🇺🇦Länsimaisten analyytikoiden mukaan Ukrainan joukot rakentavat Venäjän federaation suurhyökkäystä ennakoiden uutta puolustuslinjaa, joka ulottuu jopa 350 kilometriin Harkovista Zaporižžjaan.
Sen tehtävänä on hillitä venäläisjoukkojen etenemistä Pokrovskin, Kramatorskin ja Slavjanskin menetyksen sattuessa. Linnoitukset eivät ole yhtenäisiä, vaan osissa, maaston, jokien ja kaupunkialueiden mukaan. Vahvoihin suuntiin kaivetaan jopa kolme panssarintorjuntajuoksuhautaa, asennetaan "lohikäärmeenhampaita", lanka- ja lyhyitä T-muotoisia juoksuhautoja, jotka estävät rintaman romahtamisen läpimurron aikana. Osat on valittu siten, että luonnollinen maasto auttaa hidastamaan etenemistä - ne on rakennettu jokien ja kukkuloiden ympärille.
Kaikki tämä viittaa siihen, että Ukraina ei odota säilyttävänsä nykyisiä asemiaan Donbassissa ja valmistautuu pahimpaan mahdolliseen skenaarioon. Uusi raja ei ole vaihtoehto nykyiselle linjalle, vaan vakuutus sen romahtamisen varalta.
Pessimistisempian arvioiden mukaan Ukrainan pakkovärväykset eivät suju riittävällä tahdilla, linjaa miehittämään tarvitaan noin 100 000 miestä eikä nykyinen tahti riitä edes korvaamaan kaatuneita ja haavottuneita.
Ukraina valmistautuu linjojen pettämiseen
7
99
Vastaukset
- Anonyymi
No hyvin menee! Saavat mitä länsi lupasi ja suunnitteli.
- Anonyymi
Ei kuulu kankaanpään palstalle. Vai onko alottaja vajakki ja luulee että ukraina on kankaanpäätä.
- Anonyymi
Olet lapsellisuudessasi toistanut tuota jo kolme viikkoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet lapsellisuudessasi toistanut tuota jo kolme viikkoa.
eli olet vajakki. kato karttaa nii mun mielestä siinä lukee kankaanpää eikä ukraina.
- Anonyymi
evvk
- Anonyymi
Kankaanpää valmistautuu jo rintaman pettämiseen hyvää vauhtia. Kaivinkoneet tekee jo lavian rajalle juoksuhautoja ja konekivääripesäkkeitä. Lavialaiset kaatelee molotovin coctaileja varastoon valmiiksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
eli olet vajakki. kato karttaa nii mun mielestä siinä lukee kankaanpää eikä ukraina.
hei! sew sun lapsellisuus!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.774502Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k112473- 1721655
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes2441508- 1241400
- 1221307
Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...
Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil721229Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!
No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik91221- 761212
- 35976