Olisi tyrkyllä -70 mallinen Viva,on kuulemma
oikein GT-mallia,lieneekö mahdollista?Autossa on
kyllä konepellissä ilma-aukot ja kyljessä GT-
merkki.Onko kellään tietoa paljonko GT Vivoja on
tuotu Suomeen?Vai onko kyseessä jonkun oma tekemä
Viva "GT"???
Vauxhall Viva GT
36
5687
Vastaukset
- Kaapo
Vauxhall teki "ihan oikeaa" GT-mallia, kone taisi
olla 2-litrainen n. 90 hv. Auto oli muinoin mm.
TM:n paritestissä Opel Kadett 1.9 Rallyen kanssa.
Muotoilusta, varustelusta ja suorituskyvystä tuli
pisteitä kotiin, ajettavuudesta ja viimeistelystä
sitten ei niinkään. Opel pärjäsi kisoissa
paremmin, mutta tavallaan tuo lentävälinjainen
Voxikin on jopa pienen pieni klassikko.
Tuontimääristä ei ole tietoa, mutta harvinainen
se on joka tapauksessa. - juhani
en tiedä paljonko niitä on tuotu suomeen. olisko
joku 200 kpl lähellä- vivapekka
Oho,oliskin tuotu noin monta, eihän VivaGT nyt
mikään opel ole! Tarkkaa lukua ei ole. Ja näitä
vehkeitä tuntuu löytyvän joka vuosi pari kolme
lisää.
- paulivil
Olisikohan tästä kenties hyötyä asian
selvittämisessä:
<http://home.setol.fi/~cpehaap/vbcf.htm>
(Vauxhall Bedford Club Finland)?- KS
vinkeistä,täytyy ilmeisesti viikonloppuna käydä
hakemassa Viva talliin. - ITALOMANIAC
KS kirjoitti:
vinkeistä,täytyy ilmeisesti viikonloppuna käydä
hakemassa Viva talliin.Noniin!
Älä odota viikonloppua , se on mennyt sit jo!
Mulla oli joskus Viva 1600 OHC koneella jase
tuuppas manuaalin mukaan :96 SAE hv,1 yläp. nokka-
akselilla.Tämä kone se varmaan oli joskus
testissäkin.Hengitysvaikeuksista kannattaa pyrkiä
eroon kaasuttimien ja pakoputkiston
muutoksin.Huiput oli lehdissä testattu 165 ,joka
oli silloin hyvä arvo.Yhen gt:n tiedän seisovan
Turussa päin.Saat muuten sen katsaSTettua ,ehkä
Historic-autoksi G-luokkaan taiF. - Rallyman
ITALOMANIAC kirjoitti:
Noniin!
Älä odota viikonloppua , se on mennyt sit jo!
Mulla oli joskus Viva 1600 OHC koneella jase
tuuppas manuaalin mukaan :96 SAE hv,1 yläp. nokka-
akselilla.Tämä kone se varmaan oli joskus
testissäkin.Hengitysvaikeuksista kannattaa pyrkiä
eroon kaasuttimien ja pakoputkiston
muutoksin.Huiput oli lehdissä testattu 165 ,joka
oli silloin hyvä arvo.Yhen gt:n tiedän seisovan
Turussa päin.Saat muuten sen katsaSTettua ,ehkä
Historic-autoksi G-luokkaan taiF.Jos et päätäkkään ruveta aikaasi tuhlaamaan ko.
autoon, niin olisin kiinnostunut ostamaan sen
historic ralli aihioksi! Eli otappas osoite ylös!
Kun huomaat kyllästyneesi vehkeeseen, sulla on jo
halukas ostaja tiedossa...
[email protected] - KS
Rallyman kirjoitti:
Jos et päätäkkään ruveta aikaasi tuhlaamaan ko.
autoon, niin olisin kiinnostunut ostamaan sen
historic ralli aihioksi! Eli otappas osoite ylös!
Kun huomaat kyllästyneesi vehkeeseen, sulla on jo
halukas ostaja tiedossa...
