Joensuun yritysten tuki urheilulle ?

Anonyymi-ap

Tuki on melko mittavaa mutta väärin suunnattua.
Häpeäisin silmät päästäni Motonetin johtajana tukiessani esim jääurheilua ja jättäisin Erno Kostamon tuen ulkopuolelle, Kostamo on kansainvälisesti näkyvin urheilijamme ja soittaa Maamme laulua maailmalla mutta häntä eivät tue Abloy, Motonet, Exel, Mantsinen, John Deere tai muut suuremmat yritykset.

Käsittämätöntä ?

40

457

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Todella, Motonet myy moottoripyörä ja autotarvikkeita, mutta ei tue oman alansa urheilijaa ?

    • Anonyymi

      Mottoriurheilu pitää kieltää kokonaan.Ei ole muuta kun haittaa.Rasittaa terveyspalveluja ja hautaustoimintaa sekä saastuttaa kaikinpuolin maailmaa.

      • Anonyymi

        Kaikki puulaakikisat ovat suurimpia terveysriskejä. Jääkiekkoa voi verrata syöpäkasvaimeen joka nielee jokaiselta joensuulaiseltakin ainakin satasen vuodessa, hampaattomia äijiä ja joka ottelussa tulee vammoja jotka kaukalon ulkopuolella olisivat yleisen syytteen alaisia rikoksia.
        Verrattaessa saasteita jää moottoriurheilu ehdottomasti tämänkin lajin alapuolelle sillä yleisö tuottaa suurimman osan niistä ja silloin vain tapahtumien määrä on ratkaiseva.

        Moottoriurheilussa Suomi on maailman menestynein valtio suhteutettuna väestömäärään.
        Joensuussa ainoa urheilija jolle soitetaan Maamme - laulua on Erno Kostamo joka on voittanut jo 10 starttia Imatralla, lisäksi Macaossa ja monissa IRRC kisoissa ympäri Euroopan.
        Vertailun vuoksi Imatranajot tuottavat vuosittain noin 5 miljoonaa €, Paljonko joensuulaiset seurat ? No, lukujahan ne ovat tappiotkin.


      • Anonyymi

        Moottoriurheilu onkin miesten laji , tosin joukossa on monia naisiakin jotka ovat oikeita "miehiä ".


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Moottoriurheilu onkin miesten laji , tosin joukossa on monia naisiakin jotka ovat oikeita "miehiä ".

        Mopolla köröötterö ei ole urheilua.


    • Anonyymi

      Luuletteko oikeasti, että joku Itä-Suomalainen yritys tajuaisi kaverin maailmanlaajuista markkina-arvoa? Mieluummin tuetaan jotain paikallisia kyläkisoja, jotka ei kiinnosta ketään tai pesäpalloa tai jääkiekkoa, joka ei ö-sarja tasolla myöskään kiinnostaa yhtään ketään.

      • Anonyymi

        Juuri näin !
        Mutta veronmaksajille riittää noista lajeista maksettavaa, nytkin yli 20 miljoonaa uuteen jäähalliin.


    • Anonyymi

      Markkina arvo heh pellelaji.Ajavat keneltä ensin lähtee henki ja sit surkutellaan vuositolkulla.

      • Anonyymi

        Pellelajeina voi pitää sellaisia joilla ei tule koskaan mitään menestystä mutta kylläkin rahanmenoa.


      • Anonyymi

        Eihän se nyt niin mene, silloin kun mennään lujaa ovat riskit tietysti suuret, mutta tämähän ei olekaan pellelaji.


    • Anonyymi

      Aloittaja on varsin oikeassa, Motonetin mainos näkyy kaikissa kyläkisoissa, mutta eivät tajua käyttää rahojaan viisaammin.

      • Anonyymi

        Bromanin häpeä !


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Lukaistuani tuon hakemuksen voi vain todeta että se vastannee hyvin toimeentulohakemusta. Jos meillä Joensuussa on kansainvälisen katuratamoottoripyöräilyn eräs ehdoton kärkinimi, on todella suoranainen häpeä ettei tällä toimialalla toimiva yritys itse lähesty tätä kuljettajaa ja tarjoudu tukijaksi.

