Olen kolmekymppinen teekkari. Alkoholiongelmani on syvä. Aloitin juomisen vasta täysi- ikäisenä mutta jo silloin aloin juoda lähes päivittäin.
Juopottelun takia olen menettänyt kaiken.
Armeijasta sain fudua alkoholiongelmani takia, todettiin että kohdallani alkoholi on sairaus.
Olen aloittanut useita opiskelujuttuja mutta viinan takia nekin ovat menneet. Tyttöystävää minulla ei ole ollut aikoihin, jotenkin ajattelen, että baarista löytynyt sydänkäpynen pahentaisi ongelmiani.
Sisarukseni katselevat elämääni kauhuissaan. Vanhemmat alkavat menettää toivoaan.
Viime keväänä menin a- klinikalle mutta muutin kaupunkia ja juominen jatkui. Tänä keväänä menin uudestaan. A- klinikalta saa neuvoja mutta tiedän kyllä, mikä minua auttaisi; täydellinen raittius.
Tänäänkin on niin hirveät morkkiset, kun ainut vapaa viikonloppu meni suunnitelmiltaan uusiksi. Poikkesin junalta tullessa baariin, yhdelle.
Yö kului ja rahat menivät.
Yleensä minulle käy siten, että tietoinen minäni sammuu mutta elävä ruumis jatkaa vaikka kuinka kauan. Tuon Zombien liikkeistä saan tietoa taskuista löytyvistä kuiteista tai tiukkailmeisiltä portsareilta.
Onko viinasta mahdollista päästä eroon. Montaa vuotta en tätä menoa elä. Haluan normaalin elämän.
Apua!
Asd
Alkoholi vei kaiken
37
620
Vastaukset
- Anonyymi
Viinasta on mahdollista päästä eroon. Se vaatii oman päätöksen, ja sen lisäksi usein tarvitsee ulkopuolista tukea, A-klinikka, katkaisuhoidot, tms.
- Anonyymi
Kerää rohkeutesi niin viinan juominen loppuu.
Kahta et soi saada samaan aikaan: elämisen arvoista elämää ja raittiutta. Olet sössinyt
kaiken niin pahasti, että sinun on parasta jatkaa valitsemallasi tiellä.
Olosi helpottuu ajan mittaan, tunteet vaimenevat, ajatus puuroutuu, opit hymyilemään elämän pienille ihmeille, kuten laskemalla savet lahkeeseen ja lopulta sekin arkipäiväistyy, eikä herätä tunteita. Huomaat , että deekut ovat niitä fiksumpia yksilöitä, lasienpesunesteet laadukasta juotavaa että juomaringissä viettämäsi päivät ovat elämäsi parhaita puhumattakaan kultaisista krapula-aamuista.
Sinun elämäsi on jo eletty loppu vain samaa läpikäveltyä sontaa.- Anonyymi
No olipas se kaukana tsemppiviestistä.
Aina on mahdollista selvitä, oli ongelma mikä tahansa. - Anonyymi
Erinomainen postaus!
- Anonyymi
Kaikkien elämä loppuu, niin trumppien kuin deekujenkin!
Ajanaikaista tietoa KUOLEMAAN asti. - Anonyymi
On väärin, tuo, ettei kannusta raittiuteen. Itse otin useammin nuorempana joitain vuosia. En kotona, vaan baarissa. Korona-ajan alkaessa lopetin kokonaan.
Nykyään otan oluen noin kerran vuoteen, jos koen että on oikeasti syytä juhlaan.
Elämä on mukavampaa näin, ja harrastuksia on, töitä on. Elämä on mielekästä. Mietin joskus että olinko edes alkoholisti, vai luulinko vain että baarista joskus voisi tavata elämänkaverin. Juoda ei ole tehnyt mieli, mutta sitä että olisi toinen ihminen elämässä, ikävöin jatkuvasti. Ei ole ketään mistä saisin mielipidettä asioihin, harrastuksiin kaveriksi. Ri ketään, jonka kanssa tehdä mitä ikinä. Pariskuntia nähdessäni olen vähällä tukehtua kateuteeni, ja vihaan sen takia itseäni. Eihän siitä saa kade olla, jos toisilla on toisensa.
- Anonyymi
Moni on päässyt. Ratkaisu on se hoito ja sen jälkeen täysraittius.
Sillä välin kun odotat pääsyä hoitoon, kokeile seuraavaa.
Yritä kiinnostua jostain intohimoisesti. Niin että voit kuvitella addiktoituvasi tähän aiheeseen /työhön/harrastukseen. Kuulostat järkevältä, niin ettei sulla ainakaan aivot ole täysin muhjuna.