[email protected]Taitaa kannattaa käydä korjaamassa auto
talteen,enpä olisi uskonut,että Vauxhall on
noinkin harvinainen.Täytyy nyt koettaa ensin
käykö edes moinen värkki,on näet seissyt
ulkorakennuksessa useita vuosia,autolla on ajettu
ilmeisesti viimeksi -81,ja on sen jälkeen jätetty
seisomaan.Ehjältä se muuten päällisin puolin
näyttää,penkit vaikuttavat ehjiltä,mutta
likaisilta,eikä edes ole kovin
ruosteessa,valkoinen väri näyttää
alkuperäiseltä,mutta konepelti on maalattu
mustaksi,lienee pohjamaalissa jostain syystä. - Kaapo
KS kirjoitti:
Taitaa kannattaa käydä korjaamassa auto
talteen,enpä olisi uskonut,että Vauxhall on
noinkin harvinainen.Täytyy nyt koettaa ensin
käykö edes moinen värkki,on näet seissyt
ulkorakennuksessa useita vuosia,autolla on ajettu
ilmeisesti viimeksi -81,ja on sen jälkeen jätetty
seisomaan.Ehjältä se muuten päällisin puolin
näyttää,penkit vaikuttavat ehjiltä,mutta
likaisilta,eikä edes ole kovin
ruosteessa,valkoinen väri näyttää
alkuperäiseltä,mutta konepelti on maalattu
mustaksi,lienee pohjamaalissa jostain syystä.GT:n oikea oma väri on valkoinen, kai sai
muitakin, mutta oli yleisin. Musta konepelti on
todennäköisesti alkuperäinen. Jälkeenpäin tehdyt
ovat muissakin aikansa peleissä yleisiä,
varsinkin jos pinta tuntuu hieman röpeliäiseltä
ja on matta. Tuon ajan "GTI"-versioissa oli
tapana mustata konepelti kokonaan tai osittain
paremman moottorin lämmönhaihtuvuuden vuoksi,
aitojen kisapelien tapaan. Taisi tosin olla osin
myös virityskosmetiikkaa... - Timo
Kaapo kirjoitti:
GT:n oikea oma väri on valkoinen, kai sai
muitakin, mutta oli yleisin. Musta konepelti on
todennäköisesti alkuperäinen. Jälkeenpäin tehdyt
ovat muissakin aikansa peleissä yleisiä,
varsinkin jos pinta tuntuu hieman röpeliäiseltä
ja on matta. Tuon ajan "GTI"-versioissa oli
tapana mustata konepelti kokonaan tai osittain
paremman moottorin lämmönhaihtuvuuden vuoksi,
aitojen kisapelien tapaan. Taisi tosin olla osin
myös virityskosmetiikkaa......musta konepelti parantaa moottorin
lämmönhaihtuvuutta? Toisin sanoen siis parantaa
moottorin jäähdytystä? Oppikoulufysiikalla
kuvittelisin tilanteen olevan päinvastainen.
Musta konepelti absorboi tehokkaammin auringon
säteitä ja päinvastoin lämpenee niiden
vaikutuksesta.
Olen kuvitellut, että pelti on musta jotta se ei
heijastele kuljettajan silmiin. Olenko aivan
hakoteillä? Kertokoon ken tietää. - KS
Kaapo kirjoitti:
GT:n oikea oma väri on valkoinen, kai sai
muitakin, mutta oli yleisin. Musta konepelti on
todennäköisesti alkuperäinen. Jälkeenpäin tehdyt
ovat muissakin aikansa peleissä yleisiä,
varsinkin jos pinta tuntuu hieman röpeliäiseltä
ja on matta. Tuon ajan "GTI"-versioissa oli
tapana mustata konepelti kokonaan tai osittain
paremman moottorin lämmönhaihtuvuuden vuoksi,
aitojen kisapelien tapaan. Taisi tosin olla osin
myös virityskosmetiikkaa...on nyt ostettu.Lähti jopa käyntiin 1/2h
askartelun jälkeen.Käy kylläkin melko
rumasti,mutta onhan tässä aikaa laitella autoa
kuntoon.Olen muuten auton 3.omistaja,ja myyjän
mukaan autolla on ajettu kaikkiaan
n.140000km,mutta eihän noista koskaan
tiedä.Positiivisinta on auton peltien
kunto,äkkiseltään tutkien autoa ei tarvitse
hitsailla.Konepelti on tosiaankin ollut uudesta
asti musta,ainakin käyttöohjekirjan kuvan mukaan. - Kaapo
Timo kirjoitti:
...musta konepelti parantaa moottorin
lämmönhaihtuvuutta? Toisin sanoen siis parantaa
moottorin jäähdytystä? Oppikoulufysiikalla
kuvittelisin tilanteen olevan päinvastainen.
Musta konepelti absorboi tehokkaammin auringon
säteitä ja päinvastoin lämpenee niiden
vaikutuksesta.