        Muistan elävästi kuinka Luhta Oy;n toimitusjohtajalta kysyttiin aikanaan miksi he ostivat Keke Rosbergin kypärästä mainostilaa F1;ssä. ( Silloinhan juuri kukaan suomalainen ei tiennyt lajista yhtään mitään) , tämä vastasi etteivät he tienneet sellaisten valtioitten olemassaolostakaan joista he saivat nyt tilauksia.

        Mututuntamani oli se että Suomi on menestynein moottoriurheilumaa väkilukukuun suhteutettuna, Nita Korhonen (Pentti Korhosen tytär joka toimii nykyisin FIM;ssä (kansainvälinen moottoriliitto ), todisti asian kirjassaan. mutta mikä onkaan rallia ja F1, lukuunottamatta sen asema mediassa ja yritysten sponsoroinnissa. Hyvä esimerkki on ratamoottoripyöräilyn sivuvaunuokan viisinkertaisen maailmanmestarin Pekka Päivärinnan saama tuki , lähestyessään viidennettä mestaruuttaan toiseksi viimeisessä osakilpailussa Saksassa, keräsivät paikalla olleet suomalaisfanit kolehdin että pari sai kotiinpaluurahat. Purkkiorjana hänellä oli Kirsi Kainulainen, joka ensimmäisenä naisena maailmassa leivottiin seuraavassa Doningtonin osakilpailussa maailmanmestariksi yhdessä Pekan kanssa. Lähetin YLElle viestiä kaksi viikkoa ennen tuota kilpailua että huomioikaa tuleva maailmanmestaruus ,- ei huomioitu ? Kun lähetin uuden viestin kisan jälkeen sai häpeä Panu Poikosen tekemään erillishaastattelun myöhemmin.

        Jos nämä omalla rahallaan ja hyvin pienten yritysten tukemat moottoriurheilijamme saisivat edes muutaman prosentin vaikka jääurheiluun hukatuista lähinnä yhteiskunnan varoista, olisimme melkoisen kuuluisia maailmalla ja ehkäpä ulkomaiset yritykset näkisivät heidän markkina-arvonsa.


      • Anonyymi

        Lukaistuani tuon hakemuksen voi vain todeta että se vastannee hyvin toimeentulohakemusta. Jos meillä Joensuussa on kansainvälisen katuratamoottoripyöräilyn eräs ehdoton kärkinimi, on todella suoranainen häpeä ettei tällä toimialalla toimiva yritys itse lähesty tätä kuljettajaa ja tarjoudu tukijaksi.

        Muistan elävästi kuinka Luhta Oy;n toimitusjohtajalta kysyttiin aikanaan miksi he ostivat Keke Rosbergin kypärästä mainostilaa F1;ssä. ( Silloinhan juuri kukaan suomalainen ei tiennyt lajista yhtään mitään) , tämä vastasi etteivät he tienneet sellaisten valtioitten olemassaolostakaan joista he saivat nyt tilauksia.

        Mututuntamani oli se että Suomi on menestynein moottoriurheilumaa väkilukukuun suhteutettuna, Nita Korhonen (Pentti Korhosen tytär joka toimii nykyisin FIM;ssä (kansainvälinen moottoriliitto ), todisti asian kirjassaan. mutta mikä onkaan rallia ja F1, lukuunottamatta sen asema mediassa ja yritysten sponsoroinnissa. Hyvä esimerkki on ratamoottoripyöräilyn sivuvaunuokan viisinkertaisen maailmanmestarin Pekka Päivärinnan saama tuki , lähestyessään viidennettä mestaruuttaan toiseksi viimeisessä osakilpailussa Saksassa, keräsivät paikalla olleet suomalaisfanit kolehdin että pari sai kotiinpaluurahat. Purkkiorjana hänellä oli Kirsi Kainulainen, joka ensimmäisenä naisena maailmassa leivottiin seuraavassa Doningtonin osakilpailussa maailmanmestariksi yhdessä Pekan kanssa. Lähetin YLElle viestiä kaksi viikkoa ennen tuota kilpailua että huomioikaa tuleva maailmanmestaruus ,- ei huomioitu ? Kun lähetin uuden viestin kisan jälkeen sai häpeä Panu Poikosen tekemään erillishaastattelun myöhemmin.

        Jos nämä omalla rahallaan ja hyvin pienten yritysten tukemat moottoriurheilijamme saisivat edes muutaman prosentin vaikka jääurheiluun hukatuista lähinnä yhteiskunnan varoista, olisimme melkoisen kuuluisia maailmalla ja ehkäpä ulkomaiset yritykset näkisivät heidän markkina-arvonsa.


