En luota terveydenhoitoon

Anonyymi-ap

Psykiatrinen arvaushoito on saanut minulla aikaan sen, että en luota terveydenhoitoon enää ollenkaan.

12

126

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ihminen saa olla luottamatta, niin pitkään kun ei ole vaaraksi itselleen tai muille.

• Anonyymi

Arvaushoito ei poista sitä, oletko kenellekään vaaraksi.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Arvaushoito ei poista sitä, oletko kenellekään vaaraksi.

Jos joskus olen ollut itselleni vaaraksi on ollut psykiatrisissa lääkkeissä, joissa sain itsemurha-ajatuksia.

• Anonyymi

Loppujenlopuksi terveydenhuolto on paternalistinen byrokraattinen rakenne, jossa lääkärit päättää mikä heidän mielestään on kullekin parasta, fyysiselläkin puolella. Mutta sitten kun tarvitsee jonkin reseptilääkkeen, niin joutuu lääkärissä käymään. Valitettavasti me ei eletä Thomas Szaszin ideaaliyhteiskunnassa, jossa kaikkia lääkkeitä saa vapaasti ostaa apteekista. Hänen mielestään jos joku kuolee väärään lääkevalintaan, se on vain evoluutiota.

• Anonyymi

Minä luotan terveydenhoitoon ja psykiatrinen arvaushoito arvelluttaa, kerro tarkemmin miten se on kohdaltasi pettänyt.

• Anonyymi

Entä jos sovittas, että vaan uusilta tyypeiltä kysytään, niin ei tarvii samaa tarinaa vatvoo joka ketjussa?

• Anonyymi

Jos et luota terveydenhuoltoon niin et luota. Asia selvä!

• Anonyymi
      UUSI

Psykiatrinen hoito on mitä sattuu. Sen tietää jos on kokenut sen. Siihen ei pidäkään luottaa, vaan pyrkiä pois.

• Anonyymi
        UUSI

Hammaslääkäristäkin pitää pyrkiä pois, vaikka siihen kuinka luottaisi, ja samalla tavalla kuin MT-puolella, niin on olemassa tonneittain ihmisiä jotka perusteettomasti pelkää hammaslääkäriä, heistä harvempi tulee foorumeille valittamaan, ettei hoito olisi luotettavaa.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Hammaslääkäristäkin pitää pyrkiä pois, vaikka siihen kuinka luottaisi, ja samalla tavalla kuin MT-puolella, niin on olemassa tonneittain ihmisiä jotka perusteettomasti pelkää hammaslääkäriä, heistä harvempi tulee foorumeille valittamaan, ettei hoito olisi luotettavaa.

Nimenomaan. psykiatrinen hoito on mitä on.

Ei informoitua suostumusta.
        Ei kerrota miten vähän lääkkeitä on tutkittu ajallisesti ja määrätään pitemmiksi ajoiksi usein, tai lääke jää vain terveydenhuollon hoitopaikkoja muutellessa päälle.

Kyllä se on ihan hyvä olla tiedostava. Ei tarvi pelätä mutta kun ymmärtää tutkimuksen puutteet psykiatriassa, pystyy suojelemaan itseään harmeilta.

Olisin säästynyt paljolta.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Nimenomaan. psykiatrinen hoito on mitä on.

Ei informoitua suostumusta.
        Ei kerrota miten vähän lääkkeitä on tutkittu ajallisesti ja määrätään pitemmiksi ajoiksi usein, tai lääke jää vain terveydenhuollon hoitopaikkoja muutellessa päälle.

Kyllä se on ihan hyvä olla tiedostava. Ei tarvi pelätä mutta kun ymmärtää tutkimuksen puutteet psykiatriassa, pystyy suojelemaan itseään harmeilta.

Olisin säästynyt paljolta.

Itsekin sen mankelin kävin läpi, huonoine ja hyvine kokemuksineen, mutta totuus on se, että psykiatria pelasti minut ja elämäni.
        Jos tulisi tarve, niin kyllä siltä puolelta apua hakisin. Ei ole tarvetta ollut enää vuosiin, mutta elämästä ei koskaan voi tietää etukäteen, mitä kaikkea se saattaa tuoda tullessaan.

• Anonyymi
      UUSI

Avaaja kertoo itse kuinka hänen mielensä on sairas ja jatkuva epäily ja pelko turhista asioista ajaa ihmisen mielen sekaisin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      82
      4797
    2. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      188
      2128
    3. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      132
      1802
    4. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      175
      1425
    5. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      16
      1291
    6. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      17
      1143
    7. Hei, huomenta komistus

Yllättääkö, että olet heti mielessä. Mukavaa päivää upea ❤️
      Ikävä
      35
      1106
    8. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      308
      1013
    9. Sunnuntain terveiset kaivatulle

Mitä ajattelet hänestä tänään? Mitä haluaisit sanoa hänelle?
      Ikävä
      78
      1003
    10. Miks et tahtonut

Enää nähdä? Haluaisin ymmärtää
      Ikävä
      53
      991
    Aihe