Olen kuvitellut, että pelti on musta jotta se ei
heijastele kuljettajan silmiin. Olenko aivan
hakoteillä? Kertokoon ken tietää.Musta pelti tietty imee ulkopuolista lämpöä
itseensä valkoista enemmän, mutta vastaavasti
myös haihduttaa ja siirtää sitä ulospäin
tehokkaamin, näin ainakin olen kuullut
mustamaalausta perustellun.
Röpelöistä maalipintaa taas on selitetty sillä,
että epätasainen pinta tuo runsaasti enemmän
lämpöä haihduttavaa pinta-alaa sileään verrattuna.
Konehuoneen lämpötila on aika tavalla korkeampi
kuin satunnaisen auringonpaisteen aikaansa lämpö,
joten kokonaisvakutus jää plussan puolelle. - Kaapo
KS kirjoitti:
on nyt ostettu.Lähti jopa käyntiin 1/2h
askartelun jälkeen.Käy kylläkin melko
rumasti,mutta onhan tässä aikaa laitella autoa
kuntoon.Olen muuten auton 3.omistaja,ja myyjän
mukaan autolla on ajettu kaikkiaan
n.140000km,mutta eihän noista koskaan
tiedä.Positiivisinta on auton peltien
kunto,äkkiseltään tutkien autoa ei tarvitse
hitsailla.Konepelti on tosiaankin ollut uudesta
asti musta,ainakin käyttöohjekirjan kuvan mukaan.Jos koppa on kunnossa, ei suurempia huolia ole.
Sehän se on kaikkein kinkkisin ja kallein
korjattava. Voxin kone ei täysin kunnossakaan
olevana ole kaikkein kauniskäyntisin, mutta
aukihan se on silti kannattaa ottaa. Noin
pitkässä seisokissa männänrenkaat jumittuvat,
tiivisteet alkavat hapertua, sähkösysteemit
hapettuvat jne. Onneksi kone on perin juurin
yksinkertainen kostruktio. Pariin "vaivaan"
tehtiin kevyet konerempat ihan pajatyökaluilla,
nosturi sentään oli. - jk
Kaapo kirjoitti:
Jos koppa on kunnossa, ei suurempia huolia ole.
Sehän se on kaikkein kinkkisin ja kallein
korjattava. Voxin kone ei täysin kunnossakaan
olevana ole kaikkein kauniskäyntisin, mutta
aukihan se on silti kannattaa ottaa. Noin
pitkässä seisokissa männänrenkaat jumittuvat,
tiivisteet alkavat hapertua, sähkösysteemit
hapettuvat jne. Onneksi kone on perin juurin
yksinkertainen kostruktio. Pariin "vaivaan"
tehtiin kevyet konerempat ihan pajatyökaluilla,
nosturi sentään oli.ja osia moottorin osia luulisi löytyvän, jos ei
nyt sentään maahantuojalta, niin sitten
ulkomailta. En usko, että ne olisivat jumalattoman
kalliita vrt. muihin GT-autoihin kuten Cortinaan
tai Escortiin. - Sorry....
jk kirjoitti:
ja osia moottorin osia luulisi löytyvän, jos ei
nyt sentään maahantuojalta, niin sitten
ulkomailta. En usko, että ne olisivat jumalattoman
kalliita vrt. muihin GT-autoihin kuten Cortinaan
tai Escortiin.Hävettää tunnustaa, mutta otin n.2 vuotta sitten
tälläisestä GT-vivasta etuakselin
putkirunkoautooni....Väri oli kuvatunlainen
valkoinen mustalla konepellillä.Kone näytti
joltain asconan vastaavalta silti olematta se.
Ihmettelimme silloin kaverin kanssa peltien
hyvää kuntoa-olihan auto 70-luvun alusta.
Mutta kysymykseni olisikin Vivan omituinen
pulttijako "melkein sata". Siksi kysynkin onko
kukaan vaihtanut etunapoja esim. c-cadetin
vastaaviin? Osat näyttävät äkkiseltään samoilta,
mutta sopivatko esim. pyöränlaakerit? Opelin
jaolle löytyisi helpommin vanteita eri tuuma
kokona.
Anteeksi jos tuhosin harvinaisuuden ja olisin
kiitollinen jos joku silti vaivautuisi
auttamaan... - vivapekka
Sorry.... kirjoitti:
Hävettää tunnustaa, mutta otin n.2 vuotta sitten
tälläisestä GT-vivasta etuakselin
putkirunkoautooni....Väri oli kuvatunlainen
valkoinen mustalla konepellillä.Kone näytti
joltain asconan vastaavalta silti olematta se.
Ihmettelimme silloin kaverin kanssa peltien
hyvää kuntoa-olihan auto 70-luvun alusta.
