Kotoutuminen epäonnistunut
Ulkomailla syntyneet eivät ole homogeeninen ryhmä. Se koostuu ihmisistä kaikkialta maailmasta ja lähtömaanosa korreloi työllistymisen kanssa. Työttömyys Afrikasta lähtöisin olevan väestön joukossa oli Dagens Nyheterin mukaan 28 prosenttia, kun Euroopasta tulevien työttömyysaste oli vain 6 prosenttia.
Kotoutuminen erityisesti Euroopan ulkopuolelta tulevien parissa on Ruotsissa paljolti epäonnistunut. Syiksi nähdään jo mainittujen puuttuvan kielitaidon ja alhaisen koulutustason lisäksi segregaatio sekä puuttuvat kontaktiverkot paikalliseen yhteiskuntaan.
Ruotsin erityinen ongelma on näin ollen se, että maa on vastaanottanut erityisen paljon pakolaisia maista, joista lähtöisin olevilla ihmisillä on kaikkein huonoimmat lähtökohdat integroitua uudenlaiseen yhteiskuntaan.
suomen uutiset ote
kaikkein huonoimmat lähtökohdat integroitua uudenlaiseen yhteiskuntaan.
3
157
Vastaukset
- Anonyymi
Purran työkokemus 0v 0kk 0pv
- Anonyymi
Toisen polven maahanmuuttajat jo kelkasta pudonneet tai hyvää vauhtia putoamassa. Vanhemmat vähän ulalla näiden kasvattamisessa. Missä tukitoimet , ennalta ehkäisevät toimet, tukiopetus, koulun ja kodin yhteistyö? .itä nämä nuoret peruskoulusta valmistuneet ovat jotka eivät osaa lukea eikä kirjoittaa?
- Anonyymi
Ja katsokaa!: Ruotsi hævisi kotouttamisongelman jo 65 - 75 vuosina meidæn finskien kanssa (finndjevel ja en finnen igjen). Liian paljon kerrallaan. Vaan eipæ ole oppi mennyt perille. Me finskit olemme vain samoja mamuja ongelminemme muiden joukossa. Finnmark nyt? Olemme tulleet jææmeren rannalle (vain) avoimiin tyøpaikkoihin væhitellen. Asumaan, elæmææn, tyøskentelemææn ja maksamaan veroja for norgens staten. Sen teemme elæmællæ vain ja ainoastaan paikallisen væen sekaan "soluttautuneena". "Riskiryhmæmme" (teinit) nousevat aamuisin bussiin snelandian apilla mennækseen paikalliseen kouluun. Tyøllisyysasteemme -22 oli huikeat 99,7%. Islantilaisilla (kalastus - ja jalostus) 100 %. Jotkut kotoutuvat, kun taas jotkut "kotoutuvat". Jos jostain pitææ "repiæ", niin sitten vaikka niistæ tilastoista. Mennææn næillæ ja hyøkætkææ, jos faktoilla voitte......!!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 937858
- 403782
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021896- 241210
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html321073Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,281013Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53837Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31792Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia10790Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa
1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄60749