Pride-kuukausi on alkanut

Anonyymi-ap

Hyvää Pride-kuukautta lesboille, homoille ja biille.

Vaikka mm Helsinki Pride häivyttää näkyvistä identiteettejämme systemaattisesti "queereiksi" transideologian myötä sekä tarjoavan kaiken maailman kinky-turri-bdsm-mies-on-nainen-koska-sanoo-niin-tai-muuten-ei-hyvä-heilu -ohjelmaa tavallisen sijaan, pidetään huoli omista oikeuksistamme ja tervejärkisyydestämme.

Mediassa on näkynyt mukavasti kannanottoja aiheista, joita on pyritty vaientamaan.
Keskustelu jatkukoon.

Kategorioilla ja biologisilla kehoilla on väliä edelleen seksuaalisen suuntautumisen, ennakoivan turvallisuuden, jaetun kokemusmaailman, rakenteellisen sorron ja väkivallan, itsekunnioituksen, turvallisen tilan (myös naisten ja lasten kannalta) urheilun ja fiksuiksi, tasapainoisiksi aikuisiksi kasvattamisen sekä kasvamisen kannalta.

Seksuaalivähemmistöjen asialla Suomessa toimii ainakin:

https://lhb-liitto.fi/


Mukavaa kesää,
Liberaali nainen

5

779

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Luin tuota linkkaamasi sivustoa, kiitos! Olen jo pitkään tajunnut samoja asioita mutta ei ole termit ja tieto riittänyt sanoittamaan ajatuksiani kellekkään. Mua ahdistaa se, että tämä trans-ideologia menee niin älyttömän pitkälle ja johtaa vaan enemmän ja enemmän vastakkain-asetteluun homofobisten ja homojen, lesbojen ja bi-seksuaali en välille. Miksi pitää romuttaa kokonaan mies ja nainen käsitteellisesti ja biologisesti kun eikö juuri trans-ihmiset halua olla jompaa kumpaa ja saada oikeus olla sitä miltä tuntuu.

      Tää turreilu ja muu pornoilu, riettaan seksin (lateksiasuissa ym kaulapannoissa kulkemisen kulkueessa) esille tuominen on myös nyt liittynyt sateenkaaren alle. Eli kaikki epätavallinen joita monet tekevät suljettujen ovien takana tuodaan ylikorostetusti pridessä esiin, ja se (minun mielestä) likaisuus liitetään prideen ja tasa-arvotaisteluun. Tää leviää liian pitkälle eikä termihelvetissä pysy enää perillä kun koko ajan joku keksii uusia ja olettaa että jokainen kohtaamansa ihminen on tarpeeksi valveutunut käyttääkseen näitä termejä ja jos ei, niin helvetti on irti. Kääntyy vähän toiseen suuntaan tämä homma että ollaankin vihamielisiä kaikkia muita kohtaan vaikka minun mielestä priden ja setan ajamat asiat on ihan eri. Mut hei, kiitos linkistä, perehdyn lisää!!

      • Anonyymi

        Nykyinen transliike ei perustu loogisuuteen, osa jopa väittää ettei mitään dysforiaoireita tarvita ollakseen trans. Aatteella ei ole tieteellistä pohjaa, vaan "trans" identifikaatiota käytetään uhriutumiseen, omien fetissien oikeutukseen (mm heterot autogynefiilimiehet) sekä mt-ongelmien ja autismin peittelemiseen (=oikeiden ongelmien väistelyyn, joko tietoisesti tai ei). Eivätkä he osaa keskustella ja perustella asiaansa uskottavasti.

        Henkilökohtaisesti toivon itsemäärittelylain kumoamista sekä genderkriittisten lääkärien ja toimittajien esiinnousua ja enemmän varoja laadukkaisiin mielenterveydenpalveluihin. Briteissä suunta on jo parempi.

        Minua huolestuttaa myös, kun seksuaalivähemmistöt niputetaan yhteen transideologian kannattajiksi, onko sillä seurauksia homofobian kasvuun, polarisaatioon ja valtaväestön asenteisiin pitkässä juoksussa.

        Kun keskivertohetero ajattelee Pridea ja näkee pride-lipun, mitä ajatuksia se nykyään hänessä herättää?
        Pridea markkinoidaan myös "transkuvastolla" : silvotuilla vartaloilla, vartalonosilla, negaatioihin perustuvalla kielellä non-binary, sukupuoleton tai pornahtavalla transnaiskuvastolla (stereotypia edelleen), puolialastomilla ja värikkäisiin peruukkeihin pukeutuvilla fetissisedillä, vaikka kukaan ei sitä ääneen sanoisikaan kritiikin pelossa.