Mutta kysymykseni olisikin Vivan omituinen
pulttijako "melkein sata". Siksi kysynkin onko
kukaan vaihtanut etunapoja esim. c-cadetin
vastaaviin? Osat näyttävät äkkiseltään samoilta,
mutta sopivatko esim. pyöränlaakerit? Opelin
jaolle löytyisi helpommin vanteita eri tuuma
kokona.
Anteeksi jos tuhosin harvinaisuuden ja olisin
kiitollinen jos joku silti vaivautuisi
auttamaan...Voi pojat minkä teitte! Siis kaverit KS ja
Sorry....Mulla taisi mennä taas yö unet.
Jos kiinnostaa tietää enemmän GT:stä tai myydä
mulle aihio tai ylimääräiseksi jäävät osat, siis
jos joku yrittää väsätä ralliautoa, niin ottakaa
yhteyttä : [email protected] .
G-ikäkauteen GT:tä ,kuulemani mukaan,ei saa JOS
sillä EI OLE kilpailu historiaa. Omistani olen
yrittänyt. Ekan rekkarin kanssa tietoa löytyy jo
lisää.
Itse en ole Vivoja harrastanut kuin 5 vuotta ja
kaikki alkoi GT:stä johon yritin hommata osia.
Nyt on HB koreja omistuksessani 20 kpl, joista 3
GT:tä ja 4 kpl 1600:sia.
Siis ottakaa yhteyttä tai laittakaa ainakin
valokuvia mun Suomen GT:t-arkistoon.
Ps. KS: paljon maksoit ja mistä GT:n löysit?
Sorry...: vieläkö sulla on putkirunkoinen ja
mistä löysit GT:n josta otit akselin. - vivapekka
ITALOMANIAC kirjoitti:
Noniin!
Älä odota viikonloppua , se on mennyt sit jo!
Mulla oli joskus Viva 1600 OHC koneella jase
tuuppas manuaalin mukaan :96 SAE hv,1 yläp. nokka-
akselilla.Tämä kone se varmaan oli joskus
testissäkin.Hengitysvaikeuksista kannattaa pyrkiä
eroon kaasuttimien ja pakoputkiston
muutoksin.Huiput oli lehdissä testattu 165 ,joka
oli silloin hyvä arvo.Yhen gt:n tiedän seisovan
Turussa päin.Saat muuten sen katsaSTettua ,ehkä
Historic-autoksi G-luokkaan taiF.Kellä on GT turussa? Saisiko puhnumeron ja nimen?
Siitä Historic jutusta ..lueppa mun posti vähän
myöhempää.Kiitos. - vivapekka
Sorry.... kirjoitti:
Hävettää tunnustaa, mutta otin n.2 vuotta sitten
tälläisestä GT-vivasta etuakselin
putkirunkoautooni....Väri oli kuvatunlainen
valkoinen mustalla konepellillä.Kone näytti
joltain asconan vastaavalta silti olematta se.
Ihmettelimme silloin kaverin kanssa peltien
hyvää kuntoa-olihan auto 70-luvun alusta.
Mutta kysymykseni olisikin Vivan omituinen
pulttijako "melkein sata". Siksi kysynkin onko
kukaan vaihtanut etunapoja esim. c-cadetin
vastaaviin? Osat näyttävät äkkiseltään samoilta,
mutta sopivatko esim. pyöränlaakerit? Opelin
jaolle löytyisi helpommin vanteita eri tuuma
kokona.
Anteeksi jos tuhosin harvinaisuuden ja olisin
kiitollinen jos joku silti vaivautuisi
auttamaan.....on 4" eli 101.6mm .Laskinko sen nyt oikein.
Varmaan riittävän lähelle kuitenkin. Ja älkää
hyvät ihmiset sekoittako romuja laatu
laitteisiin! Opel osia Vauxhalliin!! Nehän on
aivan eri autoja. - Sorry taas
vivapekka kirjoitti:
..on 4" eli 101.6mm .Laskinko sen nyt oikein.
Varmaan riittävän lähelle kuitenkin. Ja älkää
hyvät ihmiset sekoittako romuja laatu
laitteisiin! Opel osia Vauxhalliin!! Nehän on
aivan eri autoja.Löytyy vieläkin. Viva löytyi erään romuttamon
autojen seasta,kun etsin kevyttä ja
levyjarrullista etupäätä... Koko auto maksoi
200mk,mutta etupään irroituksen jälkeen jätin sen
sinne ja se joutui paalattavaksi...
