MORSIAMEN ISÄN PUHE

Pohjaa?!

Millainen voisi olla morsiamen isän pitämä puhe hääjuhlassa? Isäni on huono keksimään puhetta itse, olisiko siis olemassa jonkinlaista valmista kaavaa/pohjaa puheelle, että voisi siitä mukailla omanlaisensa?!

Olen yrittänyt etsiä' netistä, mutta tuloksetta. Auttakaa!! Millaisia puheita teille on pidetty?

10

44546

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näin_

      Isukin puhe oli vain tervetuloa xxxxxxxxxx ja xxxxxxx hääjuhlaan.. Nostetaan malja.
      Appiukko piti pitkän puheen.

      • Nimetön

        Puheen pitää olla mielestäni rento ja sopivan lyhyt. Jos minulle toteutuu suunnittelemamme häät, niin vapautan isäni hääpuheen pitämisestä, koska isä on minulle niin tärkeä, jotta en halua häntä painostaa puheen pitämiseen, koska isän mieleen ei ole esiintyminen väkijoukon edessä. Mutta luulen, että häistämme tulee unohtumattomat, ja antoisat siitä huolimatta, että puheita ei varsinaisesti pidetä, jos ei joku halua yllättäen puhetta pitää.
        Joten mielestäni ei kannata stressiä ottaa puheen pidoista!!!


      • eelia
        Nimetön kirjoitti:

        Puheen pitää olla mielestäni rento ja sopivan lyhyt. Jos minulle toteutuu suunnittelemamme häät, niin vapautan isäni hääpuheen pitämisestä, koska isä on minulle niin tärkeä, jotta en halua häntä painostaa puheen pitämiseen, koska isän mieleen ei ole esiintyminen väkijoukon edessä. Mutta luulen, että häistämme tulee unohtumattomat, ja antoisat siitä huolimatta, että puheita ei varsinaisesti pidetä, jos ei joku halua yllättäen puhetta pitää.
        Joten mielestäni ei kannata stressiä ottaa puheen pidoista!!!

        Ja toisaalta, esim. minulla ja miehelläni ei edes ole isiä joten (emmekä varmaan ole ainoita) olisi positiivista jos nykymaailmassa päästäisi tällaisista "perinteistä" lopullisesti.
        Meinaan pitää puheen itse, morsiamen puhe, ja rikkoa rajat lopullisesti:)


      • iloinen äiti
        eelia kirjoitti:

        Ja toisaalta, esim. minulla ja miehelläni ei edes ole isiä joten (emmekä varmaan ole ainoita) olisi positiivista jos nykymaailmassa päästäisi tällaisista "perinteistä" lopullisesti.
        Meinaan pitää puheen itse, morsiamen puhe, ja rikkoa rajat lopullisesti:)

        Kyllä se käy niinkin! Itse ajatellut pitää sulhasen äidin puheen - vaikka tietysti bestman ja kaaso jo omalta osaltaan kertovat juhlaparista, jotain voin kai lisätä. Onnittelut siinä kai pääosassa kuitenkin pitää olla!


      • jo nainut

        Isäni on aikas kova jännittämään ja sanoinkin ettei tarvitse mitään puhetta pitää jos ei halua. Hän halusi kuitenkin nostattaa meille maljan, joka oli isälleni jo aikas iso juttu. Itse liikutuin melkeen kyyneliin. Kaaso hoisi sitten hauskan puheen myöhemmin illalla ;o)


    • ISÄ

      Esimerkki maljapuheesta?

      • morsian13/8/2011

        meillä ei tule morsiammen isää ja sulhasen isää ei edes pyydetä..mut meillä on anopin saarna :D


    • Kaunis ! Kauniit sanat isältä tyttärelle ja vieraille tervehdys ja hyvän illan ja bileiden toivotus ! Parissa
      minuutissa homma on hoidettu ! : ) Ei pitäis olla mahdoton tehtävä kenellekkään !!!

    • Niskavuorelainen77

      Minusta puheen pitäminen ei ole sellainen juttu, johon pitäisi käyttää kaavoja, jollei ole kysy jostain puheesta, jolla yritetään tehdä vaikutus johonkin turhantärkeään business-yleisöön tai muuhun sellaiseen. Puhuja miettii muutaman asian, jonka hän haluaa puheen kohteelle sanoa ja sanoo ne. Siinä se, ei sen tarvitse olla sen kummallisempaa tai täynnä retorisia kommervenkkeja.

      On kliseistä sanoa, että puhu sydämestä, mutta niin se menee. Puhujalla on varmaan paljon tunteita ja muistoja liittyen puheen kohteeseen, joten ei aineistosta pitäisi olla puutetta.

