Tilastot kertovat, että Toyota Corolla on suosittu ja haluttu, eikä yhtään hämmästytä kun tarkastelee upeaa ulkomuotoa ja hienostunutta sisustaa, minäkin jäin tunniksi ihailemaan Corollan upeita muotoja jotka tuovat mieleen kubistisen taideteoksen. Euro NCAP -järjestelmän mukaisessa testisessiossa ja sai viisi tähteä eli parhaan mahdollisen tuloksen.
Varustetasoja on viisi. Koeajoauto edusti kalleinta ja ylellisintä varustelua, jota jo nimi, Premium kuvaa hyvin. Siihen kuuluvat ohjauspyörän sekä etuistuinten sähkösäädöt, nahkaverhoilu ja mikä parasta, erinomaiset kaksoisksenon-ajovalot.
Moottori käy poikkeuksellisen tasaisesti ja äänettömästi. Erityisesti joutokäynnillä ääntä on niin vähän, että masiinan voi luulla sammuneen. Moottori vetää pakottamatta tasaisesti ja pehmeästi jo vähäiselläkin kaasunpainalluksella, mutta sitten kun kaasujalkaa kutittaa niin kyllä lähtee! Suoritusarvot ovat kuin isommissa urheilumoottoreissa, mutta kuten sanottu tavalliset, siirtymät hoituvat jouheasti, mihin myös portaattomalla automaattivaihteistolla on osuutensa, olin oikein äimän käkenä kuinka hyvin on yhdistetty kuminauhamainen veto ja urheilullisuus näin maukkaaksi kokonaisuudeksi..
Toyotan Multidrive S -portaaton variaattorivaihteisto toimii huomaamattomasti, ja moitten sijaa ei ole. Moottori on väkivahva ja jos painaa äkkinäisesti kaasua renkaat kyllä kuluvat. Vaihteistoa voi käyttää myös manuaalisesti, jolloin käytössä on seitsemän esiohjelmoitua ”kiinteää” välitystä.
Mitattu kaupunkikulutus (9,6 l/100 km) jäi alle valmistajan ilmoittaman. Maantiellä 95E:tä kului 8,2 litraa sataa kilometriä kohden ja koeajon aikana keskimäärin 8,8 litraa. Kulutuslukemat ovat 1 550 kiloa painavalle tehokkaalle autolle kuitenkin kohtuullisen pieniä, joten moottorin säädöt ja aerodynaamiset jipot eivät ole menneet hukkaan.
Maistuis varmaan sullekin!
Koeajo: Toyota Corolla 1.6 Valvematic Premium Multidrive S
11
164
Vastaukset
- Anonyymi
Viikon pakollinen hengenkohotus hetki Toyotaansa pettyneille. 🥰
- Anonyymi
Ovatko nämä nykyään niitä kolmen tonnin Korollia?
- Anonyymi
Hyvä tOYOTA.
- Anonyymi
Nykyajan kunnon valot on LED Matrix valot ,ja kunnon automaatti ei ole CVT hihnaveto..
Bensaa näkyy Corollassa palavan reilusti..
Ihmekös se vertailutesteissä viihtyy peräpään pitäjänä..
- Anonyymi
Premium Corolla.
- Anonyymi
Tuollaista Corolla-mallia ei ole tuotu Suomeen enää vuosikausiin. Tuskin edes valmistetaan enää missään.
- Anonyymi
Ålå valehtele.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ålå valehtele.
Uusin Corolla 1.6 Valvematic Premium Multidrive S, mikä on myynnissä Suomessa, on vuosimallia 2017. Uudempiakin Corollia on myynnissä, mutta ei Valvematicina eikä Multidrivenä.
Vm. 2018:sta tähän päivään ovat kaikki hybridejä ja 1,8-2,0-litraisia.
Että kukahan tässä yrittää valehdella?
- Anonyymi
Prenium ja Corolla eivät mahdu samaan lauseeseen. Mahdoton yhtälö.
Avaruusajan halpaa venäläistä Sputnik muotoilua. Vaihdelaatikossa hihna. Kone ulvoo korkeilla kierroksilla ja mitään ei tapahdu ja bensaa palaa. - Anonyymi
Täysin järjetön hinta toi- otasta.
uus c- mersu 44 tonnia. - Anonyymi
Kahta en vaihda: Toyota Corolla ja Imodium!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 503734
- 1053395
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj342701Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262378- 201849
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan51769- 1841712
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3841437- 271367
Huomenta kulta
En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo91188