      • Anonyymi

        Lukaistuani tuon hakemuksen voi vain todeta että se vastannee hyvin toimeentulohakemusta. Jos meillä Joensuussa on kansainvälisen katuratamoottoripyöräilyn eräs ehdoton kärkinimi, on todella suoranainen häpeä ettei tällä toimialalla toimiva yritys itse lähesty tätä kuljettajaa ja tarjoudu tukijaksi.

        Muistan elävästi kuinka Luhta Oy;n toimitusjohtajalta kysyttiin aikanaan miksi he ostivat Keke Rosbergin kypärästä mainostilaa F1;ssä. ( Silloinhan juuri kukaan suomalainen ei tiennyt lajista yhtään mitään) , tämä vastasi etteivät he tienneet sellaisten valtioitten olemassaolostakaan joista he saivat nyt tilauksia.

        Mututuntamani oli se että Suomi on menestynein moottoriurheilumaa väkilukukuun suhteutettuna, Nita Korhonen (Pentti Korhosen tytär joka toimii nykyisin FIM;ssä (kansainvälinen moottoriliitto ), todisti asian kirjassaan. mutta mikä onkaan rallia ja F1, lukuunottamatta sen asema mediassa ja yritysten sponsoroinnissa. Hyvä esimerkki on ratamoottoripyöräilyn sivuvaunuokan viisinkertaisen maailmanmestarin Pekka Päivärinnan saama tuki , lähestyessään viidennettä mestaruuttaan toiseksi viimeisessä osakilpailussa Saksassa, keräsivät paikalla olleet suomalaisfanit kolehdin että pari sai kotiinpaluurahat. Purkkiorjana hänellä oli Kirsi Kainulainen, joka ensimmäisenä naisena maailmassa leivottiin seuraavassa Doningtonin osakilpailussa maailmanmestariksi yhdessä Pekan kanssa. Lähetin YLElle viestiä kaksi viikkoa ennen tuota kilpailua että huomioikaa tuleva maailmanmestaruus ,- ei huomioitu ? Kun lähetin uuden viestin kisan jälkeen sai häpeä Panu Poikosen tekemään erillishaastattelun myöhemmin.

        Jos nämä omalla rahallaan ja hyvin pienten yritysten tukemat moottoriurheilijamme saisivat edes muutaman prosentin vaikka jääurheiluun hukatuista lähinnä yhteiskunnan varoista, olisimme melkoisen kuuluisia maailmalla ja ehkäpä ulkomaiset yritykset näkisivät heidän markkina-arvonsa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lukaistuani tuon hakemuksen voi vain todeta että se vastannee hyvin toimeentulohakemusta. Jos meillä Joensuussa on kansainvälisen katuratamoottoripyöräilyn eräs ehdoton kärkinimi, on todella suoranainen häpeä ettei tällä toimialalla toimiva yritys itse lähesty tätä kuljettajaa ja tarjoudu tukijaksi.

        Muistan elävästi kuinka Luhta Oy;n toimitusjohtajalta kysyttiin aikanaan miksi he ostivat Keke Rosbergin kypärästä mainostilaa F1;ssä. ( Silloinhan juuri kukaan suomalainen ei tiennyt lajista yhtään mitään) , tämä vastasi etteivät he tienneet sellaisten valtioitten olemassaolostakaan joista he saivat nyt tilauksia.

        Mututuntamani oli se että Suomi on menestynein moottoriurheilumaa väkilukukuun suhteutettuna, Nita Korhonen (Pentti Korhosen tytär joka toimii nykyisin FIM;ssä (kansainvälinen moottoriliitto ), todisti asian kirjassaan. mutta mikä onkaan rallia ja F1, lukuunottamatta sen asema mediassa ja yritysten sponsoroinnissa. Hyvä esimerkki on ratamoottoripyöräilyn sivuvaunuokan viisinkertaisen maailmanmestarin Pekka Päivärinnan saama tuki , lähestyessään viidennettä mestaruuttaan toiseksi viimeisessä osakilpailussa Saksassa, keräsivät paikalla olleet suomalaisfanit kolehdin että pari sai kotiinpaluurahat. Purkkiorjana hänellä oli Kirsi Kainulainen, joka ensimmäisenä naisena maailmassa leivottiin seuraavassa Doningtonin osakilpailussa maailmanmestariksi yhdessä Pekan kanssa. Lähetin YLElle viestiä kaksi viikkoa ennen tuota kilpailua että huomioikaa tuleva maailmanmestaruus ,- ei huomioitu ? Kun lähetin uuden viestin kisan jälkeen sai häpeä Panu Poikosen tekemään erillishaastattelun myöhemmin.

