Vauxhall Viva GT

KS

Olisi tyrkyllä -70 mallinen Viva,on kuulemma
oikein GT-mallia,lieneekö mahdollista?Autossa on
kyllä konepellissä ilma-aukot ja kyljessä GT-
merkki.Onko kellään tietoa paljonko GT Vivoja on
tuotu Suomeen?Vai onko kyseessä jonkun oma tekemä
Viva "GT"???

36

5687

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kaapo

      Vauxhall teki "ihan oikeaa" GT-mallia, kone taisi
      olla 2-litrainen n. 90 hv. Auto oli muinoin mm.
      TM:n paritestissä Opel Kadett 1.9 Rallyen kanssa.
      Muotoilusta, varustelusta ja suorituskyvystä tuli
      pisteitä kotiin, ajettavuudesta ja viimeistelystä
      sitten ei niinkään. Opel pärjäsi kisoissa
      paremmin, mutta tavallaan tuo lentävälinjainen
      Voxikin on jopa pienen pieni klassikko.
      Tuontimääristä ei ole tietoa, mutta harvinainen
      se on joka tapauksessa.

    • juhani

      en tiedä paljonko niitä on tuotu suomeen. olisko
      joku 200 kpl lähellä

      • vivapekka

        Oho,oliskin tuotu noin monta, eihän VivaGT nyt
        mikään opel ole! Tarkkaa lukua ei ole. Ja näitä
        vehkeitä tuntuu löytyvän joka vuosi pari kolme
        lisää.


    • paulivil
      • KS

        vinkeistä,täytyy ilmeisesti viikonloppuna käydä
        hakemassa Viva talliin.


      • ITALOMANIAC
        KS kirjoitti:

        vinkeistä,täytyy ilmeisesti viikonloppuna käydä
        hakemassa Viva talliin.

        Noniin!
        Älä odota viikonloppua , se on mennyt sit jo!
        Mulla oli joskus Viva 1600 OHC koneella jase
        tuuppas manuaalin mukaan :96 SAE hv,1 yläp. nokka-
        akselilla.Tämä kone se varmaan oli joskus
        testissäkin.Hengitysvaikeuksista kannattaa pyrkiä
        eroon kaasuttimien ja pakoputkiston
        muutoksin.Huiput oli lehdissä testattu 165 ,joka
        oli silloin hyvä arvo.Yhen gt:n tiedän seisovan
        Turussa päin.Saat muuten sen katsaSTettua ,ehkä
        Historic-autoksi G-luokkaan taiF.


      • Rallyman
        ITALOMANIAC kirjoitti:

        Noniin!
        Älä odota viikonloppua , se on mennyt sit jo!
        Mulla oli joskus Viva 1600 OHC koneella jase
        tuuppas manuaalin mukaan :96 SAE hv,1 yläp. nokka-
        akselilla.Tämä kone se varmaan oli joskus
        testissäkin.Hengitysvaikeuksista kannattaa pyrkiä
        eroon kaasuttimien ja pakoputkiston
        muutoksin.Huiput oli lehdissä testattu 165 ,joka
        oli silloin hyvä arvo.Yhen gt:n tiedän seisovan
        Turussa päin.Saat muuten sen katsaSTettua ,ehkä
        Historic-autoksi G-luokkaan taiF.

        Jos et päätäkkään ruveta aikaasi tuhlaamaan ko.
        autoon, niin olisin kiinnostunut ostamaan sen
        historic ralli aihioksi! Eli otappas osoite ylös!
        Kun huomaat kyllästyneesi vehkeeseen, sulla on jo
        halukas ostaja tiedossa...

        [email protected]


      • KS
        Rallyman kirjoitti:

        Jos et päätäkkään ruveta aikaasi tuhlaamaan ko.
        autoon, niin olisin kiinnostunut ostamaan sen
        historic ralli aihioksi! Eli otappas osoite ylös!
        Kun huomaat kyllästyneesi vehkeeseen, sulla on jo
        halukas ostaja tiedossa...

        [email protected]

        Taitaa kannattaa käydä korjaamassa auto
        talteen,enpä olisi uskonut,että Vauxhall on
        noinkin harvinainen.Täytyy nyt koettaa ensin
        käykö edes moinen värkki,on näet seissyt
        ulkorakennuksessa useita vuosia,autolla on ajettu
        ilmeisesti viimeksi -81,ja on sen jälkeen jätetty
        seisomaan.Ehjältä se muuten päällisin puolin
        näyttää,penkit vaikuttavat ehjiltä,mutta
        likaisilta,eikä edes ole kovin
        ruosteessa,valkoinen väri näyttää
        alkuperäiseltä,mutta konepelti on maalattu
        mustaksi,lienee pohjamaalissa jostain syystä.


