Kun yritin liittää uuden HD-digiboksin vuoden 2011 mallia olevaan taulutelevisioon HDMI-kaapelilla en saanut laitteita toimimaan. 30 vuotta käyttämättömänä ollut, aikoinaan videonauhurin mukana tullut Scart-kaapeli ratkaisi ongelman. Kun kytkin laitteet Scart-kaapelilla, niin kaikki kanavat näkyvät ja toiminnot sujuvat. Kuva ei tosin ole täysin edes SD-kuvan laatuinen, mutta riittävän hyvä tässä vaiheessa.
Scart-kaapeli on yhä pätevä järjestelmä
11
301
Vastaukset
- Anonyymi
Scart-kaapelin liitos on riittävän tilavaksi suunniteltu, siinä on yksi hyvä asia. Hdmi-kaapelin liitos on liian ahtaaksi rakennettu ja aiheuttaa helpommin ongelmia.
- Anonyymi
Seinärasiasta "antennikaapeli" digiboksiin, vastaava kaapeli boksista töllöön ja hdm-kaapeli boksista töllöön.
- Anonyymi
Scart on muinaisreliikki analogiajalta, liitäntänä kömpelön iso ja epävarma, löystyy helposti.
- Anonyymi
Minun laitteissani Scart-kaapeli pysyy hyvin kiinni, ei ole mitään merkkejä irtoamisesta
- Anonyymi
Scart kaapelin kautta onnistuu yleensä RGB-tason siirto joten laadussa ei pitäisi olla valittamista
- Anonyymi
Sitäkin on monen tasoista.
- Anonyymi
Ovatko uudet Scart-kaapelit jotenkin parempia kuin vanhemmat ? Paraneeko kuvan laatu uudemmalla Scart-kaapelilla ? HDMI-kaapelia en uskalla enää edes kokeilla, vaikka huoltoliike suositteli toisen HDMI-kaapelin ostamista. HDMI-kaapelia suositellaan ensisijaisena HD-digiboksin ja television välille, kuvan laatu ehkä olisi parempi kuin Scart-kaapelilla, mutta Scart-kaapeli toimii varmasti.
- Anonyymi
Uudempi scart voi olla parempi tai huonompi kuin vanha.
Kaikissa kaapeleissa on laatueroja. Ja myös laitteissa on eroja siinä, miten huonoa yhteyttä ne sietää. - Anonyymi
SD-digiboksin olisi voinut hyvin liittää scartilla, harmi kun ei itsellekin tullut mieleen kun TV:ssä ei riittänyt hdmi-paikat kaikille laitteille. HDMI tosin paljon mukavampi ja voi käyttää jakajaa jos ei paikat riitä.
- Anonyymi
Eipä paljon paskempaa rimpulaa ole kuin Scart. Onneksi on siitä syövästä päästy.
- Anonyymi
Scart on O.K. ja käytössäni joka päivä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su17310088- 725116
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1494842Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene234132Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.433852Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko363723Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla383588- 483263
Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?443189- 492804