Tuki on melko mittavaa mutta väärin suunnattua.
Häpeäisin silmät päästäni Motonetin johtajana tukiessani esim jääurheilua ja jättäisin Erno Kostamon tuen ulkopuolelle, Kostamo on kansainvälisesti näkyvin urheilijamme ja soittaa Maamme laulua maailmalla mutta häntä eivät tue Abloy, Motonet, Exel, Mantsinen, John Deere tai muut suuremmat yritykset.
Käsittämätöntä ?
Joensuun yritysten tuki urheilulle ?
40
457
Vastaukset
- AnonyymiTodella, Motonet myy moottoripyörä ja autotarvikkeita, mutta ei tue oman alansa urheilijaa ? 
- AnonyymiMottoriurheilu pitää kieltää kokonaan.Ei ole muuta kun haittaa.Rasittaa terveyspalveluja ja hautaustoimintaa sekä saastuttaa kaikinpuolin maailmaa. - AnonyymiKaikki puulaakikisat ovat suurimpia terveysriskejä. Jääkiekkoa voi verrata syöpäkasvaimeen joka nielee jokaiselta joensuulaiseltakin ainakin satasen vuodessa, hampaattomia äijiä ja joka ottelussa tulee vammoja jotka kaukalon ulkopuolella olisivat yleisen syytteen alaisia rikoksia. 
 Verrattaessa saasteita jää moottoriurheilu ehdottomasti tämänkin lajin alapuolelle sillä yleisö tuottaa suurimman osan niistä ja silloin vain tapahtumien määrä on ratkaiseva.
 Moottoriurheilussa Suomi on maailman menestynein valtio suhteutettuna väestömäärään.
 Joensuussa ainoa urheilija jolle soitetaan Maamme - laulua on Erno Kostamo joka on voittanut jo 10 starttia Imatralla, lisäksi Macaossa ja monissa IRRC kisoissa ympäri Euroopan.
 Vertailun vuoksi Imatranajot tuottavat vuosittain noin 5 miljoonaa €, Paljonko joensuulaiset seurat ? No, lukujahan ne ovat tappiotkin.
- AnonyymiMoottoriurheilu onkin miesten laji , tosin joukossa on monia naisiakin jotka ovat oikeita "miehiä ". 
- AnonyymiUUSIAnonyymi kirjoitti:Moottoriurheilu onkin miesten laji , tosin joukossa on monia naisiakin jotka ovat oikeita "miehiä ". Mopolla köröötterö ei ole urheilua. 
 
- AnonyymiLuuletteko oikeasti, että joku Itä-Suomalainen yritys tajuaisi kaverin maailmanlaajuista markkina-arvoa? Mieluummin tuetaan jotain paikallisia kyläkisoja, jotka ei kiinnosta ketään tai pesäpalloa tai jääkiekkoa, joka ei ö-sarja tasolla myöskään kiinnostaa yhtään ketään. - AnonyymiJuuri näin ! 
 Mutta veronmaksajille riittää noista lajeista maksettavaa, nytkin yli 20 miljoonaa uuteen jäähalliin.
 
- AnonyymiMarkkina arvo heh pellelaji.Ajavat keneltä ensin lähtee henki ja sit surkutellaan vuositolkulla. - AnonyymiPellelajeina voi pitää sellaisia joilla ei tule koskaan mitään menestystä mutta kylläkin rahanmenoa. 
- AnonyymiEihän se nyt niin mene, silloin kun mennään lujaa ovat riskit tietysti suuret, mutta tämähän ei olekaan pellelaji. 
 
- AnonyymiAloittaja on varsin oikeassa, Motonetin mainos näkyy kaikissa kyläkisoissa, mutta eivät tajua käyttää rahojaan viisaammin. - AnonyymiBromanin häpeä ! 
 
- AnonyymiHyvä olisi ensin tehdä hakemus: 
 https://www.bromangroup.fi/yhteystiedot/sponsorointi-ja-tukihakemus/- AnonyymiLukaistuani tuon hakemuksen voi vain todeta että se vastannee hyvin toimeentulohakemusta. Jos meillä Joensuussa on kansainvälisen katuratamoottoripyöräilyn eräs ehdoton kärkinimi, on todella suoranainen häpeä ettei tällä toimialalla toimiva yritys itse lähesty tätä kuljettajaa ja tarjoudu tukijaksi. 
