Eka kokemus Liperistä oli vastaus "ei"

Anonyymi-ap

Ulkopaikkakuntalaisena tulin Liperiin ja etsin yhtä yritystä. Ajoin S-marketin pihaan ja katsoin että autollleen oli tulossa joku keski-ikäinen mies.

Sanoin hänelle suunnilleen tähän tapaan "hei, anteeksi kun häiritsen mutta osaatteko sanoa missä on yritys nimeltä se ja se"

Vastauksena sain hömistyneen katseen ja yhden sanan. Se sana oli "ei"

Normaalisti ihminen vastaisi että valitettavasti en tiedä tai, että kyllä, yritys löytyy kun ajat tuota tietä jne.

Karjalassa tuntuu olevan aika omituista väkeä. Kateellista ja kieroja ja kovia juoruamaan ja tunkemaan nokka muiden asiohin, Ja todella itsetunnotonta.

21

626

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Siellä ei sotkeuvuta toisten töille.

• Anonyymi

mitäs sotkeutumista se on jos neuvoo paikan kun kuitenkin tiesi. oli niin paikallisen oloinen. ja karjalasshan ollaan aina nokka muiden asioissa.

• Anonyymi

"Siellä ei sotkeuvuta toisten töille."

juuri mitään muuta ei p-karjalassa tehdäkkään kun aina nokka muiden asioissa. täysin taantunutta väkeä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

juuri mitään muuta ei p-karjalassa tehdäkkään kun aina nokka muiden asioissa. täysin taantunutta väkeä

Tämä pitää paikkansa 100%. Itsekkin olen muualta muuttanu liperiin olosuhteiden pakosta, missään ei ole niin kuppikuntaista porukkaa kuin pohjois-karjalassa ja olen todella paljon kiertänyt suomea. Täällä pitää sen kolmeen kertaan miettiä, että mitä sanoo ja missä kohtaa viikolla, silloinkin pitää pienellä varauksella oottaa vastausta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

mitäs sotkeutumista se on jos neuvoo paikan kun kuitenkin tiesi. oli niin paikallisen oloinen. ja karjalasshan ollaan aina nokka muiden asioissa.

Ai taas tuo sama aloittaja. Ei se mikään ulkopaikkakuntalainen ole. Ihan perus liperiläinen. Vähän sekopää, mutta sitähän on muutama % kansasta ihan kaikkialla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämä pitää paikkansa 100%. Itsekkin olen muualta muuttanu liperiin olosuhteiden pakosta, missään ei ole niin kuppikuntaista porukkaa kuin pohjois-karjalassa ja olen todella paljon kiertänyt suomea. Täällä pitää sen kolmeen kertaan miettiä, että mitä sanoo ja missä kohtaa viikolla, silloinkin pitää pienellä varauksella oottaa vastausta.

Ahdistavaa porukkaa. Ei nämä käsitä edes itse millaisia ovat. Näiden maailma romahtaa jos joku ulkopaikkakuntalainen tulee alueelle. Elävät kuin valtio valtiossa. Seurataan, kytätään, juorutaan ja kadehditaan. Narsismi on se mikä sopii nimittäjäksi alueen useimmille ihmisille. Lisäksi ovat kuin toistensa kopioita eli aivan samanlaisia piirteiltään. Tätä on ihmetelleet monet että mikä näistä on tehnyt tällaisia.

Ja mihinkään et voi luottaa näiden kanssa. Nämä haluaisi elää muiden koskemattomissa ja lisääntyä vain pienen piirin kesken. Muualla sisäsiittoisuutta osataan hävetä ja sitä pyritään välttämään.

Karjalaiset tietää että muualta saapuneet on aina heitä edellä joka tavalla ja kokevat alemmuutta, siksikin ovat umpirasistisia muualta tulleille.

Sitten se tärkeily mistä nämä puhuu. Nämä tulkitsee tärkeilyksi kaikki piirteet ja asiat jotka ilmentäisi ihmisen tervettä itsetuntoa. Ja sellaistahan ei voi itsetunnottomat sallia. Eli kasvatetaan kieroon uusikin sukupolvi.

Sama kokemus on. Minäkään en missään ole muualla tällaiseen väkeen törmännyt. Jotkut fiksummat muualle muuttaneet karjalaiset on sanoneet ettei he edes maailmalla ole törmänneet tällaiseen väkeen kuin pohjois-karjalassa on.

• Anonyymi

Miksi valehtelet? Karjalassa iso osa ihmisten ajasta menee muiden asioihin sotkeutumisessa. Aina nokka muiden asiossa ja tiedetään muiden asiat paremmin kuin he itse tietävät.

Ja millä tavalla osoitteen kertominen on sotkeutumista muiden töihin?

