Perkele, ku jouduin työttömäksi

Anonyymi-ap

Se oli sitte lopputili ja kengän kuva perseeseen munki kohdalla. Hemmetin monelle muulle ystävällenikin käyny täällä samoin. Mitä persettiä me nyt tehdään, ku töitä ei oo? Työttömiä sitäki enemmän. Haapaveellä riittäis kyllä työn sarkaa kehittämisen saralla, mutta mieluummin jaellaan lopputilejä. Toisaalta sama juttu vähän kaikkialla. Haapaveden kehitys pysähtyy paikalleen ja lähtee taantumuksen askelille. Koko Suomi vajoaa suon uumeniin. Nyt pitäs pikemminki laittaa täys höökä päälle työllistymisen saralla, jotta saatais Suomen talous takasi nousuun. Vai millä me kulutamme, jos ei oo rahaa, millä saada talouden rattaita pyörii? Voi keisarin vaatteet, en voi ymmärtää!!

32

1059

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Missä olit töissä?

• Anonyymi

Tervetuloa! Meitä on täällä jo yli kolmesataatuhatta ja tämä on alkua vasta!

• Anonyymi

Anonyymi
        2025-05-28 22:46:52
        UUSI

Puukkaako kimmiä pyhäjärven pipipää?

• Anonyymi

On se kummaa, kun työnantajien edustajat sekä kaikki puolueet oikealta vasemmalle, perussuomalaisia lukuunottamatt, vouhkaavat jatkuvasti, että Suomeen pitää tuoda työvoimapulan vuoksi ulkomailta vähintään 40 000 "osaajaa" vuosittain? Joten on aiheellista kysyä, ettekö sinä ja muut 300 000 työtöntä osaa yhtään mitään?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On se kummaa, kun työnantajien edustajat sekä kaikki puolueet oikealta vasemmalle, perussuomalaisia lukuunottamatt, vouhkaavat jatkuvasti, että Suomeen pitää tuoda työvoimapulan vuoksi ulkomailta vähintään 40 000 "osaajaa" vuosittain? Joten on aiheellista kysyä, ettekö sinä ja muut 300 000 työtöntä osaa yhtään mitään?

Tarkoitat varmaan, että suomalaiset työttömät löytää kyllä työpaikan, jos on tahtoa. Sinusta avoimet työpaikat ja työttömät numeroina ovat suoraan verrannolliset keskenään? Kun hitsari menee vaikka kotipalveluun avoimeen työpaikkaan, niin molemmista kategorioista poistuu onnistuneesti yksi.. työtön löysi avoimen työpaikan. Näinkö se sinun mielestä toimii tämä systeemi?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mamuja hyysätään ja rahoitetaan miljardeilla. Kantasuomalaisten hätään tarjoillaan leikkuulautoja ja saksia.

Ei tarvitse mennä edes pitäjän rajojen ulkopuolelle kun näkyy jaa kuuluuhan tuo perussuomalaisten velttous ja välinpitämättömyys työllisyysasioissa todella kauas.

Mitään eivät ole saaneet aikaiseksi työttömien ahdingon helpottamiseksi. Yhtäkään yritystä houkuteltua paikkakunnalle mutta paikkakunnalla jo toimivien yritysten toimintamahdollisuuksia ja työllistämismahdollisuuksia häiriköivät alatyylisin nimittely ja parjauskampanjoin kun eivät ole yksin tahi porukalla aiheettomia rikosilmoituksia ja valituksia ole tehtailemassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tarkoitat varmaan, että suomalaiset työttömät löytää kyllä työpaikan, jos on tahtoa. Sinusta avoimet työpaikat ja työttömät numeroina ovat suoraan verrannolliset keskenään? Kun hitsari menee vaikka kotipalveluun avoimeen työpaikkaan, niin molemmista kategorioista poistuu onnistuneesti yksi.. työtön löysi avoimen työpaikan. Näinkö se sinun mielestä toimii tämä systeemi?

Työ ku työ.....ennen kelepasi.ei ollu monenmoisia tukeja työttömille...ihmiset laiskistunna ettii työtä!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Anonyymi
        2025-05-28 22:46:52
        UUSI

Puukkaako kimmiä pyhäjärven pipipää?

Puukkaa ehkä sulla, mutta ootki hemmetin pöpipää! Työttömyydessä ei oo hurraamista ja kaikki jotka viime aikojen yt-neuvottelujen tuloksena kenkää saanet sen totisesti tietää! Asuntolainat, pitkälle mietitty tulevaisuus jne ja yhtäkkiä työt menee alta. Kusessahan sitä ollaan. Itse en tule ainakaan selviytyy veloistani, enkä usko pikaiseen töiden saantiin, kun työttömiä on kasvava määrä.

• Anonyymi

Ja petturipurra leikkaa kaikki tuet pois, ja työtä EI ole..

• Anonyymi

Mene töihin juuttaan pökiö!

• Anonyymi

Missä on Juutta? Onko siellä töitä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Missä on Juutta? Onko siellä töitä?

Ap se vain pauhaa saamatta rauhaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ap se vain pauhaa saamatta rauhaa.

Se on Tampereen koski.

• Anonyymi

Arvaa,menisikö kaikki poispotkitut heti, jos töitä sais. Toki mun papereista ei oo hyötyä siivousalalla, kun olen kouluttautunu ihan eri ammattiin. Exelit yms hallitsen totaalisesti, mutta siivouslasta ei pysyis käpälässä, enkä siivoojan palkalla maksais lainojani, jotka olen ehtinyt ottaa.

• Anonyymi

Mikä on pökiö? Mulla on päkiät ja nekään ei oo juuttaassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Arvaa,menisikö kaikki poispotkitut heti, jos töitä sais. Toki mun papereista ei oo hyötyä siivousalalla, kun olen kouluttautunu ihan eri ammattiin. Exelit yms hallitsen totaalisesti, mutta siivouslasta ei pysyis käpälässä, enkä siivoojan palkalla maksais lainojani, jotka olen ehtinyt ottaa.

Voi voi... kaikki it-"hienoudet" takas mulle sen, että yt:n jälkeen teen ihan jotain muuta työtä. Kumma kyllä, olin aktiivinen ja sain töitä, hain netistä, en te-toimistosta, sieltä sanottiin heti "ei".

• Anonyymi

Orjatyötä ja ilmaistyötä muuten tekeviä sieltä kaukomailta haalitaan. Kotimaan työttömille kun ei haluta maksaa vaatimaansa ja ansaitsemaansa palkkaa. Työnantajaa kun ei mitkään sanktiot odottele vaan erinäiset avustukset "työllistää".

• Anonyymi

Haapavedellä useita yrityksiä etsii uusia yrittäjiä. Siitä vain tuumasta toimeen ja työllistämään
        sekä nauttimaan yrittäjille suunnatuista avustuksista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Haapavedellä useita yrityksiä etsii uusia yrittäjiä. Siitä vain tuumasta toimeen ja työllistämään

No nyt kiinnostaa että mitä erityisavustuksia ne paikkakunnan persut ovat yrittäjille saaneet hommattua?

• Anonyymi

Ei nyt pidä paikkaansa ja pintaansa väite yrittäjien tuesta. Päivä yrittäjänä.. Kokeile itse, kestätkö painetta?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei nyt pidä paikkaansa ja pintaansa väite yrittäjien tuesta. Päivä yrittäjänä.. Kokeile itse, kestätkö painetta?

Persujen mukaan ammattitaitoisille aurausyrittäjille olisi tarvetta.
        Mistähän niitä löytyisi?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Persujen mukaan ammattitaitoisille aurausyrittäjille olisi tarvetta.
        Mistähän niitä löytyisi?

Tuntuu tällä sivustolla olevan!!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuntuu tällä sivustolla olevan!!!

No siinnä sitä olisi mopopojille kesätyötä kun mittaisivat ne persujen lupaamat ylimääräiset aurauskilometrit kun on lupailtu pihojen ja yksityisteiden puhdistuvan koneen kääntyillessä..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Anna mulle yksi hyvä vinkki, mistä saan it-alat töitä Haapaveellä? Entä saako täällä proseduurivirkoja kuinka helposti? Kyllähän ehkä lomittajille riittää töitä, mutta mullahan ei pysy ees lypsyjakkara kankkuni alla. Oon oikeesti niissä hommissa täys kanttura!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Anna mulle yksi hyvä vinkki, mistä saan it-alat töitä Haapaveellä? Entä saako täällä proseduurivirkoja kuinka helposti? Kyllähän ehkä lomittajille riittää töitä, mutta mullahan ei pysy ees lypsyjakkara kankkuni alla. Oon oikeesti niissä hommissa täys kanttura!

Mee kouluun ja opiskele työ jota on..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mee kouluun ja opiskele työ jota on..