 Muistan elävästi kuinka Luhta Oy;n toimitusjohtajalta kysyttiin aikanaan miksi he ostivat Keke Rosbergin kypärästä mainostilaa F1;ssä. ( Silloinhan juuri kukaan suomalainen ei tiennyt lajista yhtään mitään) , tämä vastasi etteivät he tienneet sellaisten valtioitten olemassaolostakaan joista he saivat nyt tilauksia.
 Mututuntamani oli se että Suomi on menestynein moottoriurheilumaa väkilukukuun suhteutettuna, Nita Korhonen (Pentti Korhosen tytär joka toimii nykyisin FIM;ssä (kansainvälinen moottoriliitto ), todisti asian kirjassaan. mutta mikä onkaan rallia ja F1, lukuunottamatta sen asema mediassa ja yritysten sponsoroinnissa. Hyvä esimerkki on ratamoottoripyöräilyn sivuvaunuokan viisinkertaisen maailmanmestarin Pekka Päivärinnan saama tuki , lähestyessään viidennettä mestaruuttaan toiseksi viimeisessä osakilpailussa Saksassa, keräsivät paikalla olleet suomalaisfanit kolehdin että pari sai kotiinpaluurahat. Purkkiorjana hänellä oli Kirsi Kainulainen, joka ensimmäisenä naisena maailmassa leivottiin seuraavassa Doningtonin osakilpailussa maailmanmestariksi yhdessä Pekan kanssa. Lähetin YLElle viestiä kaksi viikkoa ennen tuota kilpailua että huomioikaa tuleva maailmanmestaruus ,- ei huomioitu ? Kun lähetin uuden viestin kisan jälkeen sai häpeä Panu Poikosen tekemään erillishaastattelun myöhemmin.
 Jos nämä omalla rahallaan ja hyvin pienten yritysten tukemat moottoriurheilijamme saisivat edes muutaman prosentin vaikka jääurheiluun hukatuista lähinnä yhteiskunnan varoista, olisimme melkoisen kuuluisia maailmalla ja ehkäpä ulkomaiset yritykset näkisivät heidän markkina-arvonsa.
- AnonyymiLukaistuani tuon hakemuksen voi vain todeta että se vastannee hyvin toimeentulohakemusta. Jos meillä Joensuussa on kansainvälisen katuratamoottoripyöräilyn eräs ehdoton kärkinimi, on todella suoranainen häpeä ettei tällä toimialalla toimiva yritys itse lähesty tätä kuljettajaa ja tarjoudu tukijaksi. 
 Muistan elävästi kuinka Luhta Oy;n toimitusjohtajalta kysyttiin aikanaan miksi he ostivat Keke Rosbergin kypärästä mainostilaa F1;ssä. ( Silloinhan juuri kukaan suomalainen ei tiennyt lajista yhtään mitään) , tämä vastasi etteivät he tienneet sellaisten valtioitten olemassaolostakaan joista he saivat nyt tilauksia.
 Mututuntamani oli se että Suomi on menestynein moottoriurheilumaa väkilukukuun suhteutettuna, Nita Korhonen (Pentti Korhosen tytär joka toimii nykyisin FIM;ssä (kansainvälinen moottoriliitto ), todisti asian kirjassaan. mutta mikä onkaan rallia ja F1, lukuunottamatta sen asema mediassa ja yritysten sponsoroinnissa. Hyvä esimerkki on ratamoottoripyöräilyn sivuvaunuokan viisinkertaisen maailmanmestarin Pekka Päivärinnan saama tuki , lähestyessään viidennettä mestaruuttaan toiseksi viimeisessä osakilpailussa Saksassa, keräsivät paikalla olleet suomalaisfanit kolehdin että pari sai kotiinpaluurahat. Purkkiorjana hänellä oli Kirsi Kainulainen, joka ensimmäisenä naisena maailmassa leivottiin seuraavassa Doningtonin osakilpailussa maailmanmestariksi yhdessä Pekan kanssa. Lähetin YLElle viestiä kaksi viikkoa ennen tuota kilpailua että huomioikaa tuleva maailmanmestaruus ,- ei huomioitu ? Kun lähetin uuden viestin kisan jälkeen sai häpeä Panu Poikosen tekemään erillishaastattelun myöhemmin.