      • Kaapo
        KS kirjoitti:

        Taitaa kannattaa käydä korjaamassa auto
        talteen,enpä olisi uskonut,että Vauxhall on
        noinkin harvinainen.Täytyy nyt koettaa ensin
        käykö edes moinen värkki,on näet seissyt
        ulkorakennuksessa useita vuosia,autolla on ajettu
        ilmeisesti viimeksi -81,ja on sen jälkeen jätetty
        seisomaan.Ehjältä se muuten päällisin puolin
        näyttää,penkit vaikuttavat ehjiltä,mutta
        likaisilta,eikä edes ole kovin
        ruosteessa,valkoinen väri näyttää
        alkuperäiseltä,mutta konepelti on maalattu
        mustaksi,lienee pohjamaalissa jostain syystä.

        GT:n oikea oma väri on valkoinen, kai sai
        muitakin, mutta oli yleisin. Musta konepelti on
        todennäköisesti alkuperäinen. Jälkeenpäin tehdyt
        ovat muissakin aikansa peleissä yleisiä,
        varsinkin jos pinta tuntuu hieman röpeliäiseltä
        ja on matta. Tuon ajan "GTI"-versioissa oli
        tapana mustata konepelti kokonaan tai osittain
        paremman moottorin lämmönhaihtuvuuden vuoksi,
        aitojen kisapelien tapaan. Taisi tosin olla osin
        myös virityskosmetiikkaa...


      • Timo
        Kaapo kirjoitti:

        GT:n oikea oma väri on valkoinen, kai sai
        muitakin, mutta oli yleisin. Musta konepelti on
        todennäköisesti alkuperäinen. Jälkeenpäin tehdyt
        ovat muissakin aikansa peleissä yleisiä,
        varsinkin jos pinta tuntuu hieman röpeliäiseltä
        ja on matta. Tuon ajan "GTI"-versioissa oli
        tapana mustata konepelti kokonaan tai osittain
        paremman moottorin lämmönhaihtuvuuden vuoksi,
        aitojen kisapelien tapaan. Taisi tosin olla osin
        myös virityskosmetiikkaa...

        ...musta konepelti parantaa moottorin
        lämmönhaihtuvuutta? Toisin sanoen siis parantaa
        moottorin jäähdytystä? Oppikoulufysiikalla
        kuvittelisin tilanteen olevan päinvastainen.
        Musta konepelti absorboi tehokkaammin auringon
        säteitä ja päinvastoin lämpenee niiden
        vaikutuksesta.

        Olen kuvitellut, että pelti on musta jotta se ei
        heijastele kuljettajan silmiin. Olenko aivan
        hakoteillä? Kertokoon ken tietää.


      • KS
        Kaapo kirjoitti:

        GT:n oikea oma väri on valkoinen, kai sai
        muitakin, mutta oli yleisin. Musta konepelti on
        todennäköisesti alkuperäinen. Jälkeenpäin tehdyt
        ovat muissakin aikansa peleissä yleisiä,
        varsinkin jos pinta tuntuu hieman röpeliäiseltä
        ja on matta. Tuon ajan "GTI"-versioissa oli
        tapana mustata konepelti kokonaan tai osittain
        paremman moottorin lämmönhaihtuvuuden vuoksi,
        aitojen kisapelien tapaan. Taisi tosin olla osin
        myös virityskosmetiikkaa...

        on nyt ostettu.Lähti jopa käyntiin 1/2h
        askartelun jälkeen.Käy kylläkin melko
        rumasti,mutta onhan tässä aikaa laitella autoa
        kuntoon.Olen muuten auton 3.omistaja,ja myyjän
        mukaan autolla on ajettu kaikkiaan
        n.140000km,mutta eihän noista koskaan
        tiedä.Positiivisinta on auton peltien
        kunto,äkkiseltään tutkien autoa ei tarvitse
        hitsailla.Konepelti on tosiaankin ollut uudesta
        asti musta,ainakin käyttöohjekirjan kuvan mukaan.


      • Kaapo
        Timo kirjoitti:

        ...musta konepelti parantaa moottorin
        lämmönhaihtuvuutta? Toisin sanoen siis parantaa
        moottorin jäähdytystä? Oppikoulufysiikalla
        kuvittelisin tilanteen olevan päinvastainen.
        Musta konepelti absorboi tehokkaammin auringon
        säteitä ja päinvastoin lämpenee niiden
        vaikutuksesta.

        Olen kuvitellut, että pelti on musta jotta se ei
        heijastele kuljettajan silmiin. Olenko aivan
        hakoteillä? Kertokoon ken tietää.