        Blogisti Laventeliveikkonen summaa varmasti monen seksuaalivähemmistöön kuuluvan tunteita asian suhteen, jos vain ovat heränneet kyseenalaistamaan. Ohessa:

        https://laventeliveikkonen.blogspot.com/

        Hän kirjoittaa virkistävän rehellisesti ja vaikuttaa fiksulta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nykyinen transliike ei perustu loogisuuteen, osa jopa väittää ettei mitään dysforiaoireita tarvita ollakseen trans. Aatteella ei ole tieteellistä pohjaa, vaan "trans" identifikaatiota käytetään uhriutumiseen, omien fetissien oikeutukseen (mm heterot autogynefiilimiehet) sekä mt-ongelmien ja autismin peittelemiseen (=oikeiden ongelmien väistelyyn, joko tietoisesti tai ei). Eivätkä he osaa keskustella ja perustella asiaansa uskottavasti.

        Henkilökohtaisesti toivon itsemäärittelylain kumoamista sekä genderkriittisten lääkärien ja toimittajien esiinnousua ja enemmän varoja laadukkaisiin mielenterveydenpalveluihin. Briteissä suunta on jo parempi.

        Minua huolestuttaa myös, kun seksuaalivähemmistöt niputetaan yhteen transideologian kannattajiksi, onko sillä seurauksia homofobian kasvuun, polarisaatioon ja valtaväestön asenteisiin pitkässä juoksussa.

        Kun keskivertohetero ajattelee Pridea ja näkee pride-lipun, mitä ajatuksia se nykyään hänessä herättää?
        Pridea markkinoidaan myös "transkuvastolla" : silvotuilla vartaloilla, vartalonosilla, negaatioihin perustuvalla kielellä non-binary, sukupuoleton tai pornahtavalla transnaiskuvastolla (stereotypia edelleen), puolialastomilla ja värikkäisiin peruukkeihin pukeutuvilla fetissisedillä, vaikka kukaan ei sitä ääneen sanoisikaan kritiikin pelossa.


        Blogisti Laventeliveikkonen summaa varmasti monen seksuaalivähemmistöön kuuluvan tunteita asian suhteen, jos vain ovat heränneet kyseenalaistamaan. Ohessa:

        https://laventeliveikkonen.blogspot.com/

        Hän kirjoittaa virkistävän rehellisesti ja vaikuttaa fiksulta.

        Nykyinen transihminen tiivistettynä:
        Huomaa ja validoi minut erityisenä ihmisenä, tai muuten olet foobikko ja koulutuksen tarpeessa. (Huomasitko manipuloivuuden? Hyvä.)

        Kyse on ytimeltään huomionhausta uudelle identiteetille, koska se tyttö, nainen, poika tai mies, joka henkilö biologisesti on, on jotenkin vahingoittunut elämänkaarensa aikana ja henkilö haluaa ko. taustastaan eroon keinolla millä hyvänsä.

        Transideologia "tarjoaa" traumatisoituneelle uuden identiteetin, jota voi irvokasta kyllä, juhlia nykyaikamme mukaan. Henkilön ei tarvitsekaan kohdata ydintään traumatisoituneena naisena tai miehenä ja tehdä henkistä työtä itsensä kanssa pitkään, vaan hypätä juhlittuun erityisihmisyyteen, jonka leikkaukset ja hormonit mediassa usein rakennetaan rohkeina tekoina ja virstanpylväinä.


    • Hei ja tiedoksi kaikille,

      Sinuiksi-palvelu järjestää Tukinetissä Sinuiksi chat-vertaisryhmiä, jotta jokaisella seksuaali- ja sukupuolivähemmistöihin kuuluvalla ja identiteettiään pohtivalla olisi mahdollisuus saada reaaliaikaista vertaistukea kotipaikastaan riippumatta.

      Sinuiksi-chattien tavoitteena on auttaa ihmisiä tulemaan sinuiksi itsensä tai sateenkaari-ihmisyyteen liittyvän teeman kanssa. Luvassa on säännöllisiä ryhmächatteja sateenkaarinuorille ja sateenkaarisenioreille sekä ikärajattomia chat-kertoja eri aiheista kuten seksuaalisesta suuntautumisesta, seksuaalisuudesta vähemmistönäkökulmasta, sukupuoli-identiteetistä, sukupuolen ilmaisusta ja esimerkiksi sateenkaarevasta hengellisyydestä.

      Sinuiksi-chatit ovat anonyymejä ja luottamuksellisia. Chattejä vetävät vastuulliset vertaisvetäjät tai työntekijät.

      Chatit löytyvät täältä ja niitä on myös kesällä! https://tukinet.net/teemat/sinuiksi-chat-sateenkaari-ihmisille/ryhmachatit/

      Tukinetissä on monia muitakin sekä ryhmämuotoisia että yksilötuen palveluita, joista saa apua elämän eri tilanteissa.

      Tukinet.net - Tukipisteesi netissä https://tukinet.net/

      Ystävällisin terveisin
      MIELI kriisikeskus/Kata

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      132
      1387
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      901
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      553
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      494
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      461
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      36
      441
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe