Syitä miksi P-karjala on epäterve kasvuympäristö nuorille

Anonyymi-ap

On useita syitä miksi Pohjois-karjala on epäterve kasvuympäristö nuorille. Mutta muutama tärkeä huomio tulee mieleen.

Karjalassa ei saa iloita onnistumisista. Itsetunnon kehityksen kannalta on suotavaa että nuori saa onnistumisen kokemuksia ja saa iloita niistä ja muut ovat iloisia hänen puolestaan. Tässä kulttuurissä näin ei ole vaan joudut kiusatuksi jos olet lahjakas tai tyytyväinen onnistumisista.

Toinen tekijä on, että ei uskalleta yrittää tosissaan mitään koska epäonnistumisesta saa ainoastaan pilkkaa osakseen ja onnistumisista saa venäläistyyppiden kateuden jossa pyritään tuhoamaan toisen onni.

Eräs tärkeä elementti itsetunnon kehityksessä on yksityisyys. Jos nuorelle ei sallita yksityisyyttä vaan kaikki sen asiat ovat aina julkisia ja muille levitettäviä, ei ihmiselle jää mitään omaa, ja kun ei jää mitään omaa ei kehity kunnolla omaa identiteettiä. Lopputulos on pelkkä lauman osanen joka kärsii koko ikänsä puuttuvaa itsetuntoa.

Karjalassa käsitetään tärkeilyksi kaikki ne piirteet jotka ilmentäisi ihmisen itsetuntoa. Lähtökohta on se että kaikkien tulee olla yhtä surkeita. Jos olet taitavampi tai et ole kateellinen vaan olet ulospäin suuntautunut, joudut kiusatuksi koska olet yksilö kuten ihmisen kuuluukin olla. Koska enemmistöllä ei ole itsetuntoa, niin siksi pidetään tärkeilijöinä kaikkia joilla on terve itsetunto ja heitä paheksutaan. Koska P-karjalassa ei itsetuntoa sallita niin nuoretkin jäävät sitä vaille ja oirehtivat sitä lopun elämää.

Karjalassa vanhemmat välittää omalla mallillaan täysin epäterveitä malleja. He parjaavat muita ihmisiä ja onnistujia jolloin nuoret omaksuu samat väärät mallit. Lisäksi kun karjalassa aikuiset ihmiset turvautuu joka pienessäkin asiassa muiden apuun koska itsetunto ei riitä, niin tämä heikko malli välittyy myös lapsille.

Joku paikallinen sanoi että anteeksipyytäminen on heikkouden merkki. Tällaisia vääriä käsityksiä täällä on. Anteeksipyytäminen osoittaa vahvuutta ja kykyä korjata omaa käytöstään ja tulla paremmaksi ihmiseksi. Jos itsereflektio puuttuu, ei ihminen kehity ihmisenä vaan jää lapsen tasolle henkisesti. Kyky kasvaa ja kehittyä ihmisenä on itä-suomessa erittäin heikkoa koska viat ulkoistetaan aina muille eikä oteta niistä itse koppia. Vastuu ulkoistetaan ja mallina on kieroilu. Nuoret omaksuu nämä väärät mallit.

Kateus, kierous, juoruilu ja pahansuopuus on piirteitä jotka on tällä alueella maata kaiken keskiössä ja nämä piirteet on vahingollisia ihmisen kehitykselle.

Vanhemmaksi tulevien P-karjalan asukkaiden kannattaa miettiä muuttoa muualle maahan jossa lapselle jää terveempi kasvuympäristö. Nyt ei ole kyse siitä että missään olisi täydelisiä olosuhteita vaan siitä että P-karjalassa ne ovat erittäin vahingolliset nuoren kehitykselle.

Jos ajatellaan että P-karjalassa vanhemmat toimivat täysin ideaalilla tavalla, eli eivät ole kateellisia tai juoruile vaan edustavat korkeaa moraalia ja ovat hyviä ihmisiä jotka eivät asennoidu muualta tulleisiin huonosti vaan kunnioittaen kuten kaikkia muitakin kohtaan, niin lapsi joutuu lähes varmuudella kiusatuksi koska muut havaitsevat hänen olevan heitä fiksumpi ja omaavan terveemmät asenteet.