 Jos nämä omalla rahallaan ja hyvin pienten yritysten tukemat moottoriurheilijamme saisivat edes muutaman prosentin vaikka jääurheiluun hukatuista lähinnä yhteiskunnan varoista, olisimme melkoisen kuuluisia maailmalla ja ehkäpä ulkomaiset yritykset näkisivät heidän markkina-arvonsa.
- AnonyymiLukaistuani tuon hakemuksen voi vain todeta että se vastannee hyvin toimeentulohakemusta. Jos meillä Joensuussa on kansainvälisen katuratamoottoripyöräilyn eräs ehdoton kärkinimi, on todella suoranainen häpeä ettei tällä toimialalla toimiva yritys itse lähesty tätä kuljettajaa ja tarjoudu tukijaksi. 
 Muistan elävästi kuinka Luhta Oy;n toimitusjohtajalta kysyttiin aikanaan miksi he ostivat Keke Rosbergin kypärästä mainostilaa F1;ssä. ( Silloinhan juuri kukaan suomalainen ei tiennyt lajista yhtään mitään) , tämä vastasi etteivät he tienneet sellaisten valtioitten olemassaolostakaan joista he saivat nyt tilauksia.
 Mututuntamani oli se että Suomi on menestynein moottoriurheilumaa väkilukukuun suhteutettuna, Nita Korhonen (Pentti Korhosen tytär joka toimii nykyisin FIM;ssä (kansainvälinen moottoriliitto ), todisti asian kirjassaan. mutta mikä onkaan rallia ja F1, lukuunottamatta sen asema mediassa ja yritysten sponsoroinnissa. Hyvä esimerkki on ratamoottoripyöräilyn sivuvaunuokan viisinkertaisen maailmanmestarin Pekka Päivärinnan saama tuki , lähestyessään viidennettä mestaruuttaan toiseksi viimeisessä osakilpailussa Saksassa, keräsivät paikalla olleet suomalaisfanit kolehdin että pari sai kotiinpaluurahat. Purkkiorjana hänellä oli Kirsi Kainulainen, joka ensimmäisenä naisena maailmassa leivottiin seuraavassa Doningtonin osakilpailussa maailmanmestariksi yhdessä Pekan kanssa. Lähetin YLElle viestiä kaksi viikkoa ennen tuota kilpailua että huomioikaa tuleva maailmanmestaruus ,- ei huomioitu ? Kun lähetin uuden viestin kisan jälkeen sai häpeä Panu Poikosen tekemään erillishaastattelun myöhemmin.
 Jos nämä omalla rahallaan ja hyvin pienten yritysten tukemat moottoriurheilijamme saisivat edes muutaman prosentin vaikka jääurheiluun hukatuista lähinnä yhteiskunnan varoista, olisimme melkoisen kuuluisia maailmalla ja ehkäpä ulkomaiset yritykset näkisivät heidän markkina-arvonsa.
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Lukaistuani tuon hakemuksen voi vain todeta että se vastannee hyvin toimeentulohakemusta. Jos meillä Joensuussa on kansainvälisen katuratamoottoripyöräilyn eräs ehdoton kärkinimi, on todella suoranainen häpeä ettei tällä toimialalla toimiva yritys itse lähesty tätä kuljettajaa ja tarjoudu tukijaksi. 
 Muistan elävästi kuinka Luhta Oy;n toimitusjohtajalta kysyttiin aikanaan miksi he ostivat Keke Rosbergin kypärästä mainostilaa F1;ssä. ( Silloinhan juuri kukaan suomalainen ei tiennyt lajista yhtään mitään) , tämä vastasi etteivät he tienneet sellaisten valtioitten olemassaolostakaan joista he saivat nyt tilauksia.