Ala tutustua siihen aiheeseen mistä pidät ja suunnitella sitä elämääsi. Voisitko toteuttaa sitä jollain tapaa sitten, kun pääset viinan kiroista? Miten? Rahaakin jää yli sen jälkeen kun korkki kiertyy kiinni.
Uusi sisältö elämään, uusi tavoite (muu kuin känni) auttaa motivoitumaan ja jos ja kun pääset uuteen elämääsi kiinni, et lipsahda niin helposti takaisin vanhaan. Sinulla on syy pitäytyä pois siitä. - Anonyymi
Kaikista ex-juopoista tulee maratoonareita tai muita himourheilijoita. Valitettavasti Puohitiellä liike oli päinvastainen.
- Anonyymi
Olen toipunut alkoholisti, mutta ei minusta ole tullut urheilijaa missään lajissa.
Ei voi sanoa, että kaikista tulisi jotain.
- Anonyymi
Monta asiavirhettä.
-Olen 50 v
-En etsi sussua naisesta, vaan sontahomoilukumppania
-En koskaan käy kaljalla, samalla rahalla saa neljä kaljaa jotka nauttii neukkukuutiossa
-En ole ollut koskaan teekkari
-Portsarit ei päästä sisään huonot housuissa taapertavaa sontista
-Sisarukset ovat myös sontiksia
Asd - Anonyymi
Lopetin ryyppäämisen.Käyn sen sijaan aa-kerhossa,jossa ensin kahvit sitten läskit liukkaana sontapainiin. Sontapaini on reipasta toimintaa, kun sonnasta liukkaat möhömahat ottelevat tosissaan. Joskus saamme jopa naisia mukaan, silloin vasta riemu repeää.Painin jälkeen saunassa on verskit aromit.
- Anonyymi
Katkolla tavataan. On se kurja paikka, ollut monesti. Ei mitään tekemistä, kun takavarikoivat kännykän ja kaiken muunkin kommunikoitiin tarkoitetut välineet. Lisäksi huonetoverit ovat rasittavia, 24/7 täytyy kestää kaikkia muita.
Ollut monta kertaa, mutta enää eivät anna kunnon mömmöjä kestämään sitä kaikkea.- Anonyymi
Taidat olla mömmömauri. Mömmöilijöille ei mansikkamehua anneta. Ne on deekuille varattu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taidat olla mömmömauri. Mömmöilijöille ei mansikkamehua anneta. Ne on deekuille varattu.
Narkkarit kyllä saavat, mutta meidän alkoholistien täytyy vain kitua.
- Anonyymi
Elämää kestää paremmin, jos jättää alkoholin pois.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Narkkarit kyllä saavat, mutta meidän alkoholistien täytyy vain kitua.
Itsehän alkoholisti sen kitumisensa järjestää, ei muut.
Näin sanoo toipunut alkoholisti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itsehän alkoholisti sen kitumisensa järjestää, ei muut.
Näin sanoo toipunut alkoholisti.Vielä vuosia sitten ne antoi tosiaan "mansikkamehua" katkolla, mutta ei enää. Täytyy vain kitua ja kun deliriumi iskee päälle paniikkikohtauksineen, niin sitten saattavat antaa puolikkaan Opamoxin.
Yritäppä siinä sitten. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vielä vuosia sitten ne antoi tosiaan "mansikkamehua" katkolla, mutta ei enää. Täytyy vain kitua ja kun deliriumi iskee päälle paniikkikohtauksineen, niin sitten saattavat antaa puolikkaan Opamoxin.
Yritäppä siinä sitten.Kituminen saattaisi loppua, myös deliriumit, jos lopettaisit juomiset. Sitten ei enää tarvitsisi katkoillakaan rampata.
Yritäpä sitä sitten. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Elämää kestää paremmin, jos jättää alkoholin pois.
Siirry sinäkin dopinkiin! Nykypäivää ja terveellistä!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kituminen saattaisi loppua, myös deliriumit, jos lopettaisit juomiset. Sitten ei enää tarvitsisi katkoillakaan rampata.
Yritäpä sitä sitten.Kun fyysinen riippuvuus alkoholiin on kehittynyt vuosien varrella, siitä ei ole paluuta ilman kunnon mömmöjä. Delirium Tremes voi tappaa, se on todella karmiva olotila.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siirry sinäkin dopinkiin! Nykypäivää ja terveellistä!
