Skodassakin käytetty surullisen kuuluisa kaksoiskytkinvaihteisto, jota myös kirosanalla DSG kutsutaan, on vaikeuksissa. Epäilevät autonostajat yritetään nyt houkutella Skodan automaattivaihteiston satimeen antamalla se ilmaiseksi. Mutta tämä ”ilmainen lahja” käykin omistajalleen sangen kalliiksi. Voi sitä poloista, joka maksaa DSG korjauskulut ja remontin omasta pussistaan.
https://www.skoda.fi/edut/etu/automaatti-veloituksetta
Skoodan DSG automaattiloota ei mene kaupaksi, nyt sitä tarjotaan ilmaiseksi
22
208
Vastaukset
- Anonyymi
Toyotan remontit menee myös omasta rahastosta jos se on kunnossa.
https://www.is.fi/autot/art-2000010426223.html
Uudenkarhean Corolla GR:n omistaja teki vaihtovirheen ja sai korjaamolta lähes käsittämättömän korjauslaskun.
polttomoottori leikkasi kiinni sekunneissa ja loppulasku kohosi yli 38 000 euroon
Eikä takuu korvannut mitään. DSG on aika hyvä. - Anonyymi
DSG on nykyään kehuttu laatikko.
- Anonyymi
Kyllä DSG on hyvä, kunnes hajoaa!! Miksi Saksalaisilla Insinööreillä piti keksiä Automaattilaatikko uudelleen? Ameriikoissa Automaatti on ollut jo kymmeniä vuosia ja on yksinkertainen, halpa ja nopea laatikko korjata .... Saksalaiset Insinöörit suuressa viisaudessaan keksi niin monimutkaisen laatikon, ettei se kestä ja on kallis korjata.. jos kannattaa korjata ollenkaan, vaan koko auto paaliin!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä DSG on hyvä, kunnes hajoaa!! Miksi Saksalaisilla Insinööreillä piti keksiä Automaattilaatikko uudelleen? Ameriikoissa Automaatti on ollut jo kymmeniä vuosia ja on yksinkertainen, halpa ja nopea laatikko korjata .... Saksalaiset Insinöörit suuressa viisaudessaan keksi niin monimutkaisen laatikon, ettei se kestä ja on kallis korjata.. jos kannattaa korjata ollenkaan, vaan koko auto paaliin!!
Nuo momentinmuuntajalaatikot ovat wanhanaikaisia ja hauskoja. Kun painaa lusikan pohjaan, niin ääni kovenee mutta auto alkaa kiihtyä sitten joskus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nuo momentinmuuntajalaatikot ovat wanhanaikaisia ja hauskoja. Kun painaa lusikan pohjaan, niin ääni kovenee mutta auto alkaa kiihtyä sitten joskus.
Kun Deeäsgeessä painaa lusikan pohjaan, Skoda alkaa nylkyttämään ja kuskin niska punoittamaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun Deeäsgeessä painaa lusikan pohjaan, Skoda alkaa nylkyttämään ja kuskin niska punoittamaan.
Kaiken saa hajalle, kun painaa lusikan tarpeeksi usein pohjaan.
- Anonyymi
Pietarin trollitehtaan dissausta ! ! Älä kommentoi ! ! Yli 90 % kaikesta trolllitehtaalta ! !
- Anonyymi
Eipäs oo. Ihan supisuomalaisen, terveellä järjellä varustetun kaverin perusteltuja epäilykiä. Tohon Skodan vaihteistotarjoukseen on koira hauattuna.
- Anonyymi
Dgs/stronic vaihteiston kytkimet kuluu manuaalin kytkintä nopeammin, myös muita osia jotka kuluu vikaantuu tuo häiriöitä 100-200 000km välillä.
Tuo enemmän rahaa automerkin omistajille, maahantuojalle ja vaihteistoa korjaaville. ( onnistui vianetsintä/korjaus tai ei) enemmän ongelmia ja harmia sellaisen vaihteiston omistajille.- Anonyymi
Kansanauto- Konsernin Liikeidea on valmistaa sopivasti huonoja autoja, että saa sitten myydä varaosia läjäpäin tai uuden auton vanhan ja vähänajetun ja paalatun tilalle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kansanauto- Konsernin Liikeidea on valmistaa sopivasti huonoja autoja, että saa sitten myydä varaosia läjäpäin tai uuden auton vanhan ja vähänajetun ja paalatun tilalle.