 Mututuntamani oli se että Suomi on menestynein moottoriurheilumaa väkilukukuun suhteutettuna, Nita Korhonen (Pentti Korhosen tytär joka toimii nykyisin FIM;ssä (kansainvälinen moottoriliitto ), todisti asian kirjassaan. mutta mikä onkaan rallia ja F1, lukuunottamatta sen asema mediassa ja yritysten sponsoroinnissa. Hyvä esimerkki on ratamoottoripyöräilyn sivuvaunuokan viisinkertaisen maailmanmestarin Pekka Päivärinnan saama tuki , lähestyessään viidennettä mestaruuttaan toiseksi viimeisessä osakilpailussa Saksassa, keräsivät paikalla olleet suomalaisfanit kolehdin että pari sai kotiinpaluurahat. Purkkiorjana hänellä oli Kirsi Kainulainen, joka ensimmäisenä naisena maailmassa leivottiin seuraavassa Doningtonin osakilpailussa maailmanmestariksi yhdessä Pekan kanssa. Lähetin YLElle viestiä kaksi viikkoa ennen tuota kilpailua että huomioikaa tuleva maailmanmestaruus ,- ei huomioitu ? Kun lähetin uuden viestin kisan jälkeen sai häpeä Panu Poikosen tekemään erillishaastattelun myöhemmin.
 Jos nämä omalla rahallaan ja hyvin pienten yritysten tukemat moottoriurheilijamme saisivat edes muutaman prosentin vaikka jääurheiluun hukatuista lähinnä yhteiskunnan varoista, olisimme melkoisen kuuluisia maailmalla ja ehkäpä ulkomaiset yritykset näkisivät heidän markkina-arvonsa.Siinä on nyt perustelut oikein kolmena kappaleena ! 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Lukaistuani tuon hakemuksen voi vain todeta että se vastannee hyvin toimeentulohakemusta. Jos meillä Joensuussa on kansainvälisen katuratamoottoripyöräilyn eräs ehdoton kärkinimi, on todella suoranainen häpeä ettei tällä toimialalla toimiva yritys itse lähesty tätä kuljettajaa ja tarjoudu tukijaksi. 
 Muistan elävästi kuinka Luhta Oy;n toimitusjohtajalta kysyttiin aikanaan miksi he ostivat Keke Rosbergin kypärästä mainostilaa F1;ssä. ( Silloinhan juuri kukaan suomalainen ei tiennyt lajista yhtään mitään) , tämä vastasi etteivät he tienneet sellaisten valtioitten olemassaolostakaan joista he saivat nyt tilauksia.
 Mututuntamani oli se että Suomi on menestynein moottoriurheilumaa väkilukukuun suhteutettuna, Nita Korhonen (Pentti Korhosen tytär joka toimii nykyisin FIM;ssä (kansainvälinen moottoriliitto ), todisti asian kirjassaan. mutta mikä onkaan rallia ja F1, lukuunottamatta sen asema mediassa ja yritysten sponsoroinnissa. Hyvä esimerkki on ratamoottoripyöräilyn sivuvaunuokan viisinkertaisen maailmanmestarin Pekka Päivärinnan saama tuki , lähestyessään viidennettä mestaruuttaan toiseksi viimeisessä osakilpailussa Saksassa, keräsivät paikalla olleet suomalaisfanit kolehdin että pari sai kotiinpaluurahat. Purkkiorjana hänellä oli Kirsi Kainulainen, joka ensimmäisenä naisena maailmassa leivottiin seuraavassa Doningtonin osakilpailussa maailmanmestariksi yhdessä Pekan kanssa. Lähetin YLElle viestiä kaksi viikkoa ennen tuota kilpailua että huomioikaa tuleva maailmanmestaruus ,- ei huomioitu ? Kun lähetin uuden viestin kisan jälkeen sai häpeä Panu Poikosen tekemään erillishaastattelun myöhemmin.
 Jos nämä omalla rahallaan ja hyvin pienten yritysten tukemat moottoriurheilijamme saisivat edes muutaman prosentin vaikka jääurheiluun hukatuista lähinnä yhteiskunnan varoista, olisimme melkoisen kuuluisia maailmalla ja ehkäpä ulkomaiset yritykset näkisivät heidän markkina-arvonsa.Kostamolla on todellista näyttöä suurilta kansainvälisiltä radoilta, Imatralla hän on voittanut Man - saaren ajojen legendaariset Michael Dunlopin ( 29 Man-saaren voittoa ja viikonloppuna alkaa tulla lisää) sekä Peter Hickmanin ( 11 voittoa). Macaon GB voitto kerran ja viime vuonna kakkosija koska varsinainen kisa jäi taifuunin takia ajamatta ja harjoitusajat tulivat lopputuloksiksi. 