P-karjalassa työpaikoillakin usein kateelliset kerääntyy haukkumaan ei-kateellisia ahkeria. Mikään alue joka pyörii kateuden varassa ei ole terve ympäristö. Kukaan ei voin mitään syntyperälleen mutta jokainen voi valita irtisanoutuuko tällaisista piirteistä pois ja muuttaa muualle. Jokainen päivä voi valita haluaako olla ilkeä ihminen joka vertailee itseään muihin ja juoruaa ja kadehtii vai haluaako olla hyvä ihminen joka edistää jopa muiden onnistumisia ja omaa ulospäinsuuntautuvan elämänasenteen.

Jokainen vanhemmaksi tuleva voi myös valita haluaako antaa lapselleen kasvuympäristön joka on kateuden ja kieroilun sekä epäaitouden kyllästämää ja jossa lapsi tulee omaksumaan väärät mallit ja asenteet vai kasvattaako hänet jossain muualla maassa missä asenteet on hieman terveemmät- P-karjalan asukkaita ei voi muuttaa eikä heillä ole muutokseen edes halua. Suuri osa heistä haluaa kadehtia ja juoruilla ja keskittyä muiden elämiin enemmän kuin itsensä kehittämiseen, joten muualle muutto on viisain vaihtoehto myös lapsettomille jotka arvostaa omaa elämäänsä. Tämän valinnan on tehnyt monet tämän alueen syntyperäiset asukkaat ja kertoneet syiksi monien kateuden ja katkeruuden.

39

282

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Lisäksi nuoret saa ystävikseen suurella todennäköisyydellä sellaisia, jotka eivät ole luotettavia. Aidot ystävät eivät juoruile asiotasi toisille vaan ovat nimensä mukaisesti ystäviä. Eikä aidot ystävät kadehti jos onnistut vaan ovat iloisia puolestasi. Erittäin epätodennäköistä että nuori löytää luotettavia ystäviä P-karjalasta. Myös tämä on seikka joka lisää lapsen epävarmuutta koska idässä ei voi luottaa kovinkaan moneen, jos kehenkään.

• Anonyymi

Viisaita (?) sanoja. Mitä aiot tehdä asian korjaamiseksi vai oletko mieluimmin siellä ivaamis- ja voivottelupuolella?

• Anonyymi

Mitä tälle asialle voisin tehdä muutakuin kirjoittaa jotta ne paikalliset jotka asian vakavuuden ymmärtävät, voisivat harkita muuttoa muualle. Eikai kukaan voi muuttaa toisia ihmisiä siinä laajuudessa kuin edellyttäisi tässä tapauksessa muutoksen saaminen. Mutta jos joku lukee tuon ja tunnistaa ongelman, voi hän vetää pohtia muualle muuttoa etenkin jos on kasvavia lapsia perheessä tai niitä tulossa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä tälle asialle voisin tehdä muutakuin kirjoittaa jotta ne paikalliset jotka asian vakavuuden ymmärtävät, voisivat harkita muuttoa muualle. Eikai kukaan voi muuttaa toisia ihmisiä siinä laajuudessa kuin edellyttäisi tässä tapauksessa muutoksen saaminen. Mutta jos joku lukee tuon ja tunnistaa ongelman, voi hän vetää pohtia muualle muuttoa etenkin jos on kasvavia lapsia perheessä tai niitä tulossa.

Et ole harkinnut perustaa bussikuljetuksia sinne parempaan maailmaan? Olis ainakin kovasti kysyntää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Et ole harkinnut perustaa bussikuljetuksia sinne parempaan maailmaan? Olis ainakin kovasti kysyntää.