Ilmeisesti toiminta on kannattavaa.
Kesko rakentaa yli 300 miljoonalla logistiikkakeskuksen Hyvinkäälle – korvaa vanhan keskuksen
Kesko varautuu investoinnillaan teknisen kaupan kasvuun.
-
Kauppayhtiö Kesko investoi yli 300 miljoonaa euroa rakentaakseen logistiikkakeskuksen Hyvinkäälle Onnisen ja K-Auton käyttöön. Rakennustyöt alkavat loppuvuodesta, ja uusi logistiikkakeskus valmistuu vuosien 2025–2030 aikana.
Uusi keskus tulee Keskon mukaan korvaamaan Onnisen nykyisen Hyvinkäällä sijaitsevan logistiikkakeskuksen. Siitä tulee noin 400–500 logistiikan ammattilaisen työpaikka. Nykyisessä logistiikkakeskuksessa työskentelee noin 400 henkilöä.
Kesko kertoo, että se osti Hyvinkään kaupungilta 42 hehtaarin tontin viime vuoden heinäkuussa. Uusi logistiikkakeskus on alkuvaiheessa kooltaan yli 80 000 neliömetriä.
Valtaosa siitä varataan Onnisen käyttöön. Onninen on LVI-, sähkö-, kylmä- ja energia-alan tukkukauppa.
– Onninen on Keskon omistuksen aikana kasvanut merkittävästi. Arviomme mukaan teknisen tukkukaupan pitkän aikavälin näkymät ovat myönteiset: vihreä siirtymä, energiatehokkuuden lisääntyminen ja sähköistyvä yhteiskunta lisäävät teknisen tukkukaupan merkitystä tuotteiden ja ratkaisujen toimittajana, sanoo Keskon rakentamisen ja talotekniikan toimialajohtaja ja pääjohtajan sijainen Jorma Rauhala tiedotteessa.
Rauhala kertoo, että logistiikkakeskusinvestoinnilla varaudutaan teknisen kaupan kasvuun tulevaisuudessa. Onnisen lisäksi myös Keskon autotoimiala, K-Auto, siirtää varaosiin liittyviä varastotoimintojaan uuteen logistiikkakeskukseen.
https://www.kesko.fi/yritys/aluetoiminta/etela-suomi-uusimaa-ja-kymenlaakso/hyvinkaan-logistiikkakeskus/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ilmeisesti toiminta on kannattavaa.
Kesko rakentaa yli 300 miljoonalla logistiikkakeskuksen Hyvinkäälle – korvaa vanhan keskuksen
Kesko varautuu investoinnillaan teknisen kaupan kasvuun.
-
Kauppayhtiö Kesko investoi yli 300 miljoonaa euroa rakentaakseen logistiikkakeskuksen Hyvinkäälle Onnisen ja K-Auton käyttöön. Rakennustyöt alkavat loppuvuodesta, ja uusi logistiikkakeskus valmistuu vuosien 2025–2030 aikana.
Uusi keskus tulee Keskon mukaan korvaamaan Onnisen nykyisen Hyvinkäällä sijaitsevan logistiikkakeskuksen. Siitä tulee noin 400–500 logistiikan ammattilaisen työpaikka. Nykyisessä logistiikkakeskuksessa työskentelee noin 400 henkilöä.
Kesko kertoo, että se osti Hyvinkään kaupungilta 42 hehtaarin tontin viime vuoden heinäkuussa. Uusi logistiikkakeskus on alkuvaiheessa kooltaan yli 80 000 neliömetriä.
Valtaosa siitä varataan Onnisen käyttöön. Onninen on LVI-, sähkö-, kylmä- ja energia-alan tukkukauppa.
– Onninen on Keskon omistuksen aikana kasvanut merkittävästi. Arviomme mukaan teknisen tukkukaupan pitkän aikavälin näkymät ovat myönteiset: vihreä siirtymä, energiatehokkuuden lisääntyminen ja sähköistyvä yhteiskunta lisäävät teknisen tukkukaupan merkitystä tuotteiden ja ratkaisujen toimittajana, sanoo Keskon rakentamisen ja talotekniikan toimialajohtaja ja pääjohtajan sijainen Jorma Rauhala tiedotteessa.