 Tehkää nyt jotain ne yritykset joilla on siihen mahdollisuus ja viekää nimenne maailmalle !
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Siinä on nyt perustelut oikein kolmena kappaleena ! kävin motskariini takakumin Kostamon liikkestä kun Motonetin halpakorissa ei ollut. Ei ihme ettei kilpailevaa firmaa tueta. Tosin Motonetissä on asiallinen palvelu, toisin kuin Kostamon puljussa. Sain kutenkin ihan hyvän kiinalaisen renkaan motskariini sieltä vaikka koko kesän se kauppa kestikin, kun vittu möivät ensin sen kumin jollekkin muulle. 
 Muutenkin tuollainen moottoripyörällä hurjastelu tuskin ketään normaalia suomalaista kiinnostaa pätkän vertaa. Joka päivä lehdessä pikku-uutinen että moottoripyöräilijä kuollut liikenneonnettomuudessa. Ja paskat. Itsemurhia ne on kaikki.
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:kävin motskariini takakumin Kostamon liikkestä kun Motonetin halpakorissa ei ollut. Ei ihme ettei kilpailevaa firmaa tueta. Tosin Motonetissä on asiallinen palvelu, toisin kuin Kostamon puljussa. Sain kutenkin ihan hyvän kiinalaisen renkaan motskariini sieltä vaikka koko kesän se kauppa kestikin, kun vittu möivät ensin sen kumin jollekkin muulle. 
 Muutenkin tuollainen moottoripyörällä hurjastelu tuskin ketään normaalia suomalaista kiinnostaa pätkän vertaa. Joka päivä lehdessä pikku-uutinen että moottoripyöräilijä kuollut liikenneonnettomuudessa. Ja paskat. Itsemurhia ne on kaikki.Imatralla on kisaviikonloppuna noin 50 000 ihmistä, briteissä North-West 200 taisi kerätä ainakin 150 000 katsojaa. 
 En tiedä sinun kriteereitäsi " normaalista suomalaisesta" mutta annat vaikutelman ettei moottoripyörä ole ehkä sinun juttusi ?
 Oma lukunsa ovat vielä harrikkakansa jolla ei ole mitään kosketuspintaa oikeisiin moottoripyöriin, kun 2000 luvun alkupuolella oli Imatran muistojen ajot, näillä herroilla oli Kesälahdella kokoontumisajot samana päivänä ja yksi vielä onnistui itsemurhaan ajamalla päätielle auton eteen.
 
- AnonyymiMikäs nyt on kun PKO unohtui haukkumatta? Yrittäkään nyt edes! - Anonyymi....JA PKS!😆 
- AnonyymiUUSIYritä käsittää sekin kerrasta. 
 
- AnonyymiTotta, varsin pienellä rahalla olisi kansainvälistä näkyvyyttä tarjolla sellaiselle yritykselle, jolla olisi laajentumispyrkimyksiä isommille markkinoille, eikä pelkästään keskittyä Viinijärveläisiin ja Outokumpulaisiin maajusseihin, missä tunnetusti se iso raha liikkuu, väheksyttämättä sen enempää heidän ostovoimaansa. Itä-Suomessa puusilmien on hyvin vaikeaa nähdä metsää puilta, jos oltaisiin länsirannikolla niin äijän pyörä olisi täynnä sponsoritarraa, mutta kun ollaan metsässä kasvettu niin sinne tullaan myös jäämään. - AnonyymiValitettavasti näin ! 
 
- AnonyymiMoottoriurheilu lopetettava ja noiden puulaakijoukkueiden tukeminen.Asiakkaat ne tuet maksaa aina. - AnonyymiJääkiekon lopettamisen kustannusvaikutukset olisivat paljon suuremmat, moottoriurheilu vie vain roposia siihen verrattuna, - ja mikä hyöty siitä on ? 
- AnonyymiAsiakas aina jossakin , mutta tuo Keken esimerkki osoitti ettei kotimaassa. 
 
- AnonyymiEi ole ennenkään köyhät määräilleet, minne rikkaat saa laittaa rahansa. Eivätkä määrää nytkään. Köyhät räksyttää, karavaani kulkee :) - AnonyymiPullistuiko edes otsasuoni kun sait pukellettua tuollaisen mietelauseen ? 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Pullistuiko edes otsasuoni kun sait pukellettua tuollaisen mietelauseen ? Köyhän itkua :D 
- AnonyymiUUSIMutta rikkaille kelpaa köyhien rahat. 
