Siilit katoamassa!

Anonyymi-ap

Eksynyt siili oli Kaurialan pihassa asfaltilla ja siirrettiin jonnekin. Siilit ovat koko ajan uhassa jäädä autojen alle ja niitä luuskautuukin. Siilejä ei näe enää juuri lainkaan missään, ovat hädässä.
Vaaroina trimmerit, robottileikkurit, koirat ja ketut ja ihminen. Myrkyt. Ja sliipattu luonto. Onko havaintoja siileistä lainkaan? Auttaako niitä joku pihallaan?

15

249

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Juu ei tule mun pihalle levittään tauteja.

• Anonyymi

Siilit pitää siisteinä pihat, syö kotiloita ja muita eliöitä.
      On hyödyllinen.

• Anonyymi

Ei ole Hämeenlinnassa siileihin koskaan törmännyt.

• Anonyymi

Et muutenkaan ole maailman terävin havainnoija.

• Anonyymi

Niin nuoret nykyään käyttää siilejä jalkapalloina niin eipä yllätä kun häviävät joka paikassa

• Anonyymi

Häviämässä oleva laji jota uhkaa liikenne ja luonnonmukaisten alueiden katoaminen.
      Ihminen on pahin vaara.

• Anonyymi

Tietokirjastako lunttasit?

• Anonyymi

Ilmeisesti täällä todellakaan ei ole enää siilejä.
      Sekin monimuotoisuuden häviämisen uhri..

• Anonyymi

Vedin juuri itse siilin kesäksi.

• Anonyymi

on kyllä eläinvihamielistä porukkaa..

• Anonyymi

Eläimet viel menee mut ihmisiä mä en haluis nähä enää olleskaa. Kaikki pettymyksiä. Ihan jokainen.

• Anonyymi

Siileistä ei taida olla mitään hyötyä kenellekään.

• Anonyymi

muiden elävien olentojen olemassaolo ei ole siksi että ovat ihmistä varten käytettäväksi. Ihmisestä ei ole mitään hyötyä koko luomakunnalle..
      on tosiasiassa ongelmalaji koko muun luonnon järjestykselle

• Anonyymi

Haloo etkö lue Raamattua. Ihminen on saanut kaikki eläimet käyttöönsä Jumalalta ja on sitä paitsi ennenkin päättänyt lajien kohtalosta. Jossei eräs Mr. Noak olisi huolinut jotain lajia arkkiinsa, sitä ei nyt olisi. Revi siitä!!

• Anonyymi

Ihmisten inhoamat hyönteiset ovat mitä tärkeimpiä.. ruoaksi linnuille ja pölyttäjinä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vuonna 2026 jää entistä vähemmän rahaa käteen palkansaajille

Työttömyysvakuutusmaksu nousee 0,3 prosenttia. Työeläkemaksu nousee 7,15 prosentista 7,3 prosenttiin. Työmarkkinajärjest
      Maailman menoa
      116
      7133
    2. Suomen kansa puhunut: Purra huonoimpia ministereitä

Kouluarvosanalla 6–, eli samaa tasoa mitä Purran oikeakin koulutodistus. Epäpätevyys on tullut huomattua Suomen talouden
      Maailman menoa
      494
      5271
    3. Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona

Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks
      Sinkut
      146
      3240
    4. Joulun ruokajonoissa entistä enemmän avuntarvitsijoita - Mitä ajatuksia tämä herättää?

Räppärit Mikael Gabriel, VilleGalle ja Jare Brand jakoivat ruokaa ja pehmeitäkin paketteja vähävaraisille jouluaattoa ed
      Maailman menoa
      215
      2621
    5. Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa

On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t
      Maailman menoa
      38
      2307
    6. Pituuden mittaaminen

Ihmisen pituuden mittaaminen ja puolikkaat senttimetrit. Kuuluuko ne puolikkaatkin sentit tai millit teistä ilmoittaa m
      Sinkut
      43
      1272
    7. En tiedä enää

Pitäiskö mun koittaa vältellä sua vai mitä? Oon välillä ollut hieman mustasukkainen, myönnän. En ymmärrä miksi en saa su
      Ikävä
      77
      1232
    8. Varsinainen vetonaula tämä Pyhäjärven keskustelupalsta

Lisää kummasti muuttohaluja, kun lukee tätä foorumia. Tosin väärään suuntaan. Marraskuuhun mennessä tämä vähäinenkin vä
      Pyhäjärvi
      68
      1168
    9. Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä

Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu
      Maailman menoa
      11
      1159
    10. Mitäköhän vuosi

2026 tuo tullessaan?
      Ikävä
      111
      1133
    Aihe