..minä täällä jatkuvasti.. :)
Mutta seuraava projektini olisi keksiä suhteellisen pimeään (mutta isoon) olohuoneeseemme pari isohkoa tai keskikokoista viherkasvia.
Haluaisin ison kultaköynnöksen tolppaa kiertämään ja ehkä nukkumaijan tai tuonenkielon.. onko ideoita isommista varjopaikan komeista viherkasveista?
varjoisen paikan kasveja?
5
908
Vastaukset
- Helena
Kävin kerran kylässä puutarha-alan ammattilaisen luona. Hänellä oli nurkassa noin kolmen metrin päässä ikkunasta valtava, hyvinvoiva viirivehka. Se ei kuulemma tarvitse paljon valoa.
- pipsax
niitä isojakin kasveja,kirjovehka,eikös joitakin palmuja ole kans,
- Annu
Melko pimeässä pärjäävät ja viihtyvät ainakin minulla:
nukkatyräkki (kasvaa hitaasti isoksi)
erilaiset traakkipuut (isoja)
monet juorut
muratti (iso, kun laittaa kiertelemään vaikkapa seinällä)
muorinkukka
vuoripalmu
joulukaktus
peikonlehti (iso, kasvaa kiltisti, tarvitsee tuen - suosittelen, on komea ja helppo)
herttaköynnösvehka
kultaköynnös (kiertää katonrajassa melkein koko olkkarin) - Mimmimi
Peikonlehti on iso, tumman vihreä ja helppohoitoinen. Se pärjää valossa ja varjossa loistavasti. Kuten täällä joku jo sanoikin, se tarvitsee tukea pysyäkseen pystyssä.
- jennipee
Nonni, nyt on sitten kasviperhe kasvanut viidellä (!!!) uudella kasvilla, kun työpaikan alakerran kukkakauppias antoi pilkkahintaan uusia kasvatteja. Osan sain ilmaiseksi, ja muista maksoin euron, pari.
Hommasin kultaköynnöksen olkkarin hämäryyteen, ja puolivarjoon soikkoköynnösvehkan ja malakanvehkan.
Tänään sitten innostuin ottamaan sieltä vielä nukkumatin ja juovatraakkipuun. Niille pitää vaan keksiä vielä joku paikka.. alkaa näyttää enemmän kasvihuoneelta koko asunto, kun ennestään minulla on jo useampi anopinkieli, ja -hammas, pari enkelinsiipeä, kiinanruusu ja joulukaktus. Niin ja suka-aloe.
Ne on nyt mun lemmikkejä, kun ei muitakaan juuri nyt voi ottaa.. :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?982038- 981488
- 1121187
- 771085
- 1211072
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57903- 51887
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis58846- 36822
- 33733