        Jos nämä omalla rahallaan ja hyvin pienten yritysten tukemat moottoriurheilijamme saisivat edes muutaman prosentin vaikka jääurheiluun hukatuista lähinnä yhteiskunnan varoista, olisimme melkoisen kuuluisia maailmalla ja ehkäpä ulkomaiset yritykset näkisivät heidän markkina-arvonsa.

        Siinä on nyt perustelut oikein kolmena kappaleena !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lukaistuani tuon hakemuksen voi vain todeta että se vastannee hyvin toimeentulohakemusta. Jos meillä Joensuussa on kansainvälisen katuratamoottoripyöräilyn eräs ehdoton kärkinimi, on todella suoranainen häpeä ettei tällä toimialalla toimiva yritys itse lähesty tätä kuljettajaa ja tarjoudu tukijaksi.

        Muistan elävästi kuinka Luhta Oy;n toimitusjohtajalta kysyttiin aikanaan miksi he ostivat Keke Rosbergin kypärästä mainostilaa F1;ssä. ( Silloinhan juuri kukaan suomalainen ei tiennyt lajista yhtään mitään) , tämä vastasi etteivät he tienneet sellaisten valtioitten olemassaolostakaan joista he saivat nyt tilauksia.

        Mututuntamani oli se että Suomi on menestynein moottoriurheilumaa väkilukukuun suhteutettuna, Nita Korhonen (Pentti Korhosen tytär joka toimii nykyisin FIM;ssä (kansainvälinen moottoriliitto ), todisti asian kirjassaan. mutta mikä onkaan rallia ja F1, lukuunottamatta sen asema mediassa ja yritysten sponsoroinnissa. Hyvä esimerkki on ratamoottoripyöräilyn sivuvaunuokan viisinkertaisen maailmanmestarin Pekka Päivärinnan saama tuki , lähestyessään viidennettä mestaruuttaan toiseksi viimeisessä osakilpailussa Saksassa, keräsivät paikalla olleet suomalaisfanit kolehdin että pari sai kotiinpaluurahat. Purkkiorjana hänellä oli Kirsi Kainulainen, joka ensimmäisenä naisena maailmassa leivottiin seuraavassa Doningtonin osakilpailussa maailmanmestariksi yhdessä Pekan kanssa. Lähetin YLElle viestiä kaksi viikkoa ennen tuota kilpailua että huomioikaa tuleva maailmanmestaruus ,- ei huomioitu ? Kun lähetin uuden viestin kisan jälkeen sai häpeä Panu Poikosen tekemään erillishaastattelun myöhemmin.

        Jos nämä omalla rahallaan ja hyvin pienten yritysten tukemat moottoriurheilijamme saisivat edes muutaman prosentin vaikka jääurheiluun hukatuista lähinnä yhteiskunnan varoista, olisimme melkoisen kuuluisia maailmalla ja ehkäpä ulkomaiset yritykset näkisivät heidän markkina-arvonsa.

        Kostamolla on todellista näyttöä suurilta kansainvälisiltä radoilta, Imatralla hän on voittanut Man - saaren ajojen legendaariset Michael Dunlopin ( 29 Man-saaren voittoa ja viikonloppuna alkaa tulla lisää) sekä Peter Hickmanin ( 11 voittoa). Macaon GB voitto kerran ja viime vuonna kakkosija koska varsinainen kisa jäi taifuunin takia ajamatta ja harjoitusajat tulivat lopputuloksiksi.

        Tehkää nyt jotain ne yritykset joilla on siihen mahdollisuus ja viekää nimenne maailmalle !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä on nyt perustelut oikein kolmena kappaleena !

        kävin motskariini takakumin Kostamon liikkestä kun Motonetin halpakorissa ei ollut. Ei ihme ettei kilpailevaa firmaa tueta. Tosin Motonetissä on asiallinen palvelu, toisin kuin Kostamon puljussa. Sain kutenkin ihan hyvän kiinalaisen renkaan motskariini sieltä vaikka koko kesän se kauppa kestikin, kun vittu möivät ensin sen kumin jollekkin muulle.

