Taikakuu

Tanja

Kertokaapa mietteitä bändistä nimeltä Taikakuu mitä mieltä ootte pojista?Itse tykkään heidän musiikista aivan mielettömästi ja lavaesiintyminen on aivan loistavaa ja he ovat aivan ihania ja ystävällisiä ihmisiä kohtaan :)oon itse käynyt poikien keikoilla yli 20 kertaa ja aina meen kun vaan pääsen :)

24

2038

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rita

Tykkään kovasti vaan ei ole tullut keikoilla käytyä,valitettavasti.Jannella on ihana pehmoinen ääni ja kappale -Hiljainen on laulu rakkauden- on kyllä aivan valtavan ihana!

• erika

Musiikki kuunneltavaa, siis hyvää ja esiintyminenkin hoituu ammattitaidolla. Kouluarvosana lajissaan ysin pintaa. Enkä ole kuullut mitään kielteisiä kommentteja muustakaan elämästä. Vai miten sen kauniisti sanoisi?!

• Tosi kivasti ne osaa plagioida toisten biisejä. Tusinabändi.

• pertti!

mutta "Tapsa" laulaa kyllä vaan omia "kappaleita"!perustelehan se "plagiaatti" tarkemmin!

• pertti! kirjoitti:

mutta "Tapsa" laulaa kyllä vaan omia "kappaleita"!perustelehan se "plagiaatti" tarkemmin!

Taikakuu on kopsannut mm. sen yhden biisin jossa oli alunperin Junnu Vainion suom.sanat ( mm. Arja Havakka on sitä laulanut). Ne hoilaa sitä laulua eri sanoilla ,mutta sävel on ihan sama.
        Ja korjatkaa jos olen väärässä, niin myös se "Hiljainen on laulu rakkauden"- niminen biisi on just Taikakuun. Se taas on ihan selvästi kopsattu Yö-yhtyeen laulusta "Rakkaus on lumivalkoinen " . Neljä tahtia saa pölliä, mutta siinä on pöllitty nelkytkaks.

• kappale?
        Justiinax kirjoitti:

Taikakuu on kopsannut mm. sen yhden biisin jossa oli alunperin Junnu Vainion suom.sanat ( mm. Arja Havakka on sitä laulanut). Ne hoilaa sitä laulua eri sanoilla ,mutta sävel on ihan sama.
        Ja korjatkaa jos olen väärässä, niin myös se "Hiljainen on laulu rakkauden"- niminen biisi on just Taikakuun. Se taas on ihan selvästi kopsattu Yö-yhtyeen laulusta "Rakkaus on lumivalkoinen " . Neljä tahtia saa pölliä, mutta siinä on pöllitty nelkytkaks.

mikähän piisi on kyseessä?ja missä kohti se hiljainen on laulu rakkauden menee yksiin yön biisin kanssa?ja missä se tahtimäärä on määrätty?

• kappale? kirjoitti:

mikähän piisi on kyseessä?ja missä kohti se hiljainen on laulu rakkauden menee yksiin yön biisin kanssa?ja missä se tahtimäärä on määrätty?

Kyllä se " Hiljainen on laulu rakkauden" hyvin paljon siltä Yö:n biisiltä kuulostaa. Myönnä pois vaan.

Sorry, myönnetään, että mä mokasin siinä ,että se biisi josta tuossa ensin mainitsin taitaa ollakkin Syke-yhtyeen( Siinä lauletaan ,että : Noussut on kuu...).
        Noita tollasia yhtyeitä on niin paljon ,että ne sekoittaa jo toisiinsa, kun kaikki kuulostavat ( ja näyttävät) samanlaisilta. En mä ainakaan heti tunnista, jos radiosta tulee joku oudompi biisi ,että onko se esim. Taikakuun, Sykkeen, Unelmavävyjen tms. kappale.

• kuulostaa!
        Justiinax kirjoitti:

Kyllä se " Hiljainen on laulu rakkauden" hyvin paljon siltä Yö:n biisiltä kuulostaa. Myönnä pois vaan.