Jos vanhus tulee vastaan apteekin ovella rollaatorin kanssa niin sinäkö et pidä ovea auki koska "et halua sotkeutua muiden töille"

Perustele nyt vähän tuota kommenttiasi

• Anonyymi

Mies oli varmaan lomalainen eteläsuomesta.

• Anonyymi

oli työvaatteet päällä. paikallinen oli

• Anonyymi

Voi olla Joensuulainen jos auto oli peruutettu parkkiruutuun?

• Anonyymi

Taidat keksiä koko jutun ja toisekseen liperi on alueena niin iso että en minäkään kaikkia firmoja täällä tiedä. Kun olet niin fiksu sieltä etelästä niin olisit katsonut sitä älypuhelinta ja sieltä Google maps

• Anonyymi

jos ei tiedä firmaa, ei normaali ihminen vastaa "ei" kuin päästään köyhä. Vastaa hän silloin asialliseen kysymykseen useammalla sanalla. Ja jos vastaisi valjusti yhdellä sanalla, olisi vastaus kysymykseen "anteeksi, tiedättekö missä sijaitsee firma x?" "en". Vastaus olisi "en" jos yhdellä sanalla vastaisi jättäen oudon vaikutélman. Vastaus ei olisi "ei"

• Anonyymi

Mistä keksit että olen etelästä? On muitakin ilmansuuntia olemassa. Karjaisille on aina etelä mielessä. Mennään etelään töihin tai joku on etelästä jne.

Karjaisista sanovat että ovat vieraanvaraisia mutta jos osoitetta tiedustelee, niin "ei" on vastaus ja tyhmä ilme. Jos nämä vieraalle kattaa pöydän niin se on kyllä täynnä ruokia koska haluavat esittää miten runsaasti on heillä kaikkea. Mutta ei nämä oikeasti ole miellyttäviä ihmisiä, ei edes toisilleen. Ilkeitä pahanpuhujia ja kateellisia.

• Anonyymi

Ei sattunut näemmä olemaan GPS:ää käytössä, että olisit voinut kartasta katsoa?

• Anonyymi

Ei ollut tosiaan kartta puhelimessa toiminnassa. Mutta ei se ollut tässäs se pointti vaan se tyhmänoloinen "ei" vastaus kera hölmistyneen katseen.

Typpi sai varmaan jotain lapsellista vallantunnetta kun sai ajatella mielessään että "tiesimpäs missä on kyseinen yritys mutta en kertonyt, hähähäää". Jotain tuollaista karjalainen lapsellisuudessaan mielessään ajattelee ja on sitten omasta mielestään fiksu ja nokkela.

• Anonyymi

Tässä sen huomaa kuinka saatanan tyhmiä Liperiläiset ovat ja jo alkoi vittuilu.

• Anonyymi

No metsä vastaa kun sinne huudetaan, mitä oikein odotit?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No metsä vastaa kun sinne huudetaan, mitä oikein odotit?

tyypillistä narsistien puhetta tuo niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan. Kuultu usein karjalassa. Teidän tapoihin kun kuuluu ulkoistaa omat viat muihin. Ne on aina ne muut jotka on sellaisia tai tällaisia, ei koskaan itse. Karjalassa en ole vuosien aikana yhtään vastuullista aikuista tavannut. Kaikki samanlaisia kateellisia juoruilijoita joilla aina joku lapsentasoinen kieroilu mielessä.

Kyllä nyt normaali ihminen missä tahansa muualla vastaa asiaalliseen paikkatiedusteluun jotain muuta kuin "ei" kera hölmön katseen. Kun minulta kysytään osoitetta ja en tiedä paikkaa, vastaan "valitettavasti en tiedä" tai jotain muuta vastaavaa, tai jos tiedän, kerron osoitteen.

• Anonyymi

Aloittaja ilmeisesti vahingossa ei sanallakaan maininnut oliko hänen autonsa kokonaan parkkiruudussa vai vain osittain vieden kaksi asiakaspaikkaa.

• Anonyymi

Ihan oli parkkiruudussa. Ja vaikka se olisi ollut poikittain vieden 3 paikkaa, se ei muuttaisi karjalaisia yhtään sen fiksummaksi väeksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihan oli parkkiruudussa. Ja vaikka se olisi ollut poikittain vieden 3 paikkaa, se ei muuttaisi karjalaisia yhtään sen fiksummaksi väeksi.

Oletko huomannut pimeässä kulkiessasi jalan niin pääsi yläpuolella on sädekehä valaisten tienoon minne ikinä kuljetkin.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      93
      7918
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      40
      3792
    3. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      102
      1896
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      24
      1220
    5. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      32
      1093
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      28
      1023
    7. Rakastuminenhan on psykoosi

Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      53
      837
    8. Olisinko mä voinut käsittää sut väärin

Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt
      Ikävä
      31
      802
    9. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      10
      800
    10. Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa

1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄
      Ikävä
      60
      749
    Aihe