Onneksi en tarvitse mitään douppia, viihdyn oikein hyvin pää selvänä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun fyysinen riippuvuus alkoholiin on kehittynyt vuosien varrella, siitä ei ole paluuta ilman kunnon mömmöjä. Delirium Tremes voi tappaa, se on todella karmiva olotila.
Juu, kyllä minä sen tiedän. Itselläni oli takavuosina delirium aika moneen kertaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu, kyllä minä sen tiedän. Itselläni oli takavuosina delirium aika moneen kertaan.
Tuskallinen kuolema. Kerran kauhunhetkinä vain antauduin ja huusin ääneen, että antaa tulla s**tana! Silti ei tullut sydänkohtausta, vaikka aivan siltä tuntui. Aloin uskomaan rinnakkaistodellisuuksiin siitä lähtien. Multiversumiin.
Kuolin siinä todellisuudessa, mutta tajunsa siirtyi toiseen, jossa ihmeenkaupalla selvisin.
- Anonyymi
Alkoholin, kun ajoissa jää pois, niin on aika vapaat kädet toimia. Vain raha rajoittaa, sekä terveys, jos on se mennyt tai sen olet itse pilannut.
- Anonyymi
Kerrasta poikki.
Kärsit mitä tulee.
Ja ennen kaikkea, lopeta ruikuttaminen. - Anonyymi
Hei,
Ensinnäkin haluan sanoa, että olet jo todella pitkällä prosessissa. Se, että tunnistat alkoholiongelmasi, on iso ja tärkeä askel. Se kertoo siitä, että haluat muutosta ja pyrit parempaan. Toivon todella, että löydät voimaa jatkaa tätä polkua eteenpäin.
Tarinaasi lukiessani mieleeni tuli oma isäni. Hän oli älykäs ja menestyvä, mutta työpaineet ja perhe-elämän stressi veivät hänet alkoholin pariin. Se johti lopulta avioeroon ja etäisiin väleihin meihin lapsiin. Olen nyt 39-vuotias, eikä meillä ole juuri minkäänlaista suhdetta enää. Olen käsitellyt asiaa terapiassa ja hyväksynyt sen, mutta toivon sydämestäni, ettei sinun tarvitse käydä samaa läpi.
Älä anna alkoholin viedä ihmissuhteitasi. Uskalla pyytää apua läheisiltäsi ja puhua avoimesti tunteistasi ja tilanteestasi. Sinulla on vielä koko elämä edessäsi, älä anna sen lipua ohi. Tiedän, että alkoholi on vaikea vastus, eikä riippuvuudesta toipuminen ole nopea tai helppo tie, mutta se on mahdollinen.
Olisiko sinulla mahdollisuutta löytää jokin uusi harrastus? Noin viisi vuotta sitten itsekin huomasin siemailevani viiniä vähän liian usein ja kärsiväni kamalista krapuloista. Käsittelin asiaa terapiassa, ja aivan sattumalta tapasin miehen, joka on ollut absolutisti jo melkein 20 vuotta. Se muutti paljon. Vaikka ystäväpiirini edelleen viettää kosteita viikonloppuja, olen itse löytänyt uuden ilon vaeltamisesta ja pyöräilystä hänen kanssaan. Nykyään voin paremmin kuin koskaan. Juomme joskus alkoholittomia oluita juhlatilanteissa, ja ehkä kerran kuukaudessa otan lasillisen viiniä. En ole absolutisti, mutta kunnioitan sitä, että puolisoni ei halua alkoholia ympärilleen ja ymmärrän sen hyvin, koska olen itse elänyt lapsena alkoholistin varjossa. Se jättää jälkensä.
Haluaisin kertoa vaikka kuinka paljon lisää, mutta tärkeimmät neuvoni sinulle juuri nyt ovat nämä:
– Hakeudu terapiaan.
– Käy AA-tapaamisissa, vaikka vain kuuntelemassa aluksi.
– Puhu perheellesi avoimesti tilanteestasi ja halustasi parantua.
– Etsi jokin mielekäs tekeminen tai harrastus, joka tuo iloa ja auttaa sinua pysymään irti alkoholista.
– Jos sinulla on mahdollisuus työterveyshuoltoon tai YTHS:n palveluihin, hyödynnä niitä. Ne voivat olla hyvä alku oikeanlaisen tuen löytämiseen.
Itse sain työterveydestä aikoinaan paljon apua, kun kamppailin työuupumuksen ja isäni aiheuttamien traumojen kanssa. Ilman sitä tukea en varmasti olisi tässä henkisesti näin hyvässä paikassa.
Toivon sinulle koko sydämestäni jaksamista ja voimia. Olet jo ottanut tärkeän ensimmäisen askeleen. Uskon, että pystyt tähän. - Anonyymi
Tällä palstalla on sopimatonta antaa mielestään asiallisia neuvoja.
Tämä palsta on tarkoitettu sontasepoille, jotka nauttivat alkoholista ja sen lieveilmiöistä. Sontasepoille, jotka eivät pelkää sisätautiosastoa saati kuolemaa.
Kaikki loppuu aikanaan myös raitistelijan elämätön elämä.- Anonyymi
Eikö riitä rohkeus ja rehellisyys sanomaan, että alkoholismi on kaikkea muuta kuin nautintoa ?
Se on siis todella kaukana nautinnosta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö riitä rohkeus ja rehellisyys sanomaan, että alkoholismi on kaikkea muuta kuin nautintoa ?
Se on siis todella kaukana nautinnosta.Ilmeisesti et osaa nauttia alkoholia oikealla tavalla…
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ilmeisesti et osaa nauttia alkoholia oikealla tavalla…
Mikä on oikea tapa ?
On sitä tullut nautittua vuosien varrella monilla eri tavoilla. Olin pahasti alkoholisoitunut jo aika nuorena, välissä oli monta vuotta täysin raittiina. Nyt jo useamman vuoden olen harvoin ottanut pieniä määriä.
Eiköhän vuosien varrella ole ne kaikki tavat tullut käytyä läpi. Valitsin siitä sitten itselleni sen sopivimman, että nautin silloin tällöin jokusen oluen.
- Anonyymi
Pyydä Jeesusta sydämeesi asumaan. Pääset alkoholista.
- Anonyymi
Olen kyllä hänen kanssaan joskus ryypännyt yhdessä. Tai no, ehkä se oli joku alkoholipsykoosi, tms.
- Anonyymi
Kun raitistelija rukoilee tuntee hän jotain velttoa suolessaan. Raitistelija on silloin saanut sontaseposta pyllytutun.
- Anonyymi
Alkoholi on mielestäni keino paeta elämän tyhjyyttä ja tuskaa.
Näin teen itsekin tänä iltana.
On raastavaa kohdata sisäinen tuska ja tyhjyys mutta jos sitä aina pakenee nauttimalla alkoholijuomia niin mitä jää jäljelle?
Minullakin on vaihtoehtona lisätä tai vähentää juomista tai jatkaa entiseen malliin jolloin juominen on pääasiassa kerran viikossa.- Anonyymi
Alkoholi on aika huono pakenemiskeino. Toki se auttaa hetkeksi, mutta ei se mitään poista. Kun pää selviää, palaa taas kaikki tyhjyys ja tuska, ehkä vielä krapulaisen morkkiksen kanssa.
Tyhjyyden ja tuskan pystyy kohtaamaan selvinkin päin, mutta siihen pitää löytää keinot, ja ne on löydettävissä omasta itsestä. Se vaatii tunteiden käsittelytaidon opettelua.
- Anonyymi
Eikun puhut halustasi raitistua, jossain mistä saisit maksusitoumuksen hoitoon. Jos todella haluat reittiin elämän, se on mahdollista. Mutta vaadi apua, tiukasti. Lääkärillä kannattaa ensin käydä asiasta puhumassa. Sitä tietä voi olla nopeampi päästä hoitoon.
- Anonyymi
Alkoholi vie kaiken. Toisilta nopeammin toisilta hitaammin. Tarkoitan siis suurkulutusta/ runsasta juopottelua/alkoholismia. Se petollinen kaveri, jolla on pahat päämäärät.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikä on kaivattusi ihanin ja ärsyttävin piirre?
Ja onko hän mies, nainen ja muun sukupuolinen? Mies. Huomaavaisuus. Kiireisyys. Joskus voi rentoutuakin.971318Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata371315Riikka Purra: työttömät tulee velvoittaa töihin
Purra panisi työttömät tulevaisuudessa työskentelemään sosiaaliturvan saamiseksi, koska työllisyysaste ei muuten näytä l2891185- 1071075
- 711002
- 18986
Näin Ellen Jokikunnaksen Ralph-poikaa suojellaan julkisuudelta - Katso tuoreet kuvat Italiasta!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask ovat Ralph-poikansa kanssa kakkoskodissa Italiassa. Mukana on myös Unelmia Italiassa -kuva14981- 54966
Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f169845Vihdoinkin lavatansseja tv:ssä - Juhannuksena tanssitaan, bändeinä Yölintu ja Komiat!
Jes, vihdoinkin lavatansseja taas televisiossa! Keskikesän juhlaa vietetään tänä juhannuksena Tuuloksen Kapakanmäellä ju16821