Onko vastaavia kokemuksia?

Anonyymi-ap

Näet esimerkiksi kaivattusi toisen ihmisen kanssa. Olet vaan ok, tuo tuossa ja jonkun muun kanssa. Skarppaat ja ei tunnu missään. Kotiin päästyäsikään ei tunnu missään. Olet tyytyväinen kun olet osannut ottaa noin lunkisti, ettei tunnu yhtään missään. Ja tyytyväinen omaan suhtautumiseesi. On toinenkin asia joka painaa mieltäsi, paljastunut samana iltana. Mietit sitä.

Seuraavana päivänä tulee totaaliromahdus. Itket vaan ja eläminen tuntuu todella ahdistavalta. Olet maailman surkein olento, itket melkein silmät päästä. Kuin joku olisi kuollut.

Aloitat ottamaan lääkkeitä, että saat nukuttua. Olet juuri vähän aikaa sitten onnistuneesti vieroittanut itsesi niistä ja saanut lisää puhtia elämään. Nyt joudut ottamaan niitä enemmän, että saat nukuttua. Olo on niin huono. Kaikki hereillä olo aika menee itkemiseen ja olemisen sietämiseen. Olo ei helpota. Mikään ei kiinnosta.

Joku ihminen koittaa olla yhteydessä, et jaksa kommunikoida. Suljet kaikki ulkopuolelle. Itket, helpotat oloasi jollain, mikä turruttaa tunteet ja haluaisit vain nukkua. Mutta unettomuus vaivaa.

Odotan että pahin paska menee ohi, jotta pääsen normaalisti liikkeelle. Tunteet on ja pysyy, mutta kaikkeen tottuu. Hiukan pelkään, että menen rapakuntoon. Olin odottanut taas kovasti kesää. Tosin aika kylmää siellä enimmäkseen on ja aurinko "loistaa" poissaolollaan. Ihmisen elo on joskus aika hirvittävää paskaa.

4

142

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

En ole ihan noin voimakkaasti ajatellut. Ymmärrän, jos on tunteita toiseen, mut vanhemmiten ymmärtänyt sen, että jos toinen valitsee toisen niin hän ei ollut minulle riittävä. Ehkä hän ei olisi minun seurassa ollutkaan sellainen, joksi häntä luulin.

Minulla on tapana aina nähdä toinen liian hyvänä, jos tulee niitä hyviä aistimuksia toisesta. Tavallaan luon näin ylimääräisiä jännitteitä itselle, ehkä se on myös sitä, että kokee itsensä riittämättömäksi monissa tilanteissa.

Itse suhtaudun kielteisesti näihin lääkkeisiin, vanhempana niitä saa syödä ihan riittävästi, siksi henkiseen pahoinvointiin löytyy harrasteet, joilla tasapainotan ja lääkitsen sillä henkistä minääni, en lääkkeillä.

• Anonyymi

No mulla tosiaan tuli totaaliromahdus, en pääse liikkeelle, en nuku ja syön väkisin vähän. No mulla on aika haastava traumatausta ja olen mielettömän herkkä. Toki yritän hoitaa itseäni parhaani mukaan, mutta tällä hetkellä en tämän parempaan pysty.

Annan myös tarkoituksella itselleni omaa tilaa ja aikaa, koska haluan kohdata traumojen tuottaman tuskan. Kaikki tunteet. Ymmärrät varmaan, ettei kokemukseni liity pelkästään tuohon ihmiseen, vaan siellä on hyvin kaukana hylätyksi tulemista ja kaltoinkohtelua. Eli terve en ole.

Minusta tuntui siltä, että nostit itsesi minun yläpuolelleni ahdingossani, koska olet vahvempi ja sinulla on keinoja toimia toisin. Minulla ne on tällä hetkellä lääkkeet. Et varmasti tahallaan arvostellut keinojani. Ihmiset ollaan erilaisia, jokainen kokee asiat ja tuntee ne eri tavalla. Ja hakee erilaista apua. Minäkin urheilen, käyn lenkillä paljon ulkona normaalisti, jotta pysyn kunnossa. Nyt en jaksa.

Tiedostan kyllä, että hän ei ole sopiva, eikä välitä. Tunnelma hänen seurassaan muistuttaa hyvin paljon lapsuuden perheen tunnelmaa, jossa minua painettiin alas ja henkisesti hylättiin. Olen täysin ymmärtänyt kuvion tämän ihmisen kanssa. Sen että se on pielessä ja että yritän vältellä häntä niin paljon, kuin mahdollista. Silti en ole pystynyt katkaisemaan tunnesidettä häneen.

Odotan rakkautta aina sellaisesta paikasta, josta sitä ei ole saatavilla. Siis äidin rakkautta, mitä ei ollut. Tämä siis juontaa tuolta lapsuuden kehityksellisestä traumasta. Se on mun sairaus.

Vaikka en niin vahva ole, olen sitkeä, enkä ollenkaan tyhmä. Joten minulla on omat keinot käytössä, annan itseni ottaa lääkkeitä, jotta saan unta. Ja sitten lopetan ne taas, kun saan asiaan etäisyyttä. Väsyn vaan, jos tässä kohtaa yritän alkaa suorittaa elämää, vaikka siitä puuttuu kaikki mielenkiinto. Annan siis armoa itselleni, enkä vaadi. Siitä on koitunut myös kovasti harmia itselleni, kun olen ollut itselleni todella ankara.

• Anonyymi

Tarvitset nyt jotain reilusti normaalista poikkeavaa, ”lomaa” niistä maailmoista missä olet viime aikana elänyt.

• Anonyymi

Ja luvan itsellesi hoitaa kaikessa hitaudessa sitä lasta itsessäsi joka on satutettu, kohdella niinkuin äidin rakkaus oikeasti pitäisi lapsen kohdata. Sanon siis omasta kokemusta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      85
      4950
    2. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      43
      2666
    3. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      93
      2633
    4. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      198
      2370
    5. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      133
      1939
    6. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      25
      1913
    7. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      178
      1560
    8. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      16
      1471
    9. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      357
      1271
    10. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      5
      1219
    Aihe