Ei se nii heleppua oo, ku nää luulet! Ala, joka ny työllistää, ei välttis työllistä ennää sitte, ku nää valamistut! Ihan ommaa kokemusta on. Uuvelleenkouluttauduin putkimieheks, ku niille riitti töitä ja palakkaki kiitettävä. Ku sitte valamistuin, eipä enhää töitä oo. Tai kyllä putkimiehille töitä on, mutta vain osalle. Iso lössi on työttömänä ja siihen päälle vielä me täysin kokemattomat, jotka ei ikinä ehtineet työllistyä. Ammattitaitoki ehtii täsä ruostua, ku kunnon terässä se ei oo vielä ehtiny olemaan. Ainua työkokemus itelläki on työharkat. Ja vika harkkapaikka meni kesken harjottelun nurin. Tein vikat näytöt koulun labrassa. Että se siitä saatana.

• Anonyymi

Minäkin jouduin saatana! Olin muuttanut viisi vuotta sitte Haapaveeltä Espooseen josta sain vakiduunin. Vuoden ajan ollu yhtenään yt-neuvotteluja ja firma tehnyt päntiönnään sopeutustoimia. Nyt oli sitte mun vuoro saada kenkää. Voi perkeleen perkele. Pakko muuttaa takas Haapaveelle, ku ei tääl oo varaa työttömän asua etenkään, jos sattuu olemaan kantasuomalainen. Vittu että vituttaa. Haapavesi kutsuu toistaiseksi…..

• Anonyymi

Hullux tullu ku haapaveelle muuttaa...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hullux tullu ku haapaveelle muuttaa...

Enkä oo. Mulla on täällä ollu tönö ja miksi en vois siihen muuttaa, ku ei oo varaa asua espoossa. Espoossa asuin vuokralla ja olin katellut jo Kirkkonummelta omaa asuntoa. Asunnon hankinnan laitoin jäihin, ku en tulis selviämään asuntolainasta, jonka oisin joutunut ottamaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Enkä oo. Mulla on täällä ollu tönö ja miksi en vois siihen muuttaa, ku ei oo varaa asua espoossa. Espoossa asuin vuokralla ja olin katellut jo Kirkkonummelta omaa asuntoa. Asunnon hankinnan laitoin jäihin, ku en tulis selviämään asuntolainasta, jonka oisin joutunut ottamaan.

Kirkkonummella assuu paljon Haapavetisiä myös entisiä yrittäjiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kirkkonummella assuu paljon Haapavetisiä myös entisiä yrittäjiä.

Kirkkonummella ja nurmijärvellä assuu paljo haapavetisiä, mutta heillä on jo isot tönöt, velaton volovo ja oma vene. Minullaki oli haaveena oma tönö johon säästin. Aspitilini ei vielä riitä lainan ottoon. Ja Haapaveellä on jo tönö, joka jäi tyhjilleen muuttaessani Espooseen. Se tönö toimi mun kesäasuntona ja välillä saatoin saada sinne yöpyjiä airbnb:n kautta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kirkkonummella ja nurmijärvellä assuu paljo haapavetisiä, mutta heillä on jo isot tönöt, velaton volovo ja oma vene. Minullaki oli haaveena oma tönö johon säästin. Aspitilini ei vielä riitä lainan ottoon. Ja Haapaveellä on jo tönö, joka jäi tyhjilleen muuttaessani Espooseen. Se tönö toimi mun kesäasuntona ja välillä saatoin saada sinne yöpyjiä airbnb:n kautta.

Yksinkö aattelit muuttaa vai suostuukos se parempi puolisko lähtemään valtaväylien ulukopuolelle haukuttavaksi ja kiusattavaksi?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Naisella tisulit, kuin lehemän utarehet

Oli kyllä isot tisulit naisella, kuin lehemän utarehet, vaikka paita oli päällä, niin tisulit erottui.
      Sinkut
      74
      8367
    2. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      66
      2825
    3. Nyt tajusin mitä haet takaa

En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      18
      2028
    4. Mitä haluaisit tänään sanoa kaivatullesi?

Onko sydämelläsi jotain?
      Ikävä
      157
      2001
    5. Kemijärven festarit 2025

Onpas taas niin laimea meininki. Eikö tosiaan saada parempia artisteja? ☹️
      Kemijärvi
      20
      1949
    6. Johanna Tukiainen hakkasi miehen sairaalaan!

Viime päivien tiktok-keskusteluissa on tullut esiin, että Johanna Tukiainen on jatkanut väkivaltaista käytöstään. Hän h
      Kotimaiset julkkisjuorut
      138
      1861
    7. Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?

En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?
      Suomussalmi
      30
      1720
    8. Kaksi tyttöä putosi

Minkä takia ne tytöt katolle oli kiivenny?
      Helsinki
      43
      1495
    9. Tekikö mieli laittaa viesti?

Miten on? 😌
      Ikävä
      102
      1487
    10. Salilla oli toissapäivänä söpö tumma

Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen
      Ikävä
      41
      1246
    Aihe