto: -Vähäinen liikunta on riski kasvuikäisten terveydelle ja hyvinvoinnille, ja siihen tulee kiinnittää huomiota myös lääkärin vastaanotolla.

Mannerheimin lastensuojeluliitto: -Ohjatut liikunta- ja urheiluharrastukset ovat niitä harrastaville lapsille ja nuorille pääsääntöisesti hyvää oloa ja onnistumisen iloa tuova kasvuympäristö, joka tarjoaa mahdollisuuden myönteiseen vuorovaikutukseen

2010

12

107

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      UUSI

Jos aikuinen mies on kiinnostunut viisivuotiaan lapsen videoista, mittailee aikoja, on kyse jostain muusta kuin urheilu intoudesta, kyllä ammattihenkilöstö ja vanhemmat pentujen perään katsoo, jokainen terve aikuinen tietää tämän.

• Anonyymi
        UUSI

Kyllä jokainen tajuaa että lapsen on syytä liikkua enkä ole sitä missään kieltänyt, mutta sinun tehtävä ei ole kytätä jotain viisi vuotiasta, tai jos niin teet niin älä ainakaan täällä huutele, sinun uskottavuutesi vain karisee, oikein olan takaa.

• Anonyymi
        UUSI

• Anonyymi
        UUSI

Numba luulenpa tietää entisenä ammattilaisena ja nuorisotoimen johtajana lahkolaisia paremmin nämä asiat, kokemusta kun ollen.

> § <

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Kerro myös mitä tykkäsit tästä?
        https://www.facebook.com/reel/653426297507850

2010

En mitään en ole missään kieltänyt lasten urheilua, se on vain hyvä asia, kunhan itse haluavat vapaa ehtoisesti, minä en taas ymmärrä miksi lapsen linkkejä pitää tänne linkittää, aikuinen normaalimies ei tuollaista tee, lapsien pitää saada elää lapsen elämää... ilman että pappa kyttää, mutta voi olla että en ymmärrä mikä on normaalia kun olet kertonut minun olevan lerppa, tosin en tarvitse lainkaan hormoneja, toisin kuin 2010, lisäksi minulla on hiukset päässä, tosin jo ihan harmaat, tai hopeat.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

En mitään en ole missään kieltänyt lasten urheilua, se on vain hyvä asia, kunhan itse haluavat vapaa ehtoisesti, minä en taas ymmärrä miksi lapsen linkkejä pitää tänne linkittää, aikuinen normaalimies ei tuollaista tee, lapsien pitää saada elää lapsen elämää... ilman että pappa kyttää, mutta voi olla että en ymmärrä mikä on normaalia kun olet kertonut minun olevan lerppa, tosin en tarvitse lainkaan hormoneja, toisin kuin 2010, lisäksi minulla on hiukset päässä, tosin jo ihan harmaat, tai hopeat.

Se mikä tässä minua huolestuttaa on se että olet kiinnostunut lapsista, en niinkään urheilusta, se on ihan hyvä asia, mutta että ikäisesi mies mittailee paljonko viisivuotias juoksisi kuntotestissä, on sairasta... tai ainakaan en ole koskaan kenenkään harrastavat moista... Aikuisten tehtävä on katsoa pentujen perään, ja valitettavasti viisi vuotias pojalle on olennaista kaivaa räkää nenästä, ja syödä multaa kuten mekin pentuna...

Kyllä minua sekin hieman ihmetyttää että sinä et ymmärrä lukemaasi juurikaan, vääristelet kaikki mitä kirjoitan, tai suoraan valehtelet.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

No sinä et ollut lapsista kiinnostunut, häippäsit keittäjättären kämpästä heti kun alkoivat sinua isäksi kutsumaan. Nykyvaimon äpärä taas ei sinua isäksi kutsu, ainakaan suomeksi, etkä onneksi sinäkään enää uutta kersaa saa aikaiseksi. Teko ei nimittäin lerpulla onnistu.

• Anonyymi
      UUSI

Poistattelu se vaan jatkuu ja Posso on itkenyt jo kahdelle IP-osoitteelle bannit ylläpidolta, mutta näitähän piisaa.

"Aikuisten tehtävä on katsoa pentujen perään, ja valitettavasti viisi vuotias pojalle on olennaista kaivaa räkää nenästä, ja syödä multaa kuten mekin pentuna..."

Alan ymmärtää nyt paremmin, mitä sinulle on tapahtunut. Minä opin lukemaan ja kirjoittamaan viisivuotiaana ja yleisurheilua seurattiin TV:stä kuin kirkossa hartaasti.

Kellottelin itselleni aikoja jo noihin aikoihin samalla reitillä, matkoja en kylläkään mitannut. Koutsina minulla oli valmennuksessani 15 noin 11-13 vuotiasta. Omat pojat halusivat myös kokeilla ja pari vuotta se oli heidän juttu.

Saivat hyviä valmiuksia siihen ettei heille ryppyilty koulussa eikä armeijassa. Itseluottamus oli pojilla sitä luokkaa että harva olisi uskaltanut edes kokeilla. Öykkärithän valitsee uhrikseen sen joka pelkää.

Voi sellaisia lapsiparkoja, joilla on posso isänään... Onneksi sitä "riemua" ei kestänyt kauan ja et ole ilmeisimmin tavannut vieläkään lapsiasi etkä lapsenlastasi palattuasi Suomeen.

Normaali isä halkeaisi ylpeydestä lapsenlapsesta, mutta sinua narsistia ei voisi vähempää ilmeisesti kiinnostaa ja kannustat lapsia syömään multaa ja räkää.
      Hieno pappa, ei voi muuta sanoa.

2010

• Anonyymi
        UUSI

Pasanen tietää olevansa maailman surkein faija, mutta laittaa senkin "kakaroiden" syyksi, jotka ovat pieniä ilkeitä ja tyhmiä olentoja, jotka tulee todella kalliiksi ellei faija karkaa lumppusiin ja jätä niitä kakaroita mutsin murheeksi kuten Pasanen säästeliäänä miehenä teki.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Pasanen tietää olevansa maailman surkein faija, mutta laittaa senkin "kakaroiden" syyksi, jotka ovat pieniä ilkeitä ja tyhmiä olentoja, jotka tulee todella kalliiksi ellei faija karkaa lumppusiin ja jätä niitä kakaroita mutsin murheeksi kuten Pasanen säästeliäänä miehenä teki.

Lapsilla on oikeus ja velvollisuus viettää tietynlaista lapsuuttaan, tuollaiset kellotukset eivät siihen missään tapauksessa kuulu, heidän kuuluu leikkejä lasten leikkejä, ja mennä aikuisten maailmaan mahdollisemman myöhäisessä vaiheessa, lapsi on paljon terveempi jos hän viisi vuotiaana työntää hiekkaa suuhunsa... mutta ei missään tapauksessa kuulu kellottaa aikoja itselleen, jos vanhemmat kellottaa, perhe kuuluu lastensuojeluun, tämä on selviö... vanhemmilla on kyvyt vanhemmuuteen täysin hukassa... ja siitä vielä maksetaan, ja on jo maksettu.

• Anonyymi
      UUSI
      • Anonyymi
        UUSI

Pasanen varmaan söi multaa nälkäänsä aina siihen asti, että pääsi laivalle pikkupuosuksi verottomien ruokien ääreen. Ja tienaamaan niitä Commodorerahoja, vaikka hanuri olikin kipee.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      72
      3043
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      55
      2705
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2315
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2178
    5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1986
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      52
      1875
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1576
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1527
    9. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1370
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      29
      1339
    Aihe