        Musta pelti tietty imee ulkopuolista lämpöä
        itseensä valkoista enemmän, mutta vastaavasti
        myös haihduttaa ja siirtää sitä ulospäin
        tehokkaamin, näin ainakin olen kuullut
        mustamaalausta perustellun.
        Röpelöistä maalipintaa taas on selitetty sillä,
        että epätasainen pinta tuo runsaasti enemmän
        lämpöä haihduttavaa pinta-alaa sileään verrattuna.
        Konehuoneen lämpötila on aika tavalla korkeampi
        kuin satunnaisen auringonpaisteen aikaansa lämpö,
        joten kokonaisvakutus jää plussan puolelle.


      • Kaapo
        KS kirjoitti:

        on nyt ostettu.Lähti jopa käyntiin 1/2h
        askartelun jälkeen.Käy kylläkin melko
        rumasti,mutta onhan tässä aikaa laitella autoa
        kuntoon.Olen muuten auton 3.omistaja,ja myyjän
        mukaan autolla on ajettu kaikkiaan
        n.140000km,mutta eihän noista koskaan
        tiedä.Positiivisinta on auton peltien
        kunto,äkkiseltään tutkien autoa ei tarvitse
        hitsailla.Konepelti on tosiaankin ollut uudesta
        asti musta,ainakin käyttöohjekirjan kuvan mukaan.

        Jos koppa on kunnossa, ei suurempia huolia ole.
        Sehän se on kaikkein kinkkisin ja kallein
        korjattava. Voxin kone ei täysin kunnossakaan
        olevana ole kaikkein kauniskäyntisin, mutta
        aukihan se on silti kannattaa ottaa. Noin
        pitkässä seisokissa männänrenkaat jumittuvat,
        tiivisteet alkavat hapertua, sähkösysteemit
        hapettuvat jne. Onneksi kone on perin juurin
        yksinkertainen kostruktio. Pariin "vaivaan"
        tehtiin kevyet konerempat ihan pajatyökaluilla,
        nosturi sentään oli.


      • jk
        Kaapo kirjoitti:

        Jos koppa on kunnossa, ei suurempia huolia ole.
        Sehän se on kaikkein kinkkisin ja kallein
        korjattava. Voxin kone ei täysin kunnossakaan
        olevana ole kaikkein kauniskäyntisin, mutta
        aukihan se on silti kannattaa ottaa. Noin
        pitkässä seisokissa männänrenkaat jumittuvat,
        tiivisteet alkavat hapertua, sähkösysteemit
        hapettuvat jne. Onneksi kone on perin juurin
        yksinkertainen kostruktio. Pariin "vaivaan"
        tehtiin kevyet konerempat ihan pajatyökaluilla,
        nosturi sentään oli.

        ja osia moottorin osia luulisi löytyvän, jos ei
        nyt sentään maahantuojalta, niin sitten
        ulkomailta. En usko, että ne olisivat jumalattoman
        kalliita vrt. muihin GT-autoihin kuten Cortinaan
        tai Escortiin.


      • Sorry....
        jk kirjoitti:

        ja osia moottorin osia luulisi löytyvän, jos ei
        nyt sentään maahantuojalta, niin sitten
        ulkomailta. En usko, että ne olisivat jumalattoman
        kalliita vrt. muihin GT-autoihin kuten Cortinaan
        tai Escortiin.

        Hävettää tunnustaa, mutta otin n.2 vuotta sitten
        tälläisestä GT-vivasta etuakselin
        putkirunkoautooni....Väri oli kuvatunlainen
        valkoinen mustalla konepellillä.Kone näytti
        joltain asconan vastaavalta silti olematta se.
        Ihmettelimme silloin kaverin kanssa peltien
        hyvää kuntoa-olihan auto 70-luvun alusta.
        Mutta kysymykseni olisikin Vivan omituinen
        pulttijako "melkein sata". Siksi kysynkin onko
        kukaan vaihtanut etunapoja esim. c-cadetin
        vastaaviin? Osat näyttävät äkkiseltään samoilta,
        mutta sopivatko esim. pyöränlaakerit? Opelin
        jaolle löytyisi helpommin vanteita eri tuuma
        kokona.
        Anteeksi jos tuhosin harvinaisuuden ja olisin
        kiitollinen jos joku silti vaivautuisi
        auttamaan...


      • vivapekka
        Sorry.... kirjoitti:

        Hävettää tunnustaa, mutta otin n.2 vuotta sitten
        tälläisestä GT-vivasta etuakselin
        putkirunkoautooni....Väri oli kuvatunlainen
        valkoinen mustalla konepellillä.Kone näytti
        joltain asconan vastaavalta silti olematta se.
        Ihmettelimme silloin kaverin kanssa peltien
        hyvää kuntoa-olihan auto 70-luvun alusta.
        Mutta kysymykseni olisikin Vivan omituinen
        pulttijako "melkein sata". Siksi kysynkin onko
        kukaan vaihtanut etunapoja esim. c-cadetin
        vastaaviin? Osat näyttävät äkkiseltään samoilta,
        mutta sopivatko esim. pyöränlaakerit? Opelin
        jaolle löytyisi helpommin vanteita eri tuuma
        kokona.
        Anteeksi jos tuhosin harvinaisuuden ja olisin
        kiitollinen jos joku silti vaivautuisi
        auttamaan...

