Hei vaan!
Onko kellään mahdollisuutta tai kokemusta kertoa siitä, että mihin sairauksiin liittyy parathormonin nousu ja kalsiumin mataluus.
Mikä tauti oikein on hyperpatyreoosi ja miten siihen liittyvät lihasten aineenvaihdunnan häiriöt. Minulla on kaikki lihakset kivikovina, eikä meineillään oleva kuntoutus ole auttanut minua yhtään. Minulla on monia muita sairauksia, että en oikein enää tiedä, että mihin mitkäkin oireet kuuluvat.
Elokuussa pääsen vasta tämän parathormonijuttuun liittyviin tutkimuksiin. Luulin, että parathormonin nousua tai arvojen heittelyä on vain lapsilla ja vanhuksilla. Jollakin tavalla pelottaa, sillä vuosi sitten olivat leukkarit koholla, elleivät ne olisi laskeneet, niin olisi aloitettu syöpätutkimukset. Toivottavasti se parathormonin nousu ei olisi lisäkilpirauhasten syöpää!
hyperparatyreoosi
7
4482
Vastaukset
- ggg
Jos ymmärrät englantia, Googlen kautta löytyy jonkin verran artikkeleita:
http://www.google.com/search?q=hyperparathyreosis&btnG=Hae
Kun vaihdat hakukieleksi saksan, löytyy kolme artikkelia joissa asia mainitaan.- Kylmäkalle
omalla äidinkielelläkin.
http://www.google.com/search?hl=fi&q=Parathormoni&btnG=Hae&lr=lang_fi
ja
http://www.google.com/search?hl=fi&q=Matala kalsium&btnG=Hae&lr=lang_fi
Terkuin Kylmis
- mimmi
Itsellänikin on tuota lihasongelmaa ja vaikka mitä muuta sen lisäksi,sen takia pisti silmääni tuo juttusi.Myös leukkarit aina pikkusen koholla.Minkä verran sulla oli leukkarit?Siis se arvo?
Onko muita oireita tuon lihasjutun lisäksi?Itsellä ihme pikku lihasnykäyksiä ja tihentynyttä virtsaamistarvetta,vatsavaivoja,nivelkipuja...
toivottavasti vaivasi syyt alkavat selvitä!- tänään sain kirjeen
hei vaan mimmi!
Minulla on kaularanka- ja hypermobiliteettisyndrooma ja niihin liittyen noita samoja vaivoja mitä kuvasit. Ei ole paikkaa missä lihas ei olisi kipee tai kova jne... Olen tässä pitkällä sairaslomalla työhöni kykenemättömänä. leukarit olivat 8-23.4 välillä, siis hieman koholla.
Päivän juttu: Olen aivan järkyttynyt kuinka sitä hoidellaan erikoissairaanhoidon jonoja ja määrätään lääkkeitä lähetteen perusteella potilasta lainkaan näkemättä. Lähetteen perusteella minulle aloitettiin kalkki-& D-vit-lääkitys keliakiaepäilyn vuoksi ja keliakia tutkimukset tehdään myöhemmin. Tuli vain tälläinen lappu tänään kotiin ja käskettiin mennä ostamaan lääkettä apteekista noin vaan ilman reseptiä, vaikka ehdotettu lääke on reseptilääke Kelan sivujen mukaan, ja peruskorvattava. Lääkekattoni ylittyä en ole ihan niin hölmö.
Kiva lukea lähetteen tietojen perusteella, että sairastaa keliakiaa ja diagnoosi tehdään tutkimatta. Kaikki lähetteessä olleet koetulokset eivät vastaa keiakian ilmentymää, mutta sekin on rustattu vastaamaan, "vaikka D-vit. on viitealueella, sen mataluuden perusteella...". Jos minulla on keliakia, niin olisi tässä ollut vaikka kuinka elopainoa laihtua! Mikäli mulla olisi todella keliakia, niin siihen kuuluu mm. suurentunut syöpäriski. - SAMA
tänään sain kirjeen kirjoitti:
hei vaan mimmi!
Minulla on kaularanka- ja hypermobiliteettisyndrooma ja niihin liittyen noita samoja vaivoja mitä kuvasit. Ei ole paikkaa missä lihas ei olisi kipee tai kova jne... Olen tässä pitkällä sairaslomalla työhöni kykenemättömänä. leukarit olivat 8-23.4 välillä, siis hieman koholla.
Päivän juttu: Olen aivan järkyttynyt kuinka sitä hoidellaan erikoissairaanhoidon jonoja ja määrätään lääkkeitä lähetteen perusteella potilasta lainkaan näkemättä. Lähetteen perusteella minulle aloitettiin kalkki-& D-vit-lääkitys keliakiaepäilyn vuoksi ja keliakia tutkimukset tehdään myöhemmin. Tuli vain tälläinen lappu tänään kotiin ja käskettiin mennä ostamaan lääkettä apteekista noin vaan ilman reseptiä, vaikka ehdotettu lääke on reseptilääke Kelan sivujen mukaan, ja peruskorvattava. Lääkekattoni ylittyä en ole ihan niin hölmö.
Kiva lukea lähetteen tietojen perusteella, että sairastaa keliakiaa ja diagnoosi tehdään tutkimatta. Kaikki lähetteessä olleet koetulokset eivät vastaa keiakian ilmentymää, mutta sekin on rustattu vastaamaan, "vaikka D-vit. on viitealueella, sen mataluuden perusteella...". Jos minulla on keliakia, niin olisi tässä ollut vaikka kuinka elopainoa laihtua! Mikäli mulla olisi todella keliakia, niin siihen kuuluu mm. suurentunut syöpäriski.SIIS LEUKKAREISSA OLI VIRHENÄPPÄILY; 8 - 12.4
- hippu
että mitä muita sairauksia sinulla on?minulla vajaatoiminta ja kilpirauhasen oikea puolisko poistettu.Yleislääkäri totesi kalsiumin puutoksen jokin aika sitten ja käski vain syömään kalkkia.Mutta voisikohan taustalla olla jotain vakavempaa?
- ihmettelijä
Niin mulla on kaularanka- ja hypermoboliteettisydrooma, muita ei ole vielä todettu. Siis keliakia epäily tuli siitä että kalkki on matala ja parahormooni koholla sekä D-vit viiterajan lähellä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv302816- 1422676
- 1372217
Syitä välttelyyn
En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?1162153Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.131900Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0161681432Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu
Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu311246Miksi kaivattunne
ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo951214Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt891172Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno381138