        Muutenkin tuollainen moottoripyörällä hurjastelu tuskin ketään normaalia suomalaista kiinnostaa pätkän vertaa. Joka päivä lehdessä pikku-uutinen että moottoripyöräilijä kuollut liikenneonnettomuudessa. Ja paskat. Itsemurhia ne on kaikki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kävin motskariini takakumin Kostamon liikkestä kun Motonetin halpakorissa ei ollut. Ei ihme ettei kilpailevaa firmaa tueta. Tosin Motonetissä on asiallinen palvelu, toisin kuin Kostamon puljussa. Sain kutenkin ihan hyvän kiinalaisen renkaan motskariini sieltä vaikka koko kesän se kauppa kestikin, kun vittu möivät ensin sen kumin jollekkin muulle.

        Muutenkin tuollainen moottoripyörällä hurjastelu tuskin ketään normaalia suomalaista kiinnostaa pätkän vertaa. Joka päivä lehdessä pikku-uutinen että moottoripyöräilijä kuollut liikenneonnettomuudessa. Ja paskat. Itsemurhia ne on kaikki.

        Imatralla on kisaviikonloppuna noin 50 000 ihmistä, briteissä North-West 200 taisi kerätä ainakin 150 000 katsojaa.
        En tiedä sinun kriteereitäsi " normaalista suomalaisesta" mutta annat vaikutelman ettei moottoripyörä ole ehkä sinun juttusi ?

        Oma lukunsa ovat vielä harrikkakansa jolla ei ole mitään kosketuspintaa oikeisiin moottoripyöriin, kun 2000 luvun alkupuolella oli Imatran muistojen ajot, näillä herroilla oli Kesälahdella kokoontumisajot samana päivänä ja yksi vielä onnistui itsemurhaan ajamalla päätielle auton eteen.


    • Anonyymi

      Mikäs nyt on kun PKO unohtui haukkumatta? Yrittäkään nyt edes!

      • Anonyymi

        ....JA PKS!😆


      • Anonyymi
        UUSI

        Yritä käsittää sekin kerrasta.


    • Anonyymi

      Totta, varsin pienellä rahalla olisi kansainvälistä näkyvyyttä tarjolla sellaiselle yritykselle, jolla olisi laajentumispyrkimyksiä isommille markkinoille, eikä pelkästään keskittyä Viinijärveläisiin ja Outokumpulaisiin maajusseihin, missä tunnetusti se iso raha liikkuu, väheksyttämättä sen enempää heidän ostovoimaansa. Itä-Suomessa puusilmien on hyvin vaikeaa nähdä metsää puilta, jos oltaisiin länsirannikolla niin äijän pyörä olisi täynnä sponsoritarraa, mutta kun ollaan metsässä kasvettu niin sinne tullaan myös jäämään.

      • Anonyymi

        Valitettavasti näin !


    • Anonyymi

      Moottoriurheilu lopetettava ja noiden puulaakijoukkueiden tukeminen.Asiakkaat ne tuet maksaa aina.

      • Anonyymi

        Jääkiekon lopettamisen kustannusvaikutukset olisivat paljon suuremmat, moottoriurheilu vie vain roposia siihen verrattuna, - ja mikä hyöty siitä on ?


      • Anonyymi

        Asiakas aina jossakin , mutta tuo Keken esimerkki osoitti ettei kotimaassa.


    • Anonyymi

      Ei ole ennenkään köyhät määräilleet, minne rikkaat saa laittaa rahansa. Eivätkä määrää nytkään. Köyhät räksyttää, karavaani kulkee :)

      • Anonyymi

        Pullistuiko edes otsasuoni kun sait pukellettua tuollaisen mietelauseen ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pullistuiko edes otsasuoni kun sait pukellettua tuollaisen mietelauseen ?

        Köyhän itkua :D


      • Anonyymi
        UUSI

        Mutta rikkaille kelpaa köyhien rahat.


    • Anonyymi

      Asiakkaat ja veronmaksajat nuo ponsorituet maksaa vaikka suurin osa ei haluakkaan osallistua kustannuksiin.