        Voi pojat minkä teitte! Siis kaverit KS ja
        Sorry....Mulla taisi mennä taas yö unet.
        Jos kiinnostaa tietää enemmän GT:stä tai myydä
        mulle aihio tai ylimääräiseksi jäävät osat, siis
        jos joku yrittää väsätä ralliautoa, niin ottakaa
        yhteyttä : [email protected] .

        G-ikäkauteen GT:tä ,kuulemani mukaan,ei saa JOS
        sillä EI OLE kilpailu historiaa. Omistani olen
        yrittänyt. Ekan rekkarin kanssa tietoa löytyy jo
        lisää.

        Itse en ole Vivoja harrastanut kuin 5 vuotta ja
        kaikki alkoi GT:stä johon yritin hommata osia.
        Nyt on HB koreja omistuksessani 20 kpl, joista 3
        GT:tä ja 4 kpl 1600:sia.

        Siis ottakaa yhteyttä tai laittakaa ainakin
        valokuvia mun Suomen GT:t-arkistoon.

        Ps. KS: paljon maksoit ja mistä GT:n löysit?
        Sorry...: vieläkö sulla on putkirunkoinen ja
        mistä löysit GT:n josta otit akselin.


      • vivapekka
        ITALOMANIAC kirjoitti:

        Noniin!
        Älä odota viikonloppua , se on mennyt sit jo!
        Mulla oli joskus Viva 1600 OHC koneella jase
        tuuppas manuaalin mukaan :96 SAE hv,1 yläp. nokka-
        akselilla.Tämä kone se varmaan oli joskus
        testissäkin.Hengitysvaikeuksista kannattaa pyrkiä
        eroon kaasuttimien ja pakoputkiston
        muutoksin.Huiput oli lehdissä testattu 165 ,joka
        oli silloin hyvä arvo.Yhen gt:n tiedän seisovan
        Turussa päin.Saat muuten sen katsaSTettua ,ehkä
        Historic-autoksi G-luokkaan taiF.

        Kellä on GT turussa? Saisiko puhnumeron ja nimen?
        Siitä Historic jutusta ..lueppa mun posti vähän
        myöhempää.Kiitos.


      • vivapekka
        Sorry.... kirjoitti:

        Hävettää tunnustaa, mutta otin n.2 vuotta sitten
        tälläisestä GT-vivasta etuakselin
        putkirunkoautooni....Väri oli kuvatunlainen
        valkoinen mustalla konepellillä.Kone näytti
        joltain asconan vastaavalta silti olematta se.
        Ihmettelimme silloin kaverin kanssa peltien
        hyvää kuntoa-olihan auto 70-luvun alusta.
        Mutta kysymykseni olisikin Vivan omituinen
        pulttijako "melkein sata". Siksi kysynkin onko
        kukaan vaihtanut etunapoja esim. c-cadetin
        vastaaviin? Osat näyttävät äkkiseltään samoilta,
        mutta sopivatko esim. pyöränlaakerit? Opelin
        jaolle löytyisi helpommin vanteita eri tuuma
        kokona.
        Anteeksi jos tuhosin harvinaisuuden ja olisin
        kiitollinen jos joku silti vaivautuisi
        auttamaan...

        ..on 4" eli 101.6mm .Laskinko sen nyt oikein.
        Varmaan riittävän lähelle kuitenkin. Ja älkää
        hyvät ihmiset sekoittako romuja laatu
        laitteisiin! Opel osia Vauxhalliin!! Nehän on
        aivan eri autoja.


      • Sorry taas
        vivapekka kirjoitti:

        ..on 4" eli 101.6mm .Laskinko sen nyt oikein.
        Varmaan riittävän lähelle kuitenkin. Ja älkää
        hyvät ihmiset sekoittako romuja laatu
        laitteisiin! Opel osia Vauxhalliin!! Nehän on
        aivan eri autoja.

        Löytyy vieläkin. Viva löytyi erään romuttamon
        autojen seasta,kun etsin kevyttä ja
        levyjarrullista etupäätä... Koko auto maksoi
        200mk,mutta etupään irroituksen jälkeen jätin sen
        sinne ja se joutui paalattavaksi...
        Mutta vielä etunavoista. Pystyykö kukaan
        kertomaan vivan etupyöränlaakereiden sisämitat?
        siis yritän löytää olka-aksilaan sopivaa muuta
        napaa, jossa olisi tavallisempi jako.
        C-kadetin etupää näyttää aika samalta,mitä nyt
        iskari on vivassa eturunkossa ja kadetissa
        korissa.