Sorry, myönnetään, että mä mokasin siinä ,että se biisi josta tuossa ensin mainitsin taitaa ollakkin Syke-yhtyeen( Siinä lauletaan ,että : Noussut on kuu...).
        Noita tollasia yhtyeitä on niin paljon ,että ne sekoittaa jo toisiinsa, kun kaikki kuulostavat ( ja näyttävät) samanlaisilta. En mä ainakaan heti tunnista, jos radiosta tulee joku oudompi biisi ,että onko se esim. Taikakuun, Sykkeen, Unelmavävyjen tms. kappale.

kyllä kuulostaa samanlaiselta!Johtuen varmaan sovituksesta,mutta mielestäni ei ole suora "plagiaatti"!Sykkeen kappale on sama kuin Arja Havakan esittämä kappale mutta eri sanoitus.

• rita
        Justiinax kirjoitti:

Sinä se aina osaat selittää jotain typerää joka asiaan.Nuo biisit ei mee yhteen kuin sun päässäs.Jos asiaa ruvetaan kaivelemaan niin johan maailmasta löytyy kappaleita jotka jonkun "justiinan"mielestä on ihan kopioituja.

• *Amelita*
        Justiinax kirjoitti:

Jostain luin ketjun samasta asiasta. Siinä vain todettiin että Taikakuun biisi on ollut ennemmin tehtynä kuin Yön. En tiedä pitääkö paikkansa.

• Utelias
        Justiinax kirjoitti:

Kopsaaminen tarkoittaa nähdäkseni sitä, että samoja nuotteja on samassa järjestyksessä. Yön ja Taikakuun tapauksessa melodiat menevät aivan eri tavalla. Syy, miksi ne kuulostavat toisiltaan on se, että kappaleet ovat sovitukseltaan ehkä liian samantyyppiset. Joka väittää, että Hiljainen on laulu rakkauden on kopioitu Rakkaus on lumivalkoinen-biisistä, sais kyllä lopettaa kannanotot asioihin silloin, kun puhutaan musiikista! Tietysti mielipiteensä saa jokainen sanoa, mutta ei kannata kovin suurella äänellä puhua, jos ei asiasta mitään tiedä. Missähän kohtaa näitä kappaleita ne 42 tahtia on samanlaisia, voisitko tarkentaa!?!

• Tanja

Taikakuu ei matki ketään he ovat kovalla työllä pääseet tanssilavoille esiintymään ja kappaleet ovat aivan loistavia ja Taikakuun kitaristi joka on tehnyt tämän Hiljainen on laulu rakkauden niin ei ole matkinut yön biisistä yhtään mitään

• Anonyymi

Taikakuu ei plagioi kenenkään biisejä et äläpä hauku

• Anonyymi
        kappale? kirjoitti:

Hiljainen on laulu rakkauden on Sampan itte tekemä biisi ja ei ole kopsattu Yön biisistä Taikakuu tekee kaikki biisisä itte

• ..................

Kuuntelen mielummin TAIKAKUUN poikien laulua kuin
      T Kansaa.

• finskaflicka

Mieluummin Taikuuta, kuin Finlandersia kuuntelen...

• Rhanna
        finskaflicka kirjoitti:

Mieluummin Taikuuta, kuin Finlandersia kuuntelen...

Sen verran kommentoin että plagiaatti ei ole sama asia kuin se että johonkin kappaleeseen on tehty toiset sanat, jos säveltäjäksi on merkitty sama henkilö, mutta sanoittaja eri, niin kyseessä on vain sama kappale eri sanoilla. Kuten nyt tämä Sykkeen Noussut on kuu. Esimerkkejähän riittää vaikka kuinka paljon, jos niitä jaksaa luetella...Sitten taas jos tehdään uudestaan joku toisen tunnetuksi tekemä biisi, kyseessä on ns. coveri : esim. Taikakuun Prinsessan Unta on Funkykarkureiden vanha biisi tuolta 90-luvun alkupuolelta. Mitä tulee plagiointiin, niin esim. Eija Kantolan Rakkauden kirjasta on löydetty yhtymäkohtia George Michaelin Careless Whisperiin, paria Johanna Siekkisen ensimmäisen levyn kappaleista pidettiin plagiaatteina ainakin Madonnan La Isla Bonitasta ja Vay Con Diosin Neh na na na:sta. Plagiaatti on siis sellainen kappale, johon tekijä on tietoisesti lainannut sävelkulkua jostain jo aiemmin ilmestyneestä kappaleesta. Tosi asiassahan nuotteja ja sointuja on olemassa rajallinen määrä, siitäkin syystä joku kappale saattaa kuulostaa samalta kuin joku toinen...

