Nelikymppinen pystyy vain noin 10 kertaa.
https://www.hs.fi/lifestyle/art-2000011216668.html
Meikämanne saa vaivoin 3 kertaa harjoittelematta.
Kuinka monta kertaa kasikymppinen punnertaa?
14
244
Vastaukset
- Anonyymi
En ehtinyt kokeilemaan mutta veikkaan että kuukauden treenillä pystyn 10 kertaa. Tällä hetkellä ehkä kerran tai pari.
Ei kannata hampaat irvessä yrittää, siinä voi nivelet äkistään särkyä jos ei ole kokemusta!
Vaari 82v. - Anonyymi
Menee 50 kertaa.
Vaari 85 vee - Anonyymi
Joutuisi koittaa yhdellä kädellä.
- Anonyymi
Olen liian vanha ja väsynyt punnertamiseen. Teen kyllä muita liikkeitä. Ne pitävät yllä pientä yläkropan lihaskuntoa ja helpottaa hengitystä.
Kyllä se kybä menis helposti. Keskinkertainen punnertaja ikäluokassa 60-69. (olen 77 v).
- Anonyymi
Paljonko nousee maastavetona sinulla? Siinähän ei nivelreumat paina missään.
Anonyymi kirjoitti:
Paljonko nousee maastavetona sinulla? Siinähän ei nivelreumat paina missään.
En ole testannut,
Nivelreumaa minulla on vain vähän. Ei haittaa arkielämän tomissa.
Nostelen pieniä käsipainoja lähes joka päivä, kymmenen minuuttia (vain 3kg molemmissa käsissä),
- Anonyymi
rippuu vähän vaan siitä onko nainen alla vai päällä
- Anonyymi
En pysty punnertamaan vammojen takia lattiasta. Seinäpunnerrukset onnistuvat. Niitä on turha laskea, koska kehonpainoa voi säädellä.
Tsemppiä! - Anonyymi
En harrasta etunojapunnerruksia. Tosin suoritustapaa voi vaihdella. Esimerkiksi "hyppypunnerruksia" = jokaisen punnerruksen yläasennossa kämmenien lyönti yhteen.
Vaatii tehoa eikä pelkkää jähyämistä.
Salilla teen istumapunnerruksia ilman selkänojaa. 5:n toiston vakiosarjat 40 kilolla. Maksiminopeudella.
Käsipainoilla vaihtelevia sarjoja. Kapeaa pyramidia 6 > 4 > 2 > 1 ja sama alaspäin. 10kg > 20kg.
Vetelettekö leukoja. Sätkimättä! Vaikeutan hieman tekemällä vedot kulmariipunta-asennossa. Koivet suorina edessä. Vaakatasossa tai hieman yli. En ole kokeillut toistomaksimia vaan lämmittelymielessä 4 viiden toiston sarjaa.
Yhden käden leukoja 2:n alkaa olemaan hakusassaan. Ykkkönen vielä menee ilman pahempaa ähinää.
Eräs kansainvälisestikin menestynyt yleisurheilija väitti kulmariipuntaleukojen onnistuvan harvoilta nuoremmistakaan.
Ukko vuosimallia 1943.
Ps. Ikääntyessä on lihasmassaa kadonnut ja muissa suorituksissa se näkyy mutta ukon keventyessä leukailut sujuvat melkein entiseen malliin. - Anonyymi
Punnerruksia menee vähän yli 10 niin, että polvet ei ole lattialla.
Polvet lattialla menee sit jo reilummmin.
t. Eläkeläis mummeli - Anonyymi
Jotenkin hiukan vammaisena pikkusanttuna synnyin. Toinen alaraaja on lyhempi. Olishan se pitänyt hokata jo vauvaiässä, että mitataas vaikka piruuttaan.
Ei sii auta vitsailu; onhan toinen käpälä silloin pitempä.
Kun pennut luonnostaan paljon liikkuvat, Johonkin tukirakenteen nikamaan kehittyy vaurio eli kulumat. Itellä lannerangassa tälläin.
Alue kipeentyi. Ostin työelämän aikana ns. kuntorullan. Vähitellen lannerangan kudokset/lihakset vahvistuivat. Kipuilu laitto helpottaen.
Vaivahan on elinikäinen; kipuun kohdennettuun liikuntaan on aina palattava aika ajoin.
xx. - Anonyymi
Olen punnertanut tänäänkin. Ihan lelupaino. Ikämiehenä teen sen ihan hoitopöydällä.
Laitan nilkat remmin alle kädet niin taakse kuin ulotan.
Siinä makuuasennossa teen sen kevyen painon kanssa nostoja sarjoissa. Sitten taas vähän huilaan ja uusi sarja kehiin.
Estää se hartioiden kyyrypitoisuutta hiukan. Kävely on heikkoa. Kaupassa kuitenkin 2-3 x viikossa. Kädet ovat niin voimattomat, että fillarin sarviin laitan ostokset.
Ei niillä roikoteta kotiin painavia maitopurkkeja.
En minä vanha ol, mutta eräs A.H saksan dige vielä eli kun syntysin. - Anonyymi
25 joka aamu punnerran, ja menis enemmänkin mut ei rehkiminen ole järkevää, turha vammautua tai loukata itseään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä751430Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa
Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.2481332Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.1531113Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava2551088- 51795
- 65774
Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em62757Miksi mies tuntee näin?
Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui39738Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg
parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤44711- 30647