Mutta vielä etunavoista. Pystyykö kukaan
kertomaan vivan etupyöränlaakereiden sisämitat?
siis yritän löytää olka-aksilaan sopivaa muuta
napaa, jossa olisi tavallisempi jako.
C-kadetin etupää näyttää aika samalta,mitä nyt
iskari on vivassa eturunkossa ja kadetissa
korissa. - vivapekka
Sorry taas kirjoitti:
Löytyy vieläkin. Viva löytyi erään romuttamon
autojen seasta,kun etsin kevyttä ja
levyjarrullista etupäätä... Koko auto maksoi
200mk,mutta etupään irroituksen jälkeen jätin sen
sinne ja se joutui paalattavaksi...
Mutta vielä etunavoista. Pystyykö kukaan
kertomaan vivan etupyöränlaakereiden sisämitat?
siis yritän löytää olka-aksilaan sopivaa muuta
napaa, jossa olisi tavallisempi jako.
C-kadetin etupää näyttää aika samalta,mitä nyt
iskari on vivassa eturunkossa ja kadetissa
korissa.Laitappa mulle viestiä henk. koht. vaikkakin
olisi jo myöhäistä pelastaa ko. GT:tä. Oliko se
varmasti GT vai 1600? No, josko pukkaisit mulle
henk koht, kiitos. Puhutaan lisää esim
laakereista.
La ja su en pääse vastaamaan mutta jo huomenna
ehkä.
t: [email protected] - KS
vivapekka kirjoitti:
Voi pojat minkä teitte! Siis kaverit KS ja
Sorry....Mulla taisi mennä taas yö unet.
Jos kiinnostaa tietää enemmän GT:stä tai myydä
mulle aihio tai ylimääräiseksi jäävät osat, siis
jos joku yrittää väsätä ralliautoa, niin ottakaa
yhteyttä : [email protected] .
G-ikäkauteen GT:tä ,kuulemani mukaan,ei saa JOS
sillä EI OLE kilpailu historiaa. Omistani olen
yrittänyt. Ekan rekkarin kanssa tietoa löytyy jo
lisää.
Itse en ole Vivoja harrastanut kuin 5 vuotta ja
kaikki alkoi GT:stä johon yritin hommata osia.
Nyt on HB koreja omistuksessani 20 kpl, joista 3
GT:tä ja 4 kpl 1600:sia.
Siis ottakaa yhteyttä tai laittakaa ainakin
valokuvia mun Suomen GT:t-arkistoon.
Ps. KS: paljon maksoit ja mistä GT:n löysit?
Sorry...: vieläkö sulla on putkirunkoinen ja
mistä löysit GT:n josta otit akselin.No jopas Viva on keskustelun synnyttänyt,mistäkö
löysin,no ihan sattumalta,olin näet mökillä
Kuorevedellä ja naapurissa oleva maalaistalon
isäntä,tuli morjestamaan ja kyseli josko ehtisin
häntä auttamaan sähköasennustöissä,no
sähköhommathan on leipätyöni joten sehän sopii.
Menimme ulkorakennukseen jossa Viva seisoi.Pitäsi
kuulemma vetää sähköt rakennukseen,johon tulisi
myös lämpö,Emäntä halusi kuulemma työtilan
itselleen.Viva ja muut romut saisi kuulemma
lähteä kaatopaikalle jos ei kellekkään
kelpaisi,Viva on ollut isännän käyttöautona -80
alkuun,jonka jälkeen jäänyt tarpeettomana
seisomaan,tarvitsi kuulemma silloin
pakettiauton.No lopulta minä ostin auton 500,-
hinnalla,en tiedä maksoinko liikaa,mutta ei tuota
raaskinut antaa hävittääkään,aika nätin mallinen
autohan tuo on.Nyt se seisoo mökillä katoksen
alla,odottamassa jos olisi joskus aikaa laittaa
se vaikka kesäautoksi,kone käy kyllä,mutta jarrut
on ihan jumissa,peltitöitä onneksi ei tarvitse
tehdä,on aikoinaan alusta saanut jonkinlaisen
ruosteeneston,ja isännän mukaan ei juurikaan ole
talvella ajettu,oli kuulemma mahdoton ajettava
talvikeleillä. - Juhani
vivapekka kirjoitti:
Voi pojat minkä teitte! Siis kaverit KS ja
Sorry....Mulla taisi mennä taas yö unet.
Jos kiinnostaa tietää enemmän GT:stä tai myydä
mulle aihio tai ylimääräiseksi jäävät osat, siis
jos joku yrittää väsätä ralliautoa, niin ottakaa
yhteyttä : [email protected] .