• sanna

taikakuu on ehdottomasti yksi suomen parhaista ja monipuolisimmista tanssiorkestereista minun mielestäni! Soittavat aina keikoilla jokaiselle jotakin ja ovat todellakin yleisölleen erittäin ystävällisiä ja kohteliaita. Itsellä keikkoja takana paljon, noin 3.5 vuoden ajalta. Pojat ovat myös erittäin eläväisiä lavalla ja heitä on hauska seurata vaikka ei tanssisikaan. Suosittelen lämpimästi!

• reiska 72

Semmoista tasapaksua, ihan taidollisesti keskiverto lavabändi.Kehitystä tapahtunut. Musiikki ehkei kaikilta osin siitä tanssittavasta päästä.

• toisella kannalla
        reiska 72 kirjoitti:

Semmoista tasapaksua, ihan taidollisesti keskiverto lavabändi.Kehitystä tapahtunut. Musiikki ehkei kaikilta osin siitä tanssittavasta päästä.

Ei tosiaankaan tasapaksua...ja on tanssittavaa musaa. Lupaava nuori yhtye joka osaa muuntautua musiikillisesti ja sen kuulee levyjen seteista. Musaa ihan kaikille. Parempaan suuntaan ovat vaan menossa...kehityksen kuulee varsinkin uudemmasta tuotannosta, olet oikeassa.Laatutavaraa.

• Saapas

Tnä iltana sitten saa kuulla kahta hyvää Mäntsälän lavalla; Janne Tulkkia ja Taikakuuta. Pitääkin alkaa valmistautumaan keikalle menoon!

• Anonyymi

Taikakuu on ylivoimasesti Suomen paras bändi.Kaikki Taikakuun miehet on ihania mutta Juha ja Marko on mun suosikit 25 vuotta olen Taikakuuta fanittanut olen suuri Taikakuu Fani 45 keikkaa mulla on takana Taikakuuta ja ens vuonna koetan saada 50 keikan rajan kiinni keikkamäärissä käyn Taikakuun keikoilla Oulu ja Oulun lähistö enimmäkseen mutta kauemmaskin lähden esim junilla Keurusselän hotelli ollu kaukasin keikka kun itse asun Oulussa Juhan Markon ja Samulin olen tuntenut 17 vuotta Juhan bändistä tunsin nää 3 ennen kuin 10 vuotta sit Juha ja Marko tuli Jannen tilalle Taikakuuhun ja Samuli vähän myöhemmin Miikka rumpalin tilalle.Empun ja Sampan alkuperäset jäljellä olevat olen tuntenut 18 vuotta yhteiskuvia on paljon Taikakuun jäsenten kanssa niin nykyisten entisten jäsenien kanssa Iso Rakkaus koko bändi mulle

• Anonyymi

Se Taikakuu entinen rumpali oli Mika eikä Miikka.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se Taikakuu entinen rumpali oli Mika eikä Miikka.

Siis Taikakuun.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä kaivatussasi

Oikein häiritsee?
      Ikävä
      146
      1888
    2. Stubb kävi pelaamassa golfia Trumpin kanssa Floridassa

Presidentit tapasivat aamiaisella, pelasivat kierroksen golfia ja lounastivat yhdessä. Vierailu oli luonteeltaan epävir
      Maailman menoa
      280
      996
    3. Minä tiedän sen

Sinun ei tarvitse nainen sitä sanoa, minä tiedän jo sen.
      Ikävä
      35
      848
    4. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      78
      807
    5. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      31
      739
    6. Joustoasuminen , kyykyttämistä vai ihan vaan mielenvikaisuutta?

https://yle.fi/a/74-20149669 Kun asumistukia leikataan joittenkin sääntöjen mukaan,olis pakko muuttaa halvempaan. Mutta
      Maailman menoa
      10
      692
    7. Onko kaivattusi

Työelämässä vai ei? Jo on niin mitä ajattelet hänen ammatistaan? Jos ei ole niin haittaako se sinua?
      Ikävä
      44
      681
    8. Helppo selvittää onko oma täällä

Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse
      Ikävä
      48
      656
    9. Ikävä on häntä

Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos
      Ikävä
      58
      654
    10. Hitto että tekis

Mieli saada sua
      Ikävä
      43
      650
    Aihe