Bussit ja junat kulkee ja monilla on oma auto. Ei tänne kenenkään tarvi jäädä siksi ettei pois pääse mutta tulee olla halua tunnustaa tosiasiat ja halua arvostaa itseään ja mahdollisesti jälkikasvuaan niin paljon että tekee päätöksen lähteä muualle. Eräässä kolumnissa kirjoitettiin tästä kateudesta jota on jokapuolella täällä ja myös poismuutosta joka on ongelma. Kolumnissa ei niputettu kuitenkaan niitä yhteen vaikka juuri kateus ja ihmisten katkeruus on poismuuton yleisempiä syitä. Koska mielipidekirjoituksilla ja kolumneilla ei ole vaikutusta juurikaan alueen väestön asennemuutoksiin, jääkö muuta jäljelle kuin poismuutto tai katkeroituminen siksi että ihmiset ovat tällaisia ympärillä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin luuletko todella että täkäläiset ovat niin tyhmiä etteivät ihan itse ja ilman sinun kirjoituksiasikin älyäisi muuttaa pois jos eivät täällä viihdy...?
        Itse en ainakaan parempaa paikkaa tiedä, ihan kivaa seutua ja kivoja ihmisiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Bussit ja junat kulkee ja monilla on oma auto. Ei tänne kenenkään tarvi jäädä siksi ettei pois pääse mutta tulee olla halua tunnustaa tosiasiat ja halua arvostaa itseään ja mahdollisesti jälkikasvuaan niin paljon että tekee päätöksen lähteä muualle. Eräässä kolumnissa kirjoitettiin tästä kateudesta jota on jokapuolella täällä ja myös poismuutosta joka on ongelma. Kolumnissa ei niputettu kuitenkaan niitä yhteen vaikka juuri kateus ja ihmisten katkeruus on poismuuton yleisempiä syitä. Koska mielipidekirjoituksilla ja kolumneilla ei ole vaikutusta juurikaan alueen väestön asennemuutoksiin, jääkö muuta jäljelle kuin poismuutto tai katkeroituminen siksi että ihmiset ovat tällaisia ympärillä.

p-karjala on kakille terve ympäristö koska täällä on paljon pylpyröitä....

• Anonyymi

Höpö höpö ja huomenna lisää.

• Anonyymi

Höhöhöpö ei ole mikään argumentti. Mutta otaksun että olet asiosta samaa mieltä koska kerrotut asiat ovat tosia ja nämä piirteet tietävät kaikki joilla on kosketuspintaa P-karjan elämään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Höhöhöpö ei ole mikään argumentti. Mutta otaksun että olet asiosta samaa mieltä koska kerrotut asiat ovat tosia ja nämä piirteet tietävät kaikki joilla on kosketuspintaa P-karjan elämään.

Sinun sairaassa päässäsi oleva totuus ei ole mikään vallitseva absoluuttinen totuus. Voit pysyä pienessä kuplassasi mutta älä jauha pskaa!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinun sairaassa päässäsi oleva totuus ei ole mikään vallitseva absoluuttinen totuus. Voit pysyä pienessä kuplassasi mutta älä jauha pskaa!

Se että minä sanon jotain ei tietenkään tarkoita että se on totuus. Mutta riippumatta siitä että minä sanon niin, on totta se että karjala on epäterve ympäristö asenteiltaan. Kateuden määrä on sanoinkuvaamaton ja tämän seikan voit selvittää lukuisista lähteistä ilman minun sanojakin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se että minä sanon jotain ei tietenkään tarkoita että se on totuus. Mutta riippumatta siitä että minä sanon niin, on totta se että karjala on epäterve ympäristö asenteiltaan. Kateuden määrä on sanoinkuvaamaton ja tämän seikan voit selvittää lukuisista lähteistä ilman minun sanojakin.

Kakissa on totuus. Kakki nurmikolla kirkastaa pilvisenkin päivän.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pska on kakin veli!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tässä tapauksessa höpöhöpö on likimäärin ainoa oikea argumentti.

Kateutta, kieroilua, juoruilua ja pahansuopuutta esiintyy kaikkialla, jotkut henkilöt ovat niille vaan herkempiä kuin toiset.

Yleensä terveet ihmiset osaavat sivuutta tuommoiset korkeintaan olan kohautuksella, joillekin herkemmille ne saattavat olla ongelma.

Eipä taida olla olemassa tutkittua tietoa siitä, että Pohjois-Karjalassa mainitut ominaisuudet olisivat jotenkin erityisen korostuneita muuhun Suomeen verrattuna.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Tässä tapauksessa höpöhöpö on likimäärin ainoa oikea argumentti.

Kateutta, kieroilua, juoruilua ja pahansuopuutta esiintyy kaikkialla, jotkut henkilöt ovat niille vaan herkempiä kuin toiset.