Rauhala kertoo, että logistiikkakeskusinvestoinnilla varaudutaan teknisen kaupan kasvuun tulevaisuudessa. Onnisen lisäksi myös Keskon autotoimiala, K-Auto, siirtää varaosiin liittyviä varastotoimintojaan uuteen logistiikkakeskukseen.
https://www.kesko.fi/yritys/aluetoiminta/etela-suomi-uusimaa-ja-kymenlaakso/hyvinkaan-logistiikkakeskus/Kansanauto- Konsernin autojahan on aika paljon Suomessa ja käytettyjäkin tuodaan jatkuvasti Ulkomailta. Sähköautojakin he myy paljon, joten varaosahuollon on pelattava, joten isompaa Varastoa tarvitaan, koska varaosien menekki on taattu, kun Kansanauto on niin heikko.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kansanauto- Konsernin autojahan on aika paljon Suomessa ja käytettyjäkin tuodaan jatkuvasti Ulkomailta. Sähköautojakin he myy paljon, joten varaosahuollon on pelattava, joten isompaa Varastoa tarvitaan, koska varaosien menekki on taattu, kun Kansanauto on niin heikko.
Niin kivaa on odottaa osia Japsiin niitä kun ei aina saa.
Siksi autoja jopa määrätään ajokieltoon. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kansanauto- Konsernin autojahan on aika paljon Suomessa ja käytettyjäkin tuodaan jatkuvasti Ulkomailta. Sähköautojakin he myy paljon, joten varaosahuollon on pelattava, joten isompaa Varastoa tarvitaan, koska varaosien menekki on taattu, kun Kansanauto on niin heikko.
Onko K-Autossa DSG lootia valmiina odottelemassa Suomen hyllyillä vai tilataanko DSGt vasta as-needed perusteella Saksanmaalta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko K-Autossa DSG lootia valmiina odottelemassa Suomen hyllyillä vai tilataanko DSGt vasta as-needed perusteella Saksanmaalta?
Joo, sieltä saa dsg-lootan ilmaiseksi Skodaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kansanauto- Konsernin autojahan on aika paljon Suomessa ja käytettyjäkin tuodaan jatkuvasti Ulkomailta. Sähköautojakin he myy paljon, joten varaosahuollon on pelattava, joten isompaa Varastoa tarvitaan, koska varaosien menekki on taattu, kun Kansanauto on niin heikko.
Teropoika, olet surkea ja nolo.
- Anonyymi
Autoja myydään monenlaisilla kampanjoilla ja alennuksilla. Nämä asiat ovat toisille vaikeita ymmärtää kun käytetyissä ei sellaisia juurikaan ole.
- Anonyymi
Kansanauto- Konsernilla on todellakin monenlaista kamppanjaa menossa ... mainostus on rajua, Tv, Radio Yleisötapahtumat ym.. mainostaa ympäri vuorokauden, sehän vain kielii siitä, että Konsernilla menee huonosti.
- AnonyymiUUSI
Käytetyssä Skodassa deeäsgee vaihteisto karkottaa ostajia. 60 - 80 tkm jälkeen vaihteistorempan pelko on suuri. Siksi käytetyssä Skodassa manuaali-aski on turvallisempi ostos, vaikka automaatti mukava muuten olisikin.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Käytetyssä Skodassa deeäsgee vaihteisto karkottaa ostajia. 60 - 80 tkm jälkeen vaihteistorempan pelko on suuri. Siksi käytetyssä Skodassa manuaali-aski on turvallisempi ostos, vaikka automaatti mukava muuten olisikin.
Kyllä, Volkkari pilasi kestävänä autona maineensa juurikin DSG:llä.
- AnonyymiUUSI
Höpö höpö. Nuo murheet koskivat parin ekan vuodenden vaihdelootia. Sittemmin niissä ei ole ollut mitään vikaa.
- AnonyymiUUSI
Katso Youtube "simolammikko"
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1482483
- 1801718
- 921588
- 691543
Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k6935- 80924
- 68871
- 59835
- 61808
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes176800