 
- AnonyymiAsiakkaat ja veronmaksajat nuo ponsorituet maksaa vaikka suurin osa ei haluakkaan osallistua kustannuksiin. 
- AnonyymiOnneksi maailmalla Ernon arvo tunnustetaan, hän on nyt Man-saarella ja hänet on valittu toistamiseen Mike Hailwood säätiön support kuljettajaksi. Tämä valinta tehdään yleensä vain kerran. Mike Hailwood hallitsi ratamoottoripyöräilyn kuninkuusluokkaa ennen Giacomo Agostinia ja hänellä taisi olla 14 Man-saaren voittoakin. 
- AnonyymiTyhmä=köyhä=kova antamaan neuvoja itseään paremmille - AnonyymiAnnapa sitten se neuvosi ? 
 
- AnonyymiMan saaren kisoissa on monen ura loppunut. 
- Anonyymi267 kuollut reiluun 100:n vuoteen. 
- AnonyymiTämä on kyllä totta ja ikävää. TT ajot alkoivat siellä ja perinnettä on vaikea katkaista. 
 Man-saaren ongelma on radan pituus, yli 60 km joten ainakin muualta tulleitten on vaikeaa nuotittaa ja muistaa sitä, yhtä vaikeaa on järjestäjän huolehtia vaaranpaikkojen suojauksesta, - siis aivan eri juttu kuin Imatralla jossa sentään tehdään hyvin paljon turvallisuuden eteen.
 Tässä kohtaa suomalaiskuskit ovat käyttäneet järkeä, Jarno ja Tepi eivät aikanaan lähteneet sinne, kärkikuskeista vain Pentti Korhonen kävi siellä. Nyt Erno on osoittanut harkintakykynsä ottamalla maltilla nämä kisat, parasta aikaa kisat ovat käynnissä eikä YLE tapansa mukaan uutisoi mitään tapahtumasta, kuten ei juuri Imatran ajoistakaan.
- AnonyymiUUSIPitkät jonot? 
 Meinaan, jos meinais Nita Korhosta painasemaan?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- Sanna Marin teki sen, mihin muut eivät pystyneet - sote kerralla maaliinYli 15 vuotta Suomessa vatvottu sote-uudistus meni lopulta läpi Sanna Marinin hallituksen aikana. Edeltävät hallitukset424955
- Enää viisi yötä Sannan kirjaanIhan täpinöissään tässä odotellaan. Vaikea pysytellä aloillaan, kun koko ajan tekisi mieli jo kirjakauppaan rynnätä, mut183666
- Marinin hallitus hyväksyi soten (105-77) vuonna 2021vastaan äänesti Kok, persut, KD, Liike Nyt. Nyt on sitten käynyt niin kuin on käynyt. Pääkirjoitus: Sanna Marin jätti693453
- Lehtinen: "Oli demareidenkin onni, että valkoiset voittivat sodan 1918"Lasse Lehtisen mukaan vasemmalla on radiohiljaisuus hänen uutuuskirjastaan, "Läheltä piti. Kansakunnan hurjat hetket" L1012818
- SDP:n valtuutettu valehtelee koulutuksensaSDP:n helsinkiläinen kaupunginvaltuutettu Mahad Ahmed käyttää maisterin titteliä suoritettuaan 60 opintopisteen epäviral862690
- IL - 100 000 potentiaalista sotilasta pakeni Ukrainasta!"Ukrainasta nuorten miesten joukkopako Liki 100 000 asevelvollisuusikäistä miestä on poistunut Ukrainasta parin viime k302640
- Anteeksi TAamulla olit iloisena huomenta toivottamassa ja minä naama mutrussa sanoi huomenet takaisin. Tajusin vasta yläkerrassa161743
- En mä tahallani ole näin hankala.Mulla oli kuusi vuotta sitten vähän samanlainen tilanne ja se päättyi huonosti. Ilmeisesti kuvittelin kaiken silloin ta161586
- Harmittaako mies, että yhteys katkesi?Olisitko halunnut, että olisi säilynyt jonkinlainen yhteys vai oliko parempi polttaa sillat takana?2011458
- 1521331