G-ikäkauteen GT:tä ,kuulemani mukaan,ei saa JOS
sillä EI OLE kilpailu historiaa. Omistani olen
yrittänyt. Ekan rekkarin kanssa tietoa löytyy jo
lisää.
Itse en ole Vivoja harrastanut kuin 5 vuotta ja
kaikki alkoi GT:stä johon yritin hommata osia.
Nyt on HB koreja omistuksessani 20 kpl, joista 3
GT:tä ja 4 kpl 1600:sia.
Siis ottakaa yhteyttä tai laittakaa ainakin
valokuvia mun Suomen GT:t-arkistoon.
Ps. KS: paljon maksoit ja mistä GT:n löysit?
Sorry...: vieläkö sulla on putkirunkoinen ja
mistä löysit GT:n josta otit akselin.No,täällä Ilomantsissa oli myös naapurin pojalla
GT Viva,seisoi 2-3vuotta ladon vieressä kun siitä
hajosi kytkin.Lopulta se lintattiin traktorin
kauhalla littiin ja kuskattiin peltotien
täytteeksi pari vuotta sitten.Olihan sillä kiva
ajella hiekkateitä pitkin,tehoakin oli mukavasti
ja vielä kun oli takavetoinen.Eihän kukaan tullut
silloin ajatelleeksi,että se olisi jotenkin
harvinainen,olihan se vaan vaukshalli. - vivapekka
Juhani kirjoitti:
No,täällä Ilomantsissa oli myös naapurin pojalla
GT Viva,seisoi 2-3vuotta ladon vieressä kun siitä
hajosi kytkin.Lopulta se lintattiin traktorin
kauhalla littiin ja kuskattiin peltotien
täytteeksi pari vuotta sitten.Olihan sillä kiva
ajella hiekkateitä pitkin,tehoakin oli mukavasti
ja vielä kun oli takavetoinen.Eihän kukaan tullut
silloin ajatelleeksi,että se olisi jotenkin
harvinainen,olihan se vaan vaukshalli.NYYH! Et viittis käydä kaivamassa sitä esille ja
lähettää mulle sitä raatoa tai purkaa siitä irti
sisustan ja alustan konehuoneineen ja laittaa
niitä mulle? Maksan hommasta tietenkin jotain.
Tosin koska sukunimeni EI ole Erkko tai Ollila
niin....mutta jotain kuitenkin.
Jäikö siitä mitään jemmaan?? Edes papereita,
ohjekirjaa, mitään?? Pukkaa tietoa
[email protected] . Kiitos. - vivapekka
KS kirjoitti:
No jopas Viva on keskustelun synnyttänyt,mistäkö
löysin,no ihan sattumalta,olin näet mökillä
Kuorevedellä ja naapurissa oleva maalaistalon
isäntä,tuli morjestamaan ja kyseli josko ehtisin
häntä auttamaan sähköasennustöissä,no
sähköhommathan on leipätyöni joten sehän sopii.
Menimme ulkorakennukseen jossa Viva seisoi.Pitäsi
kuulemma vetää sähköt rakennukseen,johon tulisi
myös lämpö,Emäntä halusi kuulemma työtilan
itselleen.Viva ja muut romut saisi kuulemma
lähteä kaatopaikalle jos ei kellekkään
kelpaisi,Viva on ollut isännän käyttöautona -80
alkuun,jonka jälkeen jäänyt tarpeettomana
seisomaan,tarvitsi kuulemma silloin
pakettiauton.No lopulta minä ostin auton 500,-
hinnalla,en tiedä maksoinko liikaa,mutta ei tuota
raaskinut antaa hävittääkään,aika nätin mallinen
autohan tuo on.Nyt se seisoo mökillä katoksen
alla,odottamassa jos olisi joskus aikaa laittaa
se vaikka kesäautoksi,kone käy kyllä,mutta jarrut
on ihan jumissa,peltitöitä onneksi ei tarvitse
tehdä,on aikoinaan alusta saanut jonkinlaisen
ruosteeneston,ja isännän mukaan ei juurikaan ole
talvella ajettu,oli kuulemma mahdoton ajettava
talvikeleillä.Ja niinkun siitä ei sana kulkeentunut Keuruulle??
No, et sitä vissiin sit myy? Voisit pukata tuleen
sun maili osoitteen niin vois laittaa keskustelua
henk koht.
t: [email protected]
Voin kyllä sanoa että kyllä GT:llä talvellakin
voi ajella kunhan on takakontti täynnä hiekkaa;-) - Juhani
vivapekka kirjoitti:
NYYH! Et viittis käydä kaivamassa sitä esille ja
lähettää mulle sitä raatoa tai purkaa siitä irti
sisustan ja alustan konehuoneineen ja laittaa
niitä mulle? Maksan hommasta tietenkin jotain.