      • vivapekka
        Sorry taas kirjoitti:

        Löytyy vieläkin. Viva löytyi erään romuttamon
        autojen seasta,kun etsin kevyttä ja
        levyjarrullista etupäätä... Koko auto maksoi
        200mk,mutta etupään irroituksen jälkeen jätin sen
        sinne ja se joutui paalattavaksi...
        Mutta vielä etunavoista. Pystyykö kukaan
        kertomaan vivan etupyöränlaakereiden sisämitat?
        siis yritän löytää olka-aksilaan sopivaa muuta
        napaa, jossa olisi tavallisempi jako.
        C-kadetin etupää näyttää aika samalta,mitä nyt
        iskari on vivassa eturunkossa ja kadetissa
        korissa.

        Laitappa mulle viestiä henk. koht. vaikkakin
        olisi jo myöhäistä pelastaa ko. GT:tä. Oliko se
        varmasti GT vai 1600? No, josko pukkaisit mulle
        henk koht, kiitos. Puhutaan lisää esim
        laakereista.

        La ja su en pääse vastaamaan mutta jo huomenna
        ehkä.

        t: [email protected]


      • KS
        vivapekka kirjoitti:

        Voi pojat minkä teitte! Siis kaverit KS ja
        Sorry....Mulla taisi mennä taas yö unet.
        Jos kiinnostaa tietää enemmän GT:stä tai myydä
        mulle aihio tai ylimääräiseksi jäävät osat, siis
        jos joku yrittää väsätä ralliautoa, niin ottakaa
        yhteyttä : [email protected] .

        G-ikäkauteen GT:tä ,kuulemani mukaan,ei saa JOS
        sillä EI OLE kilpailu historiaa. Omistani olen
        yrittänyt. Ekan rekkarin kanssa tietoa löytyy jo
        lisää.

        Itse en ole Vivoja harrastanut kuin 5 vuotta ja
        kaikki alkoi GT:stä johon yritin hommata osia.
        Nyt on HB koreja omistuksessani 20 kpl, joista 3
        GT:tä ja 4 kpl 1600:sia.

        Siis ottakaa yhteyttä tai laittakaa ainakin
        valokuvia mun Suomen GT:t-arkistoon.

        Ps. KS: paljon maksoit ja mistä GT:n löysit?
        Sorry...: vieläkö sulla on putkirunkoinen ja
        mistä löysit GT:n josta otit akselin.

        No jopas Viva on keskustelun synnyttänyt,mistäkö
        löysin,no ihan sattumalta,olin näet mökillä
        Kuorevedellä ja naapurissa oleva maalaistalon
        isäntä,tuli morjestamaan ja kyseli josko ehtisin
        häntä auttamaan sähköasennustöissä,no
        sähköhommathan on leipätyöni joten sehän sopii.
        Menimme ulkorakennukseen jossa Viva seisoi.Pitäsi
        kuulemma vetää sähköt rakennukseen,johon tulisi
        myös lämpö,Emäntä halusi kuulemma työtilan
        itselleen.Viva ja muut romut saisi kuulemma
        lähteä kaatopaikalle jos ei kellekkään
        kelpaisi,Viva on ollut isännän käyttöautona -80
        alkuun,jonka jälkeen jäänyt tarpeettomana
        seisomaan,tarvitsi kuulemma silloin
        pakettiauton.No lopulta minä ostin auton 500,-
        hinnalla,en tiedä maksoinko liikaa,mutta ei tuota
        raaskinut antaa hävittääkään,aika nätin mallinen
        autohan tuo on.Nyt se seisoo mökillä katoksen
        alla,odottamassa jos olisi joskus aikaa laittaa
        se vaikka kesäautoksi,kone käy kyllä,mutta jarrut
        on ihan jumissa,peltitöitä onneksi ei tarvitse
        tehdä,on aikoinaan alusta saanut jonkinlaisen
        ruosteeneston,ja isännän mukaan ei juurikaan ole
        talvella ajettu,oli kuulemma mahdoton ajettava
        talvikeleillä.


      • Juhani
        vivapekka kirjoitti:

        Voi pojat minkä teitte! Siis kaverit KS ja
        Sorry....Mulla taisi mennä taas yö unet.
        Jos kiinnostaa tietää enemmän GT:stä tai myydä
        mulle aihio tai ylimääräiseksi jäävät osat, siis
        jos joku yrittää väsätä ralliautoa, niin ottakaa
        yhteyttä : [email protected] .

        G-ikäkauteen GT:tä ,kuulemani mukaan,ei saa JOS
        sillä EI OLE kilpailu historiaa. Omistani olen
        yrittänyt. Ekan rekkarin kanssa tietoa löytyy jo
        lisää.

        Itse en ole Vivoja harrastanut kuin 5 vuotta ja
        kaikki alkoi GT:stä johon yritin hommata osia.
        Nyt on HB koreja omistuksessani 20 kpl, joista 3
        GT:tä ja 4 kpl 1600:sia.

        Siis ottakaa yhteyttä tai laittakaa ainakin
        valokuvia mun Suomen GT:t-arkistoon.

        Ps. KS: paljon maksoit ja mistä GT:n löysit?
        Sorry...: vieläkö sulla on putkirunkoinen ja
        mistä löysit GT:n josta otit akselin.

        No,täällä Ilomantsissa oli myös naapurin pojalla
        GT Viva,seisoi 2-3vuotta ladon vieressä kun siitä
        hajosi kytkin.Lopulta se lintattiin traktorin
        kauhalla littiin ja kuskattiin peltotien
        täytteeksi pari vuotta sitten.Olihan sillä kiva
        ajella hiekkateitä pitkin,tehoakin oli mukavasti
        ja vielä kun oli takavetoinen.Eihän kukaan tullut
        silloin ajatelleeksi,että se olisi jotenkin
        harvinainen,olihan se vaan vaukshalli.


      • vivapekka
        Juhani kirjoitti:

        No,täällä Ilomantsissa oli myös naapurin pojalla
        GT Viva,seisoi 2-3vuotta ladon vieressä kun siitä
        hajosi kytkin.Lopulta se lintattiin traktorin
        kauhalla littiin ja kuskattiin peltotien
        täytteeksi pari vuotta sitten.Olihan sillä kiva
        ajella hiekkateitä pitkin,tehoakin oli mukavasti
        ja vielä kun oli takavetoinen.Eihän kukaan tullut
        silloin ajatelleeksi,että se olisi jotenkin
        harvinainen,olihan se vaan vaukshalli.

        NYYH! Et viittis käydä kaivamassa sitä esille ja
        lähettää mulle sitä raatoa tai purkaa siitä irti
        sisustan ja alustan konehuoneineen ja laittaa
        niitä mulle? Maksan hommasta tietenkin jotain.
        Tosin koska sukunimeni EI ole Erkko tai Ollila
        niin....mutta jotain kuitenkin.
        Jäikö siitä mitään jemmaan?? Edes papereita,
        ohjekirjaa, mitään?? Pukkaa tietoa
        [email protected] . Kiitos.


      • vivapekka
        KS kirjoitti:

        No jopas Viva on keskustelun synnyttänyt,mistäkö
        löysin,no ihan sattumalta,olin näet mökillä
        Kuorevedellä ja naapurissa oleva maalaistalon
        isäntä,tuli morjestamaan ja kyseli josko ehtisin
        häntä auttamaan sähköasennustöissä,no
        sähköhommathan on leipätyöni joten sehän sopii.
        Menimme ulkorakennukseen jossa Viva seisoi.Pitäsi
        kuulemma vetää sähköt rakennukseen,johon tulisi
        myös lämpö,Emäntä halusi kuulemma työtilan
        itselleen.Viva ja muut romut saisi kuulemma
        lähteä kaatopaikalle jos ei kellekkään
        kelpaisi,Viva on ollut isännän käyttöautona -80
        alkuun,jonka jälkeen jäänyt tarpeettomana
        seisomaan,tarvitsi kuulemma silloin
        pakettiauton.No lopulta minä ostin auton 500,-
        hinnalla,en tiedä maksoinko liikaa,mutta ei tuota
        raaskinut antaa hävittääkään,aika nätin mallinen
        autohan tuo on.Nyt se seisoo mökillä katoksen
        alla,odottamassa jos olisi joskus aikaa laittaa
        se vaikka kesäautoksi,kone käy kyllä,mutta jarrut
        on ihan jumissa,peltitöitä onneksi ei tarvitse
        tehdä,on aikoinaan alusta saanut jonkinlaisen
        ruosteeneston,ja isännän mukaan ei juurikaan ole
        talvella ajettu,oli kuulemma mahdoton ajettava
        talvikeleillä.

        Ja niinkun siitä ei sana kulkeentunut Keuruulle??
        No, et sitä vissiin sit myy? Voisit pukata tuleen
        sun maili osoitteen niin vois laittaa keskustelua
        henk koht.
        t: [email protected]

        Voin kyllä sanoa että kyllä GT:llä talvellakin
        voi ajella kunhan on takakontti täynnä hiekkaa;-)


      • Juhani
        vivapekka kirjoitti:

        NYYH! Et viittis käydä kaivamassa sitä esille ja
        lähettää mulle sitä raatoa tai purkaa siitä irti
        sisustan ja alustan konehuoneineen ja laittaa
        niitä mulle? Maksan hommasta tietenkin jotain.
        Tosin koska sukunimeni EI ole Erkko tai Ollila
        niin....mutta jotain kuitenkin.
        Jäikö siitä mitään jemmaan?? Edes papereita,
        ohjekirjaa, mitään?? Pukkaa tietoa
        [email protected] . Kiitos.