Yleensä terveet ihmiset osaavat sivuutta tuommoiset korkeintaan olan kohautuksella, joillekin herkemmille ne saattavat olla ongelma.

Eipä taida olla olemassa tutkittua tietoa siitä, että Pohjois-Karjalassa mainitut ominaisuudet olisivat jotenkin erityisen korostuneita muuhun Suomeen verrattuna.

"Eipä taida olla olemassa tutkittua tietoa siitä, että Pohjois-Karjalassa mainitut ominaisuudet olisivat jotenkin erityisen korostuneita muuhun Suomeen verrattuna."

Tuskin on tutkittua mutta jokainen joka näillä seuduilla pidempään asuu, ja on asunut muuallakin voi sanoa että kateuden määrä karjalassa on monikymmenkertainen ja vielä laadullisesti muita tuhoavaa kateutta. täällä ei yritetä kehittää itseään kun kateus iskee van tuhotaan toisia ihmisiä.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

"Eipä taida olla olemassa tutkittua tietoa siitä, että Pohjois-Karjalassa mainitut ominaisuudet olisivat jotenkin erityisen korostuneita muuhun Suomeen verrattuna."

Tuskin on tutkittua mutta jokainen joka näillä seuduilla pidempään asuu, ja on asunut muuallakin voi sanoa että kateuden määrä karjalassa on monikymmenkertainen ja vielä laadullisesti muita tuhoavaa kateutta. täällä ei yritetä kehittää itseään kun kateus iskee van tuhotaan toisia ihmisiä.

Höpsistä jälleen!

Kirjoittelet tänne vain omia kipeitä näkemyksiäsi vailla minkäänlaista totuus- tai todistuspohjaa.

Ja yrität haastaa riitaa.

Jos sinun on paha olla Pohjois-Karjalassa, miksi et muuta sinne, missä on hyvä?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Älä välitä. Kakki on ystäväsi. kakki rakastaa sinua!

• Anonyymi

Joku elämäänsä ky*piintynyt ja kengännauhoihinsa sotkeutunut tee-se-itse-filosofi oksentaa täällä pahaa oloaan ja omaa surkeuttaan aloittaen aina vaan uusia ketjuja samasta aiheesta.
      Jokainen voi jo näitä ketjuja lukemalla arvioida helposti hänen henkisen tilansa, joka vaikuttaa perin huolestuttavalta.
      Itse asiassa riittää kun lukee aina uudesta aloituksesta muutaman ensimmäisen rivin, niin näkee että sama sekopää on jälleen asialla.
      Mutta kaipa tämä hänelle terapiankorvikkeesta käy jos ei muutakaan hoitoa nykytilanteessa avohoitopotilaalle ole saatavissa.

• Anonyymi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Henkilöön käyminen on aina argumentoinvirhe.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Argumentum_ad_hominem

Henkilö X esittää argumentin A
        Henkilön X ominaisuuksissa on jotain vastenmielistä
        Siispä argumentti A on epätosi

Pylpyrässä ei ole agmurentteja joten kannattaa pistää sukkahousut jalkaan ja pyöräillä pylpyrään, siellä on kivaa.

• Anonyymi

"Itse asiassa riittää kun lukee aina uudesta aloituksesta muutaman ensimmäisen rivin, niin näkee että sama sekopää on jälleen asialla"

Sillä että sinä tunnistat aloittajan eli minut samaksi henkilöksi ei ole mitään tekemistä sen kanssa ovatko kerrotut asiat tosia. Se että sinä käyt henkilöön kun minä argumentoin henkilöön käymättä yleisellä tasolla olevista ongelmista, kerrot vain sen ettet kykene käsittelemään ja keskustelemaan itse aiheesta.

Se että tunnet vastenmielisyyttä minua kohtaan siksi että puhun totta, et myöskään tee oikeutta totuudelle. Mutta tämä henkilöön käyminen on tyypillinen puolusmekanismi täällä idässä. Kun puhut asiaa, saat haukkuja. Pitäisi siis kirjoittaa vain jotain epärelevanttia tai valheellista niin olisi mukava tyyppi.