Tosin koska sukunimeni EI ole Erkko tai Ollila
niin....mutta jotain kuitenkin.
Jäikö siitä mitään jemmaan?? Edes papereita,
ohjekirjaa, mitään?? Pukkaa tietoa
[email protected] . Kiitos.Ei siitä enään taida olla mihinkään,traktorilla
liiskatusta vivasta joka on haudattu maan alle n.
6v sitten,sorry!!!Kun olisi tiennyt
silloin,olisithan sen voinut viedä vaikka
ilmaiseksi pois,mutta......siellä se nyt on. - KS
vivapekka kirjoitti:
Ja niinkun siitä ei sana kulkeentunut Keuruulle??
No, et sitä vissiin sit myy? Voisit pukata tuleen
sun maili osoitteen niin vois laittaa keskustelua
henk koht.
t: [email protected]
Voin kyllä sanoa että kyllä GT:llä talvellakin
voi ajella kunhan on takakontti täynnä hiekkaa;-) - Timo
Sorry.... kirjoitti:
Hävettää tunnustaa, mutta otin n.2 vuotta sitten
tälläisestä GT-vivasta etuakselin
putkirunkoautooni....Väri oli kuvatunlainen
valkoinen mustalla konepellillä.Kone näytti
joltain asconan vastaavalta silti olematta se.
Ihmettelimme silloin kaverin kanssa peltien
hyvää kuntoa-olihan auto 70-luvun alusta.
Mutta kysymykseni olisikin Vivan omituinen
pulttijako "melkein sata". Siksi kysynkin onko
kukaan vaihtanut etunapoja esim. c-cadetin
vastaaviin? Osat näyttävät äkkiseltään samoilta,
mutta sopivatko esim. pyöränlaakerit? Opelin
jaolle löytyisi helpommin vanteita eri tuuma
kokona.
Anteeksi jos tuhosin harvinaisuuden ja olisin
kiitollinen jos joku silti vaivautuisi
auttamaan...Ollaan käytetty kestävyyskilpa-Vivassa
kaikenlaisia 4x100 jaolla olevia vanteita ilman
mitään ongelmia. Siis pikkuvolvo, BMW ym!
- Jake
Tiukin malli oli muistaakseni silloin 70-luvulla
Viva Magnum, joka jätti monenkin muun auton
taakseen.
Tekniikassa oli vaan niitä murheita turhan paljon.- Kaapo
Magnum-versio oli kaikista Vaivoista vikkelin,
eikä sitä valmistettu paljoakaan. Korit olivat
coupe-mallisia ja etupäässäkin oli eroja, mm.
etuvalot olivat pyöreät tuplat neliömäisissä
kehyksissä. - Jussi
Kaapo kirjoitti:
Magnum-versio oli kaikista Vaivoista vikkelin,
eikä sitä valmistettu paljoakaan. Korit olivat
coupe-mallisia ja etupäässäkin oli eroja, mm.
etuvalot olivat pyöreät tuplat neliömäisissä
kehyksissä.Oli yleensä sedan,Firenza oli coupe,Magnumia sai
1.8 ja 2.3L koneilla ,firenza oli 1.6 tai 1.8L
koneilla. - Kaapo
Jussi kirjoitti:
Oli yleensä sedan,Firenza oli coupe,Magnumia sai
1.8 ja 2.3L koneilla ,firenza oli 1.6 tai 1.8L
koneilla.kuitenkin, että Magnum tuli tunnetuksi juuri
Firenzan coupe-korin kautta, sehän oli aika
suosittu kisa-aihio aikoinaan ja siten eniten
julkisuudessa. On Magnumeita lisäksi aivan
tavallisissa 4-ovisissa "tolppa-Vivoissa" ja jopa
Magnum Estate on joskus jossain kuvassa näkynyt,
mutta se ei liene tehtaan omaa tuotantoa, vaan
tekniikkaswappi?? - Jussi
Kaapo kirjoitti:
kuitenkin, että Magnum tuli tunnetuksi juuri
Firenzan coupe-korin kautta, sehän oli aika
suosittu kisa-aihio aikoinaan ja siten eniten
julkisuudessa. On Magnumeita lisäksi aivan
tavallisissa 4-ovisissa "tolppa-Vivoissa" ja jopa
Magnum Estate on joskus jossain kuvassa näkynyt,
mutta se ei liene tehtaan omaa tuotantoa, vaan
tekniikkaswappi??Tehdas valmisti myös Estate mallia Magnum
versiona.Magnumia valmistettiin kuitenkin
pääasiassa 2 ovisena sedanina,löytyy myös 4
ovisia Magnum sedaneita,Coupe Magnumia ei tehdas
tietääkseni valmistanut,vaan silloin kysessä oli
Fireza malli.Vauxhallilta löytyy myös CanAm
versio joka valmistettiin Etelä-Afrikassa,kori
oli sama kuin Firenzassa,tekniikkana letukan
pikkulohko V8 yms..joitain yksilöitä on
kulkeutunut tänne pohjolaankin mm.
