Helsingintie ja velikulta nimeltä Teuvo

Anonyymi-ap

Muistaako kukaan vanhempi forssalainen Teuvoa?
Asusteli Helsingintie 15 kerrostalossa.
Sukunimeä en nyt muista...
Sellainen menevä ja räväkkä aikamiespoika.
Teuvon kanssa aikanaan lähdin tekemään kauppaa hänen autostaan joka hoisi jonkinlaista varaston virkaa parkkipaikalla.
Upea anglia, nahkapenkit ja kaikki.
Maksoin jo käsirahan 200 mummon markkaa suoraan käteen sekä kapan perunoita, silakoita ja 4 kappaletta vihreitä Jambo suklaapatukoita.
Muistan, kun nämä Salmisen kaupasta Viksbergin ostarilta hain.
Kauppoja ei kuitenkaan tullut.
Useaan otteeseen soitin Teuvolle ja kävin oven takana.
Koskaan ei avannut mutta postiluukusta ilmeisesti kuunteli, kun outoa rapinaa kuului.
Vieläköhän Teuvo elää ja vaikuttaa maan päällä?
Olisi kiva, vaikka nähdä vaikkei kauppoja koskaan syntynytkään.
Hieno mies muutoin oli hän.

1

158

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kuinka ei voisi olla muistamatta. Sukunimihän oli Siitonen mutta hän kuulemma oli jossain vaiheessa käyttänyt myös sukunimeä Sipilä. Hänellähän oli vanha naisten fillari jossa oli sellainen vanhanaikainen lastenistuin ja siihen oli tussilla kirjoitettu " T. SIPILÄ"
      Autosta on myös muistikuvia, mutta väittäisin vahvasti, jopa vuorenvarmasti että se oli valkoinen puntti-Volvo ellei hänellä ollut sitten autoja useampiakin? Teuvolla itsellään ei ollut ajokorttia vaan Viksbergissä (samassa talossa) asuneet mustalaiset toimivat hänelle kuskina silloin tällöin. Saivat Teuvolta jotain palkaksi siitä hommasta mutta kerran kävi niin että Teuvo oli itse Volvon puikoissa , hämmästys oli suuri kun Teuvo ohjasti itse Volvoaan Helsingintiellä yhtenä talvipäivänä. Vauhtia oli max 20 km/h kun Teuvo kieli keskellä suuta yritti pitää Volvon hallinnassa ja kuin ihmeen kaupalla siinä onnistuikin ajaen sen Helsingintie 15:n pihaan. Ja kyllä se Teuvon kämppäkin tuli aikoinaan nähtyä, oli muuten melkoinen eläintarha. Teuvollahan oli Lilli-niminen pystykorva, jota piti usein parvekkeella. Pari mustaa kissaakin oli joita piti lähinnä vessassa. Lisäksi oli vielä marsuja ja hamstereitakin häkeissään olohuoneessa. Vaikka Teuvo hauska ukkeli olikin niin eläimiä hänen ei olisi pitänyt ikinä hankkia. Siivo ja haju siellä kämpässä oli melkoinen eikä se eläintenpito ollut todellakaan sellaista kuin kuuluisi. Kerran Teuvo keksi lähteä yhtäkkiä Helsinkiin bussilla ja ratkaisi koiranhoitoon liittyvän ongelman sitomalla Lillin talutushihnasta rappukäytävän kaiteeseen. Sitä sitten ruokittiin ja hoidettiin kunnes sankari palasi Stadista.

Teuvolla oli tuolloin 80-luvulla muuten joskus kylässä
      hänen vanha äitinsä Tyyne nimeltään ja äidin mieskin
      joskus josta en tiedä oliko hän Teuvon isä. Ulkonäön
      perusteella sanoisin ettei ollut.

Myöhemmissä vaiheissa Teuvo muutti pois Viksbergistä ja asui mm. Somerolla mutta joutui vaikeuksiin juurikin eläintenpidon takia ja joutuipa myös käräjillekin sen takia kun tuli kiistaa eläintenpitoa koskien. Käräjillä tuomari totesi ettei Teuvo ollut oikeustoimikelpoinen joka taas johti siihen että määräsivät edunvalvojan hänelle ja järjestivät palvelutalosta asunnon.

Monien sattumien kautta tiedän kaiken tämän ja vielä paljon muutakin josta riittäisi tarinaa mutta täytyypä nyt tässä kaljoittelun päälle vähän nukkuakin välillä. Sen vielä lisään että Teuvoon törmäsin vielä 2000-luvun alkupuolella ja myöhemmin muistaakseni Forssan Lehdestä kauan sitten sain tiedon että Teuvo oli kuollut. Vieläkin myöhemmin osuin Teuvon nimikylttiin Forssan hautausmaalla , se löytyy niistä graniittipylväistä joissa on kymmeniä nimilaattoja jokaisessa. Muistaisin että 2010 oli vuosi jolloin Teuvo on kuollut.
      Tämmöiset muistelot nyt tällä erää kuitenkin hänestä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      119
      1622
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1468
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      35
      849
    4. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      829
    5. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      746
    6. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      35
      730
    7. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      708
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      700
    9. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      42
      689
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      653
    Aihe