Itse taas koen että totuus on tärkein ja jokainen rehellinen ihminen tietää nämä asiat tosiksi. Tällainen on itäsuomen kulttuuri ja tästä puhuu monet paikallisetkin.

Jos sinun mielestä ihmisen henkinen tila on huono silloin kun hän kirjoittaa johdonmukaista argumentaatiota oikeista ilmiöistä ja asiosta niin olisi mielenkiintoista tietää millaisen diagnoosin annat niille jotka täällä kyttää muiden tekemisiä, puhuu seläntakana pahaa toisista ja kadehtii kuin lapset toinen toisiaan.. Arvatenkin heille annat jonkin positiivisemman diagnoosin koska tällaisia ihmisiä puolustat.

• Anonyymi

tulee avohoitopotilaaksi kun kertoo sen mikä on itä-suomen tilanne. yksi paikallinen sanoi että kaikki kadehtii täällä kaikkia. onhan se nyt jonkin verran sairasta se että aikuiset ihmiset on henkisesti sillä tasolla että halutaan toiselta itselleen jotain aineellista tai aineetonta.

• Anonyymi

Mitään muuta filosofiaa ei ole olemassakaan kuin "tee se itse" filosofiaa. Kaikki filosofia on jonkun ihmisen tuottamaa. Filosofiahan on viisauden rakastamista. Se että kuka tahansa ihminen esittää argumentin, ei tee argumenttia huonoksi tai hyväksi. Argumentin sisältö ja totuusarvo määrittää sen. Koska karjalassa on kaikenkattava kateus kulttuurin punaisena lankana sekä kaikenkattava itsetunnon puute, on karjala epäterve ympäristö. Näin ollen viestintuoja on oikeassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitään muuta filosofiaa ei ole olemassakaan kuin "tee se itse" filosofiaa. Kaikki filosofia on jonkun ihmisen tuottamaa. Filosofiahan on viisauden rakastamista. Se että kuka tahansa ihminen esittää argumentin, ei tee argumenttia huonoksi tai hyväksi. Argumentin sisältö ja totuusarvo määrittää sen. Koska karjalassa on kaikenkattava kateus kulttuurin punaisena lankana sekä kaikenkattava itsetunnon puute, on karjala epäterve ympäristö. Näin ollen viestintuoja on oikeassa.

Kyllä on kakkivilosohviaa, sitä harrastetaan liikennepylpyröissä. Sumuvalot mahdollistavat pylpyräkakkivilhosohvin harjastamisen myös pimeässä pylpyrässä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Itse asiassa riittää kun lukee aina uudesta aloituksesta muutaman ensimmäisen rivin, niin näkee että sama sekopää on jälleen asialla"

Sillä että sinä tunnistat aloittajan eli minut samaksi henkilöksi ei ole mitään tekemistä sen kanssa ovatko kerrotut asiat tosia. Se että sinä käyt henkilöön kun minä argumentoin henkilöön käymättä yleisellä tasolla olevista ongelmista, kerrot vain sen ettet kykene käsittelemään ja keskustelemaan itse aiheesta.

Se että tunnet vastenmielisyyttä minua kohtaan siksi että puhun totta, et myöskään tee oikeutta totuudelle. Mutta tämä henkilöön käyminen on tyypillinen puolusmekanismi täällä idässä. Kun puhut asiaa, saat haukkuja. Pitäisi siis kirjoittaa vain jotain epärelevanttia tai valheellista niin olisi mukava tyyppi.

Itse taas koen että totuus on tärkein ja jokainen rehellinen ihminen tietää nämä asiat tosiksi. Tällainen on itäsuomen kulttuuri ja tästä puhuu monet paikallisetkin.

Jos sinun mielestä ihmisen henkinen tila on huono silloin kun hän kirjoittaa johdonmukaista argumentaatiota oikeista ilmiöistä ja asiosta niin olisi mielenkiintoista tietää millaisen diagnoosin annat niille jotka täällä kyttää muiden tekemisiä, puhuu seläntakana pahaa toisista ja kadehtii kuin lapset toinen toisiaan.. Arvatenkin heille annat jonkin positiivisemman diagnoosin koska tällaisia ihmisiä puolustat.