Ruotsiin.Lienee tehokkain "Viva". - vivapekka
Jussi kirjoitti:
Tehdas valmisti myös Estate mallia Magnum
versiona.Magnumia valmistettiin kuitenkin
pääasiassa 2 ovisena sedanina,löytyy myös 4
ovisia Magnum sedaneita,Coupe Magnumia ei tehdas
tietääkseni valmistanut,vaan silloin kysessä oli
Fireza malli.Vauxhallilta löytyy myös CanAm
versio joka valmistettiin Etelä-Afrikassa,kori
oli sama kuin Firenzassa,tekniikkana letukan
pikkulohko V8 yms..joitain yksilöitä on
kulkeutunut tänne pohjolaankin mm.
Ruotsiin.Lienee tehokkain "Viva".Jussi tietää mitä kirjoittaa. Taidat olla etelä
suomesta? - "Jussi "
vivapekka kirjoitti:
Jussi tietää mitä kirjoittaa. Taidat olla etelä
suomesta?Mutten se Jussi jota luullakseni
epäilet.Kerholaisia kumminkin: ) - Petri
Jussi kirjoitti:
Tehdas valmisti myös Estate mallia Magnum
versiona.Magnumia valmistettiin kuitenkin
pääasiassa 2 ovisena sedanina,löytyy myös 4
ovisia Magnum sedaneita,Coupe Magnumia ei tehdas
tietääkseni valmistanut,vaan silloin kysessä oli
Fireza malli.Vauxhallilta löytyy myös CanAm
versio joka valmistettiin Etelä-Afrikassa,kori
oli sama kuin Firenzassa,tekniikkana letukan
pikkulohko V8 yms..joitain yksilöitä on
kulkeutunut tänne pohjolaankin mm.
Ruotsiin.Lienee tehokkain "Viva".Erään tietolähteen mukaan Coupea olisi Magnumin
nimellä valmistettu syyskuu 1973 - lokakuu 1975
1692 kpl. Tämä on ilmeisesti ollut paremmin
varusteltu Firenza. Yhtään Magnum Estateta tai
Coupea ei ole suomeen tuotu.
valmistusmäärä Saloon: 14,921 kpl
valmistusmäärä Coupé: 1692 kpl
valmistusmäärä Estate: 3687 kpl - Petri
Jussi kirjoitti:
Tehdas valmisti myös Estate mallia Magnum
versiona.Magnumia valmistettiin kuitenkin
pääasiassa 2 ovisena sedanina,löytyy myös 4
ovisia Magnum sedaneita,Coupe Magnumia ei tehdas
tietääkseni valmistanut,vaan silloin kysessä oli
Fireza malli.Vauxhallilta löytyy myös CanAm
versio joka valmistettiin Etelä-Afrikassa,kori
oli sama kuin Firenzassa,tekniikkana letukan
pikkulohko V8 yms..joitain yksilöitä on
kulkeutunut tänne pohjolaankin mm.
Ruotsiin.Lienee tehokkain "Viva".Erään tietolähteen mukaan Coupea olisi Magnumin
nimellä valmistettu syyskuu 1973 - lokakuu 1975
1692 kpl. Tämä on ilmeisesti ollut paremmin
varusteltu Firenza. Yhtään Magnum Estateta tai
Coupea ei ole suomeen tuotu.
valmistusmäärä Saloon: 14,921 kpl
valmistusmäärä Coupé: 1692 kpl
valmistusmäärä Estate: 3687 kpl
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa6416188Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?354240HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa2972557- 1351858
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.1311523Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon3861469- 131283
Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E101243Onko PS kaaoksessa?
Kuinka pahasti kulissit heiluu? Tulenarka aihe? Kyllähän vaalitappio toisensa jälkeen on vakava paikka, mutta jospa P76972- 115945