    • Anonyymi

      Onneksi maailmalla Ernon arvo tunnustetaan, hän on nyt Man-saarella ja hänet on valittu toistamiseen Mike Hailwood säätiön support kuljettajaksi. Tämä valinta tehdään yleensä vain kerran. Mike Hailwood hallitsi ratamoottoripyöräilyn kuninkuusluokkaa ennen Giacomo Agostinia ja hänellä taisi olla 14 Man-saaren voittoakin.

    • Anonyymi

      Tyhmä=köyhä=kova antamaan neuvoja itseään paremmille

      • Anonyymi

        Annapa sitten se neuvosi ?


    • Anonyymi

      Man saaren kisoissa on monen ura loppunut.

    • Anonyymi

      267 kuollut reiluun 100:n vuoteen.

    • Anonyymi

      Tämä on kyllä totta ja ikävää. TT ajot alkoivat siellä ja perinnettä on vaikea katkaista.
      Man-saaren ongelma on radan pituus, yli 60 km joten ainakin muualta tulleitten on vaikeaa nuotittaa ja muistaa sitä, yhtä vaikeaa on järjestäjän huolehtia vaaranpaikkojen suojauksesta, - siis aivan eri juttu kuin Imatralla jossa sentään tehdään hyvin paljon turvallisuuden eteen.
      Tässä kohtaa suomalaiskuskit ovat käyttäneet järkeä, Jarno ja Tepi eivät aikanaan lähteneet sinne, kärkikuskeista vain Pentti Korhonen kävi siellä. Nyt Erno on osoittanut harkintakykynsä ottamalla maltilla nämä kisat, parasta aikaa kisat ovat käynnissä eikä YLE tapansa mukaan uutisoi mitään tapahtumasta, kuten ei juuri Imatran ajoistakaan.

    • Anonyymi
      UUSI

      Pitkät jonot?
      Meinaan, jos meinais Nita Korhosta painasemaan?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sanna Marin teki sen, mihin muut eivät pystyneet - sote kerralla maaliin

      Yli 15 vuotta Suomessa vatvottu sote-uudistus meni lopulta läpi Sanna Marinin hallituksen aikana. Edeltävät hallitukset
      Maailman menoa
      42
      4955
    2. Enää viisi yötä Sannan kirjaan

      Ihan täpinöissään tässä odotellaan. Vaikea pysytellä aloillaan, kun koko ajan tekisi mieli jo kirjakauppaan rynnätä, mut
      Maailman menoa
      18
      3666
    3. Marinin hallitus hyväksyi soten (105-77) vuonna 2021

      vastaan äänesti Kok, persut, KD, Liike Nyt. Nyt on sitten käynyt niin kuin on käynyt. Pääkirjoitus: Sanna Marin jätti
      Maailman menoa
      69
      3453
    4. Lehtinen: "Oli demareidenkin onni, että valkoiset voittivat sodan 1918"

      Lasse Lehtisen mukaan vasemmalla on radiohiljaisuus hänen uutuuskirjastaan, "Läheltä piti. Kansakunnan hurjat hetket" L
      Maailman menoa
      101
      2818
    5. SDP:n valtuutettu valehtelee koulutuksensa

      SDP:n helsinkiläinen kaupunginvaltuutettu Mahad Ahmed käyttää maisterin titteliä suoritettuaan 60 opintopisteen epäviral
      Maailman menoa
      86
      2690
    6. IL - 100 000 potentiaalista sotilasta pakeni Ukrainasta!

      "Ukrainasta nuorten miesten joukkopako Liki 100 000 asevelvollisuusikäistä miestä on poistunut Ukrainasta parin viime k
      Maailman menoa
      30
      2640
    7. Anteeksi T

      Aamulla olit iloisena huomenta toivottamassa ja minä naama mutrussa sanoi huomenet takaisin. Tajusin vasta yläkerrassa
      Ikävä
      16
      1743
    8. En mä tahallani ole näin hankala.

      Mulla oli kuusi vuotta sitten vähän samanlainen tilanne ja se päättyi huonosti. Ilmeisesti kuvittelin kaiken silloin ta
      Ikävä
      16
      1586
    9. Harmittaako mies, että yhteys katkesi?

      Olisitko halunnut, että olisi säilynyt jonkinlainen yhteys vai oliko parempi polttaa sillat takana?
      Ikävä
      201
      1458
    10. Harmittaako että

      Annoit niin paljon positiivista huomiota ja rakkautta kaivatullesi
      Ikävä
      152
      1331
    Aihe