Hanki sinäkin sukkahousut ja polkupyörä niin pääset pylpyrään kakille.
        Joisuussa on hienoloita liikennepylpyröitä!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pylpyrässä on relevanttti kakki, myöskin sieltä löytyy argumentti kakki.

• Anonyymi

Nuorilla menee siinä vaiheessa elämä pilalle kun omat vanhemmat peruuttaa auton parkkiruutuun.

• Anonyymi

Ja kun isi vetää sukkahousut jalkaan ja lähtee pyöräilemään...

• Anonyymi

Se tuli lähtö jos poika pistää autossa sumuvalot päälle ja isäpappa sattuu näkemään!

• Anonyymi

Aloittaja on täysin hakoteillä, sillä täkäläinen nuoriso on erittäin onnellista koska täällä on niin paljon liikennepylpyröitä joihin voi kakiskella. Liikennepylpyrät ovat nuorten hyvinvoinnin ja onnellisuuden edellytys. Erityisen onnelliseksi nuoriso tulee kunhan suvantosillan päähän valmistuu uusi iso ja mahtava liikennepylpyrä johon sopii paljon nuorisoa kakille. Onni asuu liikennepylpyrässä!

• Anonyymi

Erkinpellin eksät ei ole kovin onnellisia mutta ei ne kyllä nuoriakaan

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Erkinpellin eksät ei ole kovin onnellisia mutta ei ne kyllä nuoriakaan

Eipä niillä ole pylpyrääkään. Tästä voimme päätellä että onnellisuus riippuu pylpyröistä.....

• Anonyymi

Niin paljon kuin näillä nettisivuilla keskustelun taso on mallia sukkahousu-ympyräkakki ei voi kuin ihmetellä ettei tämän tason keskustelijoita tapaa koskaan tuolla elävässä elämässä.

• Anonyymi

Sinä et ole kakki ihminen etkä ymmärrä pylpyrä kulttuuria. Pistä sukkahousut jalkaan ja sumuvalot päälle niin näet paremmin.

• Anonyymi

Eipä kyllä tapaa noitakaan paskan pohjois-karjalan julistajia, missä piileksinee...

• Anonyymi

koulun yksi opettaja oli aikoinaan amerikkalainen nainen joka oli muuttanut Suomeen protestina Viatnamin sotaa vastaan. periaatteellinen teko. moni venäläinen muutti ukrainan sodan alettua muualle maastaan. asuinpaikkoja moni vaihtaa periaatteellisista ja moraalisista syistä. toiset alueet on toisia parempia .

ihmisellä on oikeus omaan elämään

• Anonyymi

Amerikan naisen kannaattaa ruveta harrastamaan pylpyräkakkimista, se on kehittävää ja rentouttaa. Sopii myös vietmanilaisille joilla on hyvä elää liikennepylpyrässä.

• Anonyymi

joku oli ostanut mökin Lieksan ja Nurmeksen väliltä. Ihmetteli kun naapurit vuorotellen ramppasi hänen mökillään haukkumassa toinen toisiaan. Ihmetteli mitä muiden asiat hänelle kuuluvat. yksi esimerkki itä-suomen oudosta toiminnasta ja siitä mitä kateus saa aikaan.

• Anonyymi

Naapurit olivat kateellisia koska mökkiläisellä oli niin hieno kakki ja makeat sukkahousut. Lisäksi hänen autossaan oli sumutusvalaistus...

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      77
      4592
    2. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      180
      1837
    3. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      124
      1540
    4. Hei, huomenta komistus

Yllättääkö, että olet heti mielessä. Mukavaa päivää upea ❤️
      Ikävä
      35
      1016
    5. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      16
      981
    6. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      103
      930
    7. Sunnuntain terveiset kaivatulle

Mitä ajattelet hänestä tänään? Mitä haluaisit sanoa hänelle?
      Ikävä
      78
      913
    8. Hyvää huomenta!

Mietin miten suhtaudut minuun, jos kerron tunteista. Voinko enää sen jälkeen olla samassa paikassa kanssasi, jos koet as
      Ikävä
      78
      842
    9. Miks et tahtonut

Enää nähdä? Haluaisin ymmärtää
      Ikävä
      45
      807
    10. Mulla on tarkat korvat

Kuulin sun äänen ihan selvästi.
      Ikävä
      4