      Ihmiset tekevät tarpeettoman vaikeaksi puhumisen, kun miettivät muotoseikkoja ja muita. Ei kukaan yleisössä mieti sellaista, ei puheen rakennetta eikä tällaista. Kaikki haluavat vain kuulla muutaman kivan sanan. Kukaan ei halua asettaa liikaa painetta puhujan niskaan, sillä se vain vesittäisi juhlatunnelman. Siksi kaikki saavat loppujen lopuksi olla oma itsensä puhetta pitäessään.

      Oikeastaan ainoat suorituskeskeiset jutut, joihin kiinnittäisin huomiota ovat seuraavat:
      - Puhu selvästi ja riittävän lujaa, että kaikki kuulevat.
      - Pidä huolta ryhdistä. Näytä siltä, että seisot sanojen takana.
      - Katso ainakin ajoittain kohti puheen kohdetta, älä pälyile varpaisiin.
      - Jos pelottaa, sen saa näyttää. Voi vaikka vitsaillakin aiheesta, jos siltä tuntuu, sanoa, että vähän kyllä jännitti, kun piti tätä puhetta käydä suunnittelemaan.

      Ja jos meinaa huumori puheen valmistelussa loppua kesken, niin valittajan blogista saa aina vähän rock-henkistä ravistelua, jolla taas ehkä jaksaa ja uskaltaa lyhyen pätkää taapertaa: http://valittaja.wordpress.com/2011/08/11/opetelkaa-saatana-puhumaan-ja-pukeutumaan/

      Joo, kaikki vaan rohkeasti pitämään puheita! Yleisönne symppaa teitä ja haluaa teille parasta ja niin kauan kuin te puhutte vilpittömästi ja häpeämättä, puhe on tai ainakin sen pitäisi olla tervetullut. Tulta päin, tulta päin!

    • Äh, nyt meni vähän kummallista reittiä tuo kommentti, kokeillaanpa uusiksi...

      Minusta puheen pitäminen ei ole sellainen juttu, johon pitäisi käyttää kaavoja, jollei ole kysy jostain puheesta, jolla yritetään tehdä vaikutus johonkin turhantärkeään business-yleisöön tai muuhun sellaiseen. Puhuja miettii muutaman asian, jonka hän haluaa puheen kohteelle sanoa ja sanoo ne. Siinä se, ei sen tarvitse olla sen kummallisempaa tai täynnä retorisia kommervenkkeja.

      On kliseistä sanoa, että puhu sydämestä, mutta niin se menee. Puhujalla on varmaan paljon tunteita ja muistoja liittyen puheen kohteeseen, joten ei aineistosta pitäisi olla puutetta.

      Ihmiset tekevät tarpeettoman vaikeaksi puhumisen, kun miettivät muotoseikkoja ja muita. Ei kukaan yleisössä mieti sellaista, ei puheen rakennetta eikä tällaista. Kaikki haluavat vain kuulla muutaman kivan sanan. Kukaan ei halua asettaa liikaa painetta puhujan niskaan, sillä se vain vesittäisi juhlatunnelman. Siksi kaikki saavat loppujen lopuksi olla oma itsensä puhetta pitäessään.

      Oikeastaan ainoat suorituskeskeiset jutut, joihin kiinnittäisin huomiota ovat seuraavat:
      - Puhu selvästi ja riittävän lujaa, että kaikki kuulevat.
      - Pidä huolta ryhdistä. Näytä siltä, että seisot sanojen takana.
      - Katso ainakin ajoittain kohti puheen kohdetta, älä pälyile varpaisiin.
      - Jos pelottaa, sen saa näyttää. Voi vaikka vitsaillakin aiheesta, jos siltä tuntuu, sanoa, että vähän kyllä jännitti, kun piti tätä puhetta käydä suunnittelemaan.

      Ja jos meinaa huumori puheen valmistelussa loppua kesken, niin valittajan blogista saa aina vähän rock-henkistä ravistelua, jolla taas ehkä jaksaa ja uskaltaa lyhyen pätkää taapertaa: http://valittaja.wordpress.com/2012/01/17/aaliot-julkisessa-liikenteessa/ (ja tuolta voi klikkailla halutessaan niitä muita blogauksia, joissa räntätään esimerkiksi puhumisesta...)

      Joo, kaikki vaan rohkeasti pitämään puheita! Yleisönne symppaa teitä ja haluaa teille parasta ja niin kauan kuin te puhutte vilpittömästi ja häpeämättä, puhe on tai ainakin sen pitäisi olla tervetullut. Tulta päin, tulta päin!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1805
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1689
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1504
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1193
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1184
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1172
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1136
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1121
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1119
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1104
    Aihe