        Ei siitä enään taida olla mihinkään,traktorilla
        liiskatusta vivasta joka on haudattu maan alle n.
        6v sitten,sorry!!!Kun olisi tiennyt
        silloin,olisithan sen voinut viedä vaikka
        ilmaiseksi pois,mutta......siellä se nyt on.


      • KS
        vivapekka kirjoitti:

        Ja niinkun siitä ei sana kulkeentunut Keuruulle??
        No, et sitä vissiin sit myy? Voisit pukata tuleen
        sun maili osoitteen niin vois laittaa keskustelua
        henk koht.
        t: [email protected]

        Voin kyllä sanoa että kyllä GT:llä talvellakin
        voi ajella kunhan on takakontti täynnä hiekkaa;-)

        [email protected]


      • Timo
        Sorry.... kirjoitti:

        Hävettää tunnustaa, mutta otin n.2 vuotta sitten
        tälläisestä GT-vivasta etuakselin
        putkirunkoautooni....Väri oli kuvatunlainen
        valkoinen mustalla konepellillä.Kone näytti
        joltain asconan vastaavalta silti olematta se.
        Ihmettelimme silloin kaverin kanssa peltien
        hyvää kuntoa-olihan auto 70-luvun alusta.
        Mutta kysymykseni olisikin Vivan omituinen
        pulttijako "melkein sata". Siksi kysynkin onko
        kukaan vaihtanut etunapoja esim. c-cadetin
        vastaaviin? Osat näyttävät äkkiseltään samoilta,
        mutta sopivatko esim. pyöränlaakerit? Opelin
        jaolle löytyisi helpommin vanteita eri tuuma
        kokona.
        Anteeksi jos tuhosin harvinaisuuden ja olisin
        kiitollinen jos joku silti vaivautuisi
        auttamaan...

        Ollaan käytetty kestävyyskilpa-Vivassa
        kaikenlaisia 4x100 jaolla olevia vanteita ilman
        mitään ongelmia. Siis pikkuvolvo, BMW ym!


    • Jake

      Tiukin malli oli muistaakseni silloin 70-luvulla
      Viva Magnum, joka jätti monenkin muun auton
      taakseen.
      Tekniikassa oli vaan niitä murheita turhan paljon.

      • Kaapo

        Magnum-versio oli kaikista Vaivoista vikkelin,
        eikä sitä valmistettu paljoakaan. Korit olivat
        coupe-mallisia ja etupäässäkin oli eroja, mm.
        etuvalot olivat pyöreät tuplat neliömäisissä
        kehyksissä.


      • Jussi
        Kaapo kirjoitti:

        Magnum-versio oli kaikista Vaivoista vikkelin,
        eikä sitä valmistettu paljoakaan. Korit olivat
        coupe-mallisia ja etupäässäkin oli eroja, mm.
        etuvalot olivat pyöreät tuplat neliömäisissä
        kehyksissä.

        Oli yleensä sedan,Firenza oli coupe,Magnumia sai
        1.8 ja 2.3L koneilla ,firenza oli 1.6 tai 1.8L
        koneilla.


      • Kaapo
        Jussi kirjoitti:

        Oli yleensä sedan,Firenza oli coupe,Magnumia sai
        1.8 ja 2.3L koneilla ,firenza oli 1.6 tai 1.8L
        koneilla.

        kuitenkin, että Magnum tuli tunnetuksi juuri
        Firenzan coupe-korin kautta, sehän oli aika
        suosittu kisa-aihio aikoinaan ja siten eniten
        julkisuudessa. On Magnumeita lisäksi aivan
        tavallisissa 4-ovisissa "tolppa-Vivoissa" ja jopa
        Magnum Estate on joskus jossain kuvassa näkynyt,
        mutta se ei liene tehtaan omaa tuotantoa, vaan
        tekniikkaswappi??


      • Jussi
        Kaapo kirjoitti:

        kuitenkin, että Magnum tuli tunnetuksi juuri
        Firenzan coupe-korin kautta, sehän oli aika
        suosittu kisa-aihio aikoinaan ja siten eniten
        julkisuudessa. On Magnumeita lisäksi aivan
        tavallisissa 4-ovisissa "tolppa-Vivoissa" ja jopa
        Magnum Estate on joskus jossain kuvassa näkynyt,
        mutta se ei liene tehtaan omaa tuotantoa, vaan
        tekniikkaswappi??

