Eksynyt siili oli Kaurialan pihassa asfaltilla ja siirrettiin jonnekin. Siilit ovat koko ajan uhassa jäädä autojen alle ja niitä luuskautuukin. Siilejä ei näe enää juuri lainkaan missään, ovat hädässä.
Vaaroina trimmerit, robottileikkurit, koirat ja ketut ja ihminen. Myrkyt. Ja sliipattu luonto. Onko havaintoja siileistä lainkaan? Auttaako niitä joku pihallaan?
Siilit katoamassa!
15
230
Vastaukset
- Anonyymi
Juu ei tule mun pihalle levittään tauteja.
- Anonyymi
Siilit pitää siisteinä pihat, syö kotiloita ja muita eliöitä.
On hyödyllinen. - Anonyymi
Ei ole Hämeenlinnassa siileihin koskaan törmännyt.
- Anonyymi
Et muutenkaan ole maailman terävin havainnoija.
- Anonyymi
Niin nuoret nykyään käyttää siilejä jalkapalloina niin eipä yllätä kun häviävät joka paikassa
- Anonyymi
Häviämässä oleva laji jota uhkaa liikenne ja luonnonmukaisten alueiden katoaminen.
Ihminen on pahin vaara.- Anonyymi
Tietokirjastako lunttasit?
- Anonyymi
Ilmeisesti täällä todellakaan ei ole enää siilejä.
Sekin monimuotoisuuden häviämisen uhri..- Anonyymi
Vedin juuri itse siilin kesäksi.
- Anonyymi
on kyllä eläinvihamielistä porukkaa..
- Anonyymi
Eläimet viel menee mut ihmisiä mä en haluis nähä enää olleskaa. Kaikki pettymyksiä. Ihan jokainen.
- Anonyymi
Siileistä ei taida olla mitään hyötyä kenellekään.
- Anonyymi
muiden elävien olentojen olemassaolo ei ole siksi että ovat ihmistä varten käytettäväksi. Ihmisestä ei ole mitään hyötyä koko luomakunnalle..
on tosiasiassa ongelmalaji koko muun luonnon järjestykselle- Anonyymi
Haloo etkö lue Raamattua. Ihminen on saanut kaikki eläimet käyttöönsä Jumalalta ja on sitä paitsi ennenkin päättänyt lajien kohtalosta. Jossei eräs Mr. Noak olisi huolinut jotain lajia arkkiinsa, sitä ei nyt olisi. Revi siitä!!
- Anonyymi
Ihmisten inhoamat hyönteiset ovat mitä tärkeimpiä.. ruoaksi linnuille ja pölyttäjinä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun614388KALAJOEN UIMAVALVONTA
https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar1503187Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin
Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo482502Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?
Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?512435- 982115
- 241883
- 231632
- 301616
- 1611484
- 341253