        Tehdas valmisti myös Estate mallia Magnum
        versiona.Magnumia valmistettiin kuitenkin
        pääasiassa 2 ovisena sedanina,löytyy myös 4
        ovisia Magnum sedaneita,Coupe Magnumia ei tehdas
        tietääkseni valmistanut,vaan silloin kysessä oli
        Fireza malli.Vauxhallilta löytyy myös CanAm
        versio joka valmistettiin Etelä-Afrikassa,kori
        oli sama kuin Firenzassa,tekniikkana letukan
        pikkulohko V8 yms..joitain yksilöitä on
        kulkeutunut tänne pohjolaankin mm.
        Ruotsiin.Lienee tehokkain "Viva".


      • vivapekka
        Jussi kirjoitti:

        Tehdas valmisti myös Estate mallia Magnum
        versiona.Magnumia valmistettiin kuitenkin
        pääasiassa 2 ovisena sedanina,löytyy myös 4
        ovisia Magnum sedaneita,Coupe Magnumia ei tehdas
        tietääkseni valmistanut,vaan silloin kysessä oli
        Fireza malli.Vauxhallilta löytyy myös CanAm
        versio joka valmistettiin Etelä-Afrikassa,kori
        oli sama kuin Firenzassa,tekniikkana letukan
        pikkulohko V8 yms..joitain yksilöitä on
        kulkeutunut tänne pohjolaankin mm.
        Ruotsiin.Lienee tehokkain "Viva".

        Jussi tietää mitä kirjoittaa. Taidat olla etelä
        suomesta?


      • "Jussi "
        vivapekka kirjoitti:

        Jussi tietää mitä kirjoittaa. Taidat olla etelä
        suomesta?

        Mutten se Jussi jota luullakseni
        epäilet.Kerholaisia kumminkin: )


      • Petri
        Jussi kirjoitti:

        Tehdas valmisti myös Estate mallia Magnum
        versiona.Magnumia valmistettiin kuitenkin
        pääasiassa 2 ovisena sedanina,löytyy myös 4
        ovisia Magnum sedaneita,Coupe Magnumia ei tehdas
        tietääkseni valmistanut,vaan silloin kysessä oli
        Fireza malli.Vauxhallilta löytyy myös CanAm
        versio joka valmistettiin Etelä-Afrikassa,kori
        oli sama kuin Firenzassa,tekniikkana letukan
        pikkulohko V8 yms..joitain yksilöitä on
        kulkeutunut tänne pohjolaankin mm.
        Ruotsiin.Lienee tehokkain "Viva".

        Erään tietolähteen mukaan Coupea olisi Magnumin
        nimellä valmistettu syyskuu 1973 - lokakuu 1975
        1692 kpl. Tämä on ilmeisesti ollut paremmin
        varusteltu Firenza. Yhtään Magnum Estateta tai
        Coupea ei ole suomeen tuotu.

        valmistusmäärä Saloon: 14,921 kpl
        valmistusmäärä Coupé: 1692 kpl
        valmistusmäärä Estate: 3687 kpl


      • Petri
        Jussi kirjoitti:

        Tehdas valmisti myös Estate mallia Magnum
        versiona.Magnumia valmistettiin kuitenkin
        pääasiassa 2 ovisena sedanina,löytyy myös 4
        ovisia Magnum sedaneita,Coupe Magnumia ei tehdas
        tietääkseni valmistanut,vaan silloin kysessä oli
        Fireza malli.Vauxhallilta löytyy myös CanAm
        versio joka valmistettiin Etelä-Afrikassa,kori
        oli sama kuin Firenzassa,tekniikkana letukan
        pikkulohko V8 yms..joitain yksilöitä on
        kulkeutunut tänne pohjolaankin mm.
        Ruotsiin.Lienee tehokkain "Viva".

        Erään tietolähteen mukaan Coupea olisi Magnumin
        nimellä valmistettu syyskuu 1973 - lokakuu 1975
        1692 kpl. Tämä on ilmeisesti ollut paremmin
        varusteltu Firenza. Yhtään Magnum Estateta tai
        Coupea ei ole suomeen tuotu.

        valmistusmäärä Saloon: 14,921 kpl
        valmistusmäärä Coupé: 1692 kpl
        valmistusmäärä Estate: 3687 kpl


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Moikka rakas

      Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      64
      16188
    2. Mitä tapahtunut

      Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      35
      4240
    3. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

      https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      297
      2557
    4. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

      Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      135
      1858
    5. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

      Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      131
      1523
    6. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

      Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      386
      1469
    7. Missäpäin,,,

      Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      13
      1283
    8. Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä

      Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E
      Ikävä
      10
      1243
    9. Onko PS kaaoksessa?

      Kuinka pahasti kulissit heiluu? Tulenarka aihe? Kyllähän vaalitappio toisensa jälkeen on vakava paikka, mutta jospa P
      Perussuomalaiset
      76
      972
    10. Mitähän ne katseet merkitsee

      Kun et saa sanaa suustasi.
      